Új hozzászólás Aktív témák
-
Tomy Yayo
senior tag
válasz Tigerclaw #11 üzenetére
Olvasd el még egyszer a cikket, amiben külön említik a perc alapon számlázó e-Mobi töltők igazságtalanságát. Persze használj mást, de ha csak az van, mikor elfogy a hatótáv...
Elolvasva a cikket, egy kérdésem van: hogy a fenébe kaphatott ez év autója címet meg miért viszik ennyien?
Régi megbízhatóságom: http://phmegbizhatosag.atw.hu/phtabla.php?nev=Tomy Yayo
-
<Lacy85>
addikt
válasz Tigerclaw #11 üzenetére
Cikkben is 100Ft/perc van és valóban perc alapú nagyon sok helyen.
Tudom, hogy nem egyenletes a töltés erőssége. Most direkt a legoptimálisabb esetet számoltam, ami kb. kizárt a valóságban. kWh-t a villámtöltőknél számolnak, ha jól tudom.
Csak hát ott meg már van olyan szolgáltató, ahol 280Ft/kWh a díj.
Ott kb. 12-13 ezerből töltenéd fel ezt az autót...
Az ingyen töltés, olcsó töltés jó volt a beetető időszakban. Aztán ahogy terjednek ezek az autók, úgy drágul a töltésük is.Akkor éri meg nagyon, ha otthon tudod tölteni. Ha van napelemed is, akkor meg egyenesen királyság az e-autó.
Csak hát ezzel nem megy sokra a rengeteg városban lakó ember...[ Szerkesztve ]
-
cousin333
addikt
válasz Tigerclaw #11 üzenetére
Nem csak neked
Az árazás elég vegyes: általában a gyorstöltők kWh, a villámtöltők meg perc alapúak (hogy minél gyorsabban eltakarodj róluk), de ennek a fordítottjára is van példa, vagy akár vegyes árazásra (pl. E-On), ami egyszerre perc és kWh alapú. Kicsit ez még amolyan Vadnyugat. Ha jobban elterjednek, akkor kialakul némi árverseny, persze ingyen már sose lesz.
Mindemellett még léteznek ingyenes töltők is, vagy parkolóhelyhez kötöttek (parkolóházban fizetsz a parkolásért, cserébe ingyen tölthetsz). Tény, hogy jelentősen drágult a töltés (arányt nem írok, mert korábban ingyen volt...): mondjuk egy e-mobi AC-n tipikusan 100 Ft/kWh, ami 20 kWh-os (kicsit talán pesszimista) fogyasztással számolva 2000 Ft, azaz 20 Ft/km. Ez durván 5 literes fogyasztásnak felelne meg. Azaz nem jó, de nem is tragikus.
Ráadásul aki a nyilvános töltők árazásán fennakad az általában benzines logikával gondolkodik: kevés az üzemanyag -> benzinkút. Egy villanyautót otthon is lehet tölteni, akár egy mezei konnektorból is (persze érdemesebb kiépíteni valami alap Type 2 töltőt), az meg mondjuk 7-800 Ft / 100km. A nyilvános töltőre nincs is nagyon szükséged, amíg a napi futásod 200-250 km alatt van. Ez pedig a legtöbb embernek az idő túlnyomó részét jelenti.
Ami az árkülönbözetet illeti, egy dolog ki szokott maradni a számításból: ez a kocsi 4 év múlva is legalább annyit ér, mint a benzines újonnan. Ha új autót veszel (ami nem a befektetés kategória), akkor valószínű, hogy idővel el is adod, így nem a vételárral, hanem az amortizációval kell számolni. Persze így is problémás lehet a matek, de azért mégsem ugyanaz.
[ Szerkesztve ]
"We spared no expense"
-
cousin333
addikt
válasz Tigerclaw #21 üzenetére
Ez valóban így van. Ugyanakkor a belsőégésűek sem lesznek olcsóbbak (Euro akárhány), valószínűleg idővel korlátozni is fogják őket (pl. kitiltják a belvárosból).
Az értékvesztés részben a vételár miatt van: egy >10 milliós benzines sem értékálló befektetés. Ami az akkukat illeti: ezzel kapcsolatban egyelőre kevés a tapasztalat, de tény, hogy az idős villanyautók akkuja eredetileg is kis kapacitású volt (tipikusan 22 kWh), ami miatt már újkorukban is korlátozottan voltak használhatók (általában 2. vagy 3. autónak).
Az is látszik viszont, hogy az akku degradáció a legtöbb esetben nem olyan vészes, mint azt sokan állították, és a kapacitáscsökkenés sem abrupt, hanem fokozatos: akinek elég a 6-70%-os akksi, az nyugodtan megveheti, nem fog másnapra 10%-ra esni. Egy ilyen 208-nál már eleve 50 kWh a kiindulási alap, aminek a 60%-a is több, mint a régiek eredetije. Mindemellett jobb az akkutechnológia, azonos futásteljesítménynél kevesebb a töltési ciklusok száma és többet/kényelmesebben lehet az optimális tartományban használni (20-80%, vagy akár 40-60%). Általában véve is sokaknak elég lesz a hatótáv - ami nettó 18kWh-nál még nem mondható el - így az újabb, nagyobb akksis villanyautók megjelenése sem nyomja le annyira az értéküket.
"We spared no expense"
-
Füleske
addikt
"Zavaro hogy a megteheto ut nem csak a vezetesi stilustol, de az utazosebessegtol is erosen valtozik."
