Új hozzászólás Aktív témák
-
#64791808
törölt tag
Nálam Superb, 140kW 2.0 dízel, de a DSG még véletlenül sem találja el, mit kellene csinálni.
Megyek mondjuk 70-et, felteszi 6.-ba. Adok némi gázt, hogy gyorsuljunk, nem csinál semmit. Még egy kis gáz, semmi, erölteti 6.-ban. Még egy kicsi, csak nem vált vissza. Aztán egy ponton visszaveri 3.-ba és ráadja a teljes nyomatékot. Hülye vagy? Micsinálsz? -
-
Szada85
aktív tag
válasz
Luck Dragon #99 üzenetére
Áhh, getz, tulságosan kiszámítható vagyok.
-
-
Szada85
aktív tag
17 évig vezettem csak kéziváltósat, aztán kíváncsiság végett a legutóbbinál kipróbáltam a DSG-t.
Szerintem mindkettönek megvan az elönye-hátránya, viszont én is azt vallom, hogy az utóbbi években telezsúfolódott utakra a hétköznapokra kényelmesebb egy automata, mivel a városi forgalom nagy részben nem áll másból, mint megállás, elindulás…
Viszont az élvezetes autózásnál, kanyargásnál igenis hozzáad az élményhez a kéziváltó, hogy "gépészkedsz" a technikával.
-
-
Mulderpapa
aktív tag
18 évesen az első autóm teljesen véletlenszerűen egy 3 sebességes automata váltós Opel Kadett volt.
Azóta volt 8 másik és kivétel nélkül mindegyik automata. Mást nem is vezetek szívesen, venni meg biztos nem vennék maunált csak hobbi célra. Apámat is megfertőztem, náluk is csak automaták vannak évek óta.Az hogy elromlik e, vagy sem az elég használat és karbantartás függő. Aki tapossa, mint a barom és állandóan kickdown-t nyom, akkor is amikor nem kéne és az olajat nem cseréli benne soha, mert "lifetime" olaj van benne, annál nyilván hamarabb tönkremehet. Voltam régen próbakörön egy megvásárlásra kiszemelt automata Calibra-val, ahol a tulajdonos nem szerette az automatát és kézzel kapcsolgatta a váltókarral "manuálisan" a sebességfokozatokat azon a szerencsétlen kocsin... na tőle sem vettem meg
Vásárláskor persze valamennyire érteni kell hozzá, mert a laikus pl. nem biztos, hogy észreveszi hogy csúszik, vagy nem próbálja végig az összes fokozatot előre-hátra, stb.
-
Vladi
nagyúr
válasz
MasterDeeJay #86 üzenetére
Gondoltam, hogy leírom a véleméynem én is, de megláttam ezt a képet...
(#94) Hieronymus:
"az előzött segíteni akarta, ezért fékezett."
Legnagyobb marhaság amit csinálhatott. A közlekedésben szerinte az a legfontosabb, hogy egyértelmű legyen az ember. Ha előz, akkor előz, ha tötyög, akkor tötyög. De ne gondolja meg magát fél percenkétn, mert kiszámíthatatlan.
-
A 1200-as Lada csak 60 lovas volt és négy sebességes. Ha volt neked, akkor tudod, hogy a fűtés csap az anyósülés felől könnyen kezelhető.
A Nm-ben sem tudott nagyot alakítani a hátsókerék hajtás.Gondolom láttál abban sz időben két párhuzamos féknyomot az országúton. A pokolba vezető út jószándékkal kikövezve.
Az előzni akaró járművet az előzött segíteni akarta, ezért fékezett.
Az előzést végrehajtó viszont vissza akart térni, mivel a Lada képtelen lett volna befejezni az előzést időben.
Mindenki ezt csinálta. Mögé ért az előzendő járműnek, kivárt majd kitört az előzéshez, követési távolságon belül.
Attól, hogy mindenki ezt csinálta, még nem jó a megoldás. -
bambano
titán
válasz
Hieronymus #91 üzenetére
próbálom betájolni, hogy éltél már akkor és láttad, hogy hogyan vezettek anno apáink, vagy csak linkelsz itt valami szöveget.
én már éltem akkor, sokat jártunk 62 lovas zsigulival, és én is azon tanultam vezetni. tehát pontosan tudom, hogy amikor azt mondod, apáink úgy előztek, mint én, az nettó marhaság. 62 lóerős ezerkettessel nem lehet izomból előzni. nincs benne izom. -
-
bambano
titán
válasz
Hieronymus #89 üzenetére
mikor is születtél?
-
"ha kiraktam az indexet, már nem előzhetsz meg szabályosan."
Ha már más elkezdte az előzést, te nem kezdheted el. Pont.A "62" lóerős szekérrel pont úgy előztek, ahogyan te leírtad. Legfeljebb nagyobb távolságot kellet kalkulálni a szembejüvőre.
