Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • válasz cheatergs #40 üzenetére

    Pedig az elején direkt nem kötekedősen írtam le, erre belém köttök. :DDD

    Nem azt mondtam, hogy csak onnantól szabad GPU-nak nevezni, csak pontosabb. Eszerint a HW T&L-re nem képes hardverek azok grafikus vagy 3D gyorsítók, mivel a 3D->2D leképezés (transzformáció) még szoftveres, tehát a kártya csak egy részét végzi a 3D-s grafikának. Ami GPU, az már képes az összes 3D grafikai feltétlenül szükséges feladatot elvégezni, a leképezéstől kezdve a kész képig. Nem véletlen hogy az NV-nél itt indult a GeForce brand, ahogy az ATI-nál is a Radeon volt az első HW T&L képes hardver.

    A shaderek "csak" arról szóltak, hogy a T&L programozható is legyen. Ugye a T&L hozta be azt, hogy a GPU már eleve a 3D kordinátákat kapja meg, ne pedig a 2D-t. Így jött a fixfunkciós vertex feldolgozó, ami a leképezést végezte. A vertex shader pedig ebbe tud beleszólni.

    A RIOS rendkívül felhasználóbarát, csak megválogatja a barátait.

Új hozzászólás Aktív témák