Új hozzászólás Aktív témák
-
Ricardo
félisten
A kialakult helyzet miatt sok olyan megoldás kerül most elő ,ami eddig is kész volt, de nem alkalmazták, vagy csak korlátozottan voltak használatban.
-
ghiottone
nagyúr
Simple-ben megnéztem és jó ötletnek tartom.
Távolságnál az általános kerekítési szabályok adottak itt is? pl. ha a menetrendek.hu-n 32 km a távolság akkor arra 30 kilométeres jegyet kell vásárolni?"ÉÍ 'AANNÍÍGÓÓ 'ÁHOOT'É" (La verdad está lejos de aqui)
-
Samott
addikt
Ezt most nem ertem, es akinek nincs okostelefonja? Anyam elmult 65 mar nem kell neki jegy, de amugy csak egy oreg nokiaja van. O hogy utazhatna amugy?
(There is always a last time for everything.) Overhead, without any fuss, the stars were going out.
-
addikt
válasz LamerGyuri #5 üzenetére
Milyen jegypénztárban? Az praktikusan a végállomásokon van, az utasok töredéke száll fel ott. Ez a hír vagy kamu, vagy hatalmas parasztlázadás lesz ebből. Az is röhej, hogy nem lehet településen belül megállót választani. Akkor mostantól nem távolságalapú lesz a tarifálás?
-
Samott
addikt
De pont azt irjak, hogy nem lehet venni: "A mobiljegyvásárlás bevezetésével egy időben a társaság minden helyi, országos, regionális és távolsági járatán felfüggeszti az első ajtónál történő felszállást, a járművezetőket szalagkordonnal határolják el az utastértől."
Itt egy buszmegalloban nincs jegypenztar az csak a vegallomason van.(There is always a last time for everything.) Overhead, without any fuss, the stars were going out.
-
dajkopali
addikt
ez ugye nem egyértelmű, de
- ha nincs első ajtós felszállás
- ha a sofőrt elszigetelik az utasforgalomtól
akkor hogy vehetne jegyet bárki is a buszon? ha nem elektronikusan, akkor elővételben, ha azt sem, akkor nem utazik - legalábbis ez jön le a közleményből[ Szerkesztve ]
"fácánjava calvadosban/teljesítünk, egyre jobban " - Konok Péter
-
Bjørgersson
félisten
-
dajkopali
addikt
válasz Bjørgersson #9 üzenetére
igen, így, ez a tömegközlekedés e rendszerében már hosszú évtizedek óta így van: ha átlépted a szakaszhatárt, akárcsak száz méterrel, a következő szakaszjegyet kell megváltanod
"fácánjava calvadosban/teljesítünk, egyre jobban " - Konok Péter
-
AndrewBlase
senior tag
Még az a jó, hogy péntek óta ezt szajkózza a sajtó, a Volánbusz propaganda fészbukvideóján is megjelent pénteken, de mi, buszsofőrök még csak szóbeszédből tudunk róla, a rendelet még nem jött ki.
A menetjegyek/bérletek 50 km-ig 5, felette 10 km-es szakaszokra vannak bontva, és igen, ha a távolság akár 100 m-el is, de meghaladja az adott kmövezetet, eggyel nagyobbat kell venni. A távolság a menetrendek.hu oldalon leolvasható a felszállás/leszállás adatok megadása után a megfelelő járatra (időpontra) kattintva. Ugyanitt a jegy ára is olvasható.
Hja, és aki teheti, maradjon otthon!
[ Szerkesztve ]
Miért mindig én???
-
totron
addikt
A köztes megállóknál felszállni próbáló nyugdíjasok esetére én is kíváncsi leszek.
Aggályos még, hogy a Volán/Mobilfizetés rendszerébe bekerül-e az IMEI-szám és a cellainformáció, illetve a regisztrált google play acc e-mailje és ha igen, mennyi időre. Itt most nem a trendi GDPR-rizsa érdekel.
-
ghiottone
nagyúr
válasz Bjørgersson #9 üzenetére
+ dajkopali: Köszönöm. Rég utaztam már Volánbuszon, nem emlékeztem.
"ÉÍ 'AANNÍÍGÓÓ 'ÁHOOT'É" (La verdad está lejos de aqui)
-
janeszgol
félisten
-
BE4GLE
aktív tag
Kíváncsi vagyok, hogy a buszvezetők ezúttal mit fognak kitalálni, hogy zsebbe is csorogjon egy kis pénz. A szalagkordont gondolom emiatt vezetik be. Amikor én vidékről Újpestre utaztam haza, úgy kellet mindig pitizni, hogy legyen szíves adjon jegyet, és ne a viteldíj felét adja vissza a kezembe.
[ Szerkesztve ]
Redmi Note 9 Pro
-
Male
nagyúr
-
Myers
senior tag
Valaki, aki ma utazott távolsági buszon, meg tudja erősíteni, hogy a középső/hátsó ajtón van a le és felszállás és elöl pedig semmi? Már pár napja nem ültem buszon.
Valószínűleg áprilisban nem veszek bérletet, csak jegyeket. Ha ezt sokan megcsinálják, akkor az bevételben odacsap a volánnak. Fájdalmukat enyhíti a zuhanó üzemanyagár és valószínűleg az állam kipótolja.
Az ilyen elektronikus jegyeket hogy adom le hó végén elszámolásra?
http://www.muszaj.hu/
-
hemaka
nagyúr
Buszostól függ, hogy érdekli-e ez a dolog vagy nem. Én már mentem olyannak, amelyik maszk, kesztyű, barikád, első ajtót ki se nyitotta, minden. Hazafelé meg első ajtón felengedett, se maszk, se kesztyű, semmi, még a mögötte lévő ülésen is ültek, mert el volt szedve onnan a barikádos cucc.
[ Szerkesztve ]
-
AndrewBlase
senior tag
Ne általánosítsunk, kérem szépen! Például én se csináltam még ilyet sose. Ha kapok borravalót, azt külön megköszönöm, de akkor is megköszönöm a jegy vásárlást, ha nincs jatt.
Ha ilyen (remélem egyedi) esettel találkozol, jelezd azt valamilyen formában (telefon, mail, stb) valamelyik volán központba, tutira K fogják vizsgálni.
Miért mindig én???
-
vmarci21
tag
Ha jól látom, akkor ugyanazt a rendszert használja a Volán is mint a BKK. Akkor ezek alapján már csak egy kicsit kell fejleszteni a rendszeren, és már el is érik a Máv-Start színvonalát. (pl. hogy menjen az app vásárlás után offline is, távolsági és helyközi utazásnál kiinduló és érkező állomás beírása alapján való jegyadás, illetve nem ártana kidobni az alap logikát is a kukába, miszerint nem a felhasználó telefonján lévő kódot olvassák le a másodperc tört része alatt egy lézeres olvasóval, hanem a mobilok változó minőségű kamerájával kell másodpercek alatt beolvasni egy kiragasztott QR kódot. - ez utóbbi nem is értem hogyan tűnhetett bárki számára is jó ötletnek. Bár a buszsofőrtől való jegyvásárlásnál gyorsabb, de a BKK-s jegylyukasztásnál már nem biztos. A bérlet felmutatásánál meg biztosan nagyságrendekkel lassabb... )
[ Szerkesztve ]
>> into.hu - https://into.hu <<:::>> Webfejlesztés: https://intomedia.hu <<
-
Quasi_modo
nagyúr
Ahogy elnézem akik letöltötték nem nagyon dícsérik az applikációt.
valami
-
róland
veterán
Volánbuszos részben a felhasználónak semmilyen vonalkódot (a QR- és a BKK által használt Aztec- is vonalkód) nem kell leolvastatnia a telefonjával.
