Új hozzászólás Aktív témák
-
Jim Tonic
nagyúr
Kicsit nyögvenyelősen indulnak, de nem vagyok benne biztos, hogy a végén nem a Steam megoldása lesz a nevető harmadik a nagy konzolok mellett.
Alcohol & calculus don't mix. Never drink & derive.
-
#16939776
törölt tag
Nem akarnak hardvert tervez(tet)ni/gyárta(tat)ni így vergődnek a PC-s fejlesztőkörnyezettel..
Igazából a Microsoft konkurenciájuk, de a játékaik fognak Winows-on is futni..
Ha ez nekik jó?!Pont olyan mint a konzol, csak fut rajta a Win8.1
[ Szerkesztve ]
-
Joshi
titán
Van még egy nagy probléma mégpedig a Steam "konzolok" ára. Csodálkoznék ha tömegtermékek lennének.
-
$p@rr0w
őstag
Ha ezzel befutnak az államat fogom keresgélni: akinek "bonyolult" a steam pc-n az úgyse veszi meg, aki meg már használja a steamet az miért venne ilyet...?
Kinőhetnétek már abból, hogy leírogatjátok miből nőttetek ki.
-
7time
senior tag
Na most így ennek konkrétan 0 értelme van.
-
Alert89
tag
AMD Mantle-t rá és máris fele a játékfejlesztésnek megoldódott......
-
keIdor
titán
Jobban szerettem a Valve-t mikor még játékokat is csináltak. Most ez is mi? Alienware, tehát jó drága lesz.
Konzollá alakított PC-k, annak minden hátrányával. Aki fél a PC-től a sok problémája miatt, annak nem tudom ez mivel lenne jobb. Vegyen konzolt, kész, még olcsóbb is lesz és évekig nem kell foglalkozzon vele, ellentétben ezzel.
Itt is lesz majd olyan, hogy a játék gondol egyet és kidobja majd az asztalra, leáll hibaüzenettel, controller sem fog mindenhol jól működni, de menjünk tovább, érdekes lesz majd a sok bill+egeres emberrel harcolni multiban controlerrel a TV előtt. Mert ha ezt a nappaliba szánják, nem fognak mással játszani, csak controlerrel.Erősen remélem, hogy keservesen belebukik ebbe a Valve, aztán szépen térjenek vissza játékfejlesztésre, az ment nekik.
¡GLORIA A LAS PLAGAS!
-
banhammer
veterán
Ujabb szog a SteamOs koporsojaba.
\m/ Minden lehetséges, kivéve forgóajtón átsíelni... \m/
-
Lomha 8V
addikt
Nekem ez vergődésnek tűnik, de persze lehet, hogy én vagyok a hülye és így lesz jó.
-
pakriksz
őstag
ekkora baromságot... nem hogy a hardver nem állandó, még az os sem. Ez tényleg sima pc matricával.
Troll (nemhivatalos definíció): az akinek véleménye nem tetszik nekünk/nem értünk vele egyet. (10-ből 9 fanboy ezt ajánlja) || Fanboy 8 in 1 (Intel, AMD, Nvidia, konzol, PC,+minden politikai oldal) hiszen "ahol nem mi vagyunk, ott az ellenség"
-
Vico87
tag
Hát igen, a Linux alkalmatlan játékfejlesztésre, biztos ezért van rá több száz játék...
-
Vico87
tag
Úgy látom nem érted. Ha a platform alkalmatlan lenne játékfejlesztésre, akkor egy játék sem lenne rá, de mivel van (nem is kevés, főleg az indie stúdióktól), ezért alkalmasnak kell lennie. Az nem befolyásolja az alkalmasságot, hogy a nagy kiadók nem látnak fantáziát a platformban, és ezért nem portolják a nagy neveket.
-
ledgeri
nagyúr
Konzol Vs PC, Gamescom: Xbox one, ami igazából brutál pc... by theVR
// #ublockO-HardMode // anti-blockadblock-er // PH! új arculat: 1/ 500 // szeksziboj -nálam van egy pirospontod! // Találtam sárga fényű lézert! (kézit, ceruzaelemest) https://youtu.be/XQnmMjYHgcM //
-
Szatyor95
aktív tag
Ez szerintem csúnyán mellément. Konkrétan ez egy PC, amihez kapsz egy Xbox 360 kontrollert. Mindezt aranyáron, mert "ez konzol is". Gondolom én.
Nyugodj békében Integra!
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Az a baj, hogy látnak benne fantáziát. Technikailag nem tartják alkalmasnak az OS-t, de leginkább a mögötte álló infrastruktúrát. Ha mondjuk lenne rá egy elfogadható grafikus API, amihez van olyan fejlesztőkörnyezet, ami egy komplex játéktól nem fagy ki, akkor sokkal többet támogatnák a Linuxot.
Még Carmack is mondta, hogy a Linux technikai szempontból rémálom. Nem jó játékplatform.[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Ez teljesen normális. Rengeteg játék, amit kiállítanak az ilyen rendezvényeket még alpha állapotban sincs. Nem fut csak a konzolon, hanem kell hozzá a teljes SDK környezet is. A PS4 és az X1 is összeköthető PC-vel, így a gép által számolt tartalom egy PC-s virtuális környezetben futhat. Erre azért van szükség, mert egy-két évre a megjelenéstől még nincs kész minden. Ez így volt évekkel korábban is, és évek múlva is így lesz. Amíg nem jut el a program, hogy a virtuális környezet nélkül az adott konzolon nem tud önállóan futni, addig a kiállított gép rá lesz kötve egy PC-re, és azon átmegy a cucc.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
joysefke
veterán
Nah úgy látom 1-2 év vakvágány után végre eljutnak az egyetlen helyes megoldáshoz, ami természetesen eddig is ott volt az orruk előtt: Windows+Big Picture. (a user szempontjából helyes megoldáshoz)
Amit még lehetne, tenni, hogy a Videókártya+CPU kombókat osztályokba sorolni, pl "Steambox high end - Steambox medium, Steambox -lite" majd a játékfejlesztőkből kiverni, hogy a Steames játékaikban a Grafikai beállítások között az előre deklarált steambox osztályok le legyenek képezve. Ennyi kell baz+ semmi más és ez user szemszögből biztosítaná a játékok erőforrásigényének kiszámíthatóságát, tervezhetőségét.
J.
[ Szerkesztve ]
-
Vico87
tag
No offense, de ez így nettó baromság. Az OS kifejezetten jó infrastruktúrát ad (legalábbis nem rosszabbat, mint bármely másik, mondom ezt Windows "hívőként"), sok dolog jobban van megoldva, mint Windows-on, persze sok minden rosszabb, pl. "DLL hell" van Linuxon is, csak más formában. Az, hogy van kismillió szoftver ugyanarra a célra (window manager, device kezelő, ...) nem gond, csak meg kell húzni a támogatottság határát (pl. SDL2 igen jól kezeli a különböző disztrókat, lehet rá építeni). Az OpenGL olyan, amilyen, de használhatatlannak közel sem nevezhető. Az Unreal Engine 4 ráadásul fut Linuxon, ez gondolom szintén hiba a Mátrixban.
(Gondolom, akkor a Mac OS X is alkalmatlan, mivel ott is csak OpenGL van, ráadásul a GL verzió támogatás le van/volt maradva a többi OS-hez képest, mégis megjelentek rá AAA játékok (Civ5, XCOM, Borderlands2, ...). Az sem valid érv, hogy az Xcode milyen jó OpenGL debuggert tartalmaz, mert az is crashel elég sűrűn.) -
scampolo84
aktív tag
Láttam már pár hírben ezt az irányt, de valaki aki ért hozzá árulja el nekem, hogy ki a célcsoport? Egyszerűen nem értem.
-
Xirtam
veterán
Még mindig veszet fejesze ez az egész. Szerintem
-
Prof
addikt
Tokeletes a Steam masina koncepcio arra amire hivatott, ingyen reklam a Valve alkalmazasboltjanak
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Az UE4 Linuxra, egy komplett 12 fős technikai csoport két éves munkájának eredménye. És még nem optimalizált az OpenGL back-end, illetve nem mindegyik effekt működik benne. A D3D11 back-endet hatan rakták össze másfél éven belül, teljesen optimalizált formára. A kettő között óriási különbség van. A helyzet az, hogy dupla annyi erőforrással is kétszer több idő OpenGL back-endet fejleszteni a D3D-hez viszonyítva. Lesznek olyan cégek, ahol ez megéri, lásd Epic, de lesznek olyanok, ahol az OpenGL-t játékfejlesztésre alkalmatlannak minősítik. Utóbbi réteg a többség.
