Új hozzászólás Aktív témák
-
Sanya
nagyúr
válasz #54625216 #50 üzenetére
"Ha tehát a kocsik elektromosak és az energiatermelés átáll megújulóra, akkor az elektromos kocsik is megújulóval mennek, míg a benzines kocsik továbbra is benzinesek maradnak."
Ez az elképzelés igaz, de nem megvalósult koránt sem, sőt.
Emellett egy távoli jövőben megvalósuló környezetbarát működés miatt az elektromos autók jelenleg nem környezetbarátak.
[ Szerkesztve ]
A bortól bolondokat gondol az ember, DE A PÁLINKÁTÓL MEG IS CSINÁLJA!!!
-
#06658560
törölt tag
válasz #54625216 #38 üzenetére
Semmivel nem nehezebb megoldani belsőégésű motorral az önvezetést, lásd jelenleg is olyanokon zajlanak a tesztek.
#42: Speciel pont Audiban van a legfejlettebb önvezető rendszer. Csak jogi akadálya van, hogy nem lehet használni.
#40 strogov: Ja, nagyon szép a német mix. [link][ Szerkesztve ]
-
#54625216
törölt tag
válasz #06658560 #53 üzenetére
"Semmivel nem nehezebb megoldani belsőégésű motorral az önvezetést, lásd jelenleg is olyanokon zajlanak a tesztek."
Pontosabban olyanokon is zajlanak tesztek.
Egyébként meg nehezebb, mert nyilván könnyebb egy elektromos motort számítógéppel vezérelni, mint egy benzinest."Speciel pont Audiban van a legfejlettebb önvezető rendszer. Csak jogi akadálya van, hogy nem lehet használni."
Én készséggel elhiszem, de a hozzászólás, amire reagáltam ennek pont az ellenkezőjéről linkelt cikket, így szerintem vele vitasd meg.
-
Sanya
nagyúr
-
Sanya
nagyúr
válasz #54625216 #54 üzenetére
A benzines motort is elektromos rendszer vezérli már vagy 30 éve. A golfommal ha beállok valaki mögé a beállított távolságon követi, gyorsít lassít. Nem ezzel van a probléma. Ha kellene tudna kanyarodni is.
Mikor mehet, mikor nem, ez mindenkinek a nyűgje.Igazi önvezető rendszer a teslában sem lesz. Jogi akadálya van annak, ha ütközöl és megsérül valaki, ki lesz a hibás? Ha hibás a kocsi és te meghalsz, akkor ki fog fizetni?
A bortól bolondokat gondol az ember, DE A PÁLINKÁTÓL MEG IS CSINÁLJA!!!
-
#54625216
törölt tag
Még egyszer leírom: aki elektromos autót vesz, az nem környezettudatosság miatt veszi, hanem mert jobban bejön neki a másfajta vezetési élmény, hogy olcsóbb a fenntartása, hogy otthon is tudja tölteni így nem kell benzinkútra járnia (városi autókázásnál nem fogy ki belőle a delej, mire este hazaér) és így tovább.
Hogy Te személyesen vegyél-e, azt majd eldöntöd magad, nincs kényszer.
"Jogi akadálya van annak, ha ütközöl és megsérül valaki, ki lesz a hibás? Ha hibás a kocsi és te meghalsz, akkor ki fog fizetni?"
Csak idő kérdése, hogy mikor vezetik be. Ha az önvezető autók biztonsága átlagban meghaladja a manuális vezetés biztonságát, értsd: ugyanannyi kilométeren átlagosan kevesebb balesetet okoznak az önvezető autók, mint az emberek, akkor engedélyezik, mert javulni fognak a baleseti statisztikák.
A ki a hibás kérdést pedig le fogják játszani a jogászok és a politikusok, a repülőgépek robotpilóta rendszerének is megvan a jogi lefedettsége, az önvezető autókénak is meg lesz. -
SzuAt
csendes tag
A bizotsító, mint mindig.
Akivel a gyártó szerzödik.
Hallottam megtörtént eseteket.
Kis magyar biztosító cég, ügyfél karambol Hollandiába, haláláig lehet fizetni a nem kevés pénzt, mert fizikailag alkalmatlan lett a munkára a vétlen hollandus és egy nagyon speckó területen dolgozott (olaj kut). Ugrott a prémium, meg minden mert évi 100e euro a nyugdíjig.[ Szerkesztve ]
-
sb
veterán
Az nv-nek bármire jó az arm.
Szerverben viheti a gyorsítók mellé cpu-nak, teljes ökoszisztémát építve.
(Mehetne cpu-only szerverekbe is, ide ugye épp most próbálna felnőni az arm, de még nullán állnak kb. Nyilván nekik jobban feküdne a gyorsítós piac.)
