Új hozzászólás Aktív témák

  • b.vr

    őstag

    válasz #31733248 #49 üzenetére

    Nem olvasod az apróbetűs részeket :) A Zeiss 55/1.8ra kimondottan írtam hogy 1000 usd-ért (mert mindkettő ennyibe kerül) ha valakinek _apsc_-re kell ekv 85, akkor Fuji 56/1.2. Ez ennyi.
    (amúgy a Fuji 23/1.4 is olcsóbb (900 usd vs. 1100 usd) mint a Sony 24/1.8...
    Pro zoomok, ellentétben a Fujival, ahogy el is ismered, nincsenek. Teljes hülyeség azt gondolni hogy az amúgy is minek, aki ilyet akar menjen FF-re. Írtam én eleget m43 kapcsán hogy ezek az obik miért nagyon jó dolgok, nem szükséges megismételnem)
    "Sokszor az van, hogy aki ilyen árú és tömegű obikban gondolkodik, az FF felé veszi az irányt és nem azért, mert az APS-C annyira hiányos lenne."
    Ez sem így van, erre is írtam egy másik hsz-ben. És nem csak szerintem nincs így, említettem példaként a többi Thom Hogan cikket (és a Nikon mint cég szemszögéből nézi, hogyan lenne sikeresebb), és az általa hozott számok szerint sincs így.
    Egyáltalán nem látom hogy ha valaki kimondottan apsc-ben szeretne gondolkozni, az miért nézelődjön Sonyban a Fuji helyett. Az bizony nézelődjön Fujiban. Sonyban pedig akkor ha FF-et szeretne.

    [ Szerkesztve ]

    "Oscar bácsi meg nem gyütt"

  • hcl

    félisten

    LOGOUT blog

    válasz Mr.Csizmás #47 üzenetére

    Az attól függ, mire kell :)
    Van MILC-em, van APS-C Canonom, a képeket elnézve, van előnye az APS-C-nek, nem kevés (ugyanolyan ekv. gyújtótávolságú üveget feltételezve, mert ilyenek is vannak nálam).

    Mutogatni való hater díszpinty

  • Ijk

    nagyúr

    válasz #31733248 #49 üzenetére

    Nyilván ennyire kompakt mérettel nem is kell a tükrösnek versenyezni. De egy komolyabb MILC azért már nem olyan kicsi és pillekönnyű. Komolyabb objektívekkel, fényerős zoomokkal azért már nincs akkora szakadék: [link]
    De már középkategóriában sem olyan nagy a különbség: [link]

    /人◕ ‿‿ ◕人\

  • hcl

    félisten

    LOGOUT blog

    válasz Ijk #53 üzenetére

    Canon 100D, méretben majdnem ugyanaz mint egy nagyobb MILC... Vannak azért előnyei is a tükörmentességnek, az is igaz, a szenzorméret meg nem feltétlen jár együtt azzal, hogy van vagy nincs tükör.

    Mutogatni való hater díszpinty

  • b.vr

    őstag

    válasz b.vr #51 üzenetére

    ja, még valami, mostanában amúgy is foglalkoztat az uwa zoom tartomány. A Sony 10-18/4-nek most kicsit utánaolvasva, hát megintcsak tuti hogy a Fuji 10-24/4 lenne helyette a befutó (ugyan drágább (850 usd vs 1000 usd) de nem tűnik kérdésesnek)

    "Oscar bácsi meg nem gyütt"

  • Ijk

    nagyúr

    válasz hcl #54 üzenetére

    Én igazából egy Nikon FM3 digitális vázat szeretnék mattüveges MF-el, felcsapott tükörrel EVF, foveon szenzorral. Unalmasak már ezek a kövér, modern DSLR vázak, a DF tetszik de az is elég kövér.

    [ Szerkesztve ]

    /人◕ ‿‿ ◕人\

  • hcl

    félisten

    LOGOUT blog

    válasz Ijk #56 üzenetére

    Engem meg nem érdekel a külseje, nem nézegetni szoktam :D
    De a szögletes régi tükrös gépek bejönnek :)

    Mutogatni való hater díszpinty

  • #31733248

    törölt tag

    válasz Mr.Csizmás #50 üzenetére

    (#51) b.vr

    Az 55-ös Zeiss 800 euro, az 56-os Fuji elhanyagolhatóan drágább. Azt természetesen láttam, hogy APS-C-re írod, de az említett 27 dekás Zeiss mégiscsak benne van az elérhető árú és minőségi kategóriában ekv. 85mm környékén. A Fuji sokkal fényerősebb, a Sony sokkal gyorsabb - mindkettő nagyon jó.