Fejlesztésnek én inkább az alábbiakat venném bele:
- mindenképpen járatra lehessen jegyet venni, ne szakaszra és jelezze a járat foglaltságát/telítettségét -> enélkül nagyon gyorsan el fog vérezni a kezdeményezés, mert a Volánbusz korlátozott viszonylatokon használható webes megoldása ezt már tudja
- Volánbusz honlapjáról kiválasztott viszonylatra lehessen jegyet vásárolni az alkalmazásban;
- gyors vásárlás funkció, helyszíntől az adott járaton elhelyezett kód leolvasásával végállomásig;
- megvásárolt jegy offline tárolása az érvényesség ideje alatt;
- kényelmi szolgáltatásként ülőhely választása -> ez akár kizárólag a Volánbusz honlapjáról indított vásárlások esetében.Kezdetnek amúgy jó az alkalmazás. Megfelelő fejlesztéssel
http://logout.hu/cikk/mi_is_az_a_htpc/teljes.html; Három emeleten át egy teljes liftrapszódiát játszik!
-
vmarci21
tag
De valószínűleg csak azért nem kell kódot olvasni mert: a, jelenleg sehol nincs első ajtós felszállás (tehát most éppen a BKK-nál sem kell kódot olvasgatni), b, idejük sem volt kiragasztgatni a kódokat.. De majd ha elmúlik ez a helyzet, akkor szinte biztosra veszem, hogy kint lesznek Volánnál is a kódok...
Az meg megint nyilvánvalóan a sietség hatása miatt van, hogy KM-re kell jegyet venni, és nem járatra / útvonalra. (attól függően hogy helyjegyes vagy nem helyjegyes a járat.) Ha ez így maradna néhány hónap múlva is, az nagyon durva funkcionalitásbeli hiba lenne..
2 dologtól félek, amire hatással lehet, hogy ilyen elterjedt lett az állami (vagyis Nemzeti Mobilfizetési) alkalmazás:
- nehogy állami nyomásra úgy döntsenek, hogy a Máv-Start appját kiváltják ezzel a fapados rendszerrel (pedig OBB-val hasonlítva a Máv-é sem egy nagy csoda, de azért ennél legalább egy nagyságrenddel mindenképpen jobb )
- és nehogy emiatt megtiltsák a BKK számára az e-jegyrendszer megvalósítását (ami mondjuk enélkül is lóg a levegőben... )>> into.hu - https://into.hu <<:::>> Webfejlesztés: https://intomedia.hu <<
-
joey04
titán
nem ártana kidobni az alap logikát is a kukába, miszerint nem a felhasználó telefonján lévő kódot olvassák le a másodperc tört része alatt egy lézeres olvasóval, hanem a mobilok változó minőségű kamerájával kell másodpercek alatt beolvasni egy kiragasztott QR kódot. - ez utóbbi nem is értem hogyan tűnhetett bárki számára is jó ötletnek.
+1
ekkora baromságot.
"Ha nem vennél a kezedbe gyorsabb telefont, akkor soha nem mondanád meg, hogy mennyivel gyorsabb telefonok vannak jelenleg a piacon."
-
Tamy
senior tag
Ez így elég elcseszettre sikerült, ráadásul külön kell kinézni a km-t a menetrendek.hu-ról, praktikusabb lenne, ha induló, és célállomást lehetne megadni. De inkább a webes jegyvásárlási lehetőség kellene, beépítve a menetrendek.hu-ba, bár sokaknak még így is problémás lenne. Másrészt a menetrendek.hu sokszor többre számolja a km-t, mint ami a buszon vásárolt jegyen van.
Egész életemben azon gondolkodtam, hogy kéne valamit dolgoznom. Ezért aztán a végén nem is maradt rá időm.
-
róland
veterán
Mielőtt egymásnak ugranánk, hadd idézzem a közlemény, cikk utolsó bekezdését:
"A jelenlegi helyzetre való tekintettel bevezetett mobiljegy-vásárlási rendszer további alkalmazásának lehetőségéről a rendkívüli időszakban szerzett tapasztalatok elemzését követően dönt a Nemzeti Mobilfizetési Zrt. és Volánbusz."