Ott figyel az autós designokban mint fő cpu.
Ha átbillen a desktop piac akkor oda is komplett rendszerük van nv gpu-val. Nyilván az arm térhódítás a az általános gyorsítók használatát is meglökné mellékesen.És mindezek mellett van az arm jelenleg is jól ketyegő, bejáratott ultramobil szerepe... Ezen az egy lábon is elég stabil egyeduralkodó az arm. A többi még csak most jöhet hozzá.
[ Szerkesztve ]
-
hunluki
senior tag
válasz #54625216 #58 üzenetére
"Még egyszer leírom: aki elektromos autót vesz, az nem környezettudatosság miatt veszi, hanem mert jobban bejön neki a másfajta vezetési élmény, hogy olcsóbb a fenntartása, hogy otthon is tudja tölteni így nem kell benzinkútra járnia (városi autókázásnál nem fogy ki belőle a delej, mire este hazaér) és így tovább."
+1, bár én hatótávnövelős villanyt vettem (ampera). Kvázi ingyen járok dolgozni (oda vissza pont kijön télen és bent ingyenes a töltés, de otthon se nagy kunszt rádugni madzagra), illetve frankó hogy van nyomaték nulláról (meg lehet ám lepni a nagy sokliteres suvokat ) . Na meg nem kopik szét ha hidegen rövid távra használom (gyereket hurcolni, bevásárlás, átugrani rokonokhoz v akárhova a közelbe).
Ha meg nyaralni megyek pályán bepöccintem a generátort és elkortyolgat 6 litert 100-on pályatempóval. Ó tényleg, jön a hideg, lassan tankolni is kéne idén (nem az én képem de lassan nekem is jön hasonló)
-
#06658560
törölt tag
válasz #54625216 #54 üzenetére
Mivel jelenleg is kizárólag számítógéppel vezéreljük a motorokat, így nem nehezebb.
Nagyon nem vagy képben a jelek szerint.
"Csak idő kérdése, hogy mikor vezetik be. Ha az önvezető autók biztonsága átlagban meghaladja a manuális vezetés biztonságát, értsd: ugyanannyi kilométeren átlagosan kevesebb balesetet okoznak az önvezető autók, mint az emberek, akkor engedélyezik, mert javulni fognak a baleseti statisztikák."
Ez már most megvan, mégsem engedélyezték még.[ Szerkesztve ]
-
Sanya
nagyúr
Ha az áramelőállítás környezettudatos lesz, majd akkor veszek elektromos autót. Egyébként jelenleg a hibrid autók sokkal-de sokkal járhatóbb utat képviselnek.
Nincs benne nagy akkupakk, hosszú távra nem kell másik autót fenntartani, nem kell félni, hogy a 200 kilométerre eladott kocsivel nem lehet 200 kilometert menni és megáll emiatt alattad, városban tökéletes, hidegben is, rövid távra, autópályán, országúton, stb. Erre a tisztán elektromos autó nem képes. Ha meg véletlen a végét járja a kocsim, akkor szétbontható, újrahasznosítható. Ami meg a napelemekről és a szélerőművekről nem mondható el.A bortól bolondokat gondol az ember, DE A PÁLINKÁTÓL MEG IS CSINÁLJA!!!
-
Sanya
nagyúr
erre valami forrás? Mármint a biztosító fizet helyetted, ha önvezetőben ment az autód? esetleg le is üli helyetted az Allianz? Erre direkt van emberük, aki bemegy helyetted a kóterba? Ezt nevezem fantasynak.
A bortól bolondokat gondol az ember, DE A PÁLINKÁTÓL MEG IS CSINÁLJA!!!
-
sb
veterán
Utóbbira is alakulnak már a megoldások.
A többi egy kiemelt pillanatkép ami vagy igaz vagy nem. Nyilván nincs infrastruktúra, ahogy megújuló termelés, de tulajdonképpen valamirevaló többcélú elektromos autó is alig akad az 1-2 kivételtől eltekintve. Ettől még a többi is jó lehet részleges célokra... ahogy a másik oldal sem ennyire egyértelműen pozitív.De a lényeg épp az lett volna, hogy lássuk be: ezektől tök függetlenül tyúk-tojás kérdése. Egyik sem lesz a másik nélkül és mindkettőre szükség van/lenne egyszerre. De ez épp ezért nem fog mennyi egyszerre, amíg nem terjed nem lesz sem autó, sem megújuló - ehhez a felhasználáshoz erősen illesztett - termelés, sem infrastruktúra. Ahogy te sem veszed meg amíg ez nincs. Így egyik napról a másikra ez nem fog menni, csak fokozatosan.