    A Sony E 24mm 1.8 a jelzett oldalon 60 euróval drágább a Fujinál, a különbség tehát itt sem nagy. A helyzet itt is hasonló, mint fent. Egy biztos: rosszul egyikkel sem jár az ember, miközben árban hasonlóak.

    "Pro zoomok, ellentétben a Fujival, ahogy el is ismered, nincsenek"

    Pro (alap)zoom tényleg nincs (viszont az összes tükrös APS-C-re van), de azért van, amiben nagyot gurított a Sony: kihozta a legjobb elérhető árú utazó zoomot, a 18-105mm f4-et, ráadásul igencsak minőségi kivitelben. Hosszú ideje ez a legnagyobb darabszámban eladott MILC objektív a piacon, szóval a vevői igényeket tekintve nyugodtan nevezhetjük telitalálatnak.

    A Nikonnál nincs akkora átjárás a FF felé, mint a Sonynál: az A7-sorozat veszettül jól fogy, sokan térnek át Canikonról is. Bizony én sem vettem meg a Sigma 18-35-öt, vagy az 50-100-at, pedig az f1.8 fényerejű zoom igencsak tetszene. De tudom, hogy ekkorát már nem akarnék hurcolni, vagy ha igen, akkor már legyen FF gépem.

    (#53) Ijk

    "Nyilván ennyire kompakt mérettel nem is kell a tükrösnek versenyezni."

    A legtöbb MILC-vásárlónál itt már el is dőlt a verseny. Én is szívesebben viszek magammal egy ekkora gépet övtáskában.

    [ Szerkesztve ]

  • b.vr

    őstag

    válasz #31733248 #58 üzenetére

    Összefoglalva miért gondolom hogy ha valaki kimondottan apsc rendszert szeretne, túl a kitobjektívek szintjén (bár egyébként a Fuji 18-55 f2.8-4 kitobiját azért érdemes lehet kiemelni), miért Fujiban gondolkozzon.
    (én az árakat a b&h-ról vettem. Nem akarok árukeresőzni (külföldin sem) mert akkor hogy szűrném ki az épp aktuális helyi vagy globális akciókat, cashbeckeket, stb. Nézhetnénk egy éves minimumot, meg átlagot meg satöbbi. Fölösleges. A b&h teljesen jó referenciának. Nyilván egy-egy konkrét időszakban lehet kifogni bármelyikből olcsóbban)

    ekv 24
    Sonyra ilyen nincs.

    ekv 35
    Fuji 23/1.4 vs Sony 24/1.8
    A Fuji fényerősebb és olcsóbb.
    És van még olcsóbban szintén remek 23/2.

    ekv 50
    Fuji 35/1.4 vs Sony 35/1.8
    A Fuji valamivel drágább de fényerősebb és (amiket olvastam azok alapján úgy tűnik) jobb
    Fujira ráadásul van olcsóbban szintén remek 35/2

    ekv 85
    Egy árban vannak, és a Fuji 56/1.2 fényerősebb mint a Sony 55/1.8
    (ráadásul Fujira van (és érkezik egy másik is) olcsóbban is kis-tele alternatíva)

    Pro zoomok:

    UWA
    A Fuji 10-24/4 drágább mint a Sony 10/18/4, de optikailag jobb és zoom-tartományban sokkal hasznosabb (uwa-tól az ekvivalens 35ig)

    Fuji 16-55/2.8
    Sonyra ilyen nincsen.

    Fuji 50-140/2.8
    Sonyra ilyen nincsen.

    (Mindehhez jön hogy a Fuji halad tovább a rendszer bővítésével, a Sonynál pedig jól láthatóan a FF a prioritás.)

    Én ez alapján továbbra is azt gondolom, ha valaki a kit-obikon túli (bár ugye..., ahogy kezdtem) apsc rendszerben tervez, annak bizony szerintem Fujiban érdemes gondolkoznia.

