Új hozzászólás Aktív témák
-
őstag
Ameddig nem változik meg az a helyzet, hogy ugyanabból a típusból egy elektromos áráért 2 db hagyományost lehet venni, addig nem kell azon aggódni, hogy mindenhol elektromosok fognak dugót okozni. Ilyen árak mellett én azt tippelem, hogy az e autók 5 év alatt elérik az 5% arányt a hagyományosokhoz képest.
Hazánkban nem annyira életszerű, hogy csak másodautónak alkalmas cuccra 10+ milliókat adnak ki emberek. -
őstag
Pedig itt akkor fog jobban elterjedni az eautó, amikor nyugaton elkezdik levedleni a lehasználtakat. Mert új eautó itt csak úri huncutság lesz még nagyon sokáig.
Szerintem már kész van az akku élettartam buheráló szoftver, amivel a 6000-8000 üzemórás akkuból 650 üzemórást varázsolnak a hazai használtautó kereskedők.[ Szerkesztve ]
-
őstag
"Plusz adblue, koromszűrő tisztítás,majd csere,a legolcsóbb gázolaj miatt 5 év múlva az érzékeny befecskendezőrendszer felújítása" Valaki bebeszélte neked ezeket?
Legyen itt elrettentésnek a saját autóm, ami halmozottan rizikófaktoros, 2000-es diesel. 13 éves, 235 ezer km. Ja és tegyünk rá még pár lapáttal a rizikófaktorra francia, MCP6 váltós, turbós. Egy Grand Picasso.
Adblue?> ebben fap folyadék van, 180 ezernél kellett utántölteni 30 ezerért.
Koromszűrő?> van az enyémben olyan? (van) Csak mert még nem kellett hozányúlni. Se tisztítás, se csere. Persze városi töviggázas hidegmotros majdénmegmutatom vezetéssel ki lehet nyírni. De az ilyen benzines sportautót vegyen ne diesel egyterűt.
5 év múlva befecskendező rendszer felújítás> olcsó gázolajjal hajtom, 13 év 235 ezer km és semmi baja.
Még valami mumus? Van hát!
Turbó! Nagynyomású! MCP6 váltó!!! Kuplung! Kettőstömegű!.... Élnek, virulnak, költeni még nem kellett rájuk. Öööö..van még valami amivel riogatnak, és nincs egy elektromosban?
Egyetlen nagyobb szerviz volt, 130 ezernél vezérműszíj csere, nagyjából 130 ezer ftért. És tavaly generátor csere 90 ezerért. Minden más amire költeni kellett van egy elektromosban is, pl. szellőző ventilátor csere. -
őstag
De bizony hasonlítom, mert épp ezt hajtom. És újonnan is olcsóbb volt mint most ez támogatással együtt. Igaz, hogy elvileg egymilliót ér a kocsim de újonnan is kevesebbe került mint ez. Ha választanom kellene, hogy pl. 5,5 millióért egy 0 km-es Vitara vagy ez kétszer annyiért, nem kérdés, hogy melyiket választanám. Érdeklődve figyelem az eautókat, de nekem már csak egy másik autóm lesz az életben, és az nem elektromos lesz 10 millióért.
[ Szerkesztve ]
-
őstag
Motorgenerál + nagynyomású felújítás? Rákérdezhetek? Külföldről 7-12 évesen behozott nagyon megkímélt, csilivili állapot, "alig 120 ezer km-es" rendszeresen karbantartott...? Ha egy kocsinál motorgenerál kell, az vagy kapitális user error, vagy nagyot hazudott az eladó a kocsi állapotát illetően amikor megvetted.
35 év alatt volt 4 autóm (Lada 2105, Astra F, Xsara, Grand Picasso), mindegyiket használtan vettem 1-3 évesen. Egyiknek sem volt olyan baja ami a hajtásláncot, üzemanyag ellátást érintette. A legnagyobb kiadásaim mindíg az esedékes karbantartások voltak.
A Xsarát 16 év után adtam el 250 ezer km-el, semmit nem kellett rajta generálozni, felújítani. A Grand Picassot már írtam.