Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • k-adi

    nagyúr

    fú milyen moderálás lesz itt pár napon belül :D a többi eautós cikk alatt is elszabadulnak az indulatok, de hogy itt mi lesz :DD

    _________

    no de hogy én is írjak valamit, hogy megalapozzam a hangulatot ;] amit majd tuti darabokra cincálnak a fórumozók:

    "A villanyautós társadalom nem termelte még ki magából azt a réteget"
    még nem, de elég jól halad a sok youtuber által stb

    "Röviden: lenézi. Kutyába sem veszi. Kiröhögi. Szánalmasnak tartja. Úri hóbortnak titulálja. "
    Érthetően. Drága, kicsi hatótávval, sok töltési idővel. Miért ne lenne ez nevetséges, mikor az? Elsőkörben a töltés gyorsasága a legfontosabb, majd ha 10percen belül feltöltődik akkor talán beszélhetünk kutyába vételről.. de ahhoz kéne rendesen kiépített töltőhálózat is mellékesen. És akkor még nem beszéltünk a drága árakról, meg a km távról.

    "És nem érdemes ezeket mind lenézni, nem mennek el velük az arcok 7-800 kilométereket, de nem is arra szánták őket."
    Igen, jelen formájukban második kocsinak, annak aki otthon is tudja tölteni, vidékre nem...stb.. Tehát akkor mégiscsak luxus, úri hóbortság?

    "olcsó villanyautók kompromisszumosak"
    a drágák is

    "ott van a töltési mizéria, mert az odáig oké, hogy ha kertes házban lakik valaki, akkor esténként bedugja a konnektort és el van intézve, de pont a városi lakosság zömére nem ez a jellemző. A közterületi töltés pedig csúnyán megdrágult, hirtelen el is tűntek a villanyautók a publikus töltőpontokról. Ha háromszor-négyszer annyit kell fizetni az áramért, mint otthon, akkor már nem lesz olyan nagyon gazdaságos az e-autózás sem, de lehet, hogy ennek csak idő kell, mire a közterületi töltőket üzemeltető cégek rájönnek"
    nemhogy olcsóbb, hanem még drágább lesz a köztéri töltés minél több eautó lesz, annál jobban ki lesznek szolgáltatva az emberek, ezt most lefogadom

    "Ákos mutatott rá arra az aspektusra"
    ki az az Ákos? a haverod? persze ez csak apróság, de még véleménycikkbe is illik valamit írni.. :D viszont a példája amire rámutat, jó és elgondolkodtató

    "de lenézni a városi e-autókat szűklátókörű és egybites reakció, ami pusztán abból táplálkozik, hogy egy másik embernek mások az igényei és hogy nem tetszik, hogy változik a világ."
    tévedés, nem a változás miatt nézik le, hanem mert még gyerekcipőben jár a fejlesztés.. ami érthető persze
    hidd el, amint eltelik pár év és lesznek tényleg komolyan vehető eautók (gyors töltés, értelmezhető hatótáv) ((+és meredeken megdrágulnak a benzinesek)), rögtön meg fog változni a közvélemény... de amíg van élhető alternatíva addig ezek csak cuki dodzsemautók

    "Az elektromos autózás az early adopter státuszból mára már átbillent a komolyan vehető alternatívák közé."
    dehogy billent, még bőven kell pár év neki.. majd akkor lesz komolyan vehető alternatíva, amikor gyorsan lehet tölteni
    (és olcsóbbak lesznek)
    (és lesz nagyobb hatótávja is bár ez városban másodlagos ugye)

  • k-adi

    nagyúr

    válasz DraXoN #154 üzenetére

    "sokkal jobb lenne ha a városon belül csak indokolt esetben lehetne használni "nagy", mondjuk 3.5m-nél hosszabb autót (még elektromosból is, ne pazaroljuk már az áramot)."

    LOL.. just.. lol :DD :U :U

  • k-adi

    nagyúr

    válasz janeszgol #143 üzenetére

    "Amit most nyomatni akarnak, hogy városon belül tömegközlekedés, városon kívül autó."

    ja nagyon, főleg pandémia idején mi? haha

  • k-adi

    nagyúr

    látom van 30 új komment, erre mind Tesla Autopilot.. kicsit túlragozzátok már a témát :U

  • k-adi

    nagyúr

    válasz Tigerclaw #221 üzenetére

    szóval röviden a NIO féle BaaS?