    (Ettől még nyilván lehet olyan hogy valakinek pont egyik vagy másik rendszerből kell kimondottan egy objektív (pl. nem foglalkoztatnak az utazózoomok de persze el tudom képzelni hogy akad olyan akinek pont az általad írt Sony 18-105/4 annyira fontos hogy önmagában ez az egyik objektív már deal-maker) De általánosságban apsc-ben gondolkozva nem látom miért Sonyban kellene nézelődni Fuji helyett)

    [ Szerkesztve ]

    "Oscar bácsi meg nem gyütt"

  • #31733248

    törölt tag

    válasz b.vr #59 üzenetére

    Minden mellett vannak érvek, Te most kb. elmondtad a saját szükségleted és ehhez képest nézed a kínálatot és találtad jobbnak a Fujit. Nincs ezzel semmi gond. De másnak más kell és ennek alapján választja a Sonyt, vagy egyszerűen csak nem akar az említett 300-500 ezres obikból bevásárolni, vagy éppen 1 kilós obit felcsavarni egy milcre. Én ezt is nagyon megértem.

    Készséggel elismerem például, hogy nagyszerű obi a Fuji 56-osa. De számomra a Sony E 50 f1.8 és a FE 85mm f1.8 együttesen többet ér, még ha ez egy Fujival szimpatizáló számára hihetetlen is. :) Sokak számára egy jó 18-105 is nagyon fontos érv lehet - nézd csak meg az emlegetett Nikon vásárlóinak preferenciáit. Sokaknak bejönnek a 18-200-as utazózoomok is, amiből a Sonynak szintén egy egészen jó darabja van.

    Vagy hogy mást ne mondjak: gond nélkül és olcsón megy a HSS, jók az alkalmazások, ingyenes a Capture One, harap az arcfelismerés stb... Jó szívvel ajánlható a Sony APS-C is.

  • b.vr

    őstag

    válasz #31733248 #60 üzenetére

    Hát az a helyzet hogy egyáltalán nem a saját szempontjaimat mondtam, mert akkor m43-ot soroltam volna :)

    Azt néztem hogy akik apsc-ben túl akarnak menni egy kit-obi szintjén azok azért nehezen vitatható hogy egyrészt ezekben a fixekben gondolkoznak, másrészt meg ilyen zoom-okban. És ahogy látható, sokszor Sonyban nincs is ami kellene (ez volt ugye a Thom Hogan cikk témája is a Nikon kapcsán) , amikor meg van akkor nem annyira fényerős, esetleg optikailag sem olyan jó, és sokszor még ezzel együtt drágább.

    Aztán. _Szubjektíve_ _neked_ _lehet_ hogy többet ér (ugye apsc-n) egy 50/1.8 meg egy 85/1.8, én viszont sokat és rendszeresen foglalkozom modellfotózással, ez alapján gyakorlatilag állítom hogy ha nem pro zoom-ok hanem fix sor, akkor bizony nagyon is az ekv 35-50-85 fókuszhosszakban érdemes gondolkozni.
    Nem fogod tudni bemagyarázni (azon kívül hogy személy szerint neked ez többet ér, de hát ez csak rád tartozik) hogy az a két obi erre megfelelőbb mint egy 56/1.2.

    Mellé a 23/1.4 és 35/1.4gyel meg aztán főleg.

    (ja, és ezt nem azért mondom mert elfogult lennék az 56/1.2 felé hiszen akkor már vettem volna.
    Valamint az utazózoomok meg ugyan tényleg nem érdekelnek, de pl. készséggel elhiszem Parcinak hogy ahányszor elkezd ezen gondolkozni mindig a m43nál köt ki. Szóval itt sem Sony felé nézelődnék)

    [ Szerkesztve ]

    "Oscar bácsi meg nem gyütt"

  • #31733248

    törölt tag

    válasz b.vr #61 üzenetére

    De éppen azt mondom, hogy azok, akik APS-C-n túl akarnak menni a kitobi szintjén, a legtöbbször nem fényerős rövid fixeket keresnek, hanem utazózoomot. Egy főállású portréfotósnak nyilván más szempontjai vannak, Eperkutyus például alaposan lerekeszelte az Oly 45-öst és úgy nyomta, engem múlt héten fotóztak egy műteremben 3 és fél órán keresztül FF géppel, kizárólag 85mm-en és f14-en (és nem azért, mert olyan szép vagyok :N ). De azt hiszem, abban is egyetérthetünk, hogy a legtöbben nem azért vesznek portréobit, hogy f14-ig rekeszeljék és úgy fotózzanak vele, hiába érthető ez a beállítás egy műtermi fotós részéről. Őt az érdekelte, hogy az obi borotváljon, engem meg az éves szinten ellőtt pár száz portrémnál elsősorban a selymes mosoda. Az átlagot meg a legtöbbször az, hogy legyen egy jó utazózoomja.