Ezt muszáj elfogadni szvsz és kár mutogatni bármelyik oldalra. -
#54625216
törölt tag
válasz #06658560 #63 üzenetére
"Mivel jelenleg is kizárólag számítógéppel vezéreljük a motorokat, így nem nehezebb."
Hát ugye ez attól függ, hogy mit nevezünk vezérlésnek. A benzines motor soha az életben nem fog ezredmásodperceken belül reagálni a számítógép utasításaira.
"Ez már most megvan, mégsem engedélyezték még."
Ahogy feljebb már írtam, a biztonsági öv kötelezővé tételét is 10 év ellenlobbizás után vezették be, pedig már az első naptól egyértelművé vált, hogy életek tízezreit mentheti meg. Ettől függetlenül idővel bevezették és ez az önvezető autókkal is így lesz.
-
#06658560
törölt tag
válasz #54625216 #68 üzenetére
"A benzines motor soha az életben nem fog ezredmásodperceken belül reagálni a számítógép utasításaira."
Az elefánt nagy, a krokodil zöld. mi köze van egyiknek a másikhoz? És ugyan miért kéne ezredmásodpercenként vezérelni? Valamint az elektromotornak is van perdülete, ami miatt az sem fog reagálni ezredmásodperc alatt. Nem kéne ezt erőltetned. -
lory256
csendes tag
Kicsitt maskepp nezve a nagyobb akkus 400km hatotavu elektromos auto alig visz magaval 5 liter benzinnek megfelelo energiat hogy teljesitse azt a tavot, tehat akarmilyen is legyen az az energia mix, sokkal kevesbe szennyezo mert eleve kevesebb energiaval megy 100kmt mint a belso egesu. Plusz ugye az olajfinomitasnal is amennyi energia kell 8 liter benzin finomitasahoz azzal egy elektromos elmegy 100kmt, plusz volt olyan meres is, hgoy a vilag aram fogyasztasanak harmadaert az olajfinomitok felelnek.
-
arty
veterán
válasz #06658560 #36 üzenetére
30 éve kvázi nem létezett elektromos autó, így kíváncsi lennék, mit mivel hasonlítasz...
ellenben, ha az elmúlt 6 évet nézem, már nem igaz amit írtál
egyre olcsóbb modellek vannak
egyre kisebbek/könnyebbek
egyre kevésbé tart "sokáig" a töltés
... ebből arra következtetek, ha lettek volna 30 éve elektromos autók a kereskedelmi forgalomban, méginkább nem lenne realitása annak, amit írsz.(#49) Sanya nyilván keveset mozogsz Budapesten, más nagyvárosban, ezért vennéd a végére az autók környezetbarátabbá tételét nos, itt ez kellene legyen a prio1.
akinek van napeleme, az már most is tudja zölden tankolni az elektromos autóját. mármint nagyrészt/általában. és abban a pillanatban kevesebb ukrán áram kell...
"ugyanitt hazájából elüldözött nigériai herceg aranybányájának tulajdonjogát megtestesítő NFT jegyezhető."
-
hunluki
senior tag
válasz #06658560 #71 üzenetére
Lehet, de akkor te hogy programoznád az önvezető AI-t ebben az esetben?
Én megvallom az őszintét (nem leszek népszerű a véleményemmel) az idősebbeket vinném el az AI helyében, nem termelnek már, a társadalomnak csak plusz nyűg a nyugdíjas. Nyilván ha az én idősebb ismerősömet/rokonomat vinné el nem lennék ennyire meggyőzve erről, de per pillanat a racionalitás ezt diktálja.
-
cog777
senior tag
Esetleg abban lehet kulonbseg hogy a benzines az ember pofajaba pofog, szu"ro"k hatasfoka pedig olyan amilyen.
Talan a jobb eromuvek eseten hatekonyabban, koncentraltan, kevesebb helyen, lehet kiszurni a kibocsajott artalmas gazokat.
Nem neztem utana, de ebben lehet kulonbseg.HP ZBook Workstation A3000 - Linux Mint; Raspberry Pi4 - Raspbian
-
-
#06658560
törölt tag
-
#06658560
törölt tag
"ellenben, ha az elmúlt 6 évet nézem, már nem igaz amit írtál
egyre olcsóbb modellek vannak
egyre kisebbek/könnyebbek
egyre kevésbé tart "sokáig" a töltés
... ebből arra következtetek, ha lettek volna 30 éve elektromos autók a kereskedelmi forgalomban, méginkább nem lenne realitása annak, amit írsz."Ezzel szemben a valóság még mindig az, hogy még mindig drágább sokkal az elektromos autó előállítása a belsőégésű motorosnál, igen sokáig tart, mire be tudja hozni az árát, ha tudsz otthon tölteni, vagy ingyen, amint arra is ugrik a jövedéki adó, máris nem lesz megtérülő az életben, még mindig kurva nehéz az akkupakk a vele azonos energiamennyiséget tároló benzinhez képest, még mindig probléma a téli energiatárolás az akkukban, még mindig nagyságrendekkel tovább tart ugyanazt a hatótávot beletölteni egy elektromos autóba, mint benzinesbe. 500km-t benzinesbe öt perc alatt fizetéssel letud az ember, elektromos esetén ez még vágyálom se.
És ha ne adj isten tájékozott lennél az autóiparral kapcsolatban, akkor nem írnál le olyat, hogy nem voltak harminc éve elektromos autók. voltak, kibaszott szarok, autónak használhatatlanok. Ahogy az átlagos embernek a mai felhasználási igényeihez is maximum második autónak jók.
#73 Sanya. Nem mindegy. Mert well-to-wheel hatásfokban nagyon sokat számít. A szállítás, töltés, tárolás vesztesége nagyon nagy az elektromos járművek esetében, a belsőégésűekhez viszonyítva. plusz az erőművi hatásfok minden elektromos fogyasztónk esetében számít, és azért nem mindegy pl. klimatizálásra, szórakozásra mennyi energiát használunk el. -
hunluki
senior tag
válasz #06658560 #77 üzenetére
A ne üssön el senkit ebben az esetben nem opció, pont ez a sztori lényege hogy nem tudsz választani, pl csúszik az autó és ha korrigálsz x-et ütsz el, ha hagyod úgy ahogy van akkor y-t, kettő között pedig mindkettőt és a "kisebbik rosszat" kell választanod ami jelen esetben nyilván értelmezés kérdése. Ha ember dönt akkor van kire fogni, ha gép akkor kérdés hogy a programozó, a szoftver, a biztosító, a sofőr aki nem avatkozott közbe holott pittyegett a gép ha a jövőben egyáltalán képes lesz beavatkozni.
Én is nagy pártolója vagyok az önvezetésnek, sőt álmaimban a car sharing úgy nézne ki hogy appon beírom hogy hova akarok megérkezni és mikorra, mennyi csomaggal, hány fővel és kész, pittyenjen a telefonom ha itt van és számlázzon szépen használat alapján.
De ez a rendszer ugyanakkor működjön úgy hogy a kisboltba levigyen vagy akár nyaralni is, lehetnének rá különböző előfizetések (pl melóba ingázós "bérlet"), lenne ebben bőven fantázia. -
ricsi99
addikt
Tévedsz... az ember reflexből úgy dönt ,hogy neki ne essen baja.
Egy gép most is úgy vezet ,ahogy a forgalom engedi+ ahogy a szabályok.
Ha meg belép elé valaki akkor meg így járt.
Ha meg meghibásodik akkor meg az van... nem kell teóriákat gyártani.
Mi lenne ha... ha Mari néni sárga lenne és csilingelne?Egy Gyűrű mind fölött, Egy Gyűrű kegyetlen, Egy a sötétbe zár, bilincs az Egyetlen...
-
hunluki
senior tag
Az oké, de az esetben ha mondjuk egy másik baleset történik ami nem kiszámítható, pl elszabadul egy kamion ami alá becsúszva a sofőr lesz fejetlenítve vagy elrántva egy másik autóval csattansz frontálisan akkor mi van?
Nem teóriagyártás, valós problémák, a balesetet pont azért hívják balesetnek mert nem kiszámíthatóak. Én nagyon szeretném ha eljönne az önvezetés ahogy az előző kommentemben is írtam, de egyelőre ezeken rugóznak a jogi majmok hogy na akkor hogyan is legyen és sajnos a jogi majmokon fog múlni mert amíg a technika folyamatosan fejlődik addig ők nem.
És légyszi ezt a mari néni szintű stílust ne itt, én se így írtam.
-
apatyas
Korrektor
Az igen, az meg nem, hogy az erőműnek magasabb a hatásfoka. Meg távhőként is hasznosítható ami még mindig megmarad, már azokon a vidékeken, ahol ilyesmire szükség van.
Többi témához:
- az otthoni napelemes töltésről annyit, hogy otthon van-e a kocsi nappal, miután bement vele az ember dolgozni? Nohát, hüm-hüm. A városban meg nincs akkora szabad fajlagos felület.
- de a villanyhálózat sincs felkészülve ezekre a terhelésszintekre.