Így egy egész vállalható megoldás született. Persze mindannyiunknak van/lenne ötlete, hogy mit és hogyan kellene fejleszteni, változtatni egy igazán jól működő alkalmazásért.
http://logout.hu/cikk/mi_is_az_a_htpc/teljes.html; Három emeleten át egy teljes liftrapszódiát játszik!
-
Tamy
senior tag
Nyilván emiatt lett ilyen septiben összedobva, a szándék valahol dicséretes is, de a klasszikus Volánbusz már évek óta (a nagy egyesülés előtt) nyújt webes jegyvásárlási lehetőséget bizonyos távolsági buszokra. Az applikációt nem tudom, talán az is van. Nem lett volna praktikusabb ezt a rendszert kibővíteni a hiányzó járatokkal? Avagy a menetrendek.hu-t, bár az mint említettem sokszor felfelé csal a km-el.
Engem személy szerint jelenleg nem érint, elég sokat utaztam vidékre a munkám miatt, de mostanság a vírushelyzet miatt igyekszem kerülni a tömegközlekedést. Viszont ha mégis szükségem lenne rá, én is bajban lennék, mivel az applikáció csak Android 5-től használható. És van aki még a neten se tudná megvenni. Megyeszékhelyen lakok, de meglepődnék, ha itt a pályaudvar jegypénztárába meg lehetne venni a jegyet. A helyijáraton is bevezették, de ott tényleg lehet venni akár az újságárusnál is, vagy az automatából. Persze, aki teheti vegye online, csak így az applikációval nagyon leszűkítették a kört.
Egész életemben azon gondolkodtam, hogy kéne valamit dolgoznom. Ezért aztán a végén nem is maradt rá időm.
-
Psychopeti
senior tag
Akkor hogy tudjak mobillal jegyet venni kell hozzá mobilnet?
Kend azt hiszi ez csak úgy van, hogy befogjuk a kancát a szekér elé, és gyi te szürke???
-
AndrewBlase
senior tag
válasz Psychopeti #36 üzenetére
Igen, kell.
És igen, nem gondoltak arra, hogy elég sok embernek nincs is okostelefonja, ha van is, kezelési tudása kimerül a telefon felvételében, és nem feltétlenül van mindenkinek korlátlan mobilnetje, ami így hó vége felé akár el is fogyhat.
A szándék megvan, de jobb lett volna ezt úgy indítani, hogy nem mostantól ez van, és kész, hanem kellett volna némi utas (és sofőr) tájékoztatás, hogy hahó ez lesz X nap múlva, tessék felkészülni.Miért mindig én???
-
joey04
titán
nekem igazából az a bajom, hogy megállóban qr kódot olvasgatni, majd megjelenik valami idiótaság amit ellenőriz a sofőr, ehhez mindenképpen net kell (van, de murphy, hogy ilyenkor fog valami párperces hiba előjönni) lehet net nélkül is, de akkor az ellenőr valami listából nézi a kódokat, ehh. szar az egész. vonatnál megveszem a jegyet, szépen lementem a telefonra, kaller jön, rácsippant, kellemes utat. imádom. volán már picit macerásabb, az online jegy sorszámát a sofőr egy papírról ellenőrzi. csak a mávnál van normálisan megoldva ez.
[ Szerkesztve ]
"Ha nem vennél a kezedbe gyorsabb telefont, akkor soha nem mondanád meg, hogy mennyivel gyorsabb telefonok vannak jelenleg a piacon."
-
Male
nagyúr
válasz AndrewBlase #37 üzenetére
Mert akinek most nincs okostelefonja, annak X nap múlva lesz? Akik eddig butafont használtak, ők nem fogják mondjuk 5 nap alatt lecserélni.... a vírusnak meg nem lehet azt mondani, hogy "bocs, várjál még egy hónapot a terjedéssel, mert még fejlesztjük az appot".
Szóval sajnos ez van, van akiknek komoly gondot fog okozni. ( amúgy meg a nincs okostelefonja / van de nem tudja használni az leginkább a nyugdíjas korosztályra jellemző, ők meg most jobban tennék, ha nem utazgatnának amúgy sem ) -
AndrewBlase
senior tag
Nem, nem lesz X nap múlva okostelefonja.