    Abban nincs és nem is lesz köztünk vita, hogy az 56mm f1.2 jobb portréra, mint az 50mm f1.8 - ez nyilvánvaló. Nagyon is megértem a fujisokat hidd el és azt sem vitatom, hogy a legjobb APS-C-re elérhető obiparkot hozták össze. De az is tény, hogy nagyon sokan, akik 300-500 ezer forintos darabokból szeretnének egy obisort felépíteni, már nem akarnak APS-C-n megmaradni, hanem FF-re térnek át.

    Érdemes megnézni a Flickr felhasználókra vonatkozó statisztikáit, mert tanulságos. A Canonnál az első három helyen FF gépek állnak. A Nikonnál viszont nagyon egyértelmű az APS-C dominancia. A Sonynál az összes fényképezőgépet tekintve az A6000 után a tükör nélküli mezőnyben nagyon erősnek számító értékekkel A7 II, A7R II, A7 a sorrend és csak jóval ezek után jönnek az olcsóbb modellek. A Panánál pedig sokkal szerényebb számokkal egyértelműen a Point & Shoot kategória dominál.

    [ Szerkesztve ]

  • b.vr

    őstag

    válasz #31733248 #62 üzenetére

    Hogy nagyon ne térjünk el megismételném mi a téma: a Canon/Nikon/Sony egyszerűen csak egy történeti kényszerként, mostohagyerekként kezeli az apsc vonalukat, nem foglalkozva a vevőik igényeivel, ellentétben a Fujival, aki viszont kimondottan az apsc-hez építette és építi a rendszerét.
    Továbbá ennek alkérdéseként konkrétan összevetve a Sony apsc-felhozatalt a Fujival.

    Namost az utazózoomokra már írtam hogy ugyan azzal nem igazán foglalkozom de megbízom azokban akiket ez a kérdés foglalkoztat (pl. Parci) , főleg mert ez egybevág amit amúgy én is gondolnék: erre a célra eleve nem az apsc a jó választás. Hanem mondjuk a m43. Vagy akár egy mai nagyszenzoros kompakt. Ebben a szegmensben nemhogy a FF de az apsc sem tud nyerő lenni.

    Hogy mire lenne szükség ahhoz hogy egy rendszer minél teljesebb legyen (és hogy az említett gyártók apsc-dolgai esetében ez miért nincs) azt ugye nem én találtam ki, foglalkoztak ezzel már elég sokan, én pl. Thom Hogantól olvasom évek óta rendszeresen, hoztam is erre az egyik friss cikkét ugye rögtön a kiindulásnál.
    A fényerős fixekkel (ekv 24, 35, 50, 85) állításoddal ellentétben egyáltalán nem csak a portréfotósok foglalkoznak hanem erre sokaknál van igény akik túl szeretnének lépni a kitobin. Egyrészt kisgyerek miatt (mert szobában nem szeretnének vakuzni, szabadtéren meg szeretnének szépen elmosott hátteret), másrészt nyaraláson, városnézésen este. Vagy csak egyszerűen kicsit kreatívkodni, játszani a háttérelmosással. Vagy mert egy (két) kiválasztott obit (nem feltétlen méregdrágát, Fujiban is ott az F2 sor) megér nekik a kit-obikat lelépő képminőség.

    Hiába jössz azzal hogy aki 1000 usd-t költ egy obira az miért maradna apsc-n amikor az első válaszod még az volt hogy nincs gond a Sonynál mert az 1000 usd-s FF 55/1.8-at fel lehet csavarni... Ami tehát nemcsakhogy ugyanennyibe kerül, hanem így még 1FÉ hátrányba is van a kimondottan apsc-hez fejlesztett Fuji 56/1.2-vel szemben.
    Meg miért is kellene feltétlenül FF-re mennie ha nincs igénye arra hogy 42mpixeles képeket retusáljon amikor az említett 56/1.2-vel pont ugyanott van mint egy Batis 85/1.8-cal FF-en. Csak az utóbbiért 15-20%kal többet kell fizetnie.

    (azt már csak mellékesen mondom hogy tök fölösleges műteremben f14-re (...) rekeszelt fixet használni egy jó zoom helyett amivel ugyanott van csak még rugalmasságot is kap mellé de ez legyen annak a fotósnak a problémája)

    Egyébként is, fentebb végigvettem a fix sort tételről tételre, és igazolódott hogy a Sonynak vagy nincs (ekv 24) , vagy kevésbé fényerőset nyújt drágábban (ekv 35), vagy ugyan a Fuji valamivel drágább de fényerősebb és jobb (ekv 50) illetve a Fuji itt is nyújt már olcsóbbat és optikailag jobbat alig kevesebb fényerővel (35/2) vagy ugyanazon az áron fényerősebbet (ekv 85)
    Pro zoom-sor meg Sonyra nincs is, ami van az az uwa, csak optikailag nem annyira jó és ráadásul a Fujinak sokkal hasznosabb a zoom-tartománya (uwa-tól egészen a normál tartományig)

    Fujira a 23/2, 35/2 (meg majd ami most lesz 50/2) hiába írod többedszerre egyáltalán nem a 300-500 ft-os kategória. De ha a drágaságokat vesszük (csak hogy megint beverjem a szöget az "úgyis FF-re érdemes már akkor váltani" érvelésed koporsójába) a 330 ezres 56/1.2-vel nem vagy hátrányban egy 380 ezres Batis 85/1.8hoz képest.
    (ismétlem, ettől még van értelme a FF-nek mert van olyan szűk réteg akinek tényleg jól jön a 24mp helyett a 42 és meg is tud fizetni egy bőven 1 millió feletti A7RII-t... Az 1.4-es fix sor vagy a két gmaster 2.8as zoom szintén olyat nyújt ami apsc-n már nem elérhető - csak éppen (amúgy teljesen jogosan) olyan árakon is hogy rögtön olcsó lesz még a legdrágább Fuji is :) )

    Értem azt is hogy nálad már működik a "Stockholm-szindróma" és elkezded megideologizálni hogy neked jobb (mert amúgy sem tehetsz mást...) ha 50 meg 85mm-es obikat csavarsz fel apsc-re (kapva ezzel ekv 75 meg 127 mm gyútávokat) ahelyett hogy felismernéd hogy ez bizony egy probléma, ami az apsc-rendszerek fenti gyártók általi mostohagyerekként kezelésének az eredménye, és az egyáltalán nem valami természeti törvényszerűség hogy ezzel "meg kell tanulni együttélni" mert azoknál a gyártóknál akik a szenzorméretük figyelembevételével alakítják az obiparkukat (Fuji és m43) ott nincs is ezzel gond.
    És nem kellene hogy legyen az említett gyártóknál sem, ha ugye komolyan vennék az apsc termékvonalukat.
    De nem teszik.
    Akkor miért is ne abban a gyártóban gondolkozzunk helyettük aki viszont komolyan veszi?

    Zárásként, flickr statisztikákkal nem tartom érdemesnek ilyen kérdésekben foglalkozni. Egy korábbi hsz-emben már utaltam arra hogy Thom Hogan (ha az elméleti érvek nem lennének elegek) az eladási adatokból indult ki amikor azon elképzelés ellen írt hogy már csak azért sem kell ezeknek a nagy gyártóknak az apsc-vel foglalkozniuk mert majd a vevőik majd szépen vesznek (meg vegyenek is, abban van a pénz) FF-et ha többet akarnak.

    [ Szerkesztve ]

    "Oscar bácsi meg nem gyütt"

  • #31733248

    törölt tag

    válasz b.vr #63 üzenetére

    Azért ez "az APS-C csak egy történeti kényszer" dolog azért erősen el van túlozva. :) Ha valamire komoly kereslet van, arra kínálat is lesz, ilyen a piac. Lehet ezen vitázni, de nem érdemes. Abban viszont igazad van, hogy a Fuji példásan építi az objektív parkját, de nem szabad ignorálni más gyártók erényeit sem, mintha azok nem is léteznének. Igencsak komoly érvek szólnak a Sony E mellett is, olyanok, amelyekben meghaladta a Fujit. Neked nem ez a fontos, másnak meg igen, ettől szép az élet.

    Nem nyerő az APS-C az utazó zoomok között - írod. A piac véleménye ennek éppen az ellenkezője. Ezt is lehet vitatni, de nem érdemes. Megjegyzem: tudásszint tekintetében sem.