Meg még pár dologtól. Kell-e klímázni/fűteni ? Milyenek az útviszonyok ? (szél, eső, emelkedő/lejtő stb. )
"sok gyarto eleg komolyan hamis hatotavot es fogyasztasi adatokat ad meg"
Mire gondolsz ? WLTP van megadva, az minden gyártónál ugyanúgy van mérve, és ha nem kb. 80 - al sík aszfalton klíma nélkül 20 fokban szép időben nézed akkor ugyanúgy hamis érték az összes gyártónál. Télen minden megerőltetés nélkül városi kis távokra némi fűtéssel tudok WLTP/2 valós értéket is produkálni. Aminek a háromnegyede a reálisan megtehető táv, mert nem 0 - ra merítünk és nem 100 - ra töltünk, maximum csak vész esetén.
Igen, az autók info rendszerében vannak eltérések az egyes gyártók között, de ugyanez a belső égésűekre is igaz. Arra van szabvány hogy hány liternél jelezzen ha tankolnod kell ? És hány liternél írjon -- km - t ? Valamint a benzines autóm anno mindig 450 körüli km - t írt ki ha tele tankoltam, viszont 350 - nél sosem ment többet el. -
Füleske
addikt
válasz Tigerclaw #86 üzenetére
"Ahogy neztem az e-auto teszteket, vannak gyartok akik tenyleg hozzak a beigert fogyasztast "
Minden villanyautó képes hozni a beígért WLTP adatokat, a körülmények a lényegesek. Bármelyik autót ki tudom hozni brutálisan kamu fogyasztásra és úgy is hogy hozza az értékeket. Attól függ melyik gyártó mennyit fizet. Komolyabbra fordítva attól függ ki teszteli, hogyan és mikor. Teljesen más eredmények is kijöhetnek.
A benzines autóm ha nagyon tojásokon lépkedtem tavasszal akkor fogyasztott 8 litert, ha nyomtam neki télen akkor meg 10 - et. Egy villanyosnál többszörös különbségekkel számolhatunk. -
cousin333
addikt
válasz Tigerclaw #144 üzenetére
Mert nekik a kvóta egy eszköz a cél eléréséhez. Időlegesen adnak némi engedményt, hogy nem kell feltétlenül hozni a számokat, de akkor legalább fizess. Hidd el, az sem esik jól a gyártóknak...
#113-ra válaszolva:
"Ezert viszont nincs ertelme az EU-nak hajcsar modjara kenyszeriteni az autogyarakat, hogy hagyjanak fel a hagyomanyos hajtasu autok gyartasaval. Ha valamit eroltetni akarnak, inkabb a hibridekre koncentraljanak."
Az EU ebből a szempontból nem buzdít a hagyományos autók leváltására. Csak megad egy pár ambiciózus célszámot meg egy -dátumot, aztán minden gyár oldja meg, ahogy tudja. Lehet(ne) kis méretű, könnyű, gyenge autókat gyártani, lehet hibrideket (sokan ezt is teszik, pl. a BMW; nem az EU koncentrál rá, hanem az autógyárak), villanyost, hidrogénest (ami szintén villanyautó) vagy tudomisén...
Ahogy én látom a hibrid inkább csak egy átmeneti állapot, mint a CO2 kvóta-kereskedelem. Akkor már inkább a hatótáv növelő.
[ Szerkesztve ]
"We spared no expense"
-
Noukoum
veterán
válasz Tigerclaw #152 üzenetére
És ha nem felel meg nekik akkor mi a francnak fikázzák? Nincs életük? Vagy csak ennyire rossz?
Rólad aztán meg lehetne beszélni mikor megbeszéltük pont egy suzuki swiftnél hogy nevetséges összeggel sem nőtt meg az autó ára a kvóta miatt erre másnap ugyanúgy tolod a baromságot hogy a kvóta miatt drágult minden.
Igen biztosan fognak drágulni az autók a kvóta miatt is, és? Akinek nem tetszik az ne vegyen autót, senki nem kényszerít.És marhára nem érdekelne az a sok baromság akik terjesztetek, ha nem az emberek agyát mosnátok hülyeségekkel.
„Kettős úton halad az emberi élet: Egyik a gyakorlat, másik az elmélet. ”
-
Rolly
veterán
válasz Tigerclaw #133 üzenetére
Tudom, csak ha a hűtőmaszkot lecserélték volna tömörre akkor máris nyernek 5%-ot a légellenállásban ... ahogy a Hyundai a Konanál meg tudta csinálni itt is meg lehetett volna (kicsit csúnyább lett volna, de jobb lenne a fogyasztás ) De hangúlyozom nekünk is elég a télen 200 km (100-110-es átlaggal) km ami tavasztól őszig 250 km... Pest mellett lakunk anyósomék Kiskőrös mellett laknak oda vissza 20-25 kWh-t kell kb tölteni ami 3 fázisról náluk 3-4 óra alatt megvan így teljesen jó alternatíva oda is a kocsi. Anyumék messzebb laknak Békés megyében oda már kicsit nyűgös mert útközben meg kell állni 10-20 percre tölteni (szerencsére Szolnokon már 3-4 50-es töltő van) és anyuméknél szintén (ott 8 óra kell - mert 3x16A-ral nem tudunk tölteni) tele tudjuk tölteni - vagy visszafelé több időre kell megállni 30-40 percre. Ide még nem használjuk csak néha az elektromost... De az évi 20e km-ből így is ki tudunk váltani 16-18e-et
-
Füleske
addikt
válasz Tigerclaw #144 üzenetére
A Fiat - nak EU kvótát ad el, a VW - nek meg kreditet Kínában. Amúgy mindegyik gyártó adja-veszi ezeket, akinek épp sok van vagy kell neki. A rendszer az elektromos autók gyártását segíti elő.
Lacy85 : "A Tesla kvóta nélkül is csak elektromos autót gyártana" Valahogy előnyhöz kell juttatni aki ilyet gyárt. Van jobb ötleted ?[ Szerkesztve ]