Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • kwzatz

    őstag

    válasz smc #1 üzenetére

    A Quake Remastered (Enhanced) tavaly augusztusban jött ki a 25. évfordulóra az id-től, a kiegészítőket is tartalmazza és ez a változat van fent Steamen.
    Nem lepődnék meg viszont, ha rebootolnák is, a Doom+Eternal mintájára.

    [ Szerkesztve ]

  • kwzatz

    őstag

    válasz Szabi® #3 üzenetére

    "Az új doom+eternal egy tiniknek készült tutorial-es, neonikonos ugrabugra ..."
    Tutorial ide, neonikonok oda, az Eternalból az utóbbi idők játékain edződött tinik sírva lépnek ki, és akkor a DLC-ket még nem is látták... :DDD

  • kwzatz

    őstag

    válasz Szabi® #9 üzenetére

    "Abszolút egyszerű a játék."
    Van egy olyan érzésem, hogy nem Nightmare-en játszottad. :DDD
    "Szinte mindig adja magát, hol-merre. Full lineáris."
    Ez egy boomer shooter, nem azért játssza az ember, mert bolyongani akar, mindig is ilyenek voltak.
    "Ez egy koromsötét nyomasztó horror volt anno."
    Max. a Doom 3, ami a "legkevésbé Doom" a széria összes része közül. Ezek sokkal inkább akció játékok, némi horror elemmel a témából és az ellenfelekből adódóan.

  • kwzatz

    őstag

    válasz Daelion #18 üzenetére

    "Megjegyzem 33 vagyok és játszottam az eredeti DOOM részekkel de én sosem gondoltam úgy rá mint egy sötét horror."
    Nem hát, mert a 3. részen kívül egyik sem volt igazán az, gyanítom Szabi meg érzésem szerint csak azzal játszott, ezért írja igazságként azt, ami csak az ő személyes valósága, amiben a "Doom egy atmoszférikus horror". (leszámítva, hogy az is mocskos lineáris volt, szóval az ezzel ellentétes elvárás az, amit végképp nem tudok, honnan jön)

    "Ugrabugra engem nem zavart"
    Persze hogy nem, mert ez a boomer shooterek lényege, mész, ugrálsz, lősz, adrenalinbomba. Végre a Doom és az Eternal hozta azt az érzést, amit a régi Doomok, Quake-ek, Unreal széria keltettek az emberben, továbbgondolva, modernizálva, talán még pörgősebben, szuper zenével, grafikával. Bár ilyen lenne minden reboot, hogy azt adja, amit az eredeti és épít rá a kor elvárásainak megfelelően. (még ha nem is tetszik minden eleme)

    "Shadow Warrior reboot"
    Az elsőt játszottam, nekem is tetszett az is. Hasonló a koncepció.

    Szabi®
    "A Doom eternalnak adtam egy esélyt, de az első scenarioban amikor a játék meg akart tanítani a fűrész használatára, nah onnantól volt még a programnak 25 perce, hogy a gépen lehessen, aztán delete."
    Ez alapján meg gyakorlatilag nem tudod, milyen a játék (Doom 2016-tal játszottál?), és pont az a helyzet, hogy itt a célközönség valóban az a réteg lett volna, aki a fentebb említett régi játékokkal játszott és valami hasonlóra vágyott, miközben a modern elemekkel megpróbálták őket nem elidegeníteni, és új rajongókra is szert tenni. Nálad és még az emberek egy részénél ez nem sikerült, sokaknál meg nagyon.

    De megfigyeltem már, hogy egy játéknál azt emlegetik hibaként, ami gyakorlatilag a műfajából ered, ugyanez volt a Prey-nél is, csak ellentétes irányban. Ott az nem tetszett az embereknek, hogy nem csak "mész és lősz", miközben az egyik, ha nem a legjobb immersive sim. Ha nem játszottad, akkor neked azt ajánlanám kifejezetten (nekem is nagy kedvenc), mert a leírásod alapján sokkal inkább olyan, mint amit a Doomtól vártál.

    [ Szerkesztve ]

  • kwzatz

    őstag

    válasz Daelion #20 üzenetére

    Az UT nálam az abszolút kedvenc arena shooter (és all-time Top 5 játék), a játékmenet, a sok ötletes fegyver az alternatív tüzelési módokkal, a pörgősség, a játékmódok, a zseniális pályák és a godlike soundtrack. Q3 is tetszett, de ennyire az sem. A 2004 is nagyon jó, de a '99 valamiért több, mint a részek összessége, a mai napig előszedem időnként.

    Sajnos az UT4 el lett kaszálva, ma már ez nem igazán megy, az arena shooterek pörgőssége valahogy most "nem divat". Sajnos a shooterek olyan irányba mentek el, hogy loadout, meg 5 percenként találkozol egy ellenféllel, akit sunyin, kúszva, fekve, bújva kell elkapnod, és ez számít "izgalmasnak", de hát kinek mi. (már csak ezért sem teljesen értem amúgy a "tinizést" egyébként a Doom Eternallal kapcsolatban) Gyanítom, hogy jön majd lassan egy olyan cím, ami aztán megfordítja a tendenciát, és a Battle Royale-okat, CoD-okat, Battlefieldeket (főleg így, hogy évről évre utálja/fikázza a játékosbázisa az összeset :D ) újra felváltja az arena shooterekre jellemző pörgősség. A single-player játékok terén már a Doom és a retro shooterek (New Blood játékok pl.) sikere ad némi reményt ezügyben.

    "Ilyen kaliberű rebootokat akármikor csinálhatnak én vevő vagyok rá."
    Én is.

    [ Szerkesztve ]

  • kwzatz

    őstag

    válasz Szabi® #22 üzenetére

    Ja igen, a másik ok, amiért nem volt siker, a névválasztás. Az emberek egy része már elvből utálta, szerintem kifejezetten baklövés volt a cím, eladhatóvá végképp nem tette. A behúzó ereje nem volt akkora (azért az eredeti soha nem volt olyan populáris cucc, mint egy Quake vagy Doom), viszont a negatív hangok jöttek miatta, szerintem még azoktól is, akik a büdös életben nem játszottak a régivel. Mivel nekem is tetszett a régi Prey, én is sajnáltam, hogy ez teljesen más lesz és csak a cím ugyanaz, de adtam neki egy esélyt (az Arkane-t azért már ismertem). Szerencsére a játék maga egészen elképesztő, ha ennek nincs zseniális atmoszférája valaki szerint, akkor semminek.
    Egyébként a Prey 2 jelenség is frenetikus volt, először fikázta mindenki, hogy mi az, hogy nem Tommy lesz benne a főszereplő, aztán mikor elkaszálták és kiderült, hogy az új Prey teljesen más, akkor már mindenki az elkaszált Prey 2-t akarta. :D

    Egyébként vicces, mert a Doomtól azt várod, amit a Prey ad, a Prey-től meg azt, amit a Doom, aztán a végén egyik sem tetszik. :DDD Szerintem nincs olyan eleme, amiben ez a Prey nem ver fényéveket mondjuk egy Doom 3-ra.

    Egyébként én szinte biztosnak érzem, hogy Quake reboot jön, nem véletlenül jött az évfordulóra tavaly a felújított változat, felmérték a reakciókat.

    [ Szerkesztve ]

  • kwzatz

    őstag

    válasz Szabi® #25 üzenetére

    "hogy ne rebootolják eleve, vagy ne olyan formában amihez semmi köze."
    Még szerencse, hogy nem olyan formában jött, amihez semmi köze. Az továbbra is leginkább a Doom 3 volt.
    De zavaros egyébként az álláspontod, hogy mit akartál, mert egyszer a tutoriallal van gond, egyszer azzal, hogy lineáris, egyszer azzal, hogy nem horror, most azzal, hogy egyáltalán rebootolták, illetve, hogy nincs köze az eredetihez. Miközben az eredetire ugyanígy elmondható, hogy lineáris, nem horror. Szóval elég nehéz megérteni, hogy mit is szerettél volna valójában. :D

    "Én nagyon örülök neki, hogy neked minden tetszik amit régről visszahoznak,"
    Sajnos ebből van kevesebb alapvetően.

    "Számomra ezek a játékok akkor voltak jók, amikor a maguk idejében voltak, nyilván nem attól lesz jó egy játék, ha ezer bőrt lerántanak róla."
    Ezek attól jók, hogy jók és pont, nem csak a maguk idejében. Ahogy írtam korábban, az UT '99 még most is olyannyira jó, hogy a mai kompetitív FPS-ek nálam meg sem közelítik.
    Ha ezekhez a régi játékokhoz hasonlót akarsz, de mégis újat, akkor ott a Dusk, Amid Evil, stb. (amik jók ugyan összességében, de van velük több problémám is)

    "én szeretek eredeti formájukba emlékezni rájuk."
    Akkor elindítod az eredetit. Attól, hogy van új, ebben nem akadályoz meg.

    [ Szerkesztve ]

  • kwzatz

    őstag

    válasz Szabi® #27 üzenetére

    Igen, én pedig leírtam, hogy az álláspontod, amiket több kommentben írtál, zavaros.
    "Új játékot csináljanak, ne a régi nagy neveket futassák , csak hogy biztos legyen a bevétel."
    Ez meg tényleg szuper, meg minden, de ha kicsit odafigyelsz, láthatod, hogy ez lenne a cikk témája. Nem beszélve arról, hogy minden "biztos bevételért" készül, jobb esetben minőség is társul hozzá.

