Új hozzászólás Aktív témák
-
"de az úton van felfesés, és azon a felfesésen nincs engedélyezve a megfordulás"
Nincs megfordulást engedélyező útfestés. Egyetlen közlekedéssel foglalkozó oldalon sem találsz rá mintát.
Ha valaki erre vár, akkor sohasem fordulhat meg.
(Szerintem más országban sem alkalmaznak megfordulást jelző/engedélyező felfestést.)(#11) radi8tor:
Ez a tábla a megfordulás helyét szabályozza.
A kereszteződés tehermentesítésére szokás, a kereszteződés előtt, egy megfordulásra alkalmas útszakaszt kialakítani. A tábla azt jelzi, hogy az első (kanyarodási) lehetőség a megfordulóké. Aki valóban kanyarodni akar, az várja meg a második lehetőséget.
(#41) buherton: "Nyugaton kapásból elveszik a kocsit és nem csak enyje-benyjét kapsz."
??
Ezt honnan szeded?
Ha valamit elszednek, az a vezetői engedély. Bár a kisebb szabálytalanságokért Németországban kevesebbre büntetnek mint Magyarországon.
Van néhány szabálytalanság amire nagyon harapnak. Leginkább a közveszélyes akciókért. A két másodpercen túli pirosban áthaladás elég költséges játék.Amúgy mindenkinek.
33. § Megfordulás, hátramenet
(1) Járművel megfordulni, illetőleg hátramenetet végezni csak úgy szabad, hogy az a többi jármű és az úttesten haladó gyalogosok közlekedését ne akadályozza. Az úttest széléhez, illetőleg a várakozóhelyre történő beálláshoz szükséges hátramenet azonban elvégezhető abban az esetben is, ha az a járműforgalmat - anélkül, hogy a járműveket veszélyeztetné - rövid ideig akadályozza.
(2) Autópályán, autóúton, vasúti átjáróban, egyirányú forgalmú úton és körforgalmú úton megfordulni tilos. Egyirányú forgalmú úton, körforgalmú úton, vasúti átjáróban, autópályán és autóúton - egyirányú forgalmú úton az úttest széléhez, illetőleg a várakozóhelyre történő beálláshoz szükséges hátramenetet kivéve - hátramenetet végezni tilos.
(3) Ha a személy- és vagyonbiztonság megkívánja, a hátramenethez a járművezetőnek gondoskodnia kell arra alkalmas irányító személy közreműködéséről. Az irányító személynek úgy kell elhelyezkednie, hogy folyamatosan lássa a jármű mögötti területet és a jármű vezetőjével is kapcsolata legyen.Nem több és nem kevesebb.
"13. § Utasítást adó jelzőtáblák
(1) Az utasítást adó jelzőtáblák:
a) „Kötelező haladási irány” (17., 18., 19/a., 19/b. ábra); a tábla azt jelzi, hogy az útkereszteződésben a táblán lévő nyíl (nyilak) által jelzett irányban (irányok valamelyikében) kell továbbhaladni. A tábla alatt elhelyezett autóbuszt (18/d. ábra) vagy kerékpárt és nyilat (nyilakat) (18/e. ábra) mutató kiegészítő tábla azt jelzi, hogy a menetrend szerint közlekedő autóbusz vagy a kerékpáros a jármű jelképét feltüntető kiegészítő táblán lévő nyíl (nyilak) által jelzett irányban haladhat tovább."A megforduló jármű a balra kanyarodó járművel azonos irányban hagyja el az adott forgalmi sávot.
Mivel az irány megtartásának hosszára nem tartalmaz megkötést a KRESZ, elméletileg nincs akadálya a megfordulásnak. Legalább egy járműhossznyit a kötelező irányban halad a megforduló jármű.PS:
Az antik szocialista - kommunista éra még mindig él a törvények értelmezésében.
A "normális" törvényértelmezés szerint azt szabad, amit nem tilt a törvény. A jelen esetre értelmezve a megfordulást tiltó tábla a valódi tiltás.
A "szoci" értelmezés szerint azt szabad, amit a törvény megenged. Magyarul a nem létező megfordulást engedélyező útfestésre kell várni, mert az a biztos. Sőt, a kötelező megfordulást előíró forgalmi jelzés a tuti a megforduláshoz.Legyen béke! Menjenek az orosz katonák haza, azonnal!
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs