Új hozzászólás Aktív témák
-
Taranti
senior tag
Igen, én is ezt néztem, hogy akkor most az összes X-es proci IGP-vel jön? (Mármint első lépésben.) Akkor az AMD vagy nem tervez "G" procikat, vagy azok majd a kihozatal javulásával jöhetnek kissé megvágott CPU-val és kissé izmosabb IGP-vel.
Vagy még az is lehet, hogy tévedés van a cikkben.Úgy vélem, a játékokkal kapcsolatba hozott agresszivitás nem azok jellege miatt van, hanem (általában) csapnivaló minőségük okán.
-
Robitrix
senior tag
Persze az 5600G-nél azért kellett kompromisszumokat kötni az egybe integrálás miatt. mégis csak ugyanakkora chipbe és energia felhasználásba kell pluszban be integrálni még egy komplett grafikát is. Ez meg csak akkor müködik ha cserében valamivel lejebb van a nyers CPU teljesítmény. Jó vétel a G-s proci, ha valakinek nincsen szüksége extra grafikai teljesítményre. AZ a plusz 20 dollár többlet még mindig lényegesen olcsóbb, mint egy alap proci plusz egy dedikált grafika együtt..... egy irodai munka gépbe nincsen szükség 200-1000 dolláros grafikát rakni. Hacsak nincsen szükség kifejezetten grafikai teljesítményre is a munkához.
-
hokuszpk
nagyúr
nem jatszom az igaz, de majd csinalok mar olyan tesztet is ; az biztos, hogy cpu-z bench kihoz valami 20 pontos sc kulonbseget ( 640 vs 660 ) meg ~250-300 pontos multit ; cinebenchben is alig veri meg az 5800X a finomhangolt 5700G -t ; es amig nincs nagyobb hutesem, ugytunik nemtudok vele mitkezdeni, mert -0.08V offset + curve -12 mellett is throttlingol. Ha meg tovabb veszem le feszt, akkor összeomlik.
A ramok is jobban mentek az 5700G -vel ; bar azt tobb idom volt finomitani.
és ugy hirtelen megeszik 120W -t, mikor az 5700G -t vasvellaval is alig tudtam 100W fölé kergetni.
de majd jól nemadomfel.Első AMD-m - a 65-ös - a seregben volt...
-
hokuszpk
nagyúr
hát nemtom. a 3700X -> 3800XT hasonlo valtas volt, ott se voltam procilimites, es megis valahogy ereztem, hogy pattogosabb lett a gep. 3800XT -> 5700G eseten tozse megvolt ez a feeling. most az 5700G -> 5800X csere utan valahogy nemérzem, hogy jobblett nekem
Első AMD-m - a 65-ös - a seregben volt...
-
Dr. Akula
nagyúr
Persze, de pont azért kompromisszumos, mert ilyen gyenge. Nem kell 8K-ra optimalizálni, de azért egy fullHD-t elbírhatna folyamatos képpel. A GTA5 pl. egy HD620-ason is elfut full minimálban, 720p-n, persze alig 30 fps-el. Még egy kis pimpelés, és már megy az fullHD-ban is (talán az új Xe már tudja), még egy kis pimp, és akár közepes grafikát is ki tud magából préselni.
[ Szerkesztve ]
-
Atom_Anti
senior tag
Egy 3090- es azért mindig észreveszi hogy gyorsabb proci van alatta. Ha az új 4070 tényleg fogja azt a szintet hozni, akkor egy közép kat. Videókártya is profitál majd.
Persze nem sok magos procikra gondolok, hanem magonkénti teljesítményre. Van egy kiszivárgott eredmény a 7600x ről hogy veri az összes Alder Laket single core-ban. Csak nem tudom hogy igaz-e? -
worxland
addikt
"Egy mai középkategóriás proci kitolja a 140fps-t bármilyen játékban, többekben pedig a 240fps-t is"
Hát a konfigom nem tudja kitolni a 140 fps-t Witcher 3-ban, Cyberpunk 2077-ben és Kingdom Come: Deliverance-ben, pedig nem is 4K-ban tolom, csak 3440x1440-ben. Biztos azért, mert nem középkategóriás benne a proci. 70-100 fps körül azért elketyegnek, így nem panaszkodom.''It's difficult to work in a group when you're omnipotent.'' - Q
-
1dude
aktív tag
Ez annál azért összetettebb dolog.
Van, ahol eleve "ellenség" a CPU
Van ahol két középkategóriás is eltér (igen, megvan a 140fps) :
Rohanni meg eddig sem kellett semmiért. Majd ha elavul, akkor cserél az ember. Ha meg olyan a munka, hogy egyből pénzre váltható az ereje, miért ne.
-
Robitrix
senior tag
Az 5600X-nek nagyobb az egy szálas teljesítménye. Össz teljesítményben erősebb az 5700G, mer 2 mag 4 szállal több van neki. De nincsen olyan játék sem, ami magában teljesen kihajtana egy 6 mag 12 szálas procit. Így egy 4-6-8 magon/szálon futó játék gyorsabban fog futni az 5600X-en. A legtöbb mag és szál igény amit ismerünk nagyjából 10 játékok alatt. egy 6/12-es proci ott válhat karcsúvá játék alatt, hogy a játék mellett párhuzamosan egyéb programok is futnak. Mondjuk streamelik a játékot a netre és közben valami kommunikációs programon beszélgetnek a csapattagok. vagyis a játék+stream+kommunikáció+rendszer stb. együttes igénye már nagyobb, mint a 6 mag 12 szál na olyankor némileg karcsú lehet már a 6/12-es proci ilyen használat mellett és érdemes inkább 8/16-os prociban gondolkodni. De attól, hogy több mag és szál van egy prociban, ha olyan alkalmazás fut, ahol nem kell minden mag és szál nem lesz gyorsabb
-
Robitrix
senior tag
a dolog relatív. akinek ma van egy középkategóriás vagy jobb RTX 3000-es kártyája vagy egy ezeknek megfelelő radeon kártyája megfelelő CPU-val azoknak az RTX 4000 vagy a radeon 7000-es kártyákért sem kell tolongani. Jól el lesznek a következő pár évben a játékokban. Föleg amilyen áron majd jönnek az új hardverek. Kétlem, hogy túl sok ember akarna 1,5-2 milliót költeni egy PC-re... Józanul...