De legalább nem nézne értetlenül az utas, hogy ő most akkor hogy fog utazni. Még esetleg fent is észbe kapnak, és csinálnak valamit.
És nem csak az idősek (nyugdíjasok) esnek bele az általam sorolták közé.
Ma is volt 2 utas eddig, az egyiknek van okostelefonja, nincs bankkártyája. Bukta. A másiknak is van, de nincs rajta net. Bukta. Mindketten 40-es korosztályba tartoztak.
Számos olyan 40-50-es ismerősöm van, akinek csak butafonja van.joey04:
A QR kódot egyszer kell leolvasni, annak segítségével telepíthető a Siklós vagy a Nemzeti mobilfizetési app. Onnantól kezdve regisztrációt követően alapból lehet megvenni a jegyet, akár 1 nappal korábban is.
A jegyeket bérleteket nem mi ellenőrizzük mostantól, hanem majd az ellenőr. Ha jön.***
De ma már azt látom, hogy tényleg csak azok jönnek, akiknek muszáj.Miért mindig én???
-
janeszgol
félisten
válasz AndrewBlase #40 üzenetére
"De ma már azt látom, hogy tényleg csak azok jönnek, akiknek muszáj."
Ebből azt a következtetést vonom le, hogy ez csak egy gumi szolgáltatás, és ha vége a vírusnak, el is törlik.
2024: nem lesz kegyelem a HMD-féle hulladékgyáraknak.
-
róland
veterán
válasz janeszgol #41 üzenetére
Kb. az a várható forgatókönyv, amit felvetettél, ld. a témaindító cikk utolsó bekezdése vagy az én hozzászólásom, itt. De nem elképzelhetetlen, hogy hosszabb távon mégis várható érdemi fejlesztés. (A Volánbusz webes megoldás jó kiindulási alap, de az idő kezd eljárni felette. Jó ötlet az állami személyigazolványra feltölthető vasúti menetjegy szolgáltatás is. A Nemzeti Mobilfizetés szolgáltató megoldásai sem halva született elgondolások. S ott van még a MÁV saját megoldása. JÓ LENNE ezek erényeit egyesíteni, s úgy kiadni a legjobb alkalmazást!)
http://logout.hu/cikk/mi_is_az_a_htpc/teljes.html; Három emeleten át egy teljes liftrapszódiát játszik!
-
Male
nagyúr
válasz AndrewBlase #40 üzenetére
Nyilván van ilyen is, pont ezért nem azt írtam, hogy mind nyugdíjas, hanem hogy leginkább
Ha várnak vele pár napot, ez sokat nem változik, ellenben egyre több buszsofőr eshet ki a munkából, és akkor meg mindenki leshet, nem csak az akinek nincs megfelelő telefonja / bankkártyája, stb. Erre a helyzetre sajnos nincs jó megoldás csak rossz meg rosszabb. -
vmarci21
tag
Szerintem nem kéne egységesített jegyrendszer, semmi baj nincs azzal, hogy egyes cégeknek saját megoldása van. Annyit kéne tenni, hogy egy egységes API-t kötelezően felhúzatni az ilyen rendszerek közé, és ingyenesen, bárki számára (megfelelő ellenőrzés után) elérhetővé tenni annak használatát.
Ezzel biztosítva lenne, hogy az utas egyetlen, általa választott alkalmazásból vegyen meg minden jegyet, viszont mégsem lenne monopol helyzetben sem a jegyrendszer, sem a vásárlási alkalmazás, így jegyrendszerben a cégek, míg vásárlási felületekben pedig a fejlesztő cégek között lehetne egy verseny, hogy ki tudja jobban megcsinálni, így hosszú távon is generálva a fejlődést.>> into.hu - https://into.hu <<:::>> Webfejlesztés: https://intomedia.hu <<
-
joey04
titán
válasz AndrewBlase #40 üzenetére
mi kicsit kitértünk ott a bkk-ra. a 25-ös posztban kezdődött, a 28-ban ki is tért rá, hogy a volánnál (még) nem így megy.
"Ha nem vennél a kezedbe gyorsabb telefont, akkor soha nem mondanád meg, hogy mennyivel gyorsabb telefonok vannak jelenleg a piacon."
-
Male
nagyúr
"megy a kerekítés nekik is"
Szerintem kerekíteni akartál.... legalábbis a folyam eleje arról szólt. Ha félreértettem, és te nem akartad kerekíteni, hanem úgy értélmezted a tartományokat, ahogy kell, akkor nem szóltam.Az egy dolog, hogy a sofőr mit nyomkodott be eddig, simán lehet, hogy egyszerűen a határ közelében az olcsóbb jegyet adta, hibásan.
-
totron
addikt
Évek óta? Hibásan? Több sofőr, több járaton, állomáson is megérdeklődve? Másoknak is, mindenkinek? Nézd, elhiszem, hogy foggal-körömmel harcolsz azért, hogy bízhass a gondviselésben, a rendszerben, népszerű hobbi, de ne. Van egy kódja is újabban az megállóknak, volt, bevezetésükkor több vezető kérte az utasokat, hogy egyszerűbb, ha megjegyzi az ember a számot és csak bemondja (rotációban dolgoznak gondolom és soxor sokáig keresgetik az állomásnév alapján a beütendőt). Szóval kódszám alapján..nem, nem gondolom, hogy hibás lenne. A webes eltérést pedig rajtam kívül is említették. Üdv a valóságban.
A kerekítéshez: nem 2 hete vagyok a bolygón, ismerős a "minden megkezdett km/óra" metódus.
-
Male
nagyúr
Ritkán megyek busszal ( leginkább párévente egyszer ), de nekem mindig pont annyi volt, mint amit a netes írt. Ettől persze lehet, hogy máshol meg van eltérés.
Népszerű hobbi az is, hogyha bárhol valami nem stimmel szerinted, akkor szándékos átverést feltételezelFoggal körömmel harcolok érte, ez jó
Oké... a 2-es hozzászólásból indult az a lánc, abban ez volt: "Távolságnál az általános kerekítési szabályok adottak itt is? pl. ha a menetrendek.hu-n 32 km a távolság akkor arra 30 kilométeres jegyet kell vásárolni?"
-
totron
addikt
Majd ha legalább akkora mértékben tévednek a saját kontójukra, mint előnyükre, képes leszek objektívebben hozzáállni. Valahogy ilyen esetekben egyszer sem akaródzik a különbözetet a markomba nyomni, de a másik persze fizessen.
Nem az a baj, hogy eltérés van, az a baj, hogy minden egyes utazásnál megjelenik a különbség. Azt meg még mindig nem tudjuk, hogy mi alapján megy majd az ellenőrzés. Utálok buszozni. -
AndrewBlase
senior tag
Alaptézised szerint a menetrendek.hu-n található információk pontosak, ha jól értem.
Elárulok egy titkot. Közel sem tökéletes. Most a kedvedért megnéztem egy pár olyan viszonylatot, amiről tudom, hogy egyik fajta jegykiadógéppel ennyi az ára, a másikkal amannyi, pedig centiméterre ugyanazt az útvonalat járjuk be. És voálá, eltérés mutatkozik ott is. (Ha érdekel, privátban küldök konkrétumra példát.)
