Új hozzászólás Aktív témák
-
domos
senior tag
Vezetni manuális, utazni automata.
If you don't do it enough, nothing's gonna really happen.
-
-
#90088192
törölt tag
válasz Luck Dragon #2 üzenetére
Nem vagyok én majom habverővel, abból már kinőttem
10 év után ha nem muszáj nem akarok manuális járművet vezetni.
-
-
Lenry
félisten
egyszer végigkuplugoltam egy Ducatot egy három órás dugóban Londonban. akkor megrepedt valami bennem a manuálváltó irányába.
aztán pár hónappal később egy automataváltós Vianoban csorogtam egy órát egy frankfurti dugóban, ahol megváltás volt, hogy csak rálépek a fékre, elengedem a féket. csodálatos volt.
aztán egyre többet vezettem automatát és végül a mostani saját kocsim is az lett.
rohadtul nem hiányzik a kéziváltó (bár nap mint nap hajtok olyat is, mert a céges autóm kézi).persze ilyenkor mindig jön ezer szakértő, aki elmondja, hogy mennyivel szarabb meg bénább az automata, kár, hogy köztük talán egy ha van, aki értelmezhető különbséget tudna autózni a kéziváltó felé, a maradék 999 meg nem.
[ Szerkesztve ]
Gvella Glan! | There are two types of people: Those who can extrapolate from incomplete data
-
válasz Luck Dragon #2 üzenetére
Néhány éve béreltem egy Volvót egy napra. Hatsebességes automata váltó, kellően izmos motorral szerelve.
Azóta gondolom úgy, hogy a valósi sportautókon kívül értelmetlen a manuális váltó.Főleg városi forgalomban, ahol szinte folyamatosan kell váltani, sokkal kényelmesebb a az automata váltó.
Ma már az is szempont, hogy az új automata váltós járművek alapfelszereltsége az automata parkolás. Nekem nem gond, de sok embernek komolyan könnyíti meg az életét, ha csak a melyik oldalon illetve pérhuzamosan vagy merőlegesen akar parkolni. Aztán az első szabad helyen leparkol az autó önállóan.
Legyen béke! Menjenek az orosz katonák haza, azonnal!
-
Lenry
félisten
válasz Hieronymus #6 üzenetére
az új automata váltós járművek alapfelszereltsége az automata parkolás
mondjuk azért en bloc ezt így nem jelenteném kiGvella Glan! | There are two types of people: Those who can extrapolate from incomplete data
-
válasz Hieronymus #6 üzenetére
Én bevallom őszintén hogy engem az automata parkolórendszer megijeszt. Nagyon bizalmatlan vagyok ezzel kapcsolatban. De gondolom ez is olyan lenne mint a váltó, csak kipróbálás után változna meg a véleményem ezzel kapcsolatban.
(#5) Lenry
Ilyenkor a robotizált & automata váltó különbsége jut az eszembe.[ Szerkesztve ]
A káosszal teremtek rendet. Philips & TPvision primary visitor. Philips Design line.
-
Lenry
félisten
válasz Luck Dragon #8 üzenetére
én nem vezettem még ilyen robotváltósat, úgyhogy nincs vele tapasztalatom, de: a főnökömnek két autója van, egy DSG Passat a céges, és egy robotizált kézi váltós Peugeot 5008 a családi kocsija.
ő azt mondja, hogy nem érez olyan egetrengető különbséget a kettő közt, mint amilyennek mindenki leírja.Gvella Glan! | There are two types of people: Those who can extrapolate from incomplete data
-
Szerintem ez évjárattól is függ.
Régebbi robotizált szerintem nem lehettek annyira kifinomult mint a mostaniak .
Bár itt szerintem a kettő között az élettartalom is fontos szerepet is játszik, nem csak az alap működésük.A káosszal teremtek rendet. Philips & TPvision primary visitor. Philips Design line.
-
Azért az sem lehet véletlen, hogy a motorizáció őshazájában az autók 90+ százaléka automata váltós
-
-
Hehe... lassan érik az aknamunkám a PH-n és egyre többen merik vállalni
Két ember létezik- aki még nem próbálta de amint kipróbálja átszokik, és akik már felnőttek a dologhoz.
Nem mellesleg a jó sportautókban is automata van (porke, ferka, stb)Ne csak nézelődj - vedd meg végre a kocsinkat! ;)
-
#64791808
törölt tag
Ízlés dolga. Valaki kifejezetten szeret gépészkedni, szereti, ha az autó mindig pontosan azt és úgy teszi, amit és ahogyan ő akarja, beleértve a váltásokat is. Nekik a kézi váltó a megfelelő.
Én a magam részéről 11 éve döntöttem úgy, hogy veszek egy automatát és azonnal megszerettem. Azóta csak automatám volt. Az automatákon belül is volt duplakuplungosom (PowerShift és DSG is) és hagyományos bolygóműves, hidrodinamikus nyomatékváltóval. Én ez utóbbi mellett teszem le a voksom, dacára annak, hogy most DSG-m van (ez eddig a legszarabb), a következő autóm, ha megtehetem, hagyományos automata lesz.
Hagyományos automatából mindkettő Citroen volt, egy C4 és egy C5, ezek japán Aisin 6-os automaták voltak. Imádtam őket, ezek mindig pontosan azt csinálták, amit akartam.
-
-
Lenry
félisten
válasz Luck Dragon #12 üzenetére
USA
azaktuálisan forgalomban lévőújonnan eladott kocsik 97%-a automataváltósmod: nemrég találtam egy statisztikát, ami az előbbit támasztotta elá, de már nincs meg
[ Szerkesztve ]
Gvella Glan! | There are two types of people: Those who can extrapolate from incomplete data
-
válasz Luck Dragon #12 üzenetére
Az Egyesült Államok (Ford, General Motors, satöbbi).
-
Lenry
félisten
válasz #64791808 #15 üzenetére
a DSG is egy robotizált kéziváltó, pontosabban két robotizált kéziváltó.
tudomegyébként én sem vagyok vele teljesen kibékülve, és őszinte fájdalmam hogy a VAG egyetlen autójában sincs már hagyományos automataváltó, az én B5.5-ös Passatom az utolsó generáció, amibe még az került.
Gvella Glan! | There are two types of people: Those who can extrapolate from incomplete data
-
Most már ezt is tudom.
A káosszal teremtek rendet. Philips & TPvision primary visitor. Philips Design line.
-
-
félisten
10 év manuális volt kb, azóta csak automata ami saját.
Sokaknak meg ugye érzékük sincs a kuplungoláshoz, így ott főleg jó egy automata, akár friss jogsisnál is, hiszen legalább arra nem kell figyelni annyira elinduláskor, egy emelkedő is egyszerűbb vagy épp egy mellék útról megindulni.
Ha meg figyelnek a karbantartásra azért nem annyira anyagi csőd a dolog.
-
gondoni
csendes tag
Eddig csakis kézi váltósat vezettem, abból viszont jó sokat/sokfélét (darabszámban is km-ben is). Általában nincs velük bajom, emlékeim szerint apám Ignis váltója volt legbarátságtalanabb: kelletlenül, ragadósan járt, bár aztán hosszas unszolásra cseréltetett benne váltóolajat.
Bár dugóban araszolni nem igazán kellett velük, az évek haladtával a gépészkedési kedvem mégis alábbhagyott, így nem bánnám, ha lemondanék a folyamatos városi kuplung rugdosásról és váltóbot matatásról.
Az én fantáziámat a Renault új szemléletű hibrid / robotizált körmös kapcsolós e-tech hajtáslánca piszkálja, vajon mennyire kavarja fel a DSG megjelenése óta leülepedett állóvizet?
Árgus szemekkel figyelem és várom a tapasztalatokat, véleményeket...
-
nemlehet
őstag
Ezzel nem értek egyet. Alapvetően nincs bajom az automata váltóval, ha csak városban vezetnék valószínűleg azt vennék én is a kényelem miatt.
De kezdőnek iszonyatosan kontraproduktív, mert nagyon könnyen lankad a figyelmük. Gazdag suliba jártam így az osztály nagy része azonnal volán mögé ült amikor jogilag lehetett és bár nyilván kicsi minta (9 ember vs 8 ember) aki automata váltós kocsit kapott/használt friss jogsival mai napig borzasztóan vezet és 6-nak volt balesete ahol saját bevallásuk szerint a bambulás/mobilozás volt az ok.Ha figyelni kell a váltásra az sokkal jobban kiélez egy kezdőt, sokkal jobban oda fog figyelni és próbál kicsit előre gondolkodni, hogy nah akkor itt akarok bekanyarodni akkor itt már váltok, itt már körbenézek stb. Plusz a figyelmetlen kihajtás elkerülését is segíti, mert egy kezdő ritkán tud kilőni álló helyzetből és így sokszor a "vétlen" sofőrnek van ideje reagálni.
Persze mindennel lehet vitatkozni, de amúgy is mivel Európában nem az automata váltós kocsik vannak többségben meg KELL tanulni kézi váltóval vezetni. Elég gáz szitu ha mondjuk azért nem tudsz egy melót elvállalni mert kézi váltós kocsi lenne a cégautó te meg nem tudod vezetni.... (megtörtént exbarátnőmmel)
Nokia 3310->3410->3100->6500 Slide(RiP Nokia)->Acer Liquid Metal ->Xiaomi Hongmi-> Xiaomi Redmi Note 3
-
buherton
őstag
Sőt lehet hogy egy nagy szerviz díját is eltudnám viselni behunyt szemekkel és összeszorított fogakkal.
Ez már vagy 16 éve nem igaz . A második generációs Prius robbant be az e-CVT-jével a köztudatba, ami minden addigi berögzülést és rossz szájízt eloszlatott az automata váltós autókkal kapcsolatban. Az össz szervizigénye kimerül abban, hogy 90k km-enként kell olajat cserélni.
tely, baly, fojó, mennyél, mingyárt, telyföl, tolyás, malyd, kapú, egyenlőre, ejsd, jáccani, ahoz, fúj, hüje, muszály, alat, álok, lasan, fojtatás, ál, fontós, költsön, eggyüt, lyob (jobb?), mek, mongyak, milyért - !!! Tanúlyunk már meghejjessen irni... !!!
-
buherton
őstag
Aki nem váltós autón vizsgázik ő nem is vezethet váltós autót. A jogsiba bekerül, mint korlátozás.
tely, baly, fojó, mennyél, mingyárt, telyföl, tolyás, malyd, kapú, egyenlőre, ejsd, jáccani, ahoz, fúj, hüje, muszály, alat, álok, lasan, fojtatás, ál, fontós, költsön, eggyüt, lyob (jobb?), mek, mongyak, milyért - !!! Tanúlyunk már meghejjessen irni... !!!
-
félisten
-
félisten
Persze, ha automatán vezetsz akkor csak arra van jogid, ha manuálisan akkor vezethetsz mindkettőt, másik kérdés, hogy azért automatát sem feltétlenül egyértelmű vezetni a legtöbb embernek először.
De pl. utánfutót is vezethetsz nem is tudom 2 év után, de ha előtte sosem vezettél tanulóként akkor igazából 2 évvel később sem fog jobban menni.
-
-
Silεncε
őstag
-
Minden nap vezetek hagyományossal és automatával is. Könnyű elszokni a kézitől ha nem használod. Én az automatánal a féket tapostam mint kuplungot első használatkor aztán a manuálisba meg simán berakatam kuplung nélkül sebességbe.
Szervízben a régebbi hagyományos automata nem feltétlen drágabb mint egy kézi. Annyi a titok hogy szigorúan olajat kell benne cserélni. Vannak persze rossz szériák. Van néhány gyártó aminél nem írják az olajcserét (sőt kifejezetten ráírják hogy nem kell cserélni!), nálam az Avensisbe is 260ekm után lett cserélve, hát totál barna volt az amúgy élénkpiros olaj.