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
dabadab
titán
Biztos jot linkeltel? Mert itt azt mondja, hogy egy linuxos portot egy-ket het alatt ossze lehetne kalapalni es csak azert nem teszi, mert ennyi ideje sincs, raadasul a Zenimax nem lat kelloen nagy uzletet a dologban - pedig a linuxos fejlesztesben a Valgrind meg par nvidias feature direkt vonzo a szamara (az XInput meg az Xaudio2 meg tetszik neki).
tl;dr - nem azt mondja, hogy remalom, hanem azt, hogy vonzo.[ Szerkesztve ]
DRM is theft
-
Jim Tonic
nagyúr
Carmacknak hisz még valaki? Mindig a za f@sza, amin dolgozik. Minden más mindig zsákutca.
#32: Különösen az utolsó mondat érdekes: "Properly evangelized, with Steam as a monetized distribution platform, this is a plausible path forward."
[ Szerkesztve ]
Alcohol & calculus don't mix. Never drink & derive.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Neki az IDtech5-tel biztos, de másnak csak D3D11 back-endet használó motorja van. Itt már éves szintű portolásról beszélünk. Illetve az IDtech6 is D3D-re vált.
Persze, hogy az egész egy üzlet. Miért portolnál egy top D3D11-es játékot Linuxra, amikor még stabil debugger sincs, amivel a D3D11-es effekteket átviheted. Mi a ráció abban, hogy három évet beleülj, mert kb. ennyi kell, hogy elérd a D3D11 színvonalát.
Tényleg nem viccből írják a nulláról újra az OpenGL-t. Egyszerűen ma már nem használható játékfejlesztésre. Egyetlen OpenGL 4+ játék sincs Linuxra, inkább butítják a D3D11 grafikát.[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Nyilván azért akar emulációt, mert annyira jó dolog natív portokat írni rá.
Nem kell ezt nagyon mellre szívni. A Linux jelenleg nem alternatíva az AAA játékokhoz. Nagyrészt az OpenGL állapota miatt. De a piac megértette a problémát és 4-5 éven belül elkészül a nulláról újraírt OpenGL. Ha a Mantle specifikációt is felhasználja a Khronos, akkor hamarabb is lehet eredmény. Ezután a legnagyobb akadály az AAA játékok Linux portolása elől elhárul. Addig pedig lebutítva át lehet vinni a programokat Windowsról. Viszont sokan ezt nem tartják kifizetődőnek, illetve bizonyos motorokat nem lehet annyira lebutítani. A Frostbite 3-nak például kell TBDA, ami csak OpenGL 4.4-ben valósítható meg. Utóbbi szintre viszont nincs stabil debugger. Így lehetetlenség portolni, még akkor is, ha az EA akarja.Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Jim Tonic
nagyúr
Az AMD itt egyébként szerintem óriási lehetőséget szalasztott el. A Mantle Windows alá nem fog kelleni senkinek, akkor sem, ha iránymutatónak jó volt, mert a DX12 tarolni fog. Ha Linuxhoz készítették volna el, lehetett volna egy jó esélye a Steammel. Itt senki nem zavart volna igazán, hogy AMD GPU only.
Alcohol & calculus don't mix. Never drink & derive.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz Jim Tonic #37 üzenetére
Nem különösebben érdekli őket a Linux. El lesz készítve a Mantle erre az OS-re is, de azt tudni kell, hogy a mostani 75 ISV-nek is csak a harmadát érdekli ez a lehetőség. A többséget a Windowson érdekli Mantle.
A Valve nem akar a SteamOS-re olyan dolgot, amely felett az irányítás egy gyártóé. Ezért nincs CUDA sem rá, ahogy a Mantle-t sem szeretnék. HSA, OpenCL, OpenGL. Ezek jöhetnek a Valve nézetei szerint. Persze ez még változhat, hiszen már a Windows gép is Steam masina.
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
pakriksz
őstag
Mert a vindóz és a dx11 fölötti irányítás vajon kié?
Troll (nemhivatalos definíció): az akinek véleménye nem tetszik nekünk/nem értünk vele egyet. (10-ből 9 fanboy ezt ajánlja) || Fanboy 8 in 1 (Intel, AMD, Nvidia, konzol, PC,+minden politikai oldal) hiszen "ahol nem mi vagyunk, ott az ellenség"
-
Abu85
HÁZIGAZDA
A Microsoft lefizette a stúdiókat. Ez a sztenderd válasz a Phoronixon.
Ahogy Rich Geldreichet is lefizette az Apple.[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Vico87
tag
Nem állítottam, hogy a Linux mindenre jó, el kéne olvasni, amit írtam. Például sörnyitónak elég rossz. Azt is leírtam már, hogy az alacsony támogatottság nem jelent alkalmatlanságot.
Üzletileg túl kockázatosnak tekintik. Nem biztosan térül meg a portolásba befektetett pénz. A Linux elterjedtsége desktop gépeken alacsony, és nem mindenki gamer.
Az, hogy üzletileg kockázatos portolni nem tesz egy platformot alkalmatlanná fejlesztésre. Ez egy független tulajdonság a fejlesztésre való alkalmasságtól, nem tudom, hogy ezt miért olyan nehéz megérteni.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Nem. A DICE korábban elég világos volt, hogy önmagában nem kockázatos üzletileg, mert van mögötte támogatás. A probléma, hogy a Frostbite 3-at nem tudják OpenGL 4-re átírni, mert előbb írniuk kellene egy debuggert. Egyszerűen a Linux nem éri meg, mert legjobb esetben is másfél évig dolgozzanak egy porton, de ha megoldható lenne 6-8 hét alatt, akkor belevágnának. Ezért kértek egy új API-t, ami működik is. Utóbbi a kulcs a Linux gaminghez. Bárki, aki Linuxra portolt, és írt blogot róla azt közölte, hogy nagyságrendekkel nehezebb, mint Windowsra dolgozni.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Jim Tonic
nagyúr
A baj szerintem nem a Linuxszal van, önmagában a PC-s játék jelent kockázatot. A Linux pedig csak tetézi a gondokat. Pontosabban nem a Linux, hanem az OpenGL jelenlegi állapota.
Megoldás lehetne a PC-s játék jövőjére a Linux, ha egy olyan disztrót hoznak össze, amire csak a Steam repójából lehetne játékot telepíteni. Addig azonban kell egy normális OpenGL. Az meg messze van. Nagyon messze.Alcohol & calculus don't mix. Never drink & derive.
-
7time
senior tag
válasz Jim Tonic #46 üzenetére
Mire egy olyan OpenGL megszülethet akkorára DX13 lesz a Mantle pedig vagy megerősödik vagy eltűnik de 4 éven belül nem várható és még akkor is kérdéses hogy mit kapunk, a HSA és ezzel a GPU kihasználása is messzire érhet ami megint a Mantle DX12-13 terjedésének kedvezhet.
-
ledgeri
nagyúr
válasz Döglött Róka #48 üzenetére
Akkor volt egy jó napod...
// #ublockO-HardMode // anti-blockadblock-er // PH! új arculat: 1/ 500 // szeksziboj -nálam van egy pirospontod! // Találtam sárga fényű lézert! (kézit, ceruzaelemest) https://youtu.be/XQnmMjYHgcM //
Új hozzászólás Aktív témák
- Eladó Acer c24 számítógép 1 év gari
- több db! HP Prodesk 600 G3 SFF i5-6 gen/16GB DDR4/256 SSD/500 HDD
- DDR5 GAMER PC! - AMD Ryzen 5 7600 - RTX 3070 Ti 8GB - 16GB DDR5 - 500GB Nvme SSD - 650W 80+
- DDR5 GAMER PC! - AMD Ryzen 5 7600 - RTX 3070 8GB - 16GB DDR5 - 500GB Nvme SSD - 650W 80+
- Fujitsu-Siemens Esprimo P700 E85+