A buszsofőr nem tetszése szerint üti be a km-t, felszálló és leszállóhelyet állít be. Arról, hogy a gépbe mi van beállítva, nem tehet, nem is tud belepiszkálni. A gép szerinti bevételt pedig le kell adni, nem dönthet úgy, hogy ez a jegy csak 310 Ft lesz, mert a másik jegykiadón csak 14,2 km, nem pedig 370 Ft, mert ez meg 15,2 km-t mutat. (Ha meg azt tapasztalod, hogy a sofőr a saját szakállára dolgozik, (jelen példánál maradva 20 km-es díjat mond, ami 370Ft, de csak 15 km-es jegyet ad, ami 310 Ft) be kell panaszolni.)Olyan előfordulhat, hogy egy adott településen több megálló is van, és ugrik közte a tarifa, és ha a kedves utas csak azt mondja, hogy Mucsajröcsöge, egyik sofőr a Káposztásdülői megállót üti be, a másik a Recsegepusztai elágazást, és hopp, már ugrott is a jegyár, pedig ugyanúgy Mucsajröcsögére szól a jegy. Ebben az esetben az utasnál a user error. (Más kérdés, hogy ha a sofőr már fejből tudja, hogy tarifaugrás van, rákérdezhet (mint ahogy én is teszek), hogy melyik megállóba kéri.)
Az ellenőrzésről...
Többféle variációt hallottam/olvastam.
- Egyik szerint a sofőr nem ellenőrizheti, nem is tudja, hiszen kordonok közé van zárva (2 méterről meg hiába mutogat a kedves utas valamit, ember legyen a talpán aki ekkora távolságból egy mobil kijelzőjéről le tudja olvasni, hogy az az adott jegy hány km-es övezetre szól (érvényességét igen, mert a még nem érvényes sárga színű, az érvényes zöld színű jelzést kapott)) , az ellenőrzést a megbízott ellenőrök végzik.
- Másik szerint senkit nem engedhetünk fel a buszra érvényes jegy/bérlet nélkül. Ez esetben meg le kellene fáradnunk az utasok közé, és közelről megnézni. De akkor meg már engedhetnénk őket elől is felszállni, jegyet is adhatnánk, tehát ugyanott vagyunk, mint a kiadott rendelet előtt.
Én jelenleg azt az elvet követem, ha valaki felszáll, hagyom utazni, aztán majd a többit lemeccseli az ellenőrökkel.De megosztok egy kis olvasnivalót, mert úgy tapasztalom, hogy a "szerencsétlen" utasoknak fogalmuk sincs a helyzetről, enyhén szólva is hiányos a tájékoztatás.
Miért mindig én???
-
Male
nagyúr
Eddig volt két ár, egy magasabb, és egy alacsonyabb... honnan tudod, hogy nem az alacsonyabb volt a téves? Onnan, hogy mert téged biztos át akarnak verni, amikor a magasabb összeg jelenik meg... és hogy miért kell ezt gondolnod alapból? Mert hát mindig csak felfelé tévednek, hiszen most is a magasabb összeg a téves... ugye látod a kört a gondolatmenetedben?
-
totron
addikt
Látom, látom, hogy marhára ráérsz és hogy mit próbálsz belém magyarázni. Úgy nem mellesleg 4 évtizede ismerem az adott útszakaszt fűszálra-porcikára. De gondolom ebben is lesz valami logikai baki, amit makacsul nem akarok vagy nem tudok megugrani.. Elég jól csokorba szedtem a miért nem téves részt fentebb. Elkanyarodhatunk persze filológia és kvantumfizikai irányokba: honnan tudod, hogy nem téves az az érzékelés amiben létezel nap, mint nap?
(#55) AndrewBlase, nem, a web tér el a valóságtól. Az finom kifejezés, hogy nem tökéletes. Persze nem látványosan, épp csak hopp, pont átcsúsztunk egy eggyel magasabb km-övezetbe, milyen érdekes.
Nincs saját szakállra dolgozás, difi kizárólag a webbel kapcsolatban jelentkezik, most. A nem tetszés szerintit Male-nek, írd, én tudom. A viszonylatok fixálva is lettek (indulási és érkezési pont), az említett kódokkal egyszerűsítve. De ezt te is tudod.
Igen, van, hogy helységneven belül vált az övezet és pongyola fogalmazás esetén előtérbe kerül az egyéni gondolat - ez a történet nem ilyen.Ellenőrzés alatt ellenőrre gondoltam.
-
atikó
őstag
Én ma reggel is megvettem a jegyet a simple keresztül, csak egy buszon sincs QR-kód amin keresztül érvényesíthetném!
