Új hozzászólás Aktív témák
-
vicze
félisten
Már szinte nincs egy "Hypercar" se, ami nem hybrid. Elektromos jobban gyorsul, Pont. Ezekhez a kocsikhoz gyorsulás kell, az a lényegük, így idővel mind elektromos lesz, ez elkerülhetetlen. Majd(már ezt teszik elég rég óta) raknak bele hangszóró motor berregtetést, hogy felálljon.
[ Szerkesztve ]
-
vicze
félisten
válasz #16820480 #10 üzenetére
Van már több modell is ahol akár állítható is a fake motorhang. Kifelé nyilván nem hallani semmit.
Amúgy ez se lesz jó azoknak aki erre izgulnak, mert akkor a rezgés fog hiányozni.
Amúgy számomra is elég csalódás volt már az is mikor F1-ben V8-ról V6-ra váltottak és hát messze nem volt ugyanolyan élőben.
[ Szerkesztve ]
-
vicze
félisten
-
vicze
félisten
válasz moleculez #32 üzenetére
Egy névből elég megállapítani mire gondolsz. Mivel a Taycan-nak van épp 5 verziója.
Van szedán is a Taycan Cross Turismo személyében. Nyilván olyan formát csinálnak belőle amit akarnak, és annyit húznak le a vevőről amennyit akarnak. Aki veszi nem IKEÁból fog bútorokat a csomagtartóban hazafuvarozni.De továbbra is a Teslát szedánnak nevezzük és nem annak ami, luxusautó... 50miláról beszélünk.
-
vicze
félisten
válasz moleculez #49 üzenetére
Még egyszer van a Taycan-nak szedán verziója, olyanra csinálják amilyenre akarják. Olyan formát csinálnak, amiről azt gondolják, hogy az adott célközönség megveszi. Egyiknél ez ilyen a másiknál ez olyan. Gyakorlatban tök lényegtelen, ezek lapos négyzetek X db motorral, amit rápakolsz lényegében mindegy.
Az összes WV ID alapja hulla ugyanaz a kisbusztól a Polo méretig, és mégis tök másik.
Felesleges ezen rugózni.Amúgy a Rimac-et már beleolvasztották a Bugatti-ba múlt hónapban szóval, így ebből inkább majd Bugatti lesz átcímkézve.
[ Szerkesztve ]
-
vicze
félisten
Mint írtam, a Rimac már összeolvad a Bugattival, mivel így gazdaságosabb volt az anyacég VW/Porsche-énak. A cikkben szereplő példány már 2éves.
Lamborghini elég nagy traktorgyártó volt. Remélem ismered a sztorit hogy lett sportautó belőle.
McLaren meg tényleg egy hosszú történet, 20+év Forma 1 volt a hátuk mögött szóval nem a semmiből építettek karosszériát egy BMW motor köré. Sose volt garázs cég, az autós részleg.
Koenigsegg majdnem megvette a Saab-ot, és nagyon nem garázscég már, de az az volt.
Paganit mondhatjuk garázs cégnek, bár ott más a koncepció, nem az autó eladás az igazi profiljuk hanem a design. Motor meg Mercitől van. -
vicze
félisten
Hát...
A Rimac eddig 200millát tapsolt el erre, Tesla azért a Roadstert jóval kevesebbből oldotta meg, ami egy Elise ugye.
Bevételük ugye ezt sehogy se fedezné mert kvázi nincs, a fejlesztések eladásából élnek, na meg a befektetőkből.Lamborghini rengeteg pénzt ölt bele hogy borsot törjön a Ferrari orra alá, már meglévő jármű gyártóként. Minden egyéb akit felsorolták nagyrészt csak egy kasztnit csinál és motor tuningolt, mert minden mást vesznek más autó gyártótól. Ez valóban nem költséges.
McLaren egy 20éve létező cég volt F1 tőkével a hátuk mögött. Stb.US-ben amúgy rengeteg ilyen cég van aki rádob egy kaszit valami motorra.
-
vicze
félisten
Egy szó szerinti só sivatagról van szó szinte élettelen. Környezeti kihatás közelít a 0-hoz az olajhoz képest.
A cikkek a pár farmer sajnáltatják, akik nem adnak az adott ország GDP-jéhez semmit, a lítium meg egy csöppet többet.Szerk: Válasz lett volna #135-re.
[ Szerkesztve ]
-
vicze
félisten
Te tudod egyáltalán miről beszélsz?
Még egszer a terület amiről pampogsz egy értéktelen só sivatag ahol semmi nem marad meg, és a víz pedig annyira sós hogy megöl mindent.
Tehát te is most rá mész a pár száz farmer sajnáltatására akik az államtól szinte biztos elég támogatást kapnak.Chile GDP-jének a 23%-ka a lítiumból jön 28% pedig rézbánya. De te gondolom elvennég milliók megélhetését pár farmer miatt és szegénységbe taszitád az országot mert egy sivatagban kevesebb lett a víz.
De igazad van öntsünk még egy kis olajat a tengerekbe, füstöljük tele a városokat, öljünk meg milliókat...
-
vicze
félisten
válasz pusszycat #177 üzenetére
Képzel el azt a hihetetlen dolgot, hogy az utóbbi 3 évtizedben több mint duplázódott az áramfogyasztás, az elektromos autóra való átállás több mint 30év lesz.
Aki ilyen hülyeséget vizionál hogy leovad bármi vagy nem lesz elég áram olyan fogalmatlan a témában hogy inkább ne szóljon, hozzá.[ Szerkesztve ]
-
vicze
félisten
válasz 7Heads Drago #166 üzenetére
"legelők és a vizes élőhelyek kiszáradnak, fenyegetve az ott fészkelő madarakat, valamint a hagyományos pásztorkodást"
Vs.
"olyan helyeken van lítium, ahol kevesebb a hozzáférhető víz is - például az Andok sziklásabb részein, vagy a kősivatagokban."
Megpróbálnád az ellentmondást feloldani te is?Az Akatamában található lítium háromszög a világ egyik legritkábban lakott és legélettelnebb régiója ráadásul ezek a régiók a sivatagon bellül is só sivatagok.
Ez a környezeti kihatás olyan minimális, hogy max. a hipszter mű vegánok sírnak miatta vagy a begyöpösödött olaj hívők.A másik apróság hogy Chile, Argentína, Bolívia együtt már csak a világ kitermelés 30%-át adja, Ausztrália 50% felett termel külszíni fejtéssel klasszikus bányászattal.
-
vicze
félisten
válasz 7Heads Drago #193 üzenetére
Nézd már meg, hogy hol vannak ezek légyszíves...
link1
link2Mutogasd légyszíves azt a rengeteg környezeti kihatást, amikor egyik irányba az óceán van a másikba meg az Andok közte meg max. út... Ezek nem lakott területek semmilyen formában, még az élővilág is minimális és egyre kevesebb hála az olajipar környezeti kihatásának, ami az Atakamát is még szárazabbá alakította az évtizedek óta tartó El Niño-nak a csendes óceán felmelegedése miatt. Gondolom ez nem zavar..
-
vicze
félisten
válasz 7Heads Drago #205 üzenetére
Tehát az érved az, hogy használjunk olajat ami megöli az teljes Földet, mert a lithium kitermelésnek van egy elhanyagolható helyi környezeti terhelése?
Logikus...
-
vicze
félisten
És ez milyen formában válasz a kérdésemre?
Ah igen semmilyen...Még ha gázerőművel töltöd az elektromos autót az még minding 2-3x hatékonyabb mint a végtelenül hatékonyantalan robbanó motorok fenntartására, a városi és egyéb légszennyezésről nem is beszélve.
Nemsokára eljut oda ez a topik, hogy a lánglovagok benyögik, hogy de hát milyen szép fekete kormosak és mocskosak épületek és annak a nosztalgiáját is elveszi az elektromos autó... Egyszerűen nem tudom hova lehet tetézni ez a sok hülyeséget.
-
vicze
félisten
válasz Foglalt név #230 üzenetére
Elnézést a crypto bányász ellenesek kedvenc érve miatt.
Igen csak a jellegi élővilág nagy százalékát nyírjuk ki, elnézést a költő i túlzásért. -
vicze
félisten
Nem hiszem, hogy megoldást kínált volna, csak a jelenlegi kilátásokat írta inkább le.
@pusszycat: Uh igen ez milyen jól működött Kínában 35évig? Ja nem....
Nem ez van az elöregedéssel, hanem egy rohadt nagy problémája a 1 gyerek policy-nak. Ennyi erővel miért nem azt mondod lőjünk le minden 2. embert és problem solved, egyszerű gyors és még a fegyvergyártók is támogatják... Minden évben Purge... Nincs itt gond az ésszerű és jó megoldásokkal na.[ Szerkesztve ]
-
vicze
félisten
válasz 7Heads Drago #241 üzenetére
Na belekezdtünk a nagy terelésbe, hogy az eredeti kérdésemre ne válaszolj.
Hajrá olaj, hajrá CO2!!!!!444 -
vicze
félisten
válasz #16820480 #247 üzenetére
Sajnos az atomreaktorok többsége kb. kőkorszaki és a hidegháború miatt urándúsítás hagyatéka.
Kína és India is lassan beindítja tóriumos reaktorát, ami kifejezetten minimális káros anyagot termel és a baleseti kockázatot is drasztikusan minimalizálja. Víz se kell hozzá így lehet a abszolút puszta közepére rakni.
Elég sajnálatos, hogy először 25éve olvastam a tóriumosokról és még minding nem jutottunk el oda hogy használjuk.@Tüzi: Az e-auto egy rövidtávú megoldás ami katalizálja az olajipar visszaszorítását ami az egész lényege, hogy hosszútávon eltűnjön.
Ha a teljes közlekedésből kiszorítanánk, az jelentős lépés lenne -
vicze
félisten
A személyautózás egyáltalán nem probléma.
A teherszállítás már inkább, de ott is csak a távolsági, a lokális már most nagyrészt átáll elektromosra, mert gazdaságosabb(olcsóbb).
Közúti teherszállítás inkább hidrogén alapú lesz, ezért nem csinált Toyota elektromos autót mert ők teljesen arra mentek rá. Persze a hidrogén alapúnak megvannak a maga problémái, és azt csak energia többlettel lehet megoldani, különben értelmetlen.
Kisebb repülők alacsony fordulás számmal megoldhatóak és már tesztelik is több helyen és az üzembe helyezés 2030 van megcélozva. 100 körül city hopperekről van szó.
Nagyobb gépekre jelenleg semmi kilátás nincs.Hajózás szempontjából, a kis hajóknak megint mindegy az megoldható(balti/északi tengeren több elektromos komp is jár már), a konténer hajók problémásabbak valóban.
Sajnos pont a két legnagyobb CO2 kibocsátó, a konténer hajók és a nagyobb utasszállító repülők kiváltása nem megoldott. Itt kéne kötelezni ezeket a cégeket, hogy offsetteljék carbon capture-rel a kibocsátásukat.
A cél továbbra is 2050 nem pedig holnap után.
De általánosan a lítium termelésnek nekimenni egy igen nagy öngól, mert aksikra mindenképpen szükség van ahhoz, hogy az éjszakai áramot fenntartsuk, illetve a többletet eltároljuk. Nem az a napenergiával, hogy nem termel eleget, hanem hogy jelenleg rengeteg kárba vész, mert nem tudjuk letárolni.
-
vicze
félisten
válasz #16820480 #259 üzenetére
A hidrogén azért problémás, mert iszonyat energia igényes és a tárolása macerás.
Igen nagy energia többlet/felesleg kell hozzá. Annak semmi értelme, hogy gázt égetsz, hogy hidrogént csinálj.
Szóval ahhoz meg vagy elég tóriumos reaktor kell, vagy végre eljutunk a fúzióig. -
vicze
félisten
válasz 7Heads Drago #263 üzenetére
Elhiszem, hogy te az olajban hiszel, mint mindenható és örök, ezzel semmi baj nincs, ahogy azzal se hogy még több CO2-t szeretnél a levegőbe, váljék egészségedre.
-
vicze
félisten
Nekem az a meglepő, hogy egy autós oldalon az EV-k ellen írnak valamit.
Az illusztrált képek is aranyosak.
"Ekkor indult be igazán a lítium bányászata, méghozzá annyira, hogy a felhasználás nem tudta tartani az ütemet a termeléssel és a lítium ára kevesebb, mint felére esett vissza, bár azóta újra, nagy tempóban elindult felfelé."
Tehát leesett az ára mert túl nagy volt a kereslet rá? (A GPU-kal miért nem így működik. )Egész pontosan meredeken megnövekedett az ár aztán mikor Ausztrália berobbant és vitte a piac felét normalizálódott 1év alatt. Most kezdett el megint felmenni.
De továbbra is a lítium háromszög csak a világ termelés 30%-át adja már és ezt a tényt full ignorálja minden cikk, mert a végén még nem lenne olyan rémisztő. Mellesleg az arány tovább csökken.
"Emellett a bányászat során rengeteg vegyi anyagot használnak, ami egy-egy baleset esetén bekerülhet a folyókba vagy más vizekbe és ott óriási pusztítást végezhet. Történt is már ilyen, például Tibetben."
Kíváncsi vagyok a sivatag közepén ez hogy történik meg.
Ugyanis Tibetben, valahogy így történt meg:Kobaltra is minding jobb ehelyett, gyerekmunkásokat mutogatni.
Ezt hívják úgy hogy propaganda.
[ Szerkesztve ]
-
vicze
félisten
válasz #16820480 #299 üzenetére
Egész pontosan a nyári időszakokban "csökken", a téliben "nő". A valóságban a légközi szelek miatt valahol pólusoktól és térítők felé tolódik a koncentráció, szóval gyakorlati csökkenés nem következik be. Mind a két féltekén a nyári időszakban történik tehát pont ellentétes időkben.
Amúgy az éves átlag még minding mesze van a 70-es évek elejétől, de már elkezdett regenerálódni, és elég egyértelmű hatása van a megtett intézkedéseknek. Amit 2 évtized alatt tönkretettünk, akár 100év is lesz mire visszaáll.
Ez fosszilis esetében sokkal de sokkal több lesz. és nem 1generáció fogja szívni a következményeit hanem nagyon sok.
Új hozzászólás Aktív témák
- Amlogic S905, S912 processzoros készülékek
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- 3D nyomtatás
- Apple notebookok
- leslieke
- 1000 kilométert mehetnek az EV-k az új CATL-akkuval
- OLED TV topic
- Vezetékes FEJhallgatók
- AMD Navi Radeon™ RX 7xxx sorozat
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- További aktív témák...