Új hozzászólás Aktív témák
-
sb
veterán
válasz -Skylake- #45 üzenetére
"Problémát jelent azonban az általános programozhatóság erősítése. Az eddigi fejlesztéseknél a grafikus feladatokban való szereplés volt a fő szempont, így a Sweet Spot stratégia alatt csak olyan változások kerültek az új generációs rendszerekbe, amit a fejlesztők a chip piacon mért élettartama alatt ki is tudnak használni. A jövőben esedékes igényeket felmérve azonban úgynevezett cGPU-ra (computational GPU) van szükség, vagyis az AMD szembekerül azzal a problémával, amivel az NVIDIA a Fermi architektúránál. Nevezetesen arról van szó, hogy a rendszert egyre inkább az általános számításokra kell kigyúrni, ami sajnos mindenképpen rossz hatással lesz a lapka méretére.
A GCN architektúra fejlesztése tehát a legkevésbé sem volt irigylésre méltó munka az elmúlt öt évben, hiszen a fejlesztés célkitűzése egy olyan rendszer elkészítése, mely alkalmazható a Fusion projekt során, illetve kiemelt szempont, hogy az általános számítások esetében is magas teljesítményt adjon le, továbbá támogassa a magasszintű programozási nyelveket, amivel a fejlesztők munkája megkönnyíthető. Mindezt még tetézi az, hogy a VGA-piacon meg kell felelni a Sweet Spot stratégiának, vagyis a rendszer hatékonyságát is az egekbe kellett tolni, mindemellett még a játékokban leadott teljesítmény növelését is figyelembe kellett venni."
GCN architektúra, Abu85 | 2011-12-22 06:01
Összegezve:
- szükség van computera
- Fusion
- de ennek ára van: lapkaméret, játékokban való hatékonyság, fogyasztás.Szóval ez nem nagyon jött be, de ezt a vak is látja.
Attól függetlenül, hogy elméletben tök igazad adok az egésznek. Már rég gpgpu-val meg APU-kkal kéne nyomulni, nem csak az 50%-os compute játékokat nézegetni.[ Szerkesztve ]
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz -Skylake- #45 üzenetére
Alapvetően 5 éve is voltak ilyen játékok. A Frostbite régebb óta átállt nagyrészt compute futószalagokra.
2006 vége óta gyártják erre a GPU-kat. Nem csak a GCN-t. Az összeset. Ettől persze az évek során fejlődtek, de az alapok már 2006-ban le voltak rakva.
(#47) sb: Nagyon ritka a csak compute játék. Azért ennek vannak hátrányai is. Az 50% közeli az egy elég jó szám, mert jellemzően találsz annyi shadert, ami kedvezőbben fut compute-ra átírva. De nem jó ezt túlzásba vinni, mert a futószalagnak nem része a compute lépcső, csak beköthető. Ott hasznos a compute, ahol gyorsít is, de sok helyen azért nem.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
Új hozzászólás Aktív témák
- Folyószámla, bankszámla, bankváltás, külföldi kártyahasználat
- Skoda, VW, Audi, Seat topik
- Napelem
- eBay-es kütyük kis pénzért
- Veszprém és környéke adok-veszek-beszélgetek
- Kertészet, mezőgazdaság topik
- Kihívás a középkategóriában: teszten a Radeon RX 7600 XT
- Tőzsde és gazdaság
- Villanyszerelés
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- További aktív témák...
- Asus Z170 Pro Gaming, Intel Core i5-6500, 16GB Kingston HyperX 2133MHz félkonfiguráció (használt)
- ASUS ROG STRIX Z370-H GAMING + Intel Core i5-8600K + SK Hynix 16GB DDR4 2666MHz - Számla + Garancia
- VADIÚJ, BONTATLAN! Mac Mini M2 8GB 256GB
- i7 7700K////1070 TI///16GB
- Intel NUC5CPYH (Celeron N3050, N3060, J3060) - 4GB RAM, 120GB SSD
- I7 - GAMER /8700K + VÍZ - Z370 - 16GB DDR4 - 512GB NVME - 4TB HDD -RX 6600/8GB DDR6- 700W - RGB HÁZ
- 10.GEN GAMER PC /B460-STEEL-I5 10400F +VÍZ - 1TB NVME + 4TB HDD - 16GB RGB - RX 6600-8GB DDR6 + RGB/
- Belépő szintű Gaming PC Intel i5-9400F, Nvidia GTX1650OC, 16GB DDR4, 512GB m.2 SSD, Seasonic 500W
- I5 6600/ 8GB/ SSD+HDD
- Polycom HDX hálózati videokonferencia HD video ip telefon