Új hozzászólás Aktív témák
-
Vesa
veterán
válasz makkmarce #262 üzenetére
"Az nem zavarna, ha mondjuk mennék Olaszországba, vagy Horvátokhoz, és 300km-enként meg kéne állni. Jó úgy is 3-4 óránként kinyújtózni, évente 1 ilyen út belefér."
Csak itt az infrastruktúra lesz a gond, már most is meglévő probléma -ha egyelőre nem is tömeges jelenség a kevés autó miatt-, amikor bekalkulálod, hogy Bivajbasznádon megállsz tölteni, de a 4állásos töltőn már lóg 4 autó, meg vár másik 4 a sorára, mert ők is így tervezték a napot, és egyszerre értek oda. Azt még elegánsan ki is hagytam a számításból, hogy csomó töltőponton csak 2db töltő van, vagy mondjuk a 4-ből csak 1-2db a gyorstöltő. Akkor már a gyorstöltés sem 30-40 perc lesz, hanem 1-2 óra. Ilyen rizikóval és zsákbamacskával pedig nem akarok még hosszabb utat beválllani, majd ha kiforr a dolog és tuti végzek belátható időn belül. Azt pedig az app sem tudja előre jelezni, hogy ki fog megérkezni előtted 5 percel. Normál kúton is van, hogy teljesen üres, aztán hirtelen beesik annyi autó, hogy 1 perc alatt sor van belőle. Csak ott végezni lehet 5 perc alatt, itt meg...
[ Szerkesztve ]
A tudomány a valóság költészete!
-
-
k-adi
nagyúr
"úgy épülnek ki újabb és újabb töltőállomások"
ja csak az elején tuti a városba lesz még több és nem oda ahova majd kellene is.. pl. nemzeti parkok, kevésbé népszerű kirándulós helyek közelében, stb.
de ne legyen igazam ebben
legyen mindenhol akkor nincs gond[ Szerkesztve ]
-
nagyúr
Így megy ez. 1905-ben például tök kevés benzinkút volt, mert drága volt a kiépítés és kevés volt az autó (megjegyzem egy benzinkutat sokkal drágább kiépíteni még ma is, mint egy elektromos töltőállomást, akkor meg pláne az volt reálértéken). Aztán jött Ford a T modelljével (hogy is képzelte, hiszen mindenki tudta, hogy lehetetlen a teljes lakosságot olcsó autókkal ellátni, az a gazdagok játékszere, sofőrrel meg ilyenek, az autók soha, de soha nem fogják leváltani a lovakat...) és 10 év múlva már nem volt akkora gond a töltőállomások száma...
Aki él és nem boldog, az téved!
-
Samott
addikt
Nyilvan, pont arrol beszeltem hogy esetunkben meg egymas ellen dolgoznak ezek: nem vesz villanyautot mert parazik hogy nem tudja hol tolteni es nem epit toltot mert nincs eleg villanyauto. Mondjuk ezt is a Tesla csinalja jol, mert onti ebbe a penzt es a vege az lesz hogy nem csak termeket arul hanem szolgaltatast (toltest) is. Nem csak egyszeri bevetele lesz a termekbol, hanem folyamatos. Mintha a Shell meg a Ford ugyanaz a ceg lenne.
(There is always a last time for everything.) Overhead, without any fuss, the stars were going out.
-
Vesa
veterán
Én is így látom. Racionális, gyakorlati ember vagyok. Lehet elmélkedni, de ha ott állsz a 2-3 gyerekkel, felpakolva, lezavartál már 300km-t és a töltésnél még várakozni kell órákig, mert a 4 töltőből 1 rossz, 1 nem gyorstöltő, 2 meg foglalt, akkor gyorsan át tud ez csapni egy kevésbé szép történetbe.
A benzinkutas hasonlat sem volt a legjobb itt valakitől, mert folyékony üzemanyaggal 5 perc alatt végezni lehet, tehát sokkal több embert képes kiszolgálni egységnyi idő alatt, mint a 30-60 perces töltögetésnél.
Az elektromos autózás bizonyosan a jövő, de nem a jelenleg elérhető Líthium-ion akkus technológiával!