- az a kocsi a legkörnyezetbarátabb, amit nem kellett előállítani. ! Akkor vagyok a legkörnyezetbarátabb, ha veszek valami használt cumót a bezúzása előtt, ami azért mégsem okádja a füstöt. Más kérdés, hogy nem éri meg, mert mindent folyton cserélni kell már benne.
- végre valaki megemlítette, hogy a szénerőműveknek van radioaktív kibocsátása, hurrá, terjed az információ: hozzáteszem: az atomerőműveknek ahhoz képest elhanyagolható.
- a robbanómotorok vezérléséről annyi igaz, hogy a jeleket át kell alakítani mechanikai hatásokká ahhoz, hogy érvényesüljenek (szelep, üa/olaj pumpa, ilyesmikre gondolok), míg a villanymotornál nem kell. Meg egy jópár mozgó alkatrésztől meg lehet szabadulni.
- az ilyen kapacitású akkupakkok tömeges termelésétől mentsen meg minket a Jóisten. A motort be lehet olvasztani, de az akkuk esetében számomra ez még igencsak kérdéses, hogy mi lesz vele miután tönkrement.Szóval összességében, ha valahogy máshogy meg lehetne oldani a villanykocsik energiatárolását, örülnék neki.
On: éljen az ARM.. lesz hardveres támogatása az emulálásnak?
[ Szerkesztve ]
pezo77 #5 2017.12.14. 13:29 Hmm. És ez az e-hajó akkor hol is tud kikötni? Az e-bay -ben? ;)
-
ricsi99
addikt
sry
Egy Gyűrű mind fölött, Egy Gyűrű kegyetlen, Egy a sötétbe zár, bilincs az Egyetlen...
-
ricsi99
addikt
" az otthoni napelemes töltésről annyit, hogy otthon van-e a kocsi nappal, miután bement vele az ember dolgozni? Nohát, hüm-hüm. A városban meg nincs akkora szabad fajlagos felület."
a kecó visszatermel a hálózatba...
"de a villanyhálózat sincs felkészülve ezekre a terhelésszintekre"
majd megcsinálják ha kell
" az a kocsi a legkörnyezetbarátabb, amit nem kellett előállítani. ! Akkor vagyok a legkörnyezetbarátabb, ha veszek valami használt cumót a bezúzása előtt, ami azért mégsem okádja a füstöt. Más kérdés, hogy nem éri meg, mert mindent folyton cserélni kell már benne."
olajcsere ,miegyéb meg még jót is tesz a környezetnek....
"- végre valaki megemlítette, hogy a szénerőműveknek van radioaktív kibocsátása, hurrá, terjed az információ: hozzáteszem: az atomerőműveknek ahhoz képest elhanyagolható."
5g meg a koronavírust.... ezt ki találhatta ki?
"- a robbanómotorok vezérléséről annyi igaz, hogy a jeleket át kell alakítani mechanikai hatásokká ahhoz, hogy érvényesüljenek (szelep, üa/olaj pumpa, ilyesmikre gondolok), míg a villanymotornál nem kell. Meg egy jópár mozgó alkatrésztől meg lehet szabadulni."
ezt süsd el a szerelődnél amikor szervíyre viszed a kocsid... mély tisztelettel fog rád nézni és sosem felejt el...
"- az ilyen kapacitású akkupakkok tömeges termelésétől mentsen meg minket a Jóisten. A motort be lehet olvasztani, de az akkuk esetében számomra ez még igencsak kérdéses, hogy mi lesz vele miután tönkrement."
Egyben beolvasztani a motort? Hm.. jó cucc lesz belőle...és mivel?
Ha meg szét kell szedni akkor gondolom az aku-pakkokat is lehetséges...
gondolom 100% -ig tisztában vagy ,hogyan néz ez ki belülről és hogyan kell felújítani/megsemmisiteni.Egy Gyűrű mind fölött, Egy Gyűrű kegyetlen, Egy a sötétbe zár, bilincs az Egyetlen...
-
Keem1
addikt
Szerintem nem az elmulációban van a jövő, hanem a platformfüggetlen programok fejlesztésében, automatikusan skálázható, a reszponzív weboldalakhoz hasonló GUI-val.
A Microsoft is már tett lépéseket erre a .Net Core-ral.
Egy app mindenek felett (minden platform felett) - persze nem mobil felülettel desktop nézetben is, mint az új asztali webes Facebook.
És igen, igy frissíteni, fejleszteni kellene a korábban csak egy platformra írt programokat, a jövőből mindenkinek ki kell vennie a részét. Az a program, amelyet nem fejlesztenek, nem írnak át erre, az egyszerűen nem érdemli meg, hogy bárki is használja 🤷♂️ -
Sanya
nagyúr
pontosan így van. Vagy mégsem?