[ Szerkesztve ]
-
Robitrix
senior tag
ok csakhogy ha nem szintetikus tesztel méred egy proci elérhető teljesítményét akkor mivel. egy játék program nem ad valós képet a maximális teljesítményről lévpn a legtöbb játék maximum 4-6-8 magot vagy szálat használ maximum egy időben és akkor se fut mindig egyszerre annyi, mert adott pillanatban sokszor nincsen rá szükség, hogy annyi párhuzamos program ág fusson. Ráadsául igen csak eltérő egy program ág teljesitmény igénye. gyakorlatilag le fel hullámzik egy játék program alatt szükséges magok és szálak száma és mértéke. Egy játék programban igen sok a véletlen és feltétlekhez és a játékos döntéseihez kötödő folyamat. Feltünik az ellenség a játékos nézetében. Aztán az ő döntése, hogy mondjuk tázet nyít rá vagy egyszerüen elpucol az összecsapás elöl. (mondjuk alacsony az életerej ezért úgy itéli meg jobb kikerülni az összecsapást) Ha tűzetnyit az ellenségrea, akkor mivel fog rálöni gépfegyverrel, puskával rakéta vetővel? Ha rálő az ellenségre, akkor a program elindit mondjuk egy új programszálat, ahol kiszámolja mi lesz a lővés hatása, figyelembe véve minden féle random szempontokat.) Mondjuk lepattan a ellenséges tankról a lővedék vagy telibe trafálja a lőszer készletet amitől az egész tank felrobban. VAgyis egy adott szitunak igen csak eltérő következmény és kimentele lehet. Vagyis egy játék program nem igazán alkalmas arra, hogy egyértelműen mérjen egy hardver teljesítményét. De ott i látos a különbséget hogy néha mérnek játékot mondjuk egy assasin creedben. A csávó átlovagol a falun ugyan ott ugyan akkor eltérő hardverek mellett és mégse azonos az adott szitú és pálya. Az egyikben pluszban áttántorok 3 falusi pluszban a játéoks elött erre rögtön kevesebb lesz az FPS mondjuk 5-tel mert a grafikának egyből több dolgot kell kiszámolni és ábrázolni. A véletlen is erősen belejátszik a játékok teljesítményébe. Vagyis egy 4 max 4 magon futó játék nem kifejezetten alkalmas arra, hogy egyértelműen mérje egy hardver teljesítményét Ehhez képest egy szintetikus teszt többet mutat. Mert sokkal inkább hasonlitanak egymásra a külön féle mérések körülményei. Például egy Cinebench esetében. Elvégre ugyan azt a képet kell lerendelenem minden esetben. És összmagos tesztnél megdolgoztatja az összes magot és szálat, ami van.
-
Robitrix
senior tag
Okj de mit tekintesz valós alkalmazásnak? Elvégre ahány ember annyi féle programot futatt a gépén? Böngészel, na de milyen weboldalt, ami telerakja mindenféle dologgal a weboldalt és rengeteg sessiont indit egyszerre. Multimediát nézel jó melyik alkalmazással az egiyk 6 %.ban terheli a CPU-t a másik meg 20%-ban. Játszol hát attól függ ki mit az egyik játéknak 4 mag kell a másiknak meg 8-10 adot pillanatban egyszerre. MI az átlagos játék. Egyáltalán ki mire használja átlagosan a gépet. Az egyik ember szőveget szerkeszt gyakran és excelt futat a másik ember meg egyáltalán nam használ a gépén mondjuk MS officet. az egyik szöveg szerkeszt a másik meg bonyolulr prezentációt készit minden féle effektel és beleépülő mediával. Az egyik ember összead egy excelben 10 cellát a másik egy sok milliós cellás táblázatban fog bonyolult makrókat és függvényeket futatni? Szóval mi az átlagos alkalmazás? Olyan nem létezik.... mindenkinek más az átlag. Olyan mint az emésztés. átlagos ember nem létezik. Az egyiknek 1 hete megy a hasa, a másiknak 1 hete székrekedése van.. akkor a statisztika szerint átlagosan rendben van mindenkinek az emésztése az elmúlt 1 hétben...
-
Robitrix
senior tag
Amúgy a kód fordítás és a videokódolás se átlagos felhasználás. Azért ilyesmivel a felhasználok nagyon kis töredéke fog foglakozni. Azt például tudtad, hogy nagyjából a világban müködő PC-k jó ha 10%-n játszanak eleve. És ebben benne van az is aki havonta játszik mondjuk két passziánszt. és benne van a 2 miliós géppel rendelkező hardcore gamer is. A számítógép használók esetében még csak nem is mi vagyunk az átlag. Azért akik feljönnek és csevegnek egy ilyen informatikai fórumon eleve kötődünk valamilyen szinten az informatikához, VAgy ez a munkánk vagy a hobbink vagy sokat játszunk. Ezért vesszük a fáradságot hogy ilyen portálokat olvassunk és kommentáljunk. Na de mi van a másik 90%-kal aki mondjuk arra használja a gépét, hogy rendel a webshopban macskás videót néz, mert az cuki vagy beküldi az adóbevallását.
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest