Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • dajkopali

    addikt

    válasz Béééla #1 üzenetére

    annyiban teljesen igazad van, hogy egy kerettantervet a tanár tölt fel tartalommal, ő dönt, hogy milyen utat választ
    annyiban kicsit ellenkeznék, hogy ha a tömegoktatásról beszélünk - és jelen esetben erről van szó elsősorban -, akkor bizony a "word excel powerpoint" meghatározó, egyszerűen azért, mert a munkaerőpiacon ezt várják el
    igen, nem lesz képzett informatikailag az illető, de az elvárt feladatokat el tudja látni
    ez persze távlatosan - és persze a hétköznapi gyakorlatban - nem jó: a rendszergazdák munkaidejének 95 százalékát olyan tevékenység veszi el, melyet nem kellene végezniük, ha felkészültebb alkalmazottakkal találkoznának, akik szintén rosszul járnak az időrabló beavatkozásokkal - a cégekről nem is beszélve, akik szintén azzal néznek szembe, hogy hülye és egyszerűen megoldható problémák veszik el a munkaidő egy részét

    "fácánjava calvadosban/teljesítünk, egyre jobban " - Konok Péter

  • macilaci78

    nagyúr

    válasz Béééla #1 üzenetére

    Én azt sajnálom, amikor egy "word excel powerpoint" képzésen átesett, vizsgázott, papírral rendelkező egyén még mindig egy írógép eszköztárával formáz szöveget. Behúzásokat, kiemeléseket, tördeléseket élből nem ismeri, az excelben nem tűnik fel neki, hogy a NumLock nincs bekapcsolva, csak szar a gép, és még sorolhatnám.

    Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól! Eladó garzonlakás! Budapest III. ker. Tímár utca, 29 m2, galériás. https://ingatlan.com/34130552

  • #24737024

    törölt tag

    válasz Béééla #55 üzenetére

    Temesvári Műszaki Egyetem, számítástechnika szak. Nem egy MIT, de Románia egyik nevesebb műszaki egyeteme. 2008-ban amikor én végeztem még itt is kevesebb volt a lány, de azóta egyre többen merészkednek műszaki területre és én ezt abszolút pozitív trendként értékelem. Nálunk az informatika nagyon keresett szakma és gyakorlatilag az egyetlen műszaki-tudományos terület amiből kényelmesen meg lehet élni. Igy sok olyan fiatal is informatika szakon végez akiből a világ boldogabbik felén talán fizikus, matematikus vagy gyógyszerész válna :U Gyakorlatilag én is ebben a helyzetben voltam annakidején. Nem feltétlenül rajongtam az informatika iránt, de érdekelt a tudomány. Körülnéztem, hogy melyik tudományterületen a legkönnyebb elhelyezkedni és így lett belőlem informatikus.

    [ Szerkesztve ]

  • #24737024

    törölt tag

    válasz Béééla #57 üzenetére

    az általad említett "mindenki elmegy infósnak" trend eredménye, hogy munkájukat nem feltétlen kedvelő, fejlődésre ezért korlátozottan hajlandó szakik lesznek, rosszabb esetben csak melegedni járnak be az intézménybe

    Ez nagyon igaz, de amíg nem zárul be a különböző mérnöki-tudományos képzettséget igénylő szakmák közötti bérszakadék, addig ez alighanem így marad :N Nekem van vegyész ismerősöm aki 10 év tapasztalattal egy multinacionális gyógyszergyártó cégnél lényegesen kevesebbet keres mint egy frissen végzett, a húszas évei elején járó informatikus. Ilyen kilátások mellett teljesen érthető hogy egy kémia vagy fizika iránt érdeklődő fiatal is inkább informatikusnak tanul.

  • pengwin

    addikt

    válasz Béééla #1 üzenetére

    Édesanyám infótanár, megmutatta a tantervet, amit kötelezően rájuk erőszakoltak az iskolában: illogikus, strukturálatlan, és a kb. 70 óra fele hangzatos, de teljes mértékben üres címeket visel. És ettől eltérni nem lehet, bár az infótanárok közül senki sem tudta értelmezni, slusszpoénként pedig ez alapján értékelnék-minősítenék őket, ha bejönne tanfelügyelő. Így nem fér bele semmiféle C(&származékai) vagy python, pedig anyum szívesen tanítaná, a gyerekek meg szeretik, sikerélményük van... ehelyett központilag meghatározott hülyeségekkel terhelik a gyerekeket és a pedagógust is, utóbbiakat pedig bizonytalanságban tartják és egy dilettáns módon összeállított tanterv szerinti tanításra kényszerítik. :(

    A latin oktatását még úgy, ahogy van, el kéne felejteni :U , semmivel sem segíti a modern európai nyelvek elsajátítását jobban, mint egy modern európai nyelv... ráadásul ez utóbbit gyakorlatban is lehet használni. Szóval tessék csak mindenféle vulgáris latint (spanyolt, franciát, olaszt) meg németet tanítani, az angolt meg elég lenne kötelezően második idegen nyelvként oktatni. Leendő angoltanárként mondom, hogy aki angolt tanul első idegen nyelvként, az a másodikkal is ugyanúgy megszenved, míg az első körben valamilyen újlatin nyelvet vagy németet tanult diák sokkal könnyebben abszolválja az angolt (alacsonyabb nehézségi szint, na ;] ).

    [ Szerkesztve ]

    Üdv, pengwin

Új hozzászólás Aktív témák