Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Feketelaszlo

    senior tag

    Hmmm...miért vettünk évtizedekig kupé-kabriókat vagy egyterűeket? Az autóipar leggázabb megatrendje amihez a SUV-ok sem mérhetők mondjuk a "tucat" sportautók voltak. Vállalom a kövezést mindenkitől akinek Pontiac Firebird, Opel Manta vagy VW Corrado poszter lógott a falán, de ami tinédzserkorban álomnak tűnt, arról ma már mindenki belátja, hogy messze volt a roadsterek egyszerűségétől, a grand tourerek kifinomultságától és közelébe sem ért egy versenyautó teljesítményének, akárhogyan tuningolták. Az ugyanúgy a suttyóságról szólt, még ha mára lett is egy kis nosztalgiaértéke.

    Szerintem a SUV-trendből is legfeljebb pár év lehet hátra - vagyis inkább a crossoverségen keresztül az autógyártók visszagravitálnak a korábbi arányokoz és azon kapjuk magunkat, hogy amit látunk azon még megjelennek a SUV-os stílusjegyek, de igazából már nincsenek SUV méretei.

  • Feketelaszlo

    senior tag

    válasz Snoop-y #54 üzenetére

    A hot hatch értelmezhető kategória - még ha a csúcson túl populáris is volt. Nem véletlenül kérnek annyit egy 205 GTi-ért vagy Clio RS-ért amennyit, de a Manta csak akkor megbocsátható, ha jár hozzá ilyen Bundesliga frizura és rikító színű melegítő (az úgy már cosplay):

    SUV-típusoknak is ugyanígy megvan a maga sztereotípiája amikre 20-30 év múlva poénkodva fogunk visszagondolni - a G-osztály a neokon vállalkozó szar karóra ízléssel, a Ford Ecosport vezetni nem tudó nyugdíjas, gyakorlatilag a 21. századi kalapos-Škodás, a tuning Land Cruiseres (gallyrács, snorkel szívócső, csomagtartó-pótkerék) a lúzer kalandor aki már rég bejárta volna a világot, ha az autósboltban elköltött pénzből fapados repjegyeket vesz. A SUV-hoz társított státusz nagy része átmeneti és előbb-utóbb cikivé fog válni.

  • Feketelaszlo

    senior tag

    válasz lezso6 #203 üzenetére

    Úgy érzem elbeszéltek egymás mellett a kollégával. Az ún. C-szegmens SUV-kat amiknél valóban megfigyelhető az óriási méretkülönbség a normál kompaktokhoz képest - mint a Corolla Cross - alapvetően nemzetközi piacra tervezik a gyártók 1 size fits all szemlélettel. Európán belül főleg Nagy-Britanniában, Írországban, Skandináviában népszerűek, de ezeken az országokon kívül nem a Corolla Cross az 5 ajtós vagy kombi Corolla igazi SUV-testvére, hanem a C-HR.

    Nem akarok minden egyes gyártón végigmenni, mert még mindig nagyon sok túlméretes SUV talál gazdát, de a COVID után úgy tűnik mint ha lenne egy piaci trend, hogy a legnnagyobb C-szegmens SUV-knak (Honda CR-V, Ford Kuga, Nissan X-Trail) stagnálnak vagy esnek az eladásai kontinentális Európában. Vagyis pontosabban olyan drága lett, amit már csak a prémium márkák tudnak értékesíteni.

  • Feketelaszlo

    senior tag

    válasz lezso6 #230 üzenetére

    A C-HR-t csak hibridként árulják, az kb. 120 kg-t indokol a különbségből. De olyan apróságokból is hamar összejön 15-20 kg, mint mondjuk a kerékméret.

    #232bul07: Tévhit, hogy az európai károsanyag kibocsátási normák olyan nagyon a világ előtt járnának. A jelenleg érvényes kínai 6b standard számos tekintetben szigorúbb az EURO7-nél. Tehát nem a szabályozástól függetlenül lett olyan erős az a kínai elektromos autó szektor, hanem - a hasonlatnál maradva - elkezdett az állam egy marha nagy ventillátorral orkán erejű szelet fújni az autógyártókra és aki nem fordult meg az lehugyozta a gatyáját. Persze, támogatásokkal igyekeztek segíteni egyeseknek a fordulót, de azért érdemes kicsit rágódni a gondolaton, hogy az európai piacos autók egy része lehet, hogy nem felelne meg az ő szigorúbb követelményeinek.

Új hozzászólás Aktív témák