Ebben a szegmensben hatalmas fejlesztések lesznek még, ami törvényszerűen azzal jár majd, hogy a jelenlegi techonlógia értékét veszti. Emiatt eszembe sem jut a most látható összegeket kidobálni erre.A másik téma, hogy ezeknek az akkuknak jelenleg nem megoldott a gazdaságos újrahasznosítása, Musk is csak terel amikor erről beszél, mivel a solar rendszerekben való felhasználásuk valójában nem újrahasznosítás, csak életciklus meghosszabbítás. A végén így is a szeméttelepen végzik, jelentős környezetkárosítás mellett.
A tudomány a valóság költészete!
-
HÁZIGAZDA
arra viszont, hogy itthon töltikéljem napelemről (nem sorbanállva, appal bohóckodva, lefagyó szoftver miatt idegeskedve), és a heti rutint lezavarjam vele, a legjobb (lenne). és így kivisszük a lokális szennyezést a városokból, ami szintén hasznos.
szóval városi autónak már most fullos, ha tudod otthon tölteni. utazóautónak meg talán a teszla, de olyat meg ki akar?
dicranum scoparium + genista pilosa = :)
-
Pingüino
senior tag
Nem tudom, korábban ki linkelte itt (nem keresem vissza), de maga a videó megvan, mert mentettem magamnak: [link]
Elvileg az új fajta aksijuk 100%-ban újrahasznosítható lesz. Ha tönkremegy, szétszedik elemeire, és minden egyes részét fel tudják használni új aksi gyártáshoz, így elvileg semmi nem végzi a szeméttelepen.
Továbbá valahol elhangzik az is a videóban, hogy 1000 mérföld/óra sebességgel lesz tölthető. Ami így ebben a formában megadva furán hangzik, de azt jelenti, hogy 1 óra alatt kb. 1600 km-re elég áramot tud majd felvenni. Azt ha leosztod, 6 perc alatt 160 kilométernyi áram. Ami ugyan még mindíg jó ötöde egy hagyományos üzemanyag tankolásánál felvett hatótávnak, de ezzel együtt is már tök jó. 5 perc töltéssel átmész a fél országon, ami sztem abszolút vállalható.
Na meg ugye nem tudom, benne van-e ebben a videóban, mert közben néztem a témáról több másikat is, hogy le is egyszerűsödik az aksiknak a gyártása, amitől jóval olcsóbb is lesz az akkupakk. Ha minden igaz, az azzal jövő új modellre akkupakkal, mindennel együtt valami 25.000 dollárt mondanak.[ Szerkesztve ]
-
dabadab
titán
Musk is csak terel amikor erről beszél, mivel a solar rendszerekben való felhasználásuk valójában nem újrahasznosítás, csak életciklus meghosszabbítás
Ez a hosszabbításos dolog így van, viszont folyamatosan szó van arról is, hogy ténylegesen újra is hasznosítják az akksikat, konkrétan a nevadai gyárukba terveznek/építenek egy újrahasznosítóüzemet ill. rengeteg startup van ami ezzel a témával foglalkozik.
DRM is theft
-
Vesa
veterán
Igen, családi házba valóban megoldás lehet, én is gondolkodtam rajta a páromnak ingázni, garázs is van, simán tudnánk tölteni, de ilyen árak mellett nem láttam értelmét ennek sem. Nem jön ki a matek a végén.
dabadab, Pingüino
Igen, ezért írtam, hogy gyerekcipő még, én kivárom amíg beérik a tech. Az irány jó, de az elején nem szállok bele, ezt már megtanultam a számos egyéb technológiai ugrásnál, mert pár éven belül általában féláron kapok ötször jobbat (kivéve a PC-t, ott a HEDT-re nem sajnálom a pénzt).[ Szerkesztve ]
A tudomány a valóság költészete!
-
Samott
addikt
Jaja, Redwood a ceg neve es az egyik eredeti Tesla alapito csinalja Nevadaban. Csak olyan jo a gyartas hogy alig van selejt amit feldolgozhatnanak. A kocsikban "lejart" modulokat meg azert hasznaljak mashol mert ez hatekonyabb mint ledaralni. Ha ott is lejar az idejuk akkor jonnek az olyan cegek mint: Duesenfeld
(There is always a last time for everything.) Overhead, without any fuss, the stars were going out.
Új hozzászólás Aktív témák
- Motorola Edge 40 neo - színre és formára
- Vezetékes FEJhallgatók
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- LEGO klub
- Xiaomi 13T és 13T Pro - nincs tétlenkedés
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- Macska topik
- Politika
- Sony MILC fényképezőgépcsalád
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- További aktív témák...