A módszer nem jó. Nem a teljesítménnyel van a baj. -
bambano
titán
válasz
Hieronymus #87 üzenetére
ha kiraktam az indexet, már nem előzhetsz meg szabályosan.
ha arra bazírozol, hogy te jössz mögöttem az állításod szerint mondjuk 60 méterrel, és onnan hamarabb észreveszed, hogy a szembejövő 60 tonnás sóderes kamaz mögött van hely előzni, és fel tudsz gyorsulni úgy, hogy én akadályoználak, akkor ígérem, hogy elengedlek.de a valóság ezzel szemben az, hogy csak azokat kellene elengednem, akik sikeresen átjutottak a kamazon. akik nem, azokból úgyis matrica lett a kamaz hűtőjén.
"Amit leírtál az apáink stílusa volt.": nem, apáink stílusa biztosan nem volt, mert nekik nem volt hozzá megfelelő autójuk. a 62 lóerős ezerkecskével valóban úgy kellett előzni, ahogy te leírtad. azzal a két autóval, amit én emlegettem, meg egy rakás mostani autókkal (pl. 1.9 turbódízelek) lehet úgy is előzni, ahogy én szoktam.
-
Amit leírtál az apáink stílusa volt.
Teljesen lényegtelen melyik autóval előzöl így közúton.
Megfelelő távolságtartás és nem kilométerek. Jobb esetben csak minimális sebesség korrekcióval nem visszalassulva, lehet előzni.Azt belátom, hogy ez a módszerrel több jármű sebességét kell figyelni és ezzel a feladattal nem mindenki birkózik meg.
Azért javasolnám, ha a stílusodban előzöl, akkor hátra is figyelj. Ne told ki az autód, a már előzésben lévő jármű elé. -
Így számolva igaz, egy másodperc amíg visszarakja, de ha akarom Avesisbe akkor elbillentem a váltót balra (D-ből S-be) amitől már akkor visszateszi (4-ből 3-ba pl)ha számítana az az egy másodperc. Aztán meg visszabillentem jobbra ha megvolt az előzés.
De egy padlónál meg kettesbe is visszarakja egy másodperc alatt 4-esből aztán lehet pörgetni 6000 fölé is. Félpadlónál meg 3-asba.
Astránál meg a váltókar tetején volt egy S gomb az is visszavett egyet azonnal ha megnyomtam.Hozzáteszem én nem vagyok egy sportosan vezető szóval nekem nem kell az az egy másodperc.
Ezek amúgy aisin/toyota váltók, az astráé egyszerűbb picike valami, az Avensisé meg egy nagyobb ami a 6 sebességesből van butítva. -
bambano
titán
válasz
MasterDeeJay #68 üzenetére
"a hagyományos automata azoknál padlónál is gyorsabban váltott mint én kézzel.": de itt pont az a lényeg, hogy kézzel előre bekészítheted a fokozatot, az automata meg akkor kezd kavirnyászni, mikor elkezdődik a helyzet. tehát kézi váltóval az előzés ideje alatt a váltás nulla másodperc, automatával meg 1. ezért lassú.
-
bambano
titán
válasz
Hieronymus #81 üzenetére
azt, hogy te meg apukád milyen autót vezet, nem tudom.
azt, hogy nekem mi volt az ócska autóm, valóban nem írtam még, egy 1.6-os szívódízel.
azt, hogy mostanában miket vezettem, vezetek, leírtam. feltételezem, mielőtt beszóltál, elolvastad azt a hszt, ami arra ingerelt, hogy beszólj. -
-
bambano
titán
azt miből vetted le, hogy nem tartom meg a szükséges követési távolságot? (megtartom, ne aggódj).
minek kezdenék neki hamarabb gyorsítani? ezt csak azok a régi oktatók mondják, akik nem vezettek még rendes autót. egy országúton lomhán, mondjuk 60-nal haladó autó mellé ha kettőben kiteszem a vectrát, 60-ról 110-re egy lendülettel gyorsul, semmilyen hátrány nem lesz abból, hogy előtte nem hagytam kilométereket a teherautó mögött.egyébként is, a motorhang ilyenkor külön élmény, miért hagynám ki?
-
bambano
titán
válasz
Hieronymus #71 üzenetére
nekem is volt olyan ócska autóm...
-
futo001
senior tag
Automata, semmi más.
Én is úgy gondoltam, hogy sportosabb autóhoz manuális, családihoz automata. Meg is vettem a manuális kis 5 literes drágaságot, majd mikor Amerikában voltam, az egyszerűség kedvéért ugyanazt a típust béreltem de csak automata volt. Pár km után összetörtem (én, nem az autó), ugyanúgy élvezhető, de sokkal kényelmesebb volt. Persze gyakran nyomogattam a gombokat mikor a hegyekben kacskaringóztunk, de még az is jobb volt mint a bottal keverni az üstben. -
válasz
#64791808 #74 üzenetére
Egyrészt mert követési távolság, másrészt meg úgy van helyed arra, hogy már azelőtt nekiállj gyorsítani, hogy ténylegesen megkezdhetnéd az előzést (ami főleg akkor érdekes, ha az autónak rá kell erre készülnie, mert lomha az automata váltója vagy fel kell épülnie a turbónyomásnak, ilyenek).
-
#64791808
törölt tag
válasz
Hieronymus #71 üzenetére
Nem megyünk az előzendő jármű fenekébe előzni és onnan nem kezdünk előzést nulla sebességkülönbséggel.
Khm.... mert? -
Már bocsánat, de az, hogy rossz stílusban vezetsz, nem az autó hibája.
A fater vezetett ilyen így. Üzemanyag pazarló, kuplung gyilkos, és veszélyes előzési megoldás."kinyomott kuplunggal utolérem, megfelelő időpontban felengedett kuplunggal motorfékkel beállok mögé és haladok vele egy sebességgel. látom, hogy a szembejövő mögött nincs autó, visszakapcsolok kettőt, hármat, ahogy kiadja, gázt adok, zárom a kuplungot, és várok."
"...Erre a váltó megijed, hogy most tényleg menni kell? visszakapcsol először kettőt, majd rájön, hogy nem az igazi, visszakapcsol mégegyet...."
Nem megyünk az előzendő jármű fenekébe előzni és onnan nem kezdünk előzést nulla sebességkülönbséggel.
Sokkal nagyobb távolságig közelítjük meg a járművet. Ekkor nem kell a tükörleverős szerencsejátékba kezdeni az előzendő jármű mögött a nulla kilátás okán. Ha egy szembe jövő is azonos ütemben kukkant ki, akkor repül az oldaltükör.
A nagy távolság okán marad rálátás a közlekedési helyzetre. Ha a szembe forgalomban elegendő hely tűnik az előzésre, akkor az előzéshez jelentős sebesség többlettel érkezünk az előzendő jármű mögé és kezdjük meg az előzését. Ha mégsem lehetséges az előzés, akkor a nagy követési távolságot visszanyerve, várjuk az alkalmas forgalmi szituációt.Nem kell ütni a kuplungot, váltót és a motort. Ráadásul sokkal biztonságosabb az előzés, mert a teljes folyamatban látod a szembejövő forgalmat és megvan a kellő sebesség többlet.
Van aki még az autópályán is az álljunk be mögé stílust követi, gondolom megszokásból. Ott még értelmetlenebb ez a módszer. -
válasz
MasterDeeJay #68 üzenetére
"de azért egy dombról felfelé kézifékkel elöl hátul autók lámpa előtt egy kezdőnek oda kel figyelnie" a céges 1,2-es Fiat akármi eléggé szeretett ilyenkor lefulladni, hogy én azt mennyire utáltam. Automatánál csak felengeded a féket oszt jónapot, lehet menni.
-
zoo8800
veterán
Következő autónak én is automatát szeretnék. Amitől tartok, hogy a váltó nem oda és nem úgy vált majd, ahogy én azt gondolom, pl lassú reakcióidő, vagy túl alacsony fordulaton tartott motor...
-
Eddig amivel volt dolgom az csak a hagyományos automata azoknál padlónál is gyorsabban váltott mint én kézzel. (benzinesek Astra 1.8 AF17, Avensis 2.0 u241) Egyedül ami nem volt jó az hegymenetben erőlteti 2k fordulatnál és érezni hogy szenved a motor, azaz hiányzik a tartalék, ekkor kézzel visszaváltok 3-asba vagy nyomom neki de akkor nem biztos hogy legális tartományban köt ki a sebességmérő.
Illetve lámpánál induláskor egyértelműen az automata a gyorsabb, az Avensisemnél sebességben marad egyből a féket felengedve indul, az Astra pedig kirakja üresbe ha 3secnél tovább állok a féken de az is gyorsabban berakja egyesbe míg én állok a féken kuplung egyes... Szinte mindig azt látom hogy sokkalta gyorsabban indulok el, ugyanakkor szerintem finomabban mint a kézi válltósok, és oda kell figyelnem ha van előttem valaki akkor ne másszak rá a hátára annyira gyorsan vállt. De mondom ez a hagyományos olajos 4 seb. automata. DSG-vel, CVT-vel, meg robotizáltal nem volt dolgom nem tudom azok milyenek.
Mert bár tudom hogy rutin kell és meg kell tanulni kézivel, de azért egy dombról felfelé kézifékkel elöl hátul autók lámpa előtt egy kezdőnek oda kel figyelnie, de egy automatával meg semmit nem kell csinálni csak gázt nyomni az megkapaszkodik és nem gurul vissza. -
#42431471
törölt tag
Gázfröccs indulás előtt, a váltó visszavált, és magasan tartja a fordulatot vagy 20 mp-ig? Amikor meg tényleg indulni akarsz, már a megfelelő fokozatban van, csak nyomni kell. Legalábbis nekem ezt az összes robotváltó meg dsg tudta amit eddig vezettem.
szerk: mármint nyilván kézzel is a megfelelő fokozatba lehet kapcsolni, csak ha valamiért azt nem akarja az ember... -
#90088192
törölt tag
És Dabadab #60
Akkor te még nem használtál GM 4 gangos automatát, verseny üzemmódba.(Holden Commodore VS)
Behúzod az elválasztó kart 1 be majd gáz, tiltasnal vált el, amint lehet visszavalt amint tiltás alá esik a fordulat lassítás közben.
Szerintem nem sokan képesek ezt folyamatosan csinálni egy manuális váltóval.
