Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Hieronymus

    addikt

    LOGOUT blog

    válasz sztanozs #35 üzenetére

    "de az úton van felfesés, és azon a felfesésen nincs engedélyezve a megfordulás"

    Nincs megfordulást engedélyező útfestés. Egyetlen közlekedéssel foglalkozó oldalon sem találsz rá mintát.
    Ha valaki erre vár, akkor sohasem fordulhat meg.
    (Szerintem más országban sem alkalmaznak megfordulást jelző/engedélyező felfestést.)

    (#11) radi8tor:

    Ez a tábla a megfordulás helyét szabályozza.

    A kereszteződés tehermentesítésére szokás, a kereszteződés előtt, egy megfordulásra alkalmas útszakaszt kialakítani. A tábla azt jelzi, hogy az első (kanyarodási) lehetőség a megfordulóké. Aki valóban kanyarodni akar, az várja meg a második lehetőséget.

    (#41) buherton: "Nyugaton kapásból elveszik a kocsit és nem csak enyje-benyjét kapsz."

    ??
    Ezt honnan szeded?
    Ha valamit elszednek, az a vezetői engedély. Bár a kisebb szabálytalanságokért Németországban kevesebbre büntetnek mint Magyarországon.
    Van néhány szabálytalanság amire nagyon harapnak. Leginkább a közveszélyes akciókért. A két másodpercen túli pirosban áthaladás elég költséges játék.

    Amúgy mindenkinek.

    33. § Megfordulás, hátramenet
    (1) Járművel megfordulni, illetőleg hátramenetet végezni csak úgy szabad, hogy az a többi jármű és az úttesten haladó gyalogosok közlekedését ne akadályozza. Az úttest széléhez, illetőleg a várakozóhelyre történő beálláshoz szükséges hátramenet azonban elvégezhető abban az esetben is, ha az a járműforgalmat - anélkül, hogy a járműveket veszélyeztetné - rövid ideig akadályozza.
    (2) Autópályán, autóúton, vasúti átjáróban, egyirányú forgalmú úton és körforgalmú úton megfordulni tilos. Egyirányú forgalmú úton, körforgalmú úton, vasúti átjáróban, autópályán és autóúton - egyirányú forgalmú úton az úttest széléhez, illetőleg a várakozóhelyre történő beálláshoz szükséges hátramenetet kivéve - hátramenetet végezni tilos.
    (3) Ha a személy- és vagyonbiztonság megkívánja, a hátramenethez a járművezetőnek gondoskodnia kell arra alkalmas irányító személy közreműködéséről. Az irányító személynek úgy kell elhelyezkednie, hogy folyamatosan lássa a jármű mögötti területet és a jármű vezetőjével is kapcsolata legyen.

    Nem több és nem kevesebb.

    "13. § Utasítást adó jelzőtáblák
    (1) Az utasítást adó jelzőtáblák:
    a) „Kötelező haladási irány” (17., 18., 19/a., 19/b. ábra); a tábla azt jelzi, hogy az útkereszteződésben a táblán lévő nyíl (nyilak) által jelzett irányban (irányok valamelyikében) kell továbbhaladni. A tábla alatt elhelyezett autóbuszt (18/d. ábra) vagy kerékpárt és nyilat (nyilakat) (18/e. ábra) mutató kiegészítő tábla azt jelzi, hogy a menetrend szerint közlekedő autóbusz vagy a kerékpáros a jármű jelképét feltüntető kiegészítő táblán lévő nyíl (nyilak) által jelzett irányban haladhat tovább."

    A megforduló jármű a balra kanyarodó járművel azonos irányban hagyja el az adott forgalmi sávot.
    Mivel az irány megtartásának hosszára nem tartalmaz megkötést a KRESZ, elméletileg nincs akadálya a megfordulásnak. Legalább egy járműhossznyit a kötelező irányban halad a megforduló jármű.

    PS:

    Az antik szocialista - kommunista éra még mindig él a törvények értelmezésében.
    A "normális" törvényértelmezés szerint azt szabad, amit nem tilt a törvény. A jelen esetre értelmezve a megfordulást tiltó tábla a valódi tiltás.
    A "szoci" értelmezés szerint azt szabad, amit a törvény megenged. Magyarul a nem létező megfordulást engedélyező útfestésre kell várni, mert az a biztos. Sőt, a kötelező megfordulást előíró forgalmi jelzés a tuti a megforduláshoz.

    Legyen béke! Menjenek az orosz katonák haza, azonnal!

  • Hieronymus

    addikt

    LOGOUT blog

    válasz FF23 #47 üzenetére

    Mondom, hogy nincs. :D

    [link]
    Itt vannak felsorolva a lehetőségek. Ami itt nincs felsorolva, az szabálytalan. El kell takarítani a felfestést.

    Legyünk következetesek.
    Ha a balra kanyarodás iránya nem egyezik meg a balra megfordulás irányával, akkor a következő állítás is igaz.
    Mivel nincs balra kanyarodást és megfordulást együttesen megengedő mintakép, minta hiányában, nem alkalmazható a felfestés.
    Nincs olyan, hogy össze-vissza festegetünk az útra, mindenféle jeleket! :DDD

    Legyen béke! Menjenek az orosz katonák haza, azonnal!

  • Hieronymus

    addikt

    LOGOUT blog

    válasz viktorhu #59 üzenetére

    "a) kötelező haladási irány: az útkereszteződésben a táblán lévő nyíl (nyilak) által jelzett irányban (irányok valamelyikében) kell továbbhaladni."

    Milyen hosszan?
    Mennyi sávon illetve kereszteződősen kell keresztül haladni, hogy érvényét veszítse a tábla hatálya?
    A balra kanyarodó és balra megforduló nem azonos irányban hagyja el a sávot?

    Legyen béke! Menjenek az orosz katonák haza, azonnal!

  • Hieronymus

    addikt

    LOGOUT blog

    válasz viktorhu #64 üzenetére

    (#64) viktorhu:
    Milyen tábla, melyik kereszteződésben?

    (#63)FF23:
    Nem teljesen vicc. Illetve a közlekedési törvény, a többsávos utak feltalálásával tett különbséget, ha tett, a kanyarodás és a megfordulás között. Az útkereszteződés az a közúti képződmény, ahol minden adott a megforduláshoz. (Ahol gond ott ki kell tenni a megfordulni tilos táblát.)

    Legyen béke! Menjenek az orosz katonák haza, azonnal!

  • Hieronymus

    addikt

    LOGOUT blog

    válasz viktorhu #66 üzenetére

    Haladunk előre a probléma átgondolásában.

    "Az elsőbbségadási kötelezettség esetén is azon gondolkozol, hogy vajon hány sávnak kell a keresztező úton elsőbbséget adnod,.."

    Annyi sávnak, amennyi keresztezi az utadat.
    Legalább egy, a maximum csak egy adott helyzetben értelmezhető.

    "ezért hoztam példának a körforgalmat, ahol szintén nincs tiltó szabály a kreszben, csak előíró"

    Ez nem egészen korrekt kijelentés.
    33. § Megfordulás, hátramenet
    (2) Autópályán, autóúton, vasúti átjáróban, egyirányú forgalmú úton és körforgalmú úton megfordulni tilos.

    Legyen béke! Menjenek az orosz katonák haza, azonnal!

  • Hieronymus

    addikt

    LOGOUT blog

    válasz mr_ricsi #68 üzenetére

    "És például miért van szükség balra kanyarodást tiltó táblára ott, ahol az útburkolati jel egyenesen és jobbra mutat?"

    Azért van szükség mert a jogalkotók eredeti célja feledésbe merült. Átértékelték jelzés eredeti szerepét.
    Az a útburkolatra felfestett jelzés és annak az előjelző táblája, csak információ a vezető számára.
    Tudja, hogy merre kell sorolnia, a haladása folytatásához. Pont.

    A tiltást a tábla jelzi.

    Legyen béke! Menjenek az orosz katonák haza, azonnal!

  • Hieronymus

    addikt

    LOGOUT blog

    válasz mr_ricsi #72 üzenetére

    "az egész országot telerakták telezöld lencse+kötelező táblák kombinációjával, amikor a nyilazott lencséket kellett volna alkalmazni. És az idők során hozzászoktunk a helytelen verzióhoz."

    Nem, ez nem így működik.
    Az irány zöld esetében feltétlen elsőbbsége van az irány irány zöldben haladónak mindenkivel szemben.
    Az EU normák szerint, még gyalogosokat sem lehet ráengedni az irány zöldre.
    Nem alkalmazzák, mert nagyban lassítja a kereszteződés forgalmát.

    Sokkal jobb megoldás, ha kiegészítő lámpaként használják az irány zöldet. (A kereszteződés közepéből, jól látható helyre telepítve.) A kereszteződésben ragadt járművek 1-3 másodpercnyi irány zöld jelzést kapnak, amikor már a tele zöld besárgult. Ekkor "tövig gázzal" kell elhagyni a kereszteződést, mert a keresztező irányban indulnak a járművek.

    "De arra hogy a stop táblát a működő lámpa érvényteleníti, csak 3-4 homályos utalásból lehet következtetni."

    A zöld lámpa csak az tovább haladási/elsőbbségi szabályokat módosítja. Semmilyen más közlekedési jelzésre sincs hatása

    (#74) FF23:
    Ez OK, de egy baj van vele. Nem jogszabályban/törvényben van leírva. Egy oktatóanyag, ami lehet szigorúbb a törvénynél.

    Legyen béke! Menjenek az orosz katonák haza, azonnal!

  • Hieronymus

    addikt

    LOGOUT blog

    A keletnémetek (DDR) hatalmas újítást találtak fel. A festett, irány zöld lámpát.
    Mindenki másnak elsőbbsége van a festett zöldhöz képest, "Üres" kereszteződésben viszont a fényt adó lámpa tilos jelzését érvényteleníti. Magyarul tovább lehet haladni ha nincs forgalom.

    Legyen béke! Menjenek az orosz katonák haza, azonnal!

  • Hieronymus

    addikt

    LOGOUT blog

    válasz mr_ricsi #85 üzenetére

    És miért az útburkolati jelek szerepelnek irányadóként?
    Ezen jeleknek a legkisebb a rendelkezésre állási ideje. Hó, szennyeződés és kopás, a láthatósága ellen dolgozik. Egy tábla sokkal hosszabb ideig marad értelmezhető és sokkal ritkábban takarja le a havazás.

    Ma találtam egy érdekeséget az uraknak.

    Az útkereszteződés előtt az útburkolati jel már balra kanyarodó sávot jelez. A tábla viszont egyenes és jobbra irányú haladást enged meg.

    Itt,

    Persze ez logikus és rendben van. Csak a magyar KRESZ értelmezés szerint lehetetlen helyzet.

    Legyen béke! Menjenek az orosz katonák haza, azonnal!

  • Hieronymus

    addikt

    LOGOUT blog

    válasz Lauda #87 üzenetére

    Látod, egy adott helyzetben értelmezni lehet a közlekedési táblákat és felfestéseket. Egyszóval a helyzetet.

    Kockafejűen gondolkodva viszont a balra kanyarodást előíró útfestésnél balra kell kanyarodni. Pont. Se előre. se jobbra. Egyenesen a szembe jövő forgalomnak. :DDD
    Meg lehet még kombinálni azzal, hogy a jobbra kanyarodó sávnál van elhelyezve a kötelező haladási irányt jelző tábla. Nyilván arra a sávra vonatkozik. Szóval irány a szembe jövő forgalom.Bummm..

    Legyen béke! Menjenek az orosz katonák haza, azonnal!

  • Hieronymus

    addikt

    LOGOUT blog

    válasz Lauda #89 üzenetére

    Azt tudom, hogy láttad a BMW múzeumot.

    Voltál gyárlátogatáson is a múzeum mögötti üzemben?

    Legyen béke! Menjenek az orosz katonák haza, azonnal!

  • Hieronymus

    addikt

    LOGOUT blog

    válasz Lauda #91 üzenetére

    Pedig ez az igazi látványosság.
    Ezek nem sorozatban gyártják az autókat. A megrendelés sorrendjében.
    A logisztika olyan precíz, hogy minden munkahelyen, minden alkatrész a következő járműhöz áll készenlétben. A megrendelt autó kiépítettségének és extráinak megfelelően.
    Ha tévedés vagy hibás alkatrész kerülne a rendszerbe, a teljes üzem leállását jelentené.

    A robotok minden munkahelyen ott vannak. Van ahol a robot dolgozik. Ott az ember ellenőrzi a minőséget.
    Van olyan munkafázis, amit még nem sikerült robotokra bízni. Ott automaták ellenőrzik a munka minőségét.

    Az üzem annak idején mezőgazdasági területre épült. Azóta benőtte a város, Nincs hely terjeszkedni.
    A meglévő területen Simcity-t játszanak. Ha újítani kell, ledózerolnak egy régi épületet és rátolják az újat. Ami már az új technológia igényei szerint épül. Gyakorlatilag folyamatos az építkezés.

    Legyen béke! Menjenek az orosz katonák haza, azonnal!

Új hozzászólás Aktív témák