Új hozzászólás Aktív témák
-
moleculez
veterán
Úgy látom sikerült a Taycan alapmodellt összehasonlítani a flagship Teslával. Legalábbis egy gyors Google keresés ezeket hozta:
Tesla árak VS Taycan árakMég nincs kész, de már majdnem elkezdtük!
-
moleculez
veterán
"Aki veszi nem IKEÁból fog bútorokat a csomagtartóban hazafuvarozni."
- na pontosan ezt vauvau, hogy a Teslával akár ez is belefér, mert egy teljes értékű családiautó, míg a Taycan, vagy ez a Rimac sportkocsi, hobby autó, ezért nem érzem akkora teljesítménynek ezt.
Ez kicsit olyan, hogy valaki évekig profi edzővel/dietetikussal készül fel hogy el tudjon verni egy bokszmeccs során mondjuk egy közönséges péket. Nem nagy büszkeség szerintem.
Még nincs kész, de már majdnem elkezdtük!
-
dabadab
titán
Amit leírtál, az igazából semmiben nem cáfolja azt az alapállításomat, hogy a szupersportkocsi fejlesztése olcsó és sok garázscég van ezen a területen.
Ennek egyébként így is kell lennie, mert ha az az üzleti terv, hogy bevétel fronton van mondjuk hatszáz eladott autó, darabja egymillió dollárért, akkor abba sehogy sem fér bele egy kétmilliárdos fejlesztési büdzsé.DRM is theft
-
8th
addikt
A víz a legdrágább természeti kincsünk gondolom ebben egyetértünk. Mérhetetlenül pofátlan dolognak tartom azt, hogy gátlástalanul kizsigereljük azon országok véges vízkészletét ahol az éghajlati sajátosságok okán pont a legnagyobb szükség lenne arra a mezőgazdaságban vagy az állattartásban. És mindezt miért? Hogy a jómódban élő emberek elektromos autókkal furikázhassák a picsájukat és úgy cserélgessék az elektromos kütyüjeiket mint más az alsógatyát? Aki ott él a szülőföldjén az meg takarodjon el vagy dögöljön meg úgy sem járul hozzá az ország gdp-jéhez? Lényeg az, hogy a dagadt amerikainak legyen aksi a teslába meg az évente cserélt szaros iphonjába. Pazar.
#138: Ha totál kamu akkor gondolom tételesen meg tudod cáfolni minden kijelentését. Tessék, tiéd a pálya, hallgatunk.
[ Szerkesztve ]
-
8th
addikt
Az indokolatlan kirohanásodból feltételezni merem, hogy te tudod miről beszélsz (ha már én állítólag nem).
Szóval örömmel meghallgatom, hogy pontosan milyen minőségű és mennyiségű vizet használnak fel ott a bányászathoz. Nyilván pontosan tudod ha ilyen magabiztos vagy és azt alá is tudod támasztani valamivel, vagy nem? a másik, amíg én normális hangnemben kommunikálok veled addig légy oly kedves és erőlted már meg magad és ezt a magas lóról kioktató hangnemet tartogasd már a haverjaidnak. Kösz. -
7Heads Drago
veterán
A bányászat gondolom nem azt jelenti hogy letolnak egy colos csövet. Az adott környéken kevés a víz és a csapadék. Az a keveset meg ha megcsapolják nyilván nem 5 négyzetkilométert érint. Ami jóval túlnyúlhat a sivatagon is akár. Nem tudom ismerős-e az elsivatagosodás? Az ember tönkreteszi a környezetét ehhez hasonló tevékenységekkel.
Amint írják is több helyen és említettem is a külszíni fejtés meg porfelhőket képez. Aminek magas a lítium tartalma.Úgy jól laktam, mint a duda, Hála Neked, egek Ura.
-
Most mé'? A szén/fa/gázerőművel feltöltött akksi nem ezt teszi? Főleg annak fényében, hogy 2025-30 között elkezd nagyobb mértékben felfutni az elkopott akksik mennyisége.
A földi ökszisztéma, és vele együtt az emberi civilizáció összeomlását nem az olaj, meg az atom, hanem a baromállat módra felfuttatott túlfogyasztás okozta.