Mindennek a tetejébe az egy hátsó kerekes, V6 3.8l motorral az elejeben. Jó buli volt, az volt a második saját autóm. -
#90088192
törölt tag
válasz
Luck Dragon #4 üzenetére
Mitsubishi Magna TS 2.6L sor négy. Amikor megvettem már 16 éves volt. A végén az a helyzet, hogy évi 60E km Melbourneben nem egy leány álom manuális autóval.
Kipróbáltam egy Toyota Hiace társaságával amibe kb 1 másodpercet késett a 3. sebesség szinkronja. Na az a mazochismus nem az onkorbacsolas
-
bambano
titán
ezekben a forgalmi helyzetekben, ami a videón van, az én autóm automata váltója is relatíve jól vált. ennek ellenére bármikor össze tudom zavarni az agyát.
a te autód váltója milyen is?de leírom neked a különbséget a két váltási fajta közül, egy példa helyzetben: megyek országúton, utolérek egy lassú teherautót, viszont jönnek szemből. lelassítok, kicsit cammogok mögötte, majd amikor szabad a pálya, sávváltás, padlógáz és hajrá.
1. vectra, kézihabverő: látom, hogy teherautó, kinyomott kuplunggal utolérem, megfelelő időpontban felengedett kuplunggal motorfékkel beállok mögé és haladok vele egy sebességgel. látom, hogy a szembejövő mögött nincs autó, visszakapcsolok kettőt, hármat, ahogy kiadja, gázt adok, zárom a kuplungot, és várok. amikor a szembejövő mellém ér, akkor indul az óra. sávot váltok, kinyújtom a jobb lábam. ekkor a vectrában néhány msec alatt kitekeri a fojtószelepet, a motor szívását nem akadályozza semmi, elszabadulnak a lovak, és néhány főtengely fordulat után teljes teljesítménnyel megindul, és mire kettőt pislantasz, meg is előzte a teherautót, beállt elé, majd elkezdi a visszalassulást.
2. insignia (ami nem ceteris paribus)
fékkel beállok a teherautó mögé, a váltóvezérlő örömujjongásba tör ki, hogy akár 1200-as fordulaton is tarthatja a motort, tehát a váltó rossz esetben marad 8.ban. mire mellém ér, átlököm a programozást túrából sportba. elmegy mellettem, óra indul. lökök egy padlót, rendesen, koppanásig, ahogy kell. Erre a váltó megijed, hogy most tényleg menni kell? visszakapcsol először kettőt, majd rájön, hogy nem az igazi, visszakapcsol mégegyet. Eddigre eltelt nagyjából 6-8 tized másodperc. Elkezd agyalni az ecu, hogy ha vajon most eleresztené a gyeplőt, mi lenne a károsanyag kibocsátással? hát semmi jó. kicsit nyit a fojtószelepen, kiszellőzteti a motort, majd úgy dönt, hogy most már rendben van. közben a menetirány szerinti bal sávban szambázok a teherautó mögött, még nem történik semmi látványos.
Ekkor rátolja a befecskendezést. Majd egy olyan jó 4-6 tized másodperc múlva körbeér a motoron a történet, vagyis elindul kifelé annyi kipufogó gáz, hogy elkezdje tekerni a turbinát, ami jó lomhán fel is pörög vagy 130 ezerre. Amikor felpörgött, akkor megjön végre a turbónyomás, elindul befelé a motorba a relatíve sok levegő, megjön végre a nyomaték is, meg a lóerő is. Ekkor az autó elindul, mint amit seggbelőttek egy rendesebb ágyúval. Mondjuk egy 155-ös tarackkal, másfélszeres hangsebességgel. Nagyon durván hátbavág, és elég rendesen elindul. Pont akkor, amikorra a vectrával már befejeztem az előzést. Addig én még kint szambázok a bal sávban, és vicsorgok a közeledő M.A.N. feliratra.Úgyhogy a kézi váltóval tovább tart váltani, de azt előre be tudom készíteni, és előre el tudom végezni a szükséges lépéseket, és amikor eljön az akció ideje, akkor csak gázt adok, és megindul, mint a világháború.
Az automata váltó pöpecül kapcsolgat mindaddig, amíg vagy folyamatos gyorsítás van, vagy folyamatos lassítás. Abban a pillanatban, hogy üzemmódot váltok rajta, belassul. Ezt elvileg korrigálhatnám azzal, hogy kézzel váltom az automatát, mert van "f1-es váltó" a kocsiban, de attól meg gyakran felakad a szoftvere.
Mint mondtam, nem tudom összehasonlítani a csak váltócserés történetet, mert olyanom nincs. Azt tudom összehasonlítani, amikor nagyjából mindent változtattak, mert olyan áll itt a ház előtt.
Szerintem a kézi-automata váltós történetet az fogja eldönteni egy idő múlva, hogy nem lesz kézi. Automata lesz, eszi-nem eszi nem kap mást.
-
Annyira azért megtanul az ember, hogy egy átlagos forgalomban szépen tudjon menni egy kézi váltós autóval. Nyilván nem lesz rögtön profi, ahhoz gyakorlás kell már, hogy jól is menjen. Ugye a jogosítvány nem azt jelenti, hogy tud vezetni, aki megkapja, csak ez sokakban nem tudatosul.
-
bambano
titán
az, hogy az automata gyorsabb-e vagy a kézi, nézőpont kérdése.
az automata gyorsabban vált fokozatot, mint az ember, ezen nem fogok most vitatkozni. (kivéve a dsg...)
de mire az automata meghozza a döntést, hogy mit váltson és hova, az sokkal tovább tart, különös tekintettel arra, hogy kézi váltó esetén van esélyed előre rákészülni. -
Lenry
félisten
válasz
lomposfarkas #56 üzenetére
A fent említett Ducatoban Londonból hazafelé, Nürnberg környékén elköszönt a kuplung, nem emelt ki többé, onnantól kezdve csak a fordulatszám megfelelő szinkronizálásával lehetett sebességet váltani.
Javaslom a kollégának is, egy élmény :DDD -
akom
őstag
Levezettem 15 évet manuálisan. Kicsit félve megvettem első automata autómat.
Ha tehetem a jövőben csak automata járműveket fogok vásárolni.
Elhiszem hogy van a manuálisnak egy feeling-je, de én már kinőttem a racing-es korszakból. -
iday
aktív tag
7-8 évig kézi váltós volt, ez volt az alap autó elv.
Azt autót váltottam, ami kizárólag automata váltósban létezik.
Mivel féltem az automata váltó javítási költségétől, alaposan utánanéztem., hogy működik.
Ami lejött, alig van benne fogaskerék, nem pneumatikus, sose elromlós fajta, ez az e-cvt.
Lenyugtáztam hogy jó, legyen.
Már az első utamon, nem hiányoltam a kuplungolást
Azóta is csak a kényelem.
Most 2 évvel később vezettem újból kézi váltós autót, 1-2 indulási nehézségen kívül remekül ment a 150km. -
bambano
titán
tanfolyam alatt nem fog megtanulni kézivel váltani a szükséges szinten.
tanfolyam alatt tudatos szinten fogja kezelni az egész autót, a váltót is.
az elvárás az, hogy ugyanolyan tudatalatti szinten kezelje az autót, a váltót is, mint ahogy levegőt vesz vagy jár. esetleg jobb példa: biciklizik. -
De ha a kezdő nem tanul meg kézit használni (tanfolyam alatt), akkor mikor fog?
Szerintem sokkal célszerűbb kézivel megtanulni, mert ha azzal sikerült, onnantól könnyedén megy már az automata. De fordítva ez nagyon nem működik.
Tanfolyam alatt úgyis ott az oktató, ott nem tudja elszúrni ill. ha baj van, akkor kisegíti. -
válasz
Hieronymus #6 üzenetére
Azóta gondolom úgy, hogy a valósi sportautókon kívül értelmetlen a manuális váltó
Érdekességképpen: a valódi sportautók gyártói is azt gondolják, hogy értelmetlen a manuális váltó
Egyik-másik még van kéziváltóval is, de egy csomó csak automatával van (persze nem hidromechanikusak, hanem duplakuplungosak), mivel azzal gyorsabbak (meg a kéziváltónak valószínűleg a nyomatékkal is lennének problémái)
-
én nemrég fogalmaztam meg magamnak, hogy ha lenne egy ingázós-munkábajárós-utazós-városozós automata autóm, akkor feltétlen szükségét érezném egy bármilyen manuál váltós hétvégi autónak.. ami nem is kell hogy különösebben erős vagy sportos legyen, csak lehessen vezetni.. nekem a vezetés élményének legnagyobb részét a váltás adja. Erre az első pár km automata váltós autózás alatt jöttem rá. Egyszerűen unatkoztam, ami persze egy sokszáz km-es úton, meg napi dugózásban pihentetőbb utazást eredményez - de nálam elveszett a vezetési élmény.
Nagyon szeretek a visszaváltásokkal, gázfröccsökkel játszani, eltalálni a fordulatszámokat.. szóval legalább hétvégi-hobbiautónak kell egy manuál váltós autóNekem.
-
Csak automata. Budapesten egyenesen megváltás. Bár egy manuális Honda Jazzen tanultam ami nem volt annyira rossz, de saját autó vásárlása esetén fel se merült, hogy ne automata legyen.
#25: pont, hogy egy kezdőnek sokkal jobb az automata mivel a kézi váltás még nem vált rutinná így arra is külön mindig figyelnie kell. Sokkal több figyelem marad másra.
-
-
buherton
őstag
válasz
Luck Dragon #38 üzenetére
A CVT nem egyenlő az e-CVT-vel. Persze az e-CVT-vel is tud bőgni a motor, de melyik váltóval nem? Ajánlom egy Toyota hibrid kipróbálását.
Amivel relatíve sokáig gondom volt az a sebességtartás. Hozzászoktam, hogy a motorhang alapján megyek és azzal jól be lehet lőni a tempót. Emlékszem még az első utamon lassan gyorsulok és elsőre még mentem 30-al aztán csak azt láttam, hogy megyek 70-el
. Viszont ehhez is hozzá lehet szokni és most már ugyanúgy tudom tartani a tempót csak másra kell figyelnem.
-
bambano
titán
én nem tudom megmondani, hogy ceteris paribus automata vagy kézi.
ezt úgy értem, hogy nincs olyan tapasztalatom, hogy két, tök egyforma, csak a váltóban különböző autót vezessek egymás után. Két, nagyjából minden lényeges paraméterében különböző autót vezetek rendszeresen, egyikben egy nem túl penge kézi, másikban egy hidrós hagyományos automata van.az automatát azért vettem, mert csomagban volt. azt a motort meg azt a hajtásláncot csak automatával adták. belenyugodtam. utazni jobb, vezetni határeset. az tény, hogy rendszeresen sikerül felborítani a programozását.
nem lehet megmondani, hogy melyik a jobb, mert a világ is változott körülöttünk. 2005-ben, amikor a kéziváltós szekeret vettem, még lehetett haladni. 2018-ban, amikor az automatát, majdnem minden bokorban traffi, nagy forgalom, stb.
az automata rosszabb. és? ki tudnám használni a kézit? nem. ha vennék egy 5.0v8 mustangot, amiben olyan a motor, hogy kezdene számítani, hogy kézi, talán számítana. mostanra lenne két kiló traffi büntetési határozatom.
az is tény, hogy amikor legutóbb Pesten jártam, az m3 bevezetőjén a shell kútig állt a dugó. az adaptív tempomattal meg az automata váltóval úgy mentem át az m3 bevezetőjéről a hungárián át az m5 kivezetőjéig, hogy egyszer sem nyúltam a pedálokhoz. tehát a tornaóra teljességgel elmaradt.
öregszünk. lustulunk. automatára váltunk...
-
válasz
szabonagyur #42 üzenetére
Ezért is írtam feljebb hogy ezért nem is tetszik a cvt, plusz maga a működési elve sem segít ezen ami a legjobban befolyásol engem, nekem fontos a hangkomfort hosszabb távon. Ezzel csak azt szeretném mondani hogy maga a cvt ami nem tetszik.
Nekem bőven elegendő amit próbáltam a Pug esetében ,ez tetszett. -
Kalandor
HÁZIGAZDA
hasznaltauto.hu:
Összes autó: 98.187
Ebből automata: 28.482 (29%)5 évnél fiatalabb összes autó: 28.166
Ebből automata: 13.639 (48%) -
szabonagyur
félisten
válasz
Luck Dragon #38 üzenetére
Egy alulmotorizált autónál DSG vagy bármelyik másik sem jobb ilyen esetben.
A legtöbb esetben ha bőg a motor ott van fordulat is bőven, ha meg ennyire pörgetni kell az sok esetben kis, szívó motor lesz.
Erre legjobb példa mondjuk egy Jazz, ha manuálissal vezeted és menni akarsz vele, esetleg előzni akkor ahhoz igen is felpörgeted 3000+-ra, pályán emelkedőnél 4000-re és akkor máris bőg a motor, CVT-nél ugyanez. Az meg egy másik adalék, hogy sokszor a zajszigetelés sem a legjobb ilyen esetben.
-
-
8th
addikt
válasz
Luck Dragon #38 üzenetére
Jó az feltéve ha normális motorral (minimum 3liter V6) van párosítva.
-
#42431471
törölt tag
válasz
Luck Dragon #10 üzenetére
2003-as twingo robotizalt valtojaval is lehet ugy kozlekedni, hogy soha ne bologasson valtasnal. Csak ha utcai versenyzonek erzed magad, azt nem tudjak(ták?) kezelni. Igazabol a nyel gazon kozlekedessel sincs baja, csak azzal nem tud mit kezdeni, ha a sofor nem tudja mit akar.
-
-
"De kezdőnek iszonyatosan kontraproduktív, mert nagyon könnyen lankad a figyelmük...."
Miért?
Mert nem kell folyamatosan a váltáshoz kapcsolódó feladatokra koncentrálni?
Hol a kuplung és mikor mennyire kell nyomni, Hol a váltó és melyik pozícióba kell tolni.Mindezek mellett a gázzal is kellene valamit kezdenini. Miközben még kanyarodni is kellene.Automata váltó esetében "csak" kanyarodni kell. Nagyon elfonhatja a figyelmet a kanyarodásról az automata váltó. Szerintem nem.
-
Minden nap vezetek hagyományossal és automatával is. Könnyű elszokni a kézitől ha nem használod. Én az automatánal a féket tapostam mint kuplungot első használatkor
aztán a manuálisba meg simán berakatam kuplung nélkül sebességbe.
Szervízben a régebbi hagyományos automata nem feltétlen drágabb mint egy kézi. Annyi a titok hogy szigorúan olajat kell benne cserélni. Vannak persze rossz szériák. Van néhány gyártó aminél nem írják az olajcserét (sőt kifejezetten ráírják hogy nem kell cserélni!), nálam az Avensisbe is 260ekm után lett cserélve, hát totál barna volt az amúgy élénkpiros olaj.
Részemről a már totál kiforrott ősi hagyományos automatára voksolok. -
-
-
szabonagyur
félisten
Persze, ha automatán vezetsz akkor csak arra van jogid, ha manuálisan akkor vezethetsz mindkettőt, másik kérdés, hogy azért automatát sem feltétlenül egyértelmű vezetni a legtöbb embernek először.
De pl. utánfutót is vezethetsz nem is tudom 2 év után, de ha előtte sosem vezettél tanulóként akkor igazából 2 évvel később sem fog jobban menni.
-
buherton
őstag
Sőt lehet hogy egy nagy szerviz díját is eltudnám viselni behunyt szemekkel és összeszorított fogakkal.
Ez már vagy 16 éve nem igaz
. A második generációs Prius robbant be az e-CVT-jével a köztudatba, ami minden addigi berögzülést és rossz szájízt eloszlatott az automata váltós autókkal kapcsolatban. Az össz szervizigénye kimerül abban, hogy 90k km-enként kell olajat cserélni.
-
nemlehet
őstag
Ezzel nem értek egyet. Alapvetően nincs bajom az automata váltóval, ha csak városban vezetnék valószínűleg azt vennék én is a kényelem miatt.
De kezdőnek iszonyatosan kontraproduktív, mert nagyon könnyen lankad a figyelmük. Gazdag suliba jártam így az osztály nagy része azonnal volán mögé ült amikor jogilag lehetett és bár nyilván kicsi minta (9 ember vs 8 ember) aki automata váltós kocsit kapott/használt friss jogsival mai napig borzasztóan vezet és 6-nak volt balesete ahol saját bevallásuk szerint a bambulás/mobilozás volt az ok.Ha figyelni kell a váltásra az sokkal jobban kiélez egy kezdőt, sokkal jobban oda fog figyelni és próbál kicsit előre gondolkodni, hogy nah akkor itt akarok bekanyarodni akkor itt már váltok, itt már körbenézek stb. Plusz a figyelmetlen kihajtás elkerülését is segíti, mert egy kezdő ritkán tud kilőni álló helyzetből és így sokszor a "vétlen" sofőrnek van ideje reagálni.
Persze mindennel lehet vitatkozni, de amúgy is mivel Európában nem az automata váltós kocsik vannak többségben meg KELL tanulni kézi váltóval vezetni. Elég gáz szitu ha mondjuk azért nem tudsz egy melót elvállalni mert kézi váltós kocsi lenne a cégautó te meg nem tudod vezetni.... (megtörtént exbarátnőmmel)
-
gondoni
csendes tag
Eddig csakis kézi váltósat vezettem, abból viszont jó sokat/sokfélét (darabszámban is km-ben is). Általában nincs velük bajom, emlékeim szerint apám Ignis váltója volt legbarátságtalanabb: kelletlenül, ragadósan járt, bár aztán hosszas unszolásra cseréltetett benne váltóolajat.
Bár dugóban araszolni nem igazán kellett velük, az évek haladtával a gépészkedési kedvem mégis alábbhagyott, így nem bánnám, ha lemondanék a folyamatos városi kuplung rugdosásról és váltóbot matatásról.
Az én fantáziámat a Renault új szemléletű hibrid / robotizált körmös kapcsolós e-tech hajtáslánca piszkálja, vajon mennyire kavarja fel a DSG megjelenése óta leülepedett állóvizet?
Árgus szemekkel figyelem és várom a tapasztalatokat, véleményeket...
-
szabonagyur
félisten
10 év manuális volt kb, azóta csak automata ami saját.
Sokaknak meg ugye érzékük sincs a kuplungoláshoz, így ott főleg jó egy automata, akár friss jogsisnál is, hiszen legalább arra nem kell figyelni annyira elinduláskor, egy emelkedő is egyszerűbb vagy épp egy mellék útról megindulni.
Ha meg figyelnek a karbantartásra azért nem annyira anyagi csőd a dolog.
-
-
Most már ezt is tudom.
-
Lenry
félisten
válasz
#64791808 #15 üzenetére
a DSG is egy robotizált kéziváltó, pontosabban két robotizált kéziváltó.
tudomegyébként én sem vagyok vele teljesen kibékülve, és őszinte fájdalmam hogy a VAG egyetlen autójában sincs már hagyományos automataváltó, az én B5.5-ös Passatom az utolsó generáció, amibe még az került.
-
válasz
Luck Dragon #12 üzenetére
Az Egyesült Államok (Ford, General Motors, satöbbi).
-
Lenry
félisten
válasz
Luck Dragon #12 üzenetére
USA
azaktuálisan forgalomban lévőújonnan eladott kocsik 97%-a automataváltósmod: nemrég találtam egy statisztikát, ami az előbbit támasztotta elá, de már nincs meg
-
-
#64791808
törölt tag
Ízlés dolga. Valaki kifejezetten szeret gépészkedni, szereti, ha az autó mindig pontosan azt és úgy teszi, amit és ahogyan ő akarja, beleértve a váltásokat is. Nekik a kézi váltó a megfelelő.