Részemről a már totál kiforrott ősi hagyományos automatára voksolok. -
félisten
-
"De kezdőnek iszonyatosan kontraproduktív, mert nagyon könnyen lankad a figyelmük...."
Miért?
Mert nem kell folyamatosan a váltáshoz kapcsolódó feladatokra koncentrálni?
Hol a kuplung és mikor mennyire kell nyomni, Hol a váltó és melyik pozícióba kell tolni.Mindezek mellett a gázzal is kellene valamit kezdenini. Miközben még kanyarodni is kellene.Automata váltó esetében "csak" kanyarodni kell. Nagyon elfonhatja a figyelmet a kanyarodásról az automata váltó. Szerintem nem.
Legyen béke! Menjenek az orosz katonák haza, azonnal!
-
-
#42431471
törölt tag
válasz Luck Dragon #10 üzenetére
2003-as twingo robotizalt valtojaval is lehet ugy kozlekedni, hogy soha ne bologasson valtasnal. Csak ha utcai versenyzonek erzed magad, azt nem tudjak(ták?) kezelni. Igazabol a nyel gazon kozlekedessel sincs baja, csak azzal nem tud mit kezdeni, ha a sofor nem tudja mit akar.
-
8th
addikt
válasz Luck Dragon #38 üzenetére
Jó az feltéve ha normális motorral (minimum 3liter V6) van párosítva.
...
-
-
félisten
válasz Luck Dragon #38 üzenetére
Egy alulmotorizált autónál DSG vagy bármelyik másik sem jobb ilyen esetben.
A legtöbb esetben ha bőg a motor ott van fordulat is bőven, ha meg ennyire pörgetni kell az sok esetben kis, szívó motor lesz.
Erre legjobb példa mondjuk egy Jazz, ha manuálissal vezeted és menni akarsz vele, esetleg előzni akkor ahhoz igen is felpörgeted 3000+-ra, pályán emelkedőnél 4000-re és akkor máris bőg a motor, CVT-nél ugyanez. Az meg egy másik adalék, hogy sokszor a zajszigetelés sem a legjobb ilyen esetben.
-
hasznaltauto.hu:
Összes autó: 98.187
Ebből automata: 28.482 (29%)5 évnél fiatalabb összes autó: 28.166
Ebből automata: 13.639 (48%) -
válasz szabonagyur #42 üzenetére
Ezért is írtam feljebb hogy ezért nem is tetszik a cvt, plusz maga a működési elve sem segít ezen ami a legjobban befolyásol engem, nekem fontos a hangkomfort hosszabb távon. Ezzel csak azt szeretném mondani hogy maga a cvt ami nem tetszik.
Nekem bőven elegendő amit próbáltam a Pug esetében ,ez tetszett.A káosszal teremtek rendet. Philips & TPvision primary visitor. Philips Design line.
-
bambano
titán
én nem tudom megmondani, hogy ceteris paribus automata vagy kézi.
ezt úgy értem, hogy nincs olyan tapasztalatom, hogy két, tök egyforma, csak a váltóban különböző autót vezessek egymás után. Két, nagyjából minden lényeges paraméterében különböző autót vezetek rendszeresen, egyikben egy nem túl penge kézi, másikban egy hidrós hagyományos automata van.az automatát azért vettem, mert csomagban volt. azt a motort meg azt a hajtásláncot csak automatával adták. belenyugodtam. utazni jobb, vezetni határeset. az tény, hogy rendszeresen sikerül felborítani a programozását.
nem lehet megmondani, hogy melyik a jobb, mert a világ is változott körülöttünk. 2005-ben, amikor a kéziváltós szekeret vettem, még lehetett haladni. 2018-ban, amikor az automatát, majdnem minden bokorban traffi, nagy forgalom, stb.