    Most viszont már tényleg kíváncsi vagyok, tehát:
    1. Nem akarod, hogy rebootolják ezeket. Oké. Ezzel szemben én úgy vagyok vele, hogy rebootolják, ha van értelme, és jó a reboot, hozzáad, minőségi. Doomnál volt értelme, tekintve, hogy 2016-ban 23 éves volt az eredeti, volt közben némi fejlődés. A mai tendencia inkább az, hogy valamit 3 évente remasterelnek, ennek szerintem sincs értelme, nem is veszek ilyet. Ráadásul ez nem remaster, még csak nem is remake, hanem reboot, ami szellemiségében hű az eredetihez, mégis modern, ráadásul eléggé hardcore, ha Nightmare-en nyomod, kevés SP játékban van ilyen kihívás mostanában. Tetszik ettől mindenkinek? Nem, nincs ezzel gond. (erre a mintára a Quake gyakorlatilag adja magát)
    2. Ha már rebootolták, akkor milyennek kellett volna lennie? Itt zavaros amit írsz, mert fikázod, hogy nem olyan, mint az eredeti, miközben linearitással van gondod, meg azzal, hogy nem horror, aminek semmi értelme. A Doom 1-2 akciójáték, horror elemekkel, semmivel nem félelmetesebb, mint a 2016 vagy az Eternal, amik szintén akciójátékok horror elemekkel. A Doom 3 survival horror lövöldözéssel, de egyáltalán nem olyan, mint az eredeti, emiatt ekézték is régen is. Mind lineáris (a 3 is) és olyan egyszerű, mint a faék, mindben tudod, merre menj. Szóval itt elmondhatnád, melyik "nemlineáris" Doomra nem hasonlítanak az új Doomok, nagyon kíváncsi vagyok. :D

    [ Szerkesztve ]

  • kwzatz

    őstag

    válasz Szabi® #29 üzenetére

    Abszolút nem, a szubjektív véleményeddel, hogy nem tetszik az Eternal, nincs problémám, mindig is elfogadtam azt, hogy mindenkinek más az ízlése. Viszont az emberek gondolkodásmódját szeretem figyelni. :D
    Pl. az, hogy "Nem tetszik a Doom Eternal, mert a neonikonok zavarnak, vagy minek bele tutorial" azt mondom, valid. Szerintem nem gáz a tutorial, pont azért, mert lehet, hogy lennének, akik a segítség nélkül adják fel a dolgot. Egyébként ki lehet kapcsolni. Hogy neked nem tetszenek ezek, abszolút érthető.
    Az, hogy "nem horror", meg "lineáris", az meg olyan, mintha azt mondanád egy vígjátékra, hogy túl sok benne a poén. :D Még mindig nem írtad, hogy melyik volt az a régi "nemlineáris" Doom, ami olyan jó volt, gondolom nem véletlenül. Te is tudod, hogy ez nem valid kritika és semmi értelme.
    Így írtad:
    "Abszolút egyszerű a játék. Szinte mindig adja magát, hol-merre. Full lineáris."
    Ez egy totálisan célt tévesztett vélemény, az "abszolút egyszerű" meg a mai felhozatalban mocskos nagy ferdítés. Próbáltad Nightmare-en? Told végig, aztán megbeszéljük, hogy egyszerű volt-e. :D
    De valaki azt mondaná, hogy nem jön át neki a "lövöldözés", "nem jó érzés" benne, "nem tetszenek az ellenfelek", ez mind szubjektív, így elfogadom, még ha nem is értek vele egyet.

    "De a készítők pontosan az olyan fiatalokra alapoztak, mint te."
    Nekem a hardcore shooter aspektusa tetszik, hogy van benne kihívás a nehezebb fokozatokon. Abból, hogy Doom 1-2-ről, UT 99-ről beszélek, amit régen játszottam, nem igényelne túl sok logikát kikövetkeztetni, hogy annyira már talán nem lehetek fiatal, bár öregnek sem gondolnám magam. Így viszont érthető, hogy miért zavaros a véleményed.

    [ Szerkesztve ]

  • kwzatz

    őstag

    válasz Szabi® #31 üzenetére

    Nézd, alapvetően az elejétől az volt az érzésem, hogy csak trollkodni jöttél, mert állításod szerint fél órát játszottál vele, ami alatt arra jutottál, hogy "abszolút egyszerű játék", nem tudtad, hogy a tutorialt ki lehet kapcsolni, azt írtad kritikának, hogy lineáris, miközben gyakorlatilag az összes hasonló shooter az és régen is az volt, azt írtad, hogy "a régi koromsötét, nyomasztó horror volt" (amit én talán 8-10 évesen játszhattam :D ), tehát még abban is kételkednem kell, hogy azokkal játszottál. Talán a 3-mal, azért reménykedtél "nyomasztó horrorban".
    Gondoltam, megnézem, mi sül ki ennyi mellébeszélésből, nagyjából az volt, amit vártam.
    Valóban érdemes is ezt itt lezárni. :D

    [ Szerkesztve ]

Új hozzászólás Aktív témák