Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • válasz arn #22 üzenetére

    Attól még, hogy az NV egy marketing-bullshit gyár, itt pont igaza volt. A T&L egy igencsak fontos lépése a grafikus futószalagnak, ami színtiszta grafika, DirectX 7.0 óta már a GPU-n fut (fixfunkciós szinten), míg DX 8.0 óta már programozható is, így lett a pixel és a vertex shader. S akkor ezzel az összes grafikai feladatot egy egység végzi, ezért pontosabb GPU-nak nevezni csak azt, ami már T&L-t is tud.

    Nemrég sikerült persze ezt is meglépni, mégpedig azzal, hogy a culling is GPU-n fut, de ezt még kevés játék használja, s egyelőre ez nem szabványos, csak GPGPU szinten működik. Van a gyártóknak erre saját megoldása is, ugye ez a primitive shader az AMD-nél illetve a mesh shader az NV-nél. Ha ezt végre szabványosítják, akkor átkerül a CPU-ról a GPU-ra a futószalag egy újabb lépcsője, szóval olyasmi lépés lesz, mint a DX 7.0. Azonban fontos, hogy a culling nem egy feltétlenül szükséges lépés, nélküle is létezik grafika, csak ugye nem túl hatékony a renderelés, hogy ha azt is kirajzoltatod, ami nem látszik. :D

    [ Szerkesztve ]

    A RIOS rendkívül felhasználóbarát, csak megválogatja a barátait.

Új hozzászólás Aktív témák