-
Dáin
csendes tag
válasz AndrewBlase #55 üzenetére
Helyközi buszjárattal utaztam városunk és egy távolabbi község között Csongrád megyében, láttam a változásokat, telepítettem az applikációt, feltöltöttem, hiba nélkül ment minden.
Számítottam rá, hogy nem lesz olyan egyszerű a nem telefonos része, és a következőket tapasztaltam a helyszínen, a buszpályaudvaron.
A buszom fél órával előbb indult, mint ahogy a jegypénztár nyitna. Normál esetben. Azaz esélyem se lett volna venni akkor és ott jegyet.
A buszon, amire felszálltam nem volt QR kód, amivel érvényesíthettem volna az applikációban megvett jegyemet. Mivel sejtettem ez lesz, előrementem, és még a busz indulása előtt beszélgettem kicsit a buszsofőr kísérőjével, aki a buszpályaudvar dolgozója amúgy. Lehet, valami fejes is volt, nem derült ki, de képben volt.
Következőket közölte velem:
1. Nincs minden buszon QR kód, mert nem sikerült megoldani még:lövése sincs senkinek, mikorra lesz.2. A busz amire szálltam, helyettesítő busz volt, mert durva zavarok vannak, hogy kiállítsanak buszokat sikeresen a járatokra, innen-onnan bérelnek, szereznek, mit tudom én honnan előráncigált buszok is mennek most. Nyilván, van kínálat most. Így ha lettek volna QR kódok kitéve minden normál buszra, itt akkor se lett volna, mert beugrós busz.
3. Kerek perec közölte, itt nem lesz semmilyen ellenőrzés se most, se a belátható közeljövőben, nyugodtan blicceljek. Ezt a Volánbusz alkalmazottja mondta lazán.
4. Amikor elmeséltem (Just for Fun, mert tök rendes arc volt amúgy) hogy a pénztár is zárva, ugyan hogy vehetnék jegyet most bármilyen buszra, megbeszéltük, hogy kizárólag elővételben, azaz egy nappal korábban. Mari néni, aki a faluban eggyel arrébb száll fel pláne esélytelen.
Azaz:
Jelenleg a távolsági buszközlekedés ingyen van. Senki nem ellenőrzi, az elkordonozott sofőr főleg nem. Nincs ellenőr, nem is lesz. A buszon összesen öten ültünk, az első falu után ketten maradtunk a sofőrrel.
Azért írtam le ilyen részletesen, mert szerintem azért ez durva így. Az előző busszal, ami a buszöbölbe beállt, például elutazhattam volna ugyanígy az ország túlsó sarkába. 6000+ Forint normál esetben. És a buszok üresek, mennek ezerrel, vágtatnak.
Szürreális élmény volt!
-
#33253120
törölt tag
[link] https://koronavirus.gov.hu/cikkek/hetfotol-videken-ismet-az-elso-ajton-kell-felszallni-volanbuszokra
-
Croft-21
őstag
-
namenlos
tag
Ha veszek egy helyközi jegyet este hatkor, az a simple app-ban másnap hatig érvényes. Hogy derül ki, hogy azzal az egy jeggyel az este hat - reggel hat időintervalkumban hányszor utaztam? Mármint az oda-vissza utat simán meg tudom tenni egy jeggyel?
-
nagyúr
Valahogy kellemetlen érzésem van.
Kártyával akkor már képtelenség fizetni?Surface Book és egy Csúz a körtefán!. Pentax-szal fényképezve!
Új hozzászólás Aktív témák
- PHP programozás
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Cyberpunk 2077
- Motorola Moto G24 Power - hol van az erő?
- Hálózati / IP kamera
- Amlogic S905, S912 processzoros készülékek
- Sub-ZeRo: Euro Truck Simulator 2 & American Truck Simulator 1 (esetleg 2 majd, ha lesz) :)
- Milyen belső merevlemezt vegyek?
- Yettel topik
- Melyik tápegységet vegyem?
- További aktív témák...