"Néhány évtizeddel ezelőtt a benzinmotorok a legjobb esetben 20-25 százalékos hatásfokkal rendelkeztek, öngyulladós társaik pedig legfeljebb 25-30 százalékos értékekkel büszkélkedhettek. Az azóta eltelt időkben mindkét motortípus hatalmas fejlődésen ment keresztül, így ma már nem ritkák azon erőforrások, melyek termikus hatásfoka eléri a 40-42 százalékot."erőművek:
[link]
A turbina pontosabban a kondenzációs turbina, átalakítási hatásfoka csak 30-40 % közötti. A generátor viszont igen jó 95-97 %-os hatásfokkal alakítja át a mechanikai energiát, villamos energiává.tehát nagyjából egál. a transzformátorok energiaveszteségét, az akkuk melegedéséből származó veszteséget ne keverjük bele.
Egyebekben a reklámokban lévő maszlagot erős kritikákkal illessük.
Emellett az ukrán szénerőmű távhője ha engem nem is melegít, legalább a kocsim maradványhője melegíthet az utam során télen.[ Szerkesztve ]
A bortól bolondokat gondol az ember, DE A PÁLINKÁTÓL MEG IS CSINÁLJA!!!
-
#54625216
törölt tag
Ezzel csak az a gond, hogy az MS legnagyobb előnye pont a visszafele kompatibilitás.
Az Apple a zárt platformjának köszönhetően pl. megteheti, hogy egyszerűen elvágja a 32 bites kódok támogatását, aztán vagy mindenki átáll 64 bitre, vagy kivonul a platformról, a user meg vagy elfogadja, hogy x szoftver nem fut többet a gépén vagy nem frissít OS-t.
Az MS viszont nem csinálhat ilyet és az ARM-os próbálkozásaik relatív sikertelensége is azt bizonyítja, hogy egy Windows-os géptől a userek elvárják, hogy minden fusson rajta, amit valaha is Windowsra írtak.
Az emuláció természetesen csak átmeneti megoldás és akinek van esze és foglalkozik a szoftverével, az úgyis kiadja a natív verziót, de ez amolyan tyúk-tojás probléma: amíg nem futnak a szoftverek, addig nem terjed a platform, amíg nem terjed a platform, addig nem éri meg natívan feljeszteni rá. Az emuláció ezt segíti áthidalni. Az ARM-os Windows esetében inkább az emuláció minősége lesz a fő kérdés: ha futnak ugyan a szoftverek, de használhatatlanul belassulnak, akkor kb. nem ér semmit majd az egész, de ha elfogadható sebességet sikerül kipréselni az ARM-ból, akkor sikeres lehet a projekt. -
arty
veterán
válasz #06658560 #78 üzenetére
A valóság az, hogy nem ezt írtad - te nem a benzineshez viszonyítottad a mai elektromos autókat, hanem a 30 éve "nemlétező"* elektromosokhoz és állítottad, hogy nincs fejlődés (*amennyiben szerinted 30 évvel ezelőtt létezett kereskedelmi forgalomban megvásárolható, sorozatgyártott elektromos autó: kérnék linket gyártóra és típusra! a bérelhető GM izét nem ér felhozni, hiszen az kvázi nem létezett! de egyébként ez a lényegtelenebb ága a vitának... ahogyan a pulit sem tekintem létező választásnak, ne komolytalankodjunk már ).
Fizessek jövedéki adót az ÁLTALAM termelt és ÁLTALAM elhasznált elektromos áramra?
Mi lenne a jogalap? (ennyi erővel, ha a benzinesekre ráraknának co2 adót, havi 2 milliót, akkor meg az nem érné meg )Párszáz kiló nem oszt, nem szoroz az 1200-1500kg felett. Az elektromos hajtás "elviszi".
Télen nem megy az elektromos autó? Jó, értem, nem érsz le Pécsre tankolás nélkül a 300km hatótávú autóddal hidegben... ez ilyen általános megállapításként értelmetlen. Ha meg kiemeled, hogy bizonyos esetekben, akkor arra csak legyintek: igen, bizonyos esetekre nem jó az elektromos autó, és?A hosszabb töltés 15-30 percet jelent és akkor van rá szükséged, ha autopályázol/messzebb mész. Ez tényleg vállalhatatlan kompromisszum egy 2-3-4 órás út esetén?
"Ahogy az átlagos embernek a mai felhasználási igényeihez is maximum második autónak jók." - ez persze ordas csúsztatás az átlagos autós átlagosan megy kemény 50-80km-t naponta.
(#82) apatyas
"- de a villanyhálózat sincs felkészülve ezekre a terhelésszintekre."az olajipar sem állt készen 1920-ban a mai autószámra
[ Szerkesztve ]
"ugyanitt hazájából elüldözött nigériai herceg aranybányájának tulajdonjogát megtestesítő NFT jegyezhető."
-
azbest
félisten
válasz Depression #2 üzenetére
Semmit. A transmeta kapcsán már korábban kiderült, hogy a szoftveres emulációhoz nem kellenek azok az x86 / amd-64 licenszek, amelyeket nem adnak el semelyik cégnek sem. Lényegében az egész mostani x86/a64 procigyártás jogilag van lekorlátozva. A via licenszével próbálkoznak időnként a tajvani vagy kínai cégek, de hát az harmatos.
Egyébként az arm-os x86/a64 amulációnál nem is a felhasználói programok szerintem a legnagyobb kérdés. Képes a drivereknek is emulálni? Vagy azok túl hardverfüggőek? Csak mert az armos gépeknél jelenleg elég probléma, hogy hiába dugsz be mundjuk usb-be bármit, amire nincs megírva a driver armos változata, az nem fog működni.
-
arnyekxxx
veterán
"a kecó visszatermel a hálózatba..."
Ettől még este nem a naperőműved áramát fogod tankolni a konnektorból.
"5g meg a koronavírust.... ezt ki találhatta ki?"
http://fizikaiszemle.hu/old/archivum/fsz0308/vidov0308.html
"Egy szénerőmű több radioaktív anyagot bocsát a környezetébe normálüzemi körülmények között, mint egy atomerőmű. Ez az állítás első hallásra abszurdnak tűnik. Mégsem az, hiszen a legtöbb kőzet tartalmaz kisebb-nagyobb mértékben radioaktív anyagokat (pl. tóriumot, uránt). A kibányászott szenek radioaktív tartalma nem nagy, gyakorlatilag elhanyagolható. Tekintettel azonban arra, hogy a szénerőművek üzemanyag-fogyasztása, mint láttuk, mintegy 10-20 milliószorosa az azonos teljesítményű atomerőművek uránfogyasztásának, és különösen mert az atomerőműben keletkező radioaktív anyagok többsége nem kerül a környezetbe, a szénerőműből viszont igen, ez az arány nem is olyan meglepő."
[ Szerkesztve ]
-
Lewis4421
csendes tag
egyet ertek, ha barmilyen modon is erdekelne az elit hatalmakat , a kornyezetszennyezes, akkor nem horror aron arulnak a szekereket egy sima elekromos motorral meg akku pakkal, raadasul a felhasznalasa teljesen korlatozott. A problema csak az, hogy igy vagy ugy, ugyis le fogjak nyomni a torkunkon , ha ezt akarjak, es Pistike meg orulni is fog neki , mert ha ez zoooood.
Az élet epikuroszi értelmezése elutasítja a halhatatlanságot és misztikumot; van a lélek, de ugyanúgy mint a test, halandó. Nincs halál utáni élet, így nem kell félni a haláltól sem, mivel „a halál nem jelent semmit számunkra; ami felbomlik, érzékelése megszűnik, és amit nem érzünk, semmit nem jelen
-
apatyas
Korrektor
Lehet, hogy egyszer készen fog állni a hálózat, de ahhoz sokat kell rajta fejleszteni. Megérne egy számolási skiccet, hogy most mennyi autó fut és azoknak mennyi az átlagos teljesítményük, azt túlnyomórészt be kell pakolni erőművi ill elosztói teljesítménybe. Ha csak azt veszem, egyfajta luxus/pazarlás, hogy mindenkinek otthon ki legyen építve a rézkábel a gyorstöltéshez.
Ha lehetne hatékonyabban tárolni a villanyt, sok gondunk megoldódna a szél, napelem, elektromos kocsik körül.
"Fizessek jövedéki adót az ÁLTALAM termelt és ÁLTALAM elhasznált elektromos áramra?"
A jövedéki adó esete érdekes kérdés és nem tudom (megtermeled a pálinkát, kiviszed a piacra összekevered a többiekével, aztán ugyanannyit hazahozol?), de a hálózathasználati ill elosztói díjak teljesen jogosak addig amíg nem szigetüzemben van a lakos.pezo77 #5 2017.12.14. 13:29 Hmm. És ez az e-hajó akkor hol is tud kikötni? Az e-bay -ben? ;)
-
Necroman_Mk2
őstag
Jó kérdés, hogy milyen hatásfokkal fog működni az emuláció. Mert szerintem a teljesítményigényesebb programok pl. AAA játékok nem fognak ugyanúgy repeszteni egy ARM-es cuccon, mint egy teljesítményre kihegyezett, AMD64-es proceszoros gépen. Azaz az Intelnek és az AMD-nek nincs mitől tartania e téren, meg fog maradni a piaca, még ha össze is szűkül a mostanihoz képest.
Persze az nVidiának lehet még egy-két szava ehhez, főleg hogy most már az övék az ARM.A kocsis OFF témához: Akik szerint egy elektromos kocsi az erőművek miatt ugyanúgy szennyez, mint a benzines, dízeles társai, azok elsiklottak afelett, hogy az áram egy része megujuló energiaforrásokból keletkezik, nem csupán a szén és gáz elégetéséből.
Minden más az olajlobbi lejárató propagandája, mert a növekvő elektromos autó eladások miatt csökken az eladott üzemanyag mennyisége is. Brühühü..."Élő gondolkodó lény vagyok, aki az információ tengeréből született!"
-
hunluki
senior tag
válasz Necroman_Mk2 #94 üzenetére
Eleinte biztosan gyengén, valószínűleg elsőre csak a böngésző/letöltés/videózás/basic office környékére fognak bemászni arm alapon, utána pedig ha olyan ütemben növekszik a teljesítmény mint anno x86-on akkor szépen lassan át fognak állni a natív kódgyártásra a mainstream játékoknál is.
-
arty
veterán
otthonra/melóba nem kell gyorstöltés, általában van 8-12 órád...
és persze, szerintem is a jobb akkut messiásként várja mindenkinekem napelemesként több hálózathasználói/elosztói díjat kellene fizetnem! méghozzá kW arányosan kellene kiszámolni: nagyobb erőmű = több hozzájárulás... de tudtommal erről nincs szó, hanem majd lesz adó a 4kW felettiekre, ámblokk (ami most 0 ft) és ez a "megoldás"
[ Szerkesztve ]
"ugyanitt hazájából elüldözött nigériai herceg aranybányájának tulajdonjogát megtestesítő NFT jegyezhető."
-
Necroman_Mk2
őstag
A komment első felével egyetértek, azonban a másiknál szerintem megint az lesz, mint régebben az Intel vs. AMD proci vita, azaz melyik lesz a jobb a játékok futtatására. Persze meglátjuk, hova fog fejlődni az ARM technológia a jövőben, de az x86 se fog ölbe tett kézzel ülni, az biztos. Pláne mostanság, amikor az eSport révén a professzionális videójáték berobban, vagy egyes helyeken pl. Ázsia már be is robbant.
"Élő gondolkodó lény vagyok, aki az információ tengeréből született!"
-
fatpingvin
őstag
válasz GeryFlash #16 üzenetére
azért tegyük hozzá hogy a MS még az ezredforduló környékén elengedett kb minden nem x86-os architektúrát, oké hogy a windows NT multiplatformnak indult de ez igen hamar megszűnt és csak az x86 irányt vitték, felttételezem elég sok platformfüggő megoldással.
az applenak ilyen szempontból sokkal könnyebb dolga van, a FreeBSD amiből a saját kernelüket főzik az meg alapból multiplatform.A tipikus munkafolyamat legjobb tesztszimulációja a tipikus munkafolyamat. A "napi anti-corporate hsz"-ok felelőse :)
-
fpeter84
senior tag
válasz #54625216 #34 üzenetére
Pontosan, ráadásul ennek nem is kellene örökké megmaradnia, csak egyfajta áthidalás, kiút abból az ördögi körből, hogy amíg nincsen rá szoftver addig nem vásárolják - amíg nem vásárolják addig nem írnak rá natív szoftvereket a fejlesztők... A vásárlótól teljesen jogos elvárás, hogy olyan eszközt szeretne birtokolni amin a már kitapasztalt, kedvenc szoftverei futnak. Ha egy ilyen emulálással sikerül kimozdítani a holtpontról, akkor előbb utóbb ha piacot látnak a szoftverfejlesztők akkor már majd natív arm-os verziót is fordítanak remélhetően, és onnantól az emulációt is hátra lehet hagyni...
Új hozzászólás Aktív témák
- Újabb Samsungok telepíthetik a Galaxy AI-t
- bb0t: Gyilkos szénhidrátok, avagy hogyan fogytam önsanyargatás nélkül 16 kg-ot
- Mindent megtudtunk az új Nokia 3210-ről
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- Képeken az egyik kameráját elvesztő Sony Xperia 10 VI
- nVidia tulajok OFF topikja
- Vezetékes FÜLhallgatók
- Léghűtés topik
- Érkezik Magyarországa az LG szuper dizájnos hordozható projektora
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest