Új hozzászólás Aktív témák
-
polika
senior tag
Az amit a lowpass filter, a zajszűrés, bayer algoritmus szétcsesz (apró kis kontraszt különbségeket az antialiasolás, bayer algoritmus és a zajszűrés összemos).
Pl füvet fotózol és zöld masszát kapsz ahelyett hogy megmaradnának a fűszálak tónus különbségei az árnyékban, nap sütéses oldalukon stb. Főleg ott kezd ez problémás lenni amikor a leképezni kivánt dolgok mérete kezd közelíteni ahoz a 3 pixel sugarú "körhöz" ahol a lowpass filter elkeni a tónusokat hogy antialisoljon, aztán a bayer alogoritmus számolja a környező pixelekből hogy mi is lehetett ott a valóságban. És utoljára a zajszűrő algoritmus szintén elkezdi átlagolni a pixeleket.
A minnél több megapixel még mindig eléggé ott van a marketingben sajnos és úgy lövik be az érzékelőket hogy jó esetben alap ISO-n nincs zajszűrés aztán elkezdenek számolni, szűrni, kenni ami legtöbb témánál, illetve kis bélyegképen annyira nem látványos, de falra kitehető igényes méretben már igen.
Erre érzékeny témáknál (természet képek, tájképek) viszont nagyon kiugró lehet. Elő kell venni egy filmről előhívott akár pici 10x15-ös képet meg egy digiset ahol falevelek, fű stb van, és mindjárt látszik a különbség.
-
-
polika
senior tag
Mert mostanában az összes gyorslaborban szinte csak a digitális levilágítós masinák vannak. Ergó nem az van mint régen hogy filmet szépen levilágítják hanem előbb bescanneli, aztán LED-es meg tudom is én milyen módon levilágítják papírra. A papír az már rendes analóg hívás viszon előtte a te negádat digitalizálják, digitalisan korrekturázzák (expo, kontraszt, autocolor stb) és a 8 bites digi képben már nincs benne az a dinamika meg részlet amit egy rendes analóg levilágítással lehet megoldani. Ezért sokszor jobb ha otthon bedigitalizálod 16 bit színmélységben (csatornánként) aztán belősz minden tónust stb kalibrált monitoron, lekonvertálod 8 bites sRGB-be a végén (mert sajnos a legöbb helyen ahova mentem legalábbis itt szegeden, alapban sRGB-nek veszik a képet és hiába mondod hogy más színtérben van azt nem tudják hogy kő kezelni és szarok lesznek a színek). Aztán mondod nekik hogy no korrectionban hívják le.
Szinesben nincs összehasonlítási alapom digi/hagyományos levilágítás közti különbségre, de FF-ben van. Egy haveromnál laboráltunk FF képet sötétszobába hagyományos módon kül papírokra és sokkal szebb a kézi laborálás, csak sajnos sokkal macerásabb is
Főleg az hogy eltalád milyen papíron mutat a legjobban, és aztán ahoz a papírhoz milyen idők (expo, hívás) kellenek.
-
ROBOTER
addikt
Van itthon a gyerekemről ASA400-as minőségi nega 30x45-ösben, vegyszeres hívással. Sehol nincs a kiállításra készült azonos méretű digi képekhez képest.
Ki beszél itt FF-ről? Az most hogy jön ide?
Ha FF lenne az érzékelő, nem lenne CFA, többszörös lenne a fényhasznosítás, sokkal kisebb pixelek lehetnének azonos S/N-hez azonos ISO-n.
Új hozzászólás Aktív témák
ph Fotókon a Leica következő generációs gépe.