Én a magam részéről 11 éve döntöttem úgy, hogy veszek egy automatát és azonnal megszerettem. Azóta csak automatám volt. Az automatákon belül is volt duplakuplungosom (PowerShift és DSG is) és hagyományos bolygóműves, hidrodinamikus nyomatékváltóval. Én ez utóbbi mellett teszem le a voksom, dacára annak, hogy most DSG-m van (ez eddig a legszarabb), a következő autóm, ha megtehetem, hagyományos automata lesz.
Hagyományos automatából mindkettő Citroen volt, egy C4 és egy C5, ezek japán Aisin 6-os automaták voltak. Imádtam őket, ezek mindig pontosan azt csinálták, amit akartam.
-
Hehe... lassan érik az aknamunkám a PH-n és egyre többen merik vállalni
Két ember létezik- aki még nem próbálta de amint kipróbálja átszokik, és akik már felnőttek a dologhoz.
Nem mellesleg a jó sportautókban is automata van (porke, ferka, stb) -
-
Azért az sem lehet véletlen, hogy a motorizáció őshazájában az autók 90+ százaléka automata váltós
-
-
Lenry
félisten
válasz
Luck Dragon #8 üzenetére
én nem vezettem még ilyen robotváltósat, úgyhogy nincs vele tapasztalatom, de: a főnökömnek két autója van, egy DSG Passat a céges, és egy robotizált kézi váltós Peugeot 5008 a családi kocsija.
ő azt mondja, hogy nem érez olyan egetrengető különbséget a kettő közt, mint amilyennek mindenki leírja. -
válasz
Hieronymus #6 üzenetére
Én bevallom őszintén hogy engem az automata parkolórendszer megijeszt. Nagyon bizalmatlan vagyok ezzel kapcsolatban. De gondolom ez is olyan lenne mint a váltó, csak kipróbálás után változna meg a véleményem ezzel kapcsolatban.
(#5) Lenry
Ilyenkor a robotizált & automata váltó különbsége jut az eszembe. -
Lenry
félisten
válasz
Hieronymus #6 üzenetére
az új automata váltós járművek alapfelszereltsége az automata parkolás
mondjuk azért en bloc ezt így nem jelenteném ki -
válasz
Luck Dragon #2 üzenetére
Néhány éve béreltem egy Volvót egy napra. Hatsebességes automata váltó, kellően izmos motorral szerelve.
Azóta gondolom úgy, hogy a valósi sportautókon kívül értelmetlen a manuális váltó.Főleg városi forgalomban, ahol szinte folyamatosan kell váltani, sokkal kényelmesebb a az automata váltó.
Ma már az is szempont, hogy az új automata váltós járművek alapfelszereltsége az automata parkolás. Nekem nem gond, de sok embernek komolyan könnyíti meg az életét, ha csak a melyik oldalon illetve pérhuzamosan vagy merőlegesen akar parkolni. Aztán az első szabad helyen leparkol az autó önállóan.
-
Lenry
félisten
egyszer végigkuplugoltam egy Ducatot egy három órás dugóban Londonban. akkor megrepedt valami bennem a manuálváltó irányába.
aztán pár hónappal később egy automataváltós Vianoban csorogtam egy órát egy frankfurti dugóban, ahol megváltás volt, hogy csak rálépek a fékre, elengedem a féket. csodálatos volt.
aztán egyre többet vezettem automatát és végül a mostani saját kocsim is az lett.
rohadtul nem hiányzik a kéziváltó (bár nap mint nap hajtok olyat is, mert a céges autóm kézi).persze ilyenkor mindig jön ezer szakértő, aki elmondja, hogy mennyivel szarabb meg bénább az automata, kár, hogy köztük talán egy ha van, aki értelmezhető különbséget tudna autózni a kéziváltó felé, a maradék 999 meg nem.
-
-
#90088192
törölt tag
válasz
Luck Dragon #2 üzenetére
Nem vagyok én majom habverővel, abból már kinőttem
10 év után ha nem muszáj nem akarok manuális járművet vezetni.
-
-
domos
senior tag
Vezetni manuális, utazni automata.
Új hozzászólás Aktív témák
- iPhone topik
- Futás, futópályák
- Villanyszerelés
- Az Apple bemutatta az iPhone 17-et
- BestBuy ruhás topik
- Steam Deck
- OLED TV topic
- Sub-ZeRo: Euro Truck Simulator 2 & American Truck Simulator 1 (esetleg 2 majd, ha lesz) :)
- Székesfehérvár és környéke adok-veszek-beszélgetek
- Fényeskedjék: ROG Strix OLED XG32UCWMG monitor tesztje
- További aktív témák...
- GYÖNYÖRŰ iPhone 13 256GB Midnight -1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen, MS3205
- GYÖNYÖRŰ iPhone 15 Plus 128GB Pink -1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen, MS3353
- HIBÁTLAN iPhone 14 Pro 256GB Deep Purple -1 ÉV GARANCIA -Kártyafüggetlen, MS3231
- Általános igazgatóhelyettes tábla üvegből eladó
- DELL Precision 5560 i7-11850H 32GB 1000GB T1200 FHD+ 1 év garancia
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
Cég: CAMERA-PRO Hungary Kft.
Város: Budapest