    "szerintem rossz irany amerre elindultak es el tudom kepzelni, hogy Kina a jo iranyba megy majd, amivel rengeteg penzt megsporol majd"

    lehet van benne valami, de azt ne feledd hogy míg ott "egyedül" dönthetnek mi legyen, itt a sok kis EUs ország egymást gáncsolja mindenben

  • k-adi

    nagyúr

    válasz Noukoum #264 üzenetére

    "az összes legyártott villanyautót eladják és nem azért nem gyártanak többet mert nincs rá igény hanem mert nem tudnak elég akkumulátort gyártani."

    az meredek lenne ha azt a jelenlegi kis mennyiséget nem tudnák eladni :) de az igazán izgalmas rész akkor jön mikor már lesznek akkugyárak, de van egy sejtésem akkor sem lesz sokkal olcsóbb az ára... valahogy...

  • k-adi

    nagyúr

    válasz Noukoum #266 üzenetére

    "Amúgy is unalmas ez a magas vételár hiszti 450forintos üzemanyagár mellett, jó hogy nem már pénzt termeljen a villanyautó a tulajnak.."

    ja ha magas 450ft a benzin akkor OK ha a villany is horror árú? vagy mit akarsz ezzel mondani?
    azért megnézném mennyit kéne tankolnod, hogy egálban legyél, úgy, hogy a 450-os ár ugye ingadozik folyamatosan fel-le (bár inkább felfelé...)

    szóval inkább az az unalmas, hogy qva drága az ára miközben "ez lenne a jövő" és megy a csodálkozás hogy (és akkor itt visszatérhetünk a cikkhez) "lenézik a kis dodzsmeket".... ja, majd ha 10misi alatt lesznek +rendes hatótávval és gyors töltéssel (merthát ugye ez is egy tulajdonság amit hoznia kell valamilyen szintig legalábbis), na akkor visszatérhetünk a témára, hogy mennyire jogos az áron való nyafogás az értékéhez képest, ugyanis jelen pillanatban drága, kis hatótávos és magas a töltési idő.. ahhoz hogy érdemben tudjunk beszélni a 3 közül legalább kettőt meg kéne ugrania.. mondom ezt úgy, hogy alapvetően érdekel a téma és én is vennék eautót de még gyerekcipőben járnak és ahhoz képest még extrán drágák.. sajnos... mert ha hozná a hatótávot és a töltést, akkor megérteném a magas árat vagy ha olcsó lenne de gyors töltésű... de így csak játékszer max., és ezt jól is mutatja az eladások eloszlása (hol, ki veszi)

  • k-adi

    nagyúr

    válasz Noukoum #288 üzenetére

    " Egyik legnagyobb probléma pont ez ami a fórumokon folyik, hogy akik szidják ezt az egészet azok borzasztó csórók ahhoz hogy megvegyenek egy 10 milliós villanyautót. Tehát nem érdekeltek a témában."
    ...vagy lenne rá pénz csak mondjuk ár/érték arányban drágának tartják? az nem opció?
    amúgy neked sincs 10misis villanyos kocsid ezt tudjuk de mégis itt vagy minden villanyos topikban tehát mégis érdekel a téma

    "vagy akkor minden új autó drága."
    igen, sajnos azok, főleg mostanában érezhetően, épp ezért tudja gyorsabban terjedni a villanyos ha olcsóbbak lennének

    "ha a te igényeidnek nem felelnek meg a villanyautók akkor ne foglalkozz velük, járj mással."
    jelenlegi állapotukban még sajnos nem, (és ezzel még nagyon sokan vannak így láthatóan) de ettől függetlenül még érdekel a téma de fenntartásokkal kezelem, fanatizmus nélkül veled ellentétben

  • k-adi

    nagyúr

    válasz <Lacy85> #313 üzenetére

    "A Model S Plaid+-nak 860km a WLTP távja.
    Csak nem igazán van rá ~50 millám. "

    jaj hát kezdjél el rá gyűjteni és X év múlva megveheted használtan a feléért.. látod hogy nem is drága 25ért már?

  • k-adi

    nagyúr

    válasz Bog #306 üzenetére

    "A júzerek többsége azonban nem ilyen, őket a magas ár tartja vissza, ami szintén jogos, de a benzines modellek árnövekedésével és a mindenféle támogatási programokkal azonban az azonos méretű és felszereltésű benzines és e-autók között szűkül az árrés. "

    2 dolog ehhez

    1. nem csak az ár visszatartó tényező, hanem a töltési nehézségek, kompromisszumok is... tehát hiába van pénz rá, ha nincs hol tölteni / vagy ha van is, akkor az sok időbe telik (márpedig tudjuk, az idő pénz, főleg ha jobban elterjednek és még extra sor is lesz a töltőoszlopoknál is - mégha drágák is lesznek azok a nyilvánosak)

    2. mindenféle támogatási programokkal
    mindenféle de lényegében nem létező támogatási programokkal

    na így pontosabb... (persze persze tudom mindenki ismer 1-2 valakit aki szerencsés volt és bekerült :) ) mondjuk sokat segítene ha nem évente / félévente lenne ilyen..

  • k-adi

    nagyúr

    válasz Bog #299 üzenetére

    "Amint elérünk arra a szintre, hogy egy alap e-autóval is meg tudsz tenni egy töltéssel 4-500km-t bármilyen körülmények között, onnantól beszélhetünk róla, mint életképes alternatíva.

    Onnantól beszélhetsz róla TE, mint életképes alternatíva a TE felhasználási szokásaiddal. Pont erről szólt volna ez az anyag, hogy ezt az iszonyú szemellenzőt kéne végre levenni és a nagyívű kijelentések (feleannyiba kerül a benzines) helyett talán észre lehetne venni, hogy egészen megdöbbentő módon rajtad kívül és léteznek emberek, akiknek pont nem kell 500 km hatótáv."

    Biztos van olyan akinek "nem kell" (?) az 500km ez hihető is mondjuk, de ha nem 1 kifejezett (jelenleg még szűk) réteget nézünk (azaz akik tudják tölteni otthon nyugiban és van pénzük is) hanem az átlagot, akkor felmerül 1-2 gond még jelenleg...

    ...gondolok itt arra, hogy ha nincs hol töltened (érdemben) akkor azért jó lenne ha minél kevesebbszer kéne, nem? tehát jó lenne az a 500km hatótáv (vagy több) mégiscsak
    ...vagy mondjuk hogy hiába vagy a városban ha nem tudod otthon tölteni (pl. panelben laksz, stb.) és a töltőhálózat nincs (annyira még jól) kiépítve, sor van az oszlopoknál, stb. akkor mégiscsak jó lenne minél kevesebbszer menni oda szenvedni és tölteni, nem? tehát jó lenne az a 500km hatótáv (vagy több) mégiscsak

    ja és "a nagyívű kijelentések (feleannyiba kerül a benzines)".. 1-2 kivétel példa (mazda) még nem jelent semmit sajnos de persze tök jó hogy legalább van / alakul a piac

    Tehát most még felmerül a kérdés - jogosan - hogy ha jelenlegi árakat nézve (és leszámítva a mazda, stb. kivételt...) akkor valaki
    - aki nem tudja otthon tölteni rendesen
    - és nem időmilliomos
    miért szenvedne a több töltéssel a kis hatótáv miatt pl. oszlopoknál, ha olcsóbban kap benzinest amit kevesebbszer kell tankolnia? Mert zöld? Mert trendi?

    Szerintem amíg nem csökken drasztikusan a töltési idő vagy (de inkább ÉS) a hatótáv érdemben nem növekszik, addig nehéz lesz "ezt az iszonyú szemellenzőt" végre levenni, mert (most még) olyan kompromisszumokat kell elviselni horror ár mellett, amiktől logikusan menekülnek a vásárlók... de persze idővel + állami szabályozással rákényszerítve az emberekre, ezt is megoldják majd és ha nincs más, ezt vesznek (vagy semmit)

  • k-adi

    nagyúr

    válasz #16820480 #318 üzenetére

    "Azért, mert mondjuk ha évente 2x kell a hosszabb hatótáv, akkor a maradék 99%-ban feleslegesen hurcolod a plusz súlyt, feleslegesen fizeted ki a többlet árat, amivel jár, stb.
    Kicsit mint a folyton autón tartott tetőcsomagtartó vagy terepgumi. Miért ne, ha egyszer időnként használnád?"

    Tetőcsomi és terepgumi nem jó példa. Ugyanis amíg ezek sima terhek, addig a nagy(obb) akku hasznos teher. Nem mindegy.....

    És nem azért kell nagyobb hatótáv, mert évente 2x kell a nyaraláskor oda-vissza és nincs kedve a usernek tölteni közben, hanem mert pl. azért is, ha kevesebbszer kell tölteni akkor több időd marad másra, ami nem egy elhanyagolható szempont
    pl. ha családos vagy, vagy kicsit is jobban elfoglalt ember az átlagnál vagy csak nem akarsz szenvedni a nyilvános oszlopoknál (a jövőben)... de valahogy ez mindig elfelejtődik itt a vita hevében. Persze ez addig igaz amíg lassú a töltés ideje de nem vagyunk jósok mikor fog ez eljönni, így a jelenlegi állapot alapján írjuk a kommentjeinket.
    Benzines esetén is jó a nagy tank, nem? Vagy szívesen mész hetente tankolni, még ha az gyors is?

  • k-adi

    nagyúr

    válasz Juhaszatti #323 üzenetére

    "Akkor veszel "Pro Maxot", ha az az 5-6 napos töltési ciklus nem elég."

    Ha nem tudod otthon tölteni, akkor a jelenlegi lassú töltés mellett az 5 naponta töltés elég szívás kompromisszum (főleg ha több eautó lesz és sor lesz az oszlopoknál is), kivéve ha időmilliomos vagy persze

  • k-adi

    nagyúr

    válasz Juhaszatti #323 üzenetére

    "Az átlag nem megy napi 25-30km-nél többet, akkor sem ha nem csak dolgozni jár, hanem beiktatja a bevásárlást, óvodát, stb is. Az általad példának hozott 208-as pl városban, klímával is hoz legalább 200km-t (a gyári adat 340km de nyilván nem ennyi valós körülmények között). Vagyis 5 napnál előbb nem nagyon kell tölteni.
    Persze biztosan előfordulnak olyan helyzetek, hogy ennél többet akar menni az ember, akkor ez az 5 napos ciklus lecsökken."

    Az átlag lehet nem megy többet napi 30kmnél, de jelenleg az átlagnak túl drága az eautó így nincs miről beszélni.
    Akik meg vesznek, mert tudnak (van rá pénz, tudják tölteni stb.) azok meg rendes nagy akkus kocsikat próbálnak venni, mert egyszerűen ilyen árszinten nincs kedvük tökölni a töltéssel 5 naponta vagy ha sürgősen menni kell nagyobb távot és a térképen egyedi útvonalat tervezni emiatt, stb.
    ..ja jó és persze ott van a szűk rétegnek az a még szűkebb rétege akik 2. autónak veszik, anyának gyereket-sulibahordós-bevásárlósnak, na ő belőlük kinézem még elszöszölnek a töltéssel gyakrabban

  • k-adi

    nagyúr

    válasz Bog #337 üzenetére

    Ok, tudja tölteni. Akkor már csak az árát kéne felére csökkenteni és megvagyunk a lakossági gépjárműpark cserével is

  • k-adi

    nagyúr

    válasz Juhaszatti #340 üzenetére

    "Persze ez átalakítja a szokásokat is annak aki nem tudja otthon tölteni. Nem külön program lesz a tankolás, hanem összeköti az ember mással. Bolt, munka, mozi, akármi.."

    Ha tudja.
    Ha lesz elég oszlop a bolt előtt
    Ha lesz munkahelyen oszlop
    Ha lesz mozinál.

    Ehhez pedig jóóóóóó sok oszlop kéne.

  • k-adi

    nagyúr

    válasz #16820480 #349 üzenetére

    "Ugye elhangzott az is, hogy itthon az emberek fele kertes házban lakik, ez eleve elég nagy réteg, akik tudnak otthon tölteni (az ingázási távolság és kertes házban lakók között nincs azért feltétlen közvetlen korreláció)."

    Azért azt remélem te is tudod, hogy ezeknek az embereknek a többsége nem tudná megengedni magának az EV-t? hiába tudná tölteni

    "Már most indulnak olyan projektek, hogy lakótelepi parkolókba töltőket tegyenek, ahogy áruházak parkolóiban is van már jellemzően pár töltő. Például amíg elmész vásárolni, az alatt a fél óra alatt elég sokat bele lehet tölteni."

    Igen ez jó kezdeményezés alapvetően, ezt támogatom én is, viszont azért lássuk be ez se pár év alatt lesz hiszen míg 5perc alatt tankolsz addig ebben az esetben min. 20-30perc kell 1 oszlophoz, ergo sokkal több oszlop kell, stb.

  • k-adi

    nagyúr

    válasz pilóta #355 üzenetére

    akkor jó! :)

    *feltételezve hogy a jövőben a töltés gyorsasága és a hatótáv is növekszik, tehát mintha most kb "tankolnál"

    [ Szerkesztve ]

  • k-adi

    nagyúr

    válasz #16820480 #358 üzenetére

    "Eddig akkor mentél benzinkútra, amikor elfogyott a benzin (vagy ha mosatni kellett vagy hajnali 3-kor venni valamit), EV-nél meg akkor kell rádugni töltőre, amikor éppen van a közelben, és úgy lényegében sosem kell a töltöttség miatt aggódni majd."

    Kicsit ez olyan mintha "én vagyok a kocsiért és nem a kocsi értem" lenne.. de mobilnál is sikerült leküzdeni, itt is menni fog

Új hozzászólás Aktív témák