Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Abu85

    HÁZIGAZDA

    Este lesz feltöltve a driver.

    Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

  • Abu85

    HÁZIGAZDA

    válasz bozont #6 üzenetére

    Az azért van úgy a cikkben, mert oda lesz feltöltve (elvileg).

    Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

  • Abu85

    HÁZIGAZDA

    válasz janos666 #8 üzenetére

    A gomb az nem probléma. A gondot az on-the-fly átállítás jelenti. Az AMD szerint borzalmasan nehéz megoldani, hogy a játékból való kilépés nélkül bevegyen a rendszer egy driverbeállítást. Korábban azért nem volt ilyen általánosan, mert még nem állt készen rá az Overlay felület. A mostani rendszerük már ezt is tudja. De ez amúgy nem egy szimpla gomb, hanem egy teljes modul, ami kicserél egy teljes futószalagot a Windows-on belül, hogy ne omoljon össze a program a beállítás módosításától. Egyébként az NV nem nagyon szeret Windows futószalagokat cserélgetni. Óriási a karbantartási költsége. A Microsoft egyébként alapvetően megengedi, de minden költséget rád hárít.

    [ Szerkesztve ]

    Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

  • Abu85

    HÁZIGAZDA

    válasz Kansas #12 üzenetére

    Pontosan, a Wattman eleve úgy van beállítva, hogy ha instabilitást érzékel, akkor nem várja meg a fagyást, hanem reseteli magát. Ez a rendeltetésszerű működése.

    [ Szerkesztve ]

    Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

  • Abu85

    HÁZIGAZDA

    válasz Kansas #14 üzenetére

    Ez a user feladata. A meghajtó csak a hardver adatait érzékeli. A hardver küldhet olyan adatot, hogy az adott beállítással nem feltétlenül garantálható a stabilitás, közel kerül bizonyos fail-safe limitekhez. Ilyenkor a rendszer már resetel, hogy a potenciális fagyást megelőzze.

    [ Szerkesztve ]

    Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

  • Abu85

    HÁZIGAZDA

    válasz janos666 #16 üzenetére

    Az nem szinkronizáció, hanem ütemezés lesz, és semmi köze ezekhez.

    Az AMD egyszerűen display futószalagokat cserélget, mert a Microsoft eléggé merev, ha funkcionalitásról van szó. Például olyat, hogy overlay nem igazán engednek a DWM-en kívül. Az AMD ettől a merevségtől szabadul úgy, hogy egyes Microsoft futószalagokat egyszerűen kicserél. Mint írtam, ezzel a Microsoftnak nincs túl nagy baja addig, míg a gyártó vállalja a járulékos költségeit, amelyek egyébként igen nagyon lehetnek. A kompatibilitást pedig eleve tartják a gyártók, mert azért működnie kell az alkalmazásnak.
    Na most az AMD nagyon sok pénzt megspórol azzal, hogy nem húsz éves kódra írják a driver vezérlőpultját, tehát ennek a karbantartási költsége annyira alacsony, hogy be tudják vállalni a trükköket, amikre végeredményben elverik a pénzt.

    Ezeket egyébként a Microsoft szerintem sosem fogja gyári szinten elérhetővé tenni. Egyszerűen nem tartják kritikus fontosságúnak, hogy on-the-fly tud konfigurálni a drivert. Ha valaki annak tartja, akkor szívjon vele ő.

    [ Szerkesztve ]

    Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

  • Abu85

    HÁZIGAZDA

    válasz Tyrel #27 üzenetére

    Lesz, este. Az nálunk olyan ~éjfél felé.

    Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

  • Abu85

    HÁZIGAZDA

    válasz Kansas #51 üzenetére

    A DLSS nem igazán bonyolult, csak nagyon költséges per játék alapon, hogy jól is működjön. Egy sharpening nagyságrendekkel olcsóbban működik. De egyébként az NV megoldása borzalmasan messze van a RIS-szerű filtertől, az egy eléggé szimpla high pass sharpening, míg az AMD-é egy kontraszt adaptív megoldás. Ezért építik az utóbbit a játékokba, mert a high pass sharpening nem igazán játékokba való technika, inkább képszerkesztéshez ideális. Ettől még driverben lehet alkalmazni, de egy játékba egy fejlesztő sose fog ilyen implementálni, mert túl sok képi hibát generál.

    [ Szerkesztve ]

    Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

  • Abu85

    HÁZIGAZDA

    válasz hegegabi80 #53 üzenetére

    Nem a GPU terhelése a gond. Ez óriási tévhit. Valójában a mai hardverek igen jól elviselik a terhelést, mert dinamikusan alkalmazkodnak hozzá az órajelekkel. Hiába állítottál be valami nagyon magasat. A gondot az órajelváltás jelenti, amikor az órajel egy viszonylag nagyot ugrik az egyik állapotból a másikba. Az AMD hardvere elég sokszor vált órajelet, 10 mikromásodpercenként. És egy ilyen rendszernél már van fail üzemmód is, ami annyit tesz, hogy az órajelváltás nem sikerült, túl nagyot akart ugrani a hardver, és ekkora magát fail-be rakja, ami annyit tesz, hogy 10 mikromásodpercig megőrzi a korábbi órajelet. Ilyenkor a váltás 20 mikromásodpercen belül következik be. Ha öt másodpercen belül túl sokszor kerül fail üzemmódba a hardver, akkor azt jelzi a drivernek, ami reseteli a Wattman beállítást, mert fennáll az esélye, hogy előbb-utóbb lefagyna. De ezt a problémát a hardver már képes felismerni, ezért tesz az ellen, hogy lefagyjon.

    [ Szerkesztve ]

    Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

  • Abu85

    HÁZIGAZDA

    válasz Kansas #54 üzenetére

    Igen. Az eredeti az luma sharpen volt, míg az új az high pass sharpen. A ReShade-es srácok közül dolgoznak páran az NV-nek, ők írták, illetve írják ezeket a szűrőket.
    Egyébként ha kontraszt adaptív lenne, akkor agyon lenne reklámozva ez a képessége, de még kérdésre sem erősítették meg. Ez végeredményben mindegy is, ha tudod, hogy kik írják a shadert nekik. ;)

    Azért a high pass sharpen nem olyan rossz, hogy annak a hibáit könnyen felismerd. Eléggé speckó jelenet/kép kell hozzá, az is sokat számít, hogy milyen erősséget állítasz be.

    [ Szerkesztve ]

    Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

  • Abu85

    HÁZIGAZDA

    válasz myckie2 #97 üzenetére

    Mint írtam nem igazán a terhelés függvénye ez, hanem az órajelváltásé. Ezt értékeli ki a meghajtó. Ha sok a fail, vagyis a nem végbement órajelváltási kísérlet, akkor az instabilnak értékeli a meghajtó, és visszalövi magát alapra, hogy elkerülje a gép esetleges lefagyását.
    Két kijelző mellett csak annyiban különbözik ez, hogy kevesebb fail mellett megy vissza az alapértelmezett beállítás.

    Azzal, hogy az órajelet növeled, nem sokra mész ezeknél az AVFS rendszereknél. Ez nem régi DVFS megoldás, hanem itt figyelembe vannak véve a környezeti tényezők is, például hőmérséklet, és ez is befolyásolja a rendszer működését. Emiatt van az, hogy hidegben a Radeonok 3-5%-kal is gyorsabban működnek, mint melegben. És közben nem állítasz semmit a felületen.

    (#67) Meteorhead: A ROCm-höz módosítani kell a Windowst.

    (#69) Kansas: Persze. Az AMD-é a ROCm nevű HSA implementáció. Ők írják. De ez nem úgy működik, mint egy tipikus GPGPU-s cucc, nem az OS-t utasítgatja, hogy indítson ezt-azt a GPU-n, hanem az OS kizárásával indít ezt-azt. Ezt viszont a Windows nem engedi meg a jelenlegi formájában.

    (#73) paprobert: A Chill meg tudja csinálni, amit az FRTC. Ha beállítottál az FRTC-vel mondjuk 60-at, akkor a Chillel állíts be min-maxra 60-60-at, és még jobb is lesz a késleltetésed. Az FRTC egy legacy funkció volt, de a Chill mellett értelmetlen. Utóbbi hatékonyabb, és tudja fix értékhez limitálni az fps-t. Ettől még ajánlott a tartomány, de igazából semmi baja nem lesz a 60-60 beállítástól. Képes értelmezni.

    [ Szerkesztve ]

    Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

  • Abu85

    HÁZIGAZDA

    válasz paprobert #130 üzenetére

    Alapvetően ugyanaz a kettő, ha így párosítva használod az FRTC-t és az Anti-Lagot. Én már régóta csak a Chillt használóm, mert a jelenetszámításnál dönt a pacingről, és ez jobb késleltetést eredményez. Ugye Anti-Lag mellett nincs scene pacing, az ilyen korlátozó funkciókhoz pedig nem árt, ha minden frame egységes időközönként jön. Ezt csak a Chill garantálja.

    A menüs dologba nem szoktam belefutni, mert eleve vertikális szinkronlimitet használok a FreeSync-re. A V-Sync-től sokan ódzkodnak, mert nagy lehet a késleltetés, de ha aktív a FreeSync, akkor a V-Sync már csak egy limiter.

    [ Szerkesztve ]

    Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

  • Abu85

    HÁZIGAZDA

    válasz Renok #133 üzenetére

    Persze, a kettő független egymástól. Csak legyen bekapcsolva a FreeSync, mert az garantálja, hogy a V-Sync nagy késleltetését nem kapod meg.

    Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

  • Abu85

    HÁZIGAZDA

    válasz paprobert #136 üzenetére

    Nem kell. A 75-75 Chill + erre V-Sync FreeSync-kel ugyanazt csinálja. Sőt, eredményben kisebb is a késleltetés, mert pacinget is kapsz.

    (#137) janos666: Az azért elég nagy, mondjuk egy VRR-hez viszonyítva, mert a Vista óta ugye a V-Sync pipeline az OS-en keresztül van kezelve, vagyis a meghajtó erre nincs hatással. Ki se lehet cserélni ezt a pipeline-t, mert a swap chain erre van megírva.

    Az NV-nél is lagmentes a limiter G-Sync mellett, de náluk azért nagy gond, hogy két G-Sync implementációjuk van, és rohadt nehéz ehhez egy V-Sync konstrukcióval alkalmazkodni. Tehát sokkal nagyobb az esélye a bugoknak, és a nem várt mellékhatásoknak. Az AMD-nek egy VRR implementációval egyszerűbb megoldani. De elméletben az NV-nek is így kellene működnie, csak hát maguknak feleslegesen túlbonyolították a rendszerüket, ami sok specifikus problémát generálhat. Ha jelented, akkor ezeket ki fogják javítani, ha olyan kijelzőt használsz, amit ők hitelesítenek erre. Ha nem olyan a kijelződ, akkor sajnos mossák kezeiket.

    Az Anti-Lag az nagyon leegyszerűsítve a Chill, csak nem az inputhoz igazítja a jelenetátadást, hanem a frame time-hoz. Nem nagy kunszt igazából.

    (#141) Create. : Az Enhanced Sync az ilyen "szegény ember FreeSync-je". Ha van FreeSync, akkor nincs értelme használni, hacsak nem a 270 fps elérése a cél, de szerintem ez már értelmetlen. Az Anti-Lag független ezektől.

    [ Szerkesztve ]

    Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

  • Abu85

    HÁZIGAZDA

    válasz paprobert #147 üzenetére

    Úgy már valóban problémás. Eddig abban a tudatban voltam, hogy van. Elnézést.

    [ Szerkesztve ]

    Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

  • Abu85

    HÁZIGAZDA

    válasz Kansas #351 üzenetére

    Arról nem is beszélve, hogy a legtöbb driverproblémát manapság a DCH-ra való átállás okozza. És ez sajnos user error, mert sokan nem tudják, hogy a normál driverről DCH-ra lehet lépni, de innen vissza normálra már nem. Nem fog stabilan működni a rendszer. Iszonyat sok panaszról derül ki, hogy valaki, vagy pusztán a Windows Update felnyomott egy DCH-t, majd utána manuálisan akartak a gépre telepíteni egy normal drivert, de azt úgy nem lehet, mert a DCH-ra való első átállás konkrét modulokat módosít az OS-ben, amit a normal driver használna, csak már nincs ott. Ebből egyébként mindenki sejtette, hogy hatalmas kalamajka lesz, és lett is. De alapvetően nem a driverek miatt van, hanem a user nem ismeri fel, hogy DCH-ra át van-e szabva a rendszere, vagy még mindig a normál futószalagok futnak benne.

    A problémát a cégek most azzal kezelik, hogy a Windows Update-be az AMD-hez hasonlóan univerzális drivert csinálnak, és a telepítő lekérdezi az OS-t, hogy DCH vagy normál módban fut, és annak megfelelő drivert telepít. Ezzel a user nem tud rosszul dönteni, mert meg sem kérdezik róla.

    [ Szerkesztve ]

    Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

  • Abu85

    HÁZIGAZDA

    válasz Cifu #354 üzenetére

    Általánosságban beszéltem. A te kártyád eleve meghalt. Ott komolyabb gondok voltak a háttérben.

    Jelenleg a DCH eléggé bekavart, mert ha egyszer telepítettél DCH-t, onnan visszamentél normálra, majd újra DCH-ra, mert mondjuk az AMD meghajtója látja a módosításokat és automatikusan dönt, akkor a rendszered már nem lesz jó. És ezen a DDU, meg mindenféle 3rd party cucc sem segít, mert magában az OS-ben csinált módosításokat az először telepített DCH driver. Az OS-t kell újrarakni ilyenkor, az a legegyszerűbb módja ennek. Persze el lehet kezdeni manuálisan visszaállítani, de hamarabb végzel egy újratelepítéssel.

    Mi is egyébként eléggé figyelünk erre a teszteknél. Ma már átálltunk DCH-ra teljesen, azóta semmi gondunk nincs, de volt amikor bajunk volt belőle (elkezdtek fagyni a programok). Reinstall persze megoldotta. A mai megszaporodó problémák zöme minden gyártónál ehhez köthető, és erre panaszkodnak is, hogy kivizsgálnak egy csomó gondot, és mind user error lesz végül. Viszont az időt meg a pénzt viszik, elvégre meg kell oldani a beadott ticketet.

    [ Szerkesztve ]

    Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

  • Abu85

    HÁZIGAZDA

    válasz Kansas #356 üzenetére

    Sajnos az gondot okozhat. Van a Microsoftnak egy részletes leírása, hogy mit kell manuálisan csinálni, hogy visszaálljon a normál állapot, de tényleg gyorsabb újratelepíteni az OS-t.

    (#357) Cifu: Erről beszélünk. Sok problémát az OS újratelepítése megold. Csak a gyártóknak ez gond, mert a lejelentett hibát nekik ki kell vizsgálni, még akkor is, ha közük nincs hozzá. A pénz, a munkaóra, a humánerőforrás végül benne lesz.

    (#359) Kansas: Az AMD meghajtója DCH. Alapból így települ, de van valami parancs, amivel meg lehet kérni, hogy a normál verzió menjen fel, csak ezt nem reklámozzák, mert mindenkit át akarnak rakni DCH-ra. Amúgy a csomag úgy van kialakítva, hogy mindkettő opció benne van, és az OS verziója alapján dönt. A user ebbe a kérdésbe nincs bevonva. Ha az OS verziója oké, akkor a meghajtó vált DCH-ra.
    A Microsoft nem kötelezi a cégeket, hogy a store-ból kelljen letölteni a vezérlőpultot. A modern verzió használatát írják elő, de felőlük lehet azt a meghajtóval is telepíteni.

    [ Szerkesztve ]

    Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

  • Abu85

    HÁZIGAZDA

    válasz Kansas #362 üzenetére

    Már egy rakás dolgot érdemes a felhőben tároltatni. Pont ezekre az esetekre.

    Majd ha behivatkozzák, hogy a Microsoft hol kér ilyet, mert az AMD bizony be tudja rakni a vezérlőpultot a DCH driverbe. :)

    (#363) Cifu: Miből gondolod, hogy ha a 19.12.2-t újra felraktátok volna, akkor újra elkezdett volna fagyogatni? Csak azért kérdem, mert a WoT nálunk még az újságírói driverrel is tökéletesen ment, pedig az aztán tele volt buggal. :D

    [ Szerkesztve ]

    Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

Új hozzászólás Aktív témák