Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Kinder

    senior tag

    Mindenkinél van egy gyorsabb. Majd a Rimacnál is lesz gyorsabb.
    Lehet, hogy a Tesla Roadster II., lehet, hogy más, majd meglátjuk.
    Az, hogy a Rimac 750 millió Ft-ért ilyet tud, az szép, és biztos, hogy mind a 150 példányra lesz vevő, de nyilván nem mi leszünk azok.
    Ennek itt pontosan az a lényege ( mint ahogy a Tesla Model S Plaid-nek is ), hogy tényleg végleg értelmetlenné tegye a hasonló tudású benzines autók fejlesztését ( bár azokból nem tudnak már ilyeneket az ésszerű(?!) fejlesztési ár tízszereséért sem ), mert a hang/rezgés kivételével ( ami a most felnövő genereciónak már rohadtul nem fog kelleni ) már jobbak, mint a benzines autók. ( hiszen jóval erősebbek és gyorsabbak, miközben ugyanannyit el lehet menni velük )
    Igen, tudom, de "a benyást 5 perc alatt megtankolod." <--- Oké. Ebbe még lehet kapaszkodni, de pl az én elektromosomat 6 perc alatt 200 km-es autópályás hatótávra lehet tölteni, ami nem sokkal több, csak nekem nem kell bemennem a benzinkút shopjába beállni az esetenként 30 méteres sorba, mert tankolni ugyan 10 állásban lehet, de csak 1 pénztáros van.... hanem 6 perc múlva mehetek tovább, szóval "a benzinest megtankolom 5 perc alatt", az valójában lehet akár 15 perc is,
    De természetesen az nem 200, hanem 500 km-es hatótáv lesz, amit én 2,5 töltéssel érek el, ami összesen 15 perc ( 6+6+3 ). Ez a 15 perc szerintem élhető 500 km elektromos hatótávhoz autópályán ( városban akár 850-900 km is lehet ugyanennyi árammal ), de természetesen van, aki ennél jobban siet, viszont jóval többet is fizet ugyanazért a távolságért ( kb 5x )
    És igen, tudom, ezt a tempót egyelőre csak a ténylegesen nagyon jól kiépített Tesla Supercharger hálózata adja, a többi elektromos autós megszívta. Meg bizony, de ez a gyártók hibája, mert egyrészt spórolnak az inverter sebességén, azaz csak lassan tud áramot felvenni, másrészt a "minek építsünk ki saját hálózatot sok pénzért, hát vannak már töltők" hozzáállás sem segíti a pozitív vélemények kialakulását.
    A dízelt szándékosan nem említem, mert se nem sportos, se nem szép hangú ( Még a BMW M550D sem. ), valamint a hosszútávfutáson kívül gyakorlatilag mindenben elmarad a benzineshez képest.

    Na. Ez hosszú lett. Lehet ütni. :D

  • Kinder

    senior tag

    válasz guriga1234 #57 üzenetére

    De, stimmelnek a számok.

    1, nekem is volt ám benzines is és dízel autóm is, nem is egy ( 47 éves vagyok, 29 éve vezetek, csak hogy ne lehessen belekötni abba, hogy nem 1-1 teszthónapig voltak nálam ), és volt már 40 perces tankolásom is, sőt, egyszer Olaszországban 10 éve konkrétan 9 km-es sor állt az autópályás benzinkút előtt, és semmi nem volt, csak egy augusztus végi hétvége, amikor a nép elindult haza. ( Én akkor totál véletlen előtte egy héttel a megérkezéskor tankoltam az akkori 530D BMW-be, úgyhogy engem nem érintett ).
    Asszonynak Toyota Prius II-ese van, azzal szoktam még benyakútra járni, egyszer sem végeztem 10 perc alatt.

    2, Benzinessel az életben el nem mész 1100 km-t egy tankkal. Olyannal meg 200-at sem, ami az én autómmal tartani tudja a lépést. ( mondjuk semmi sem tudja 60 millió Ft alatt, de ami meg még az enyémnél is gyorsabb, az pedig 150 km-t tud egy tankkal ( pl egy legújabb, 35 milliós M3 BMW se, magyar internetes teszt szerint, idézem: " 200 km-t sem tud, ha autóúton kihasználjuk az erejét" ))
    Asszonynak Toyota Prius II-e, az sem tud 750 km-nél többet, pedig az aztán spórolós egy gép, mondjuk cserébe egyáltalán nem is megy. :DDD
    És direkt írtam, hogy a dízel nem játszik, mert nincsenek olyan paraméterei, ami a benzines / elektromosnak van.

    3, akkor nekem 12 perc/töltike. :D

    [ Szerkesztve ]

  • Kinder

    senior tag

    válasz hogabesz #65 üzenetére

    És lehet, hogy nem is olyan vészesen távoli jövő ez, ha azt nézzük, hogy az első elektromos autó 2011-ben jött ki, és akkor még gyakorlatilag zéró utcai töltési lehetőség volt.

Új hozzászólás Aktív témák