Új hozzászólás Aktív témák

  • kovy79

    őstag

    válasz ZooLee #89 üzenetére

    Persze, van igazság a mondandódban, de...
    A licenszelésnek van egy egészen egyszerű magyarázata. Az autóiparban akkora összeget és időt emészt fel egy-egy fejlesztés (a komplett hajtásláncról ne is beszéljünk), hogy a gyártóknak megéri licenszelni. Esetleg ők is fejlesztenek, de addig is meg tudják tartani a piacot. Régen is így volt. Lásd pl Panhard licenszelte a Daimler féle V2 hengeres benzinmotort (amit egyébként még Maybach tervezett) az 1890-es évek elején, majd kifejlesztették a saját soros 2, majd 4 hengeres motorjaikat. Pedig azok is szabadalom alatt álltak...

    Mod: egyébként igazából felesleges ezt boncolgatni, mivel én az előző példámnál a komplett autó "levédetéséről" beszéltem (4 kerék, alváz, kasztni, motor), itt pedig egy részegységről folyik a diskurzus.

    (#94) ZooLee, szerintem a normális hibridet úgy érti, ami a hibrid definíciójának megfelel (röviden: a szükséges energia többféle erőforrásból származik). Több mint 100 éves találmány. Akkor Toyoda még csak a szövőgépeivel volt elfoglalva... Persze, a mai generációk fényévekkel vannak a koraiaktól, de maga a hibrid nagyon régi találmány.

    [ Szerkesztve ]

    ''ha annyira NAGY hozzáértő vagy akkor azt is tudnod kell(ene) , hogy a 9550 ugyanaz mint a 9700-as!'' by bandika2006

Új hozzászólás Aktív témák