Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • MarQs

    senior tag

    válasz shev7 #25 üzenetére

    Soraid első feléhez én is csak csatlakozni tudok!
    Tegnap épp (An)Dante fejtette ki véleményét a Qt Creatorról és elég meggyőzőek voltak a tapasztalatai... szal no para! :)

    "Vagy fejlődsz, vagy hanyatlasz, nincs stagnálás!"

  • sghc_toma

    senior tag

    válasz shev7 #25 üzenetére

    "... azt mondjak, hogy Androidra konyebb ..."
    pusztan spekulacio, de e mogott szerintem valamilyen reszben allhat az is, hogy mig Android-ra gyakorlatilag a tobbseg altal ismert/megszokott kornyezetben fejleszthetnek (Java+Eclipse), addig iPhone-ra egy tok uj nyelvet, fejlesztoi kornyezetet kell kiismerni (Obj-C, Xcode)..

    in asm we trust

  • (An)Dante

    őstag

    válasz shev7 #25 üzenetére

    Az Eclipse felület jó lassú, de az Apple fejlesztőeszközei valóban nagyon jók, csak nagy hibájuk, hogy nincs skálázható kezelőfelület, vagyis az iPad-ra és az iPhone-ra is külön-külön meg kell tervezni a felületet. Ez egyrészt jó, mert így valóban jól illeszkedő felület készül, másrészt viszont felesleges munka.

    Az új Qt viszont nem csak azért érdekes, mert iszonyat gyors és egyszerű, hanem azért is, mert az elkészített alkalmazások automatikusan átméretezésre kerülnek a képernyő adottságai szerint. Ez nem egy egyszerű felnagyítást jelent mint ahogy az iPhone alkalmazások képpontjait az iPad minden irányban megduplázza, hanem a képernyőelemek a képernyő felbontása és hüvelykenkénti képpontszáma alapján is átrendezésre kerülhetnek. Ez a gyakorlatban azt jelenti, hogy egy virtuális gomb vagy szöveg mérete nem lesz gigantikus méretű, ha ugyanazt az alkalmazást Symbian, Maemo, MeeGo vagy Windows Mobile platformok helyett asztali Windows, Linux vagy Mac gépre fordítod (értsd: 3,2" és 360x640 képpont helyett 15" és 1366x768 áll rendelkezésre), hanem ehelyett a megnövelt helyen több szöveg, nagyobb felbontású kép vagy más egyéb tartalom lehet.

    Elég sokan használják a rendszert, többek között a Samsung SPF-105V képkeret felülete és az ASUS EeePC fejlesztőkészlete is ezzel készült, valamint az Hollywood által elég gyakran használt Autodesk Maya videószoftver új változata is Qt alapú.

    A platformon még van mit csiszolni, de azért az sem elhanyagolható, hogy a Qt Quick segítségével elég gyorsan össze lehet dobni látványos felületeket, mint például ez[link], és a használata egyáltalán nem annyira körülményes[link], csak szokni kell a nyelvi bővítmények sajátosságait. Viszont cserébe egy Windows-ra megírt kód egyszerűen átültethető Linux és Mac alapú gépekre is, ráadásul a rendszer natív megjelenését használva, valamint a mobilos platformokra való átültetés sem nehézkes, de nyilván ez alkalmazásfüggő, mert pl a Maya Symbian alapú változata azért elég beteg lenne.. :D

    Ne arról írj amiről azt hallottad, hogy...

Új hozzászólás Aktív témák