az automata rosszabb. és? ki tudnám használni a kézit? nem. ha vennék egy 5.0v8 mustangot, amiben olyan a motor, hogy kezdene számítani, hogy kézi, talán számítana. mostanra lenne két kiló traffi büntetési határozatom.
az is tény, hogy amikor legutóbb Pesten jártam, az m3 bevezetőjén a shell kútig állt a dugó. az adaptív tempomattal meg az automata váltóval úgy mentem át az m3 bevezetőjéről a hungárián át az m5 kivezetőjéig, hogy egyszer sem nyúltam a pedálokhoz. tehát a tornaóra teljességgel elmaradt.
öregszünk. lustulunk. automatára váltunk...
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
buherton
őstag
válasz Luck Dragon #38 üzenetére
A CVT nem egyenlő az e-CVT-vel. Persze az e-CVT-vel is tud bőgni a motor, de melyik váltóval nem? Ajánlom egy Toyota hibrid kipróbálását. Amivel relatíve sokáig gondom volt az a sebességtartás. Hozzászoktam, hogy a motorhang alapján megyek és azzal jól be lehet lőni a tempót. Emlékszem még az első utamon lassan gyorsulok és elsőre még mentem 30-al aztán csak azt láttam, hogy megyek 70-el . Viszont ehhez is hozzá lehet szokni és most már ugyanúgy tudom tartani a tempót csak másra kell figyelnem.
tely, baly, fojó, mennyél, mingyárt, telyföl, tolyás, malyd, kapú, egyenlőre, ejsd, jáccani, ahoz, fúj, hüje, muszály, alat, álok, lasan, fojtatás, ál, fontós, költsön, eggyüt, lyob (jobb?), mek, mongyak, milyért - !!! Tanúlyunk már meghejjessen irni... !!!
-
-
MODERÁTOR
Csak automata. Budapesten egyenesen megváltás. Bár egy manuális Honda Jazzen tanultam ami nem volt annyira rossz, de saját autó vásárlása esetén fel se merült, hogy ne automata legyen.
#25: pont, hogy egy kezdőnek sokkal jobb az automata mivel a kézi váltás még nem vált rutinná így arra is külön mindig figyelnie kell. Sokkal több figyelem marad másra.
[ Szerkesztve ]
Eladó OAKLEY Hijinx Robert Pimple Artist Series Limited Edition napszemüveg
-
őstag
én nemrég fogalmaztam meg magamnak, hogy ha lenne egy ingázós-munkábajárós-utazós-városozós automata autóm, akkor feltétlen szükségét érezném egy bármilyen manuál váltós hétvégi autónak.. ami nem is kell hogy különösebben erős vagy sportos legyen, csak lehessen vezetni.. nekem a vezetés élményének legnagyobb részét a váltás adja. Erre az első pár km automata váltós autózás alatt jöttem rá. Egyszerűen unatkoztam, ami persze egy sokszáz km-es úton, meg napi dugózásban pihentetőbb utazást eredményez - de nálam elveszett a vezetési élmény.
Nagyon szeretek a visszaváltásokkal, gázfröccsökkel játszani, eltalálni a fordulatszámokat.. szóval legalább hétvégi-hobbiautónak kell egy manuál váltós autó Nekem."... and I hope you have a great day!"
Új hozzászólás Aktív témák
- Sigma 150-600mm Sports objektív ( Nikon ) -Újszerű-
- MICROSOFT SURFACE LAPTOP 2 - MEGKÍMÉLT ÁLLAPOTBAN (ajándék tok + USB hub)
- Újszerű Asus TUF F15 FX506HE - 15,6"FHD IPS 144Hz - i5-11400H - 8GB -512GB - RTX 3050 Ti - 2 év gar
- AMD Ryzen 7 5700X3D 3.0GHz (96MB Cache, up to 4.1GHz) OEM AM4 Processzor!
- Samsung Galaxy Buds 2 Pro, vadonatúj, bontatlan, 2026.03.07.-ig garis
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest