Új hozzászólás Aktív témák

  • Hieronymus

    addikt

    LOGOUT blog

    válasz sztanozs #35 üzenetére

    "de az úton van felfesés, és azon a felfesésen nincs engedélyezve a megfordulás"

    Nincs megfordulást engedélyező útfestés. Egyetlen közlekedéssel foglalkozó oldalon sem találsz rá mintát.
    Ha valaki erre vár, akkor sohasem fordulhat meg.
    (Szerintem más országban sem alkalmaznak megfordulást jelző/engedélyező felfestést.)

    (#11) radi8tor:

    Ez a tábla a megfordulás helyét szabályozza.

    A kereszteződés tehermentesítésére szokás, a kereszteződés előtt, egy megfordulásra alkalmas útszakaszt kialakítani. A tábla azt jelzi, hogy az első (kanyarodási) lehetőség a megfordulóké. Aki valóban kanyarodni akar, az várja meg a második lehetőséget.

    (#41) buherton: "Nyugaton kapásból elveszik a kocsit és nem csak enyje-benyjét kapsz."

    ??
    Ezt honnan szeded?
    Ha valamit elszednek, az a vezetői engedély. Bár a kisebb szabálytalanságokért Németországban kevesebbre büntetnek mint Magyarországon.
    Van néhány szabálytalanság amire nagyon harapnak. Leginkább a közveszélyes akciókért. A két másodpercen túli pirosban áthaladás elég költséges játék.

    Amúgy mindenkinek.

    33. § Megfordulás, hátramenet
    (1) Járművel megfordulni, illetőleg hátramenetet végezni csak úgy szabad, hogy az a többi jármű és az úttesten haladó gyalogosok közlekedését ne akadályozza. Az úttest széléhez, illetőleg a várakozóhelyre történő beálláshoz szükséges hátramenet azonban elvégezhető abban az esetben is, ha az a járműforgalmat - anélkül, hogy a járműveket veszélyeztetné - rövid ideig akadályozza.
    (2) Autópályán, autóúton, vasúti átjáróban, egyirányú forgalmú úton és körforgalmú úton megfordulni tilos. Egyirányú forgalmú úton, körforgalmú úton, vasúti átjáróban, autópályán és autóúton - egyirányú forgalmú úton az úttest széléhez, illetőleg a várakozóhelyre történő beálláshoz szükséges hátramenetet kivéve - hátramenetet végezni tilos.
    (3) Ha a személy- és vagyonbiztonság megkívánja, a hátramenethez a járművezetőnek gondoskodnia kell arra alkalmas irányító személy közreműködéséről. Az irányító személynek úgy kell elhelyezkednie, hogy folyamatosan lássa a jármű mögötti területet és a jármű vezetőjével is kapcsolata legyen.

    Nem több és nem kevesebb.

    "13. § Utasítást adó jelzőtáblák
    (1) Az utasítást adó jelzőtáblák:
    a) „Kötelező haladási irány” (17., 18., 19/a., 19/b. ábra); a tábla azt jelzi, hogy az útkereszteződésben a táblán lévő nyíl (nyilak) által jelzett irányban (irányok valamelyikében) kell továbbhaladni. A tábla alatt elhelyezett autóbuszt (18/d. ábra) vagy kerékpárt és nyilat (nyilakat) (18/e. ábra) mutató kiegészítő tábla azt jelzi, hogy a menetrend szerint közlekedő autóbusz vagy a kerékpáros a jármű jelképét feltüntető kiegészítő táblán lévő nyíl (nyilak) által jelzett irányban haladhat tovább."

    A megforduló jármű a balra kanyarodó járművel azonos irányban hagyja el az adott forgalmi sávot.
    Mivel az irány megtartásának hosszára nem tartalmaz megkötést a KRESZ, elméletileg nincs akadálya a megfordulásnak. Legalább egy járműhossznyit a kötelező irányban halad a megforduló jármű.

    PS:

    Az antik szocialista - kommunista éra még mindig él a törvények értelmezésében.
    A "normális" törvényértelmezés szerint azt szabad, amit nem tilt a törvény. A jelen esetre értelmezve a megfordulást tiltó tábla a valódi tiltás.
    A "szoci" értelmezés szerint azt szabad, amit a törvény megenged. Magyarul a nem létező megfordulást engedélyező útfestésre kell várni, mert az a biztos. Sőt, a kötelező megfordulást előíró forgalmi jelzés a tuti a megforduláshoz.

    Legyen béke! Menjenek az orosz katonák haza, azonnal!

Új hozzászólás Aktív témák