[link]
Szóval azért ez a ződautózás' sem olyan ződ', mint ahogy azt a marketingesek láttatni szeretnék.
Oszt' ne hidd azt, hogy amit ott (tizen)millió-tonnaszám csinálnak hulladékot (0 környezetvédelmi szabályozás mellett, hogy olcsó legyen), azt nem fogja a szél meg a víz szétteríteni a bolygón (:どんな時代だろうが、機械は決断しない、 戦闘は人間がやるんだ。
-
-
#16820480
törölt tag
Technikailag működött, azért van most éppen beszarás kkpban, mert annyira jól működött, hogy már csökkenésnek indult a népesség. A jelenleg előrejelzések alapján belátható időn belül visszaesik majd olyan 800 millióra az ország lakossága (talán 2100-ra?). Szóval nem kell sok száz évig ezt csinálni. A probléma az, hogy akkoriban még nem volt erőforrásuk, ezért szabályozni akarták a népességet, mostanra meg már lenne elég (na jó, úgy ahogy), de kellene stabilan termelő réteg ezt fenntartani).
-
7Heads Drago
veterán
Nah álljunk már meg egy kicsit. Nálad nagyon jól sikerült az agymosás. Az elektromos autó se csak villanymotorból és akkuból áll. Az atomerőben elhasznált fűtőelemet se a paplan alá hajtogatják be. Bármilyen más erőműnek is megvan a maga hatékonysága és mire hozzád elkerül az energia van egy vesztesége is. Tudom hogy az olajnak is van ezt nem is vitatja senki se. De a legtöbbet akkor tennénk a földért ha befejeznénk a felesleges energia pazarlást. Az olyan projektek kivitelezését amiknek túl nagy a környezetvédelmi ára. A gazdaság igazi mozgató embereit rohadtul nem érdekli a környezetvédelem. Ott csak a profit számít és a minél nagyobb mennyiség. És jelenleg a Zöld és AAA+ -al lehet a legjobban bármit eladni. És legyünk már öszinték az emberek zöme nem azért vesz e-autót, vagy rak fel napelemet mert így akar a Föld-ön és az emberiségen segíteni. Hanem azt reméli hogy ez anyagilag neki kifizetődő lesz. Anno régen mindenki fával fűtőt, aztán jöt a szén. Amikor mi csináltuk a lakást a gázfűtés volt sláger. Most meg az áram a trendi és gazdaságos. Hogy mi lesz 50 év múlva meg se merem tippelni, de valszeg majd mások megmondják. Most is csak csak az tud zöld lenni aki anyagilag tehetős. 20-25-30 millás Teslával marha könnyű villogni, dehogy ennek az árát hogy hozta össze kétkezi becsületes munkával arról nem szól a fáma. Mert ugye az öko lábnyom csökkentése mellett fontos volna az is hogy ennek az árát ne más embertársainkból akarjuk akaratuk ellenére kiverni. Mert az én számomra az ilyen ember 10 Teslával, és 50 kw-os napelemmel se lesz sose zöld.
Nemsokára eljut oda ez a topik, hogy a lánglovagok benyögik, hogy de hát milyen szép fekete kormosak és mocskosak épületek és annak a nosztalgiáját is elveszi az elektromos autó...
Te meg majd gondolom elkezded ecsetelni a Bős-Nagymarosi vízlépcső szépségeit.
Inkább befejezem a felesleges energia pazarlást.
By-by[ Szerkesztve ]
Úgy jól laktam, mint a duda, Hála Neked, egek Ura.
-
Senki nem élteti az olajat, a co2-t meg pláne nem, de nem a villanyautó fogja megmenteni Grönlandot a leolvadástól... legalábbis nem a jelenlegi formájában. Solid akksikkal is csak akkor, ha fúziós erőművel töltikézzük. Na, annak lenne értelme.
Csak két dolog hiányzik ehhez, az egyik a solid akksi technológiája, a másik sokkal egyszerűbb probléma, a fúziós erőművek gombamód szaporodása...
És akkor elérkeztünk oda, hogy a globális co2 kibocsájtást 6-7%-al csökkentettük. Mert kb annyi a teljes személyforgalom kibocsájtása.
Hurrá.
Persze abba ne menjünk bele, hogy ha nem vásárolna agyamputált módon mindenki minden szart amit aztán pár napon belül kidob, akkor mondjuk 40%ot tudnánk fogni... vagy 50-et.
A probléma globális, és csak globális kezeléssel lehet ellene tenni, de úgy nem, ha a problémának egy kis fogaskerekét kicseréljük, mert attól a probléma még ugyanúgy megmarad.
Érted?
sheratan
Sokkal jobban örülnék egy olyannak, mint egy szénnek, vagy olajnak... Egyrészt mert konyhanyelven konyítok hozzá valamit, másrészt mert az erősen sugárzó hulladék problémájára is úgy néz ki, hogy megvan az orvosság a ruszkiknál.
Nekem semmi bajom nincs az atommal, nyilván nem a tűzgyűrű által érintett partszakaszra kell telepíteni mint a példa is mutatja. (az is 50 éves erőmű, sose volt semmi baja, erre jött egy rengés ami métereket tolta el Japánt minden létező irányba, erre nem tudsz tervezni semmit sem).
A jelenlegi kb 4%os dúsítás mellett te sosem fogsz ebből fegyvert csinálni, de más sem nagyon. Ott azért erősen 90% fölé kell menni... az meg nem úgy megy, hogy gyere zsömle hamm bekaplak. Polgári reaktorból sose fogsz fegyveralapanyagot kiszedni... aki meg fegyvert akar csinálni belőle, az atomenergia nélkül is fog... ez elég gyenge kifogás egy olyan technológia mellett ami bizonyított, építése után kb 0 co2-t gyárt, fixen megvan, folyamatosan termel 0-24ben, 365 napban.[ Szerkesztve ]
どんな時代だろうが、機械は決断しない、 戦闘は人間がやるんだ。
-
Tiszta sor, de hogyan tervezned kivitelezni mondjuk hajoknal, repuloknel, kamionoknal?
Az eauto varosba hibatlan megoldas. De nagy tomegben, orszagkozi kozlekedesre alkalmatlan, es az is marad.
Nem lehet szazmillio elektromos autot raengedni a kozutakra, mert egyreszt nincs annyi eromu europaban, masreszt nincs annyi toltonek hely, harmadreszt az elektromos halozat fel perc alatt leolvadna.どんな時代だろうが、機械は決断しない、 戦闘は人間がやるんだ。
-
#16820480
törölt tag
Az a legszomorúbb amúgy, hogy még csak hallani sem nagyon lehetett sehol thorium MSR reaktorokról, talán először egy éve futottam bele egyáltalán a témába, az is valami TED-talk volt csak, hogy húú, a jövő (aztán ezekről a beszédekről lehet tudni néha mennyire pontatlanok). Ha valaki nem forgott megfelelő közegben, akkor azt sem tudja mi az, bezzeg az ijesztgetés megy a hagyományos reaktorokkal
Van elvileg amúgy valami cég, akik hajógyárakban akarnak sorozatgyártani reaktorvázakat, amiket utána vízen lehetne a használat helyére szállítani.Tüzi: Azért nem RBMK-t kellene már építeni, mert kőkorszaki, drága, lassan kivitelezhető, és ha nem is magas, de jóval nagyobb esély van balesetre a működtetés során, illetve muszáj vízpartra (tehát árterületre) tenni. És most nem a több méteres cunamiról beszélek, hanem mondjuk ha 3 méterrel megemelkedik a Duna, akkor ott lehetne gondok már. Illetve mondjuk egy ilyen erőmű esetében pont az általad annyira emlegetett veszteséggel kellene mindenhova szállítani az áramot. Ezzel szemben MSR esetén lehet mikro-reaktorokat telepíteni bárhova, akár városonként egyet, amit könnyebb fenntartani, jóval kisebb a baleset veszélye, nem képez stratégiai célpontot egy konfliktus során (ha egyet kilőnek nem hal le az egész hálózat), és így tovább.
[ Szerkesztve ]
-
#16820480
törölt tag
Mondjuk éjjeli energiatárolásra ott lehet még alternatívaként a liquid metal battery vagy liquid air battery is, vagy (bár gyengébb hatásfokú) a vízpumpás megoldás, ahol nappal felszivattyúznak valahova egy adott víztömeget, majd éjjel visszaengedik egy turbinán át. Ezek egyik sem nagy léptékben alkalmazott dolog, még mielőtt. Viszont jó potenciál lehet bennük.
Repülőkre pedig ott a ZEROe, bár az csak 2035-re van beígérve, és az sem kimondottan nagy gépekre, de azért nem csak cityhopper. Hajózásra is ott lehet a hidrogén amúgy, főleg hogy a hajóutak egy jó része olyan régiókon át vezet, ahol rengeteg nap és szélenergia (illetve később árapály energia) van a partvidéken, és így tudnak vele zöld hidrogént csinálni. De ott vannak a "vitorlás" megoldások is, mint koncepció.
Nem lehet azért mondani, hogy nem dolgoznak rajta. -
7Heads Drago
veterán
Az akkugyártás környezetvédelmi terhelése neked elhanyagolható. Nekem nem. Nem hiszem hogy sokkal előrébb van mint az olaj bányászat és üzemanyag előállítás. Persze nyilván van olyan technológia ami jó lenne, csak az még most el van zárva, mert a jelenlegi bejáratott rendszerek az utolsó cseppig ki kell használni és az átlagembert meg beetetni hogy jó ez neked. A legegyszerűbb meg az ha átlag paraszt járművét betiltjuk és vegye helyette a drágább kakit. Nagyon örülök neki ha valakinek a fizuja olyan mértékben nő, ahogy pl az autók ára megugrott.
[ Szerkesztve ]
Úgy jól laktam, mint a duda, Hála Neked, egek Ura.
-
#16820480
törölt tag
Úgy működne a hidrogén igazán jól, ha nem kellene tárolni, vagyis amit mondjuk egy kikötőben előállítanak, azt kb azonnal pumpálják is bele egy hajóba, ami ott halad át, és megy is tovább, így folyamatos a termelés-használat, nem kell nagyon tárolni.
De az igaz, hogy jelenleg nem jó a hatékonysága, de ha kvázi korlátlan napenergia áll rendelkezésre (mint az Arab félszigeten például), akkor még elmegy. De az sem segít a hidrogén megítélésén, hogy ilyen hírek vannak: [link] -
7Heads Drago
veterán
Esetleg idéznéd azt hogy ezt hol írtam?
A CO kibocsájtás legnagyobb részét nem a közlekedés csinálja. És ennek a kis résznek a 25% ról beszélünk. És ez is csak akkor ha minden jármű átáll. Nem ez fogja megoldani a problémát.
[link]
Na de sebaj. Van aki még hisz a mesékben. Aludjatok tovább.
sheratan: [link]
..... Tényleg gyógyul az ózonréteg?
Igen és nem. Általánosan elmondható, hogy vastagszik az ózonréteg, a Déli-sark feletti ózonlyuk a nyolcvanas évek óta nem volt ilyen kicsi. Ugyanakkor aggasztó hírek érkeztek az Északi-sarkról, februárban felfedeztek egy nagy méretű ózonlyukat a térségben, amely ugyan bezárult áprilisra, de elképzelhetőnek tartják a kutatók, hogy jövő télen újra megnyílik.
cikk dátuma: 2020. JÚNIUS 22.[ Szerkesztve ]
Úgy jól laktam, mint a duda, Hála Neked, egek Ura.
Új hozzászólás Aktív témák
- Világ Ninjái és Kódfejtői, egyesüljetek!
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Az USA nem akarja visszafogni Kína növekedését
- NVIDIA GeForce RTX 4060 / 4070 S/Ti/TiS (AD104/103)
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Politika
- iPhone topik
- OLED TV topic
- Kertészet, mezőgazdaság topik
- Futás, futópályák
- További aktív témák...