    A rövid, fényerős fixekről írtam, nem az összes fixről (sokaknak csak az általános célú és portréobik kellenek). Nekem most egy 30mm f1.4-em, egy 50mm f1.8-am van, a (manuális) 85mm f1.4-et pedig most adtam el (egy natív 85mm f1.8-ra cserélek), meg van egy régi 135-ös manuálisom. Én ezt a felhozatalt egyáltalán nem érzem ennyire lesajnálandónak, sőt... Nincs itt semmiféle Stockholm-szindróma, :N egyszerűen csak elégedett vagyok. Hogy a 85mm-es obim nem pont a klasszikus ekv. 135mm-es gyútávot adja ki, attól még soha nem voltam elégedetlen, hidd el. :)

    "Meg miért is kellene feltétlenül FF-re mennie ha nincs igénye arra hogy 42mpixeles képeket retusáljon amikor az említett 56/1.2-vel pont ugyanott van mint egy Batis 85/1.8-cal FF-en. Csak az utóbbiért 15-20%kal többet kell fizetnie."

    Nem mondtam, hogy feltétlenül FF-re kell váltani, de tény, hogy nagyon sokan megteszik, ezért is pörögnek nagyon jól a Sony FF eladásai. Ha meg nem Batist vesz valaki, hanem a nemrég megjelent, kitűnő FE 85mm f1.8-at (mint én), akkor 200 ajrót még spórolt is a Fujihoz képest.

    "azt már csak mellékesen mondom hogy tök fölösleges műteremben f14-re (...) rekeszelt fixet használni egy jó zoom helyett amivel ugyanott van csak még rugalmasságot is kap mellé de ez legyen annak a fotósnak a problémája"

    Ezen én is csodálkoztam, de olyan gyakorlottan hozta-vitte az állványt, hogy biztos jobban tudja, mint én. :)

  • hcl

    félisten

    LOGOUT blog

    válasz b.vr #63 üzenetére

    Hát, azért én azt látom, hogy a Canikon eléggé tolja az APS-C gépeket, a FF-et nem annyira... Amúgy én is örülnék, ha vagy jobb obik lennének APS-C-re, az igaz. A vázakkal nem szokott gond lenni.

    A FF azért más világ. Amikor először a kezembe nyomtak egy 5Dmk1-et, hogy nesze, most fotózz ezzel, akkor azért meglepődtem, hogy egy 24-105 mennyire más élmény, mint egy APS-C+kitobi, kistele.

    [ Szerkesztve ]

    Mutogatni való hater díszpinty

  • galervin93

    őstag

    Ehh... De szerettem a kis 420-at. :-) A 14-42 picit rekeszelve olyan penge, hogy ihaj, a kis színhiba meg könnyen javítható. A 40-150 is korrekt volt saját szintjén (megfordítva makrókirály :-))) ). A többi gyár kitobijai ezekhez képest fostalicskák voltak, én többet közt ezért is szerettem.
    De eljárt felettük az idő, nem is csoda. A m4/3 sokkal jobban betölti a szerepkört, amire a sima 4/3-ot szánták. De nem felejtjük el soha az "öreget". :-) Csak néhány kép, az első fele (alulról) 420-szal lőve.

    Egy mérés nem mérés, két mérés fél mérés, három mérés - na azzal már kezdhetsz valamit!

  • Piftuka

    veterán

    válasz galervin93 #66 üzenetére

    " De nem felejtjük el soha az "öreget". :-) Csak néhány kép, az első fele (alulról) 420-szal lőve."

    Jól értem, hogy ezeket a fotókat egy bőven 100.000 forint alatti áron megvásárolható "Canon PowerShot SX420" típusú készülékkel készítetted?

    Vagy másik modellről van szó?

    "Aquila non captat muscas."

  • Dr.NX

    addikt

    válasz Piftuka #68 üzenetére

    Mivel a cikk az Olympus 4/3 DSLR-ekről szól, feltételezem, hogy az Olympus E-420 4/3 DSLR gépről beszél a kolléga...

    Elfogadom a sütiket.

  • galervin93

    őstag

    válasz Piftuka #68 üzenetére

    Ahogy Dr.NX kolléga írja Oly E-420.
    De nem az számít, mivel készül, "bőven 100.000 forint alatti" géppel, telefonnal, vagy milliós csúcsgéppel. Meglátni, "úgy" meglátni, odamenni, sok sikertelen próbálkozás után elkattintani azt a képet, amiért érdemes volt az egészet végigcsinálni... A gép csak egy eszköz, a képet az készíti, aki mögötte van. :)
    (Amúgy ha már a pénznél tartun, anno bőven 100 alatt vettem a kis Olympust...)

    ROBOTER, talált-süllyedt. Ismerős a nicked valahonnan, de bárhogyan gondolkozom, nem ugrik be. :))

    Egy mérés nem mérés, két mérés fél mérés, három mérés - na azzal már kezdhetsz valamit!

Új hozzászólás Aktív témák