Új hozzászólás Aktív témák
-
nagyúr
@All: örülök, ha érdekes volt
(#5) gothic20: ja, vszleg menne kevesebbel. Az 1.35V az első kísérlet volt alapon fagyogatás után - ment, nem melegedett, maradt.
(#6) Hopkins95: ahogy XuChi írta, ez egy single teszt - minden tesztem az. Korrekt multis tesztet csinálni kb. egy nagyságrenddel több munka, ami nekem nem fér bele sem időben, sem motivációban. Mellesleg a Ryzen 3 1200-zal eleve nekiállni sincs sok értelme.
A FH4-et és a JC4-et szívesen letesztelem - küldesz hozzájuk Steam kulcsot?Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
nagyúr
válasz Cingáriusz #16 üzenetére
Igen, magas beállításokon VGA-limit van. Mivel így 60 körül van az FPS, sok értelmét nem látom lejjebb venni, kivéve, ha magasabb refresh-sel bír a monitor - viszont 120-144Hz mellé sem a VGA, sem a CPU nem megfelelő.
(#15) Hopkins95: virágbolt nope
Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
-
nagyúr
válasz BerserkGuts #24 üzenetére
Hát ennek se füle, se farka. Mit nem mutat meg az átlag egy rövid tesztjelenetben? Mi a fenének a 0.1% FPS? Tudod egyáltalán, mi a különbség a CPU-limit és a minimum FPS között?
Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
nagyúr
válasz BerserkGuts #27 üzenetére
Hát ez igen tanulságos volt - megtudtuk, hogy évszázados tudományágak, valamint a versenysportok jelentős része matekból egyes. Meg úgy a fél világ - az átlagok összehasonlítását rengeteg helyen használják.
Komolyra fordítva, annyit sem tudsz a témáról, hogy az 1% FPS (amit egyébként nem győzöl hangoztatni) teljes néven "low 1% FPS" vagy "minimum 1% FPS". Érveid nincsenek, csak hangoskodsz. Mit keresel egyáltalán egy szakmai topicban? Vagy szedd össze magad, és mondjál érveket arra, hogy miért értelmetlen az átlagok összehasonlítása, vagy kívül tágasabb.
Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
nagyúr
Igen, ez egy népszerű gondolatsor, sokan hangoztatják, és a második fele izoláltan igaz is. Az első fele (az "átlag" játékélmény szempontjából az égvilágon semmire nem jó) viszont egy ebből levont rendkívül sommás következtetés, és jellemzően téves is. Miért? Mert azt a fajta oszcilláció, amiről írsz, a játékkészítők a lehető legtöbb eszközzel igyekeznek elkerülni, és egy jeleneten belül kb. kétféle esetben fordul elő:
1. Valamilyen erőforrás (leggyakrabban VRAM) kifogyófélben van, és be-befullad a végrehajtás
2. Túl sok tényező van, ami a játékmotor hatáskörén kívül van - ez pl. egy 64 fős multi játéknál jellemző, single-ben nem. Ez az egyik oka amúgy, hogy multihoz teljesen más mérési módszer kell.
3. A harmadik eset pedig az, amikor több jelenet van a mérésben, tehát az ingadozás a jelenetek között van, nem jeleneten belül.Az első kettő ebben a tesztben nem játszik, a harmadik pedig úgy érhető tetten, hogy az átlagos FPS-t is csökkenti (amúgy az első kettő is). Miután ebben a tesztben van négy méréssor eltérő platform-konfigurációval, az rögtön látszik, hogy ilyen jelenetek közötti eltérés CPU-igényben csak akkor jöhet szóba, ha a négy méréssor nem egyforma. Ez pedig azt mutatja, hogy valahol limitál a CPU / system RAM - és minden ilyen esetnél ezt is írtam le. Szóval akkor mi a gond az átlag FPS-sel?
Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
nagyúr
válasz BerserkGuts #36 üzenetére
Mondom, mit kéne csinálni: távol kellene maradni a szakmai topicoktól, mert láthatóan olvastál / youtube-oztál egy csomó mindent, ami megtetszett, de nem érted, mi a háttere. A hasonlataid egytől egyig rosszak, mert a falu öregjeinél nincs verseny abban, hogy melyik faluban milyen hosszúak a botok, ellenben pl. egy Indycarban az átlagsebesség alapján vetnek össze teljesítményt. Akkor ők is hülyék? Meg a statisztika, mint tudomány általában?
Azt lejjebb már írtam, hogy a minimumok kilengése az átlagot is erősen befolyásolja, tehát azonos VGA mellett marhára nem lesz egyforma a három CPU sebessége, szóval az a példa is fals. A belinkelt grafikonod mellesleg rosszul van méretezve, úgyhogy kb. olvashatatlan.
Csak hogy tanulj is valamit. A frametime-analízis szerepe az, hogy kimutassa az átlag által megmutatott teljesítmény stabilitását. Két teljesen különböző mérőszám, teljesen másra lehet őket használni - jelen teszt céljára az átlag FPS tökéletesen megfelel. 2010 óta használok frametime-elemzést, tudom, hogy mikor van rá szükség.
Ja, és a stílusból meg vegyél vissza.
Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
nagyúr
A 8GB jelenleg csak nagyon kevés játékban hoz extrát, de azt senki nem tudja megjósolni, mi lesz 2 év múlva. A "több VRAM mellé gyenge a GPU" típusú mondás viszont hülyeség, a VRAM-használatot legelsősorban a textúrák mérete tolja felfelé, ahhoz meg nem kell GPU kraft. Szóval az könnyen előfordulhat, hogy egyre több játék jön, ahol a textúraminőséget le kell venni Ultra-ról High-ra - az egy másik kérdés, hogy ez fog-e szabad szemmel észrevehető minőségromlást hozni.
Min 2% chartokat most nem csináltam, de néztem a számokat, nem voltak anomáliák sehol.
Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...