Új hozzászólás Aktív témák
-
Márton
nagyúr
válasz julius666 #35 üzenetére
Látószögtől is nagyban függ: Imaxban pl. igen kevés a 24 a középső sorokból is.
Ott is rángat, mert egyszerűen túl nagyon már a képkockák közti különbségek.Emlékszem, mikor meglátogattam a vidéken élő nagymamámat, azt mondta: "fiam, egy napon még emberek fogják pazarolni az idejüket arra, hogy elolvassák amit írsz"
-
ddekany
veterán
válasz julius666 #40 üzenetére
"viszont ennél magasabb fps-en (már 30-on is!) meg úgy néz ki mint ha valami brazil szappanoperát néznél. Mint ahogy ddekany is leírta."
Másfelől, legalábbis számomra, megérné ezt megszokni. Gondolom pár hét alatt elmúlna az az asszociáció (simább mozgás -> TV sorozat). Különösen a modern képernyőkön (összevete pl. az 50 Hz-en villódzó TV-vel) rettenetesen látszik ez a rángatás.
-
ddekany
veterán
válasz julius666 #48 üzenetére
Nem tudom már mennyi, de hogy nem 2, hanem annak többszöröse, az biztos, és a képernyők felbontása sem volt túl magas. Plusz a felvételnél is elég sok gond adódna. Ha valami csak 3D modellekből áll, akkor elvileg le lehet renderelni a filmet akárhány szögből, viszont ha van nem-CG rész (és általában van, meg pl. sportközvetítést aligha lesz valaha is CG), akkor már gond van. Jelenleg azok a jelentek felvehetők kétlencsés kamerával (nem tudom mi a szakkifejezés...), mert csak két kép kell, és főleg, a két nézőpont közel van egymáshoz.
[ Szerkesztve ]
-
válasz julius666 #35 üzenetére
Nem csak a kamera tud akadozni, hanem a 3:2-es fps konvertálás miatt is remegősnek hathat.
Kedvenc tesztem erre a Solaris című film eleje, mikor a doki megérkezik az állomásra, és vagy egy percig húzzák szép folyamatosan oldalra a kamerát, de 60Hz-es monitoron ugrál, mint az állat, mert épp olyan a sebesség, és a jelentben látható geometriai formák, hogy nagyon zavaró a 3:2-es villogtatás.
Másik véglet pedig a G.I.Joe mozi, ahol az operatőr rázza a kamerát, mint valami parkinzonkóros rohamosztagos, aki felrántott fél kiló kólát a sisak mögé. Érdekes mód az pont ellenkező hatást vált ki, és teljesen elfedi a 3:2-es fps konverziót, illetve számomra szép folyamatos mozgás látszatát adja, miután az agyam már többnyire kompenzálta a kameravibrációt az érdekesebb jelenetek idejére.
Bár való igaz, hogy mozgásinterpoláció nélkül 120Hz-en sem tökéletes az oldalazó mozgás, az a minőségű feldolgozás pedig nagyon bugos (nem is használom), amire a CPU-m képes (q6600@3,6Ghz, és anélkül ellammog valami 0-10% közti használaton, még rendes Blu-Ray-ek lejátszása közben is, mert csak maga a dekóder software-es -FFDShow-, a renderer-em csinál minden mást, ami már GPU-n fut.)Ezért filózok már fél éve a monitorcserén, mert beleszerettem a Dell U2410-be, viszont azon is fix 60Hz-en jár csak a panel, és várom mit hoz mellékhatásként a 3D hype, de eddig semmi értelmeset, csak 120 TN-eket 60Hz-es IPS-ek áráért. És itt már igaz, hogy inkább egy kis ugrálás néha, mint állandóan szar színek.
[ Szerkesztve ]
TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."
-
Márton
nagyúr
válasz julius666 #62 üzenetére
Én még nem próbáltam e módszert, csak jókat hallottam róla, magyar fórumról is.
S hogy miért használják? Mert van akit zavar a 24Hz.
Minél nagyobb a látószöged, annál inkább.
Minél gyorsabban mozog a téma, a kamera, annál inkább.
Cameron is azt nyilatkozta egy Avatar vetítés után, hogy a jövő a 48.Emlékszem, mikor meglátogattam a vidéken élő nagymamámat, azt mondta: "fiam, egy napon még emberek fogják pazarolni az idejüket arra, hogy elolvassák amit írsz"
-
ddekany
veterán
válasz julius666 #62 üzenetére
"De én még mindig nem értem, mozifilmeket miért akartok "simábbá" tenni.
Szerintem a 24p egyáltalán nem zavaró képernyőn"Szerintem meg nagyon is az, szóval ezért. Persze szokni kellene a magasabb fps-t (az a bizonyos TV sorozat érzet...), de valószínűleg könnyen meg lehet szokni a jót. (Persze az lenne az igazi, ha eleve 48 fps-el vennének fel elve... Nem tudom a legjobb interpolálók hol tartanak. Amit én próbáltam még, az elég sok vicces artifact-et csinált.)
[ Szerkesztve ]
-
válasz julius666 #58 üzenetére
Hol is kezdjem? Ja tudom: Te most direkt kötözködsz?
Én végig 1080p24 videókról (akár eredeti Blu-Ray-ekről, vagy normális ripekről) beszéltem, nem 25fps-re felgyorsított PAL DVD-kről, vagy ezekből átkonvertált warez-fake-HD szarokról. Ezt sem tudod, honnan szülted, hogy nekem bizonyosan az utóbbival van dolgom. Még nem is láttam olyat élesben, hogy 1080p24-re konvertált PAL DVD. (Olyat esetleg, hogy a rendezői változat extráit DVD-ről vágták be, de akkor is rendben volt az fps, főleg hogy feltehetően NTSC DVD volt a forrás, nem PAL). Ellenben a PAL DVD-ket úgy néztem régen 60Hz-en (ma már inkább csak HD-t nézek), hogy visszalassítottam őket 23,976 fps-re. (Mert ugye mozifilmek esetében úgy készülnek, hogy felgyorsítják...)
Mit nem lehetett megérteni azon a bekezdésen? Olvasd el újra, de ha akarod leírom vázlatosan:
- 60Hz-en akadozónak látszik a folyamatos oldalazó mozgás a 3:2-as fps konvertálás miatt
- 120Hz-re épp kifér 5x a 24 fps, viszont ez önmagában viszonylag kevés, így még mindig nem látszik tökéletesen folyamatosnak a lassú, oldalazó mozgás. (Bár jó Vsync-el, ami szintén nem magától értetődő dolog a legtöbb rendererrel, nekem már megfelelne, és eszembe sem jutna interpoláltatni)
- A mozgásinterpolációval gyártott köztes képkockák beillesztése 120Hz-en is folyamatosabb mozgás hatását kelti.
- Interpolált képkockák beszúrása 60Hz-en eliminálná a 60Hz-nél szükséges 3:2-es FRC-t.
- Normális minőségű, valós idejű interpoláció nem valósítható meg mai CPU-kkal.
- A mai GPU kb. 10x gyorsabbak párhuzamosítható számításfolyamatok alatt, így a VGA-m talán megbirkózna vele. Például egy OpenCL-es Avisyth...
- Én csak 8 hamis képkockát akarok interpolációval előállítani (valami értelmes módon szétosztva a 24 közé) az erőforráskímélés, és a kedvezőtlen mellékhatások visszaszorítása miatt.A többivel kapcsolatban:
- Én nem használnám a helyedben a pulldown szót, az inkább telecine eljárásnál használatos kifejezés. Ez itt simán FRC, semmi interlaced telecine. (De ebbe most csak azért kötök bele, mert...)
- A többi hablatyolásra csak a fenti kijelentésimet tudnám copy-pastelni a megfelelő helyekre. Megtenné ezt helyettem az univerzális fordítógéped?Mer' aztán filmnézéshez olyan pokolian elengedhetetlen az a nagy színhűség -.-
Khhhmmm, kérem!!! Igen, méghozzá rohadtul! Jobban, mint PC játékokhoz, vagy webes tartalmakhoz.Ha nagyon akarod szemezgetek neked:
A DVD-k és Blu-Ray-ek 8 bites 4:2:0-és YCrCb-ben vannak kódolva. Eszerint a fényerősség Blu-Ray-en például 1920x1080-as (vagy képaránynak megfelelő magasság) felbontású, a színek viszont csak fele ekkora, 960x540 felbontásban vannak tárolva, ami még a fekete-fehér és színes TV-k közti, valamint a váltáskor meglévő frekvenciakiosztásokkal való kompatibilitás öröksége, de jól jön az optikai adathordozók szűkös tárhelyének, illetve a HD adások még szűkösebb sávszélességének is, így egységesen megtartották mindenhol, még az RGB HDTV-k korában is az YV12 formátumot.
Na most, mire a YV12-ből RGB lesz, már nem 8 bites integer, hanem lebegőpontos számokat kapsz, amit még tovább halmoz egy értelmes (például bilinear helyett spline64) átméretező eljárás (a színekhez). Ezt jó szokás szerint 16 biten érdemes babrálni menet közben (mondjuk 32 bites számításokkal, 16 bites értéket kimentve), és talán 10 bitre lenne érdemes visszakerekíteni, de ugye manapság 8 bitre kell, így jobb helyeken ditherelni szokták.
Akkor fogj meg egy 6 bites TN panelt, ami már a 8 bitet is csak dithereléssel tudja, és add oda neki a 16-ról 8 bitre ditherelt képet, további ditherelésre. Jól hangzik?Már a mostani monitorom sem lenne az asztalomon, ha nem létezne color management-es video renderer, mert anélkül wide-gamut-ban nézve feltűnően vörös az emberek arcbőre, ami engem már kimondottan zavart filmeknél is.
Szóval igen, fontos egy normális panel filmnézéshez, főleg HD-hez. Nekem még az se mindegy, hogy bilinear vagy spline64 eljárás nagyítja-e fel a színtérképet Blu-Ray-eknél, mert ha nyitott szemmel nézel egy normális panelt, akkor látható a különbség.
[ Szerkesztve ]
TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."
Új hozzászólás Aktív témák
- sziku69: Szólánc.
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- ASUS notebook topic
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Végre tudjuk, hogy mikor jön a Test Drive Unlimited Solar Crown
- Test Drive Unlimited [FAQ, Ph! Játékosok listája és térkép az első hszben]
- Mibe tegyem a megtakarításaimat?
- Székesfehérvár és környéke adok-veszek-beszélgetek
- További aktív témák...
- Ej-Ha! Lenovo ThinkPad P53s Szép Home & Business Laptop -70% 15,6" i7-8665U 16/512 Quadro P520 2GB
- Új Lenovo ideapad 5 Pro Prémium Ultrabook 14" -30% Bivaly Ryzen 5 5600U 8GB 512GB 2,2K RADEON 2GB!!
- iPhone 13, 128GB, starlight, kártyafüggetlen, 88% akku
- Tyű-ha Lenovo Thinkpad T15 "Golyóálló" Üzleti Laptop 15,6" -50% i7-10510U 4Mag 32GB/512GB FHD IPS
- Új 2K AM5 Gamer PC R5 7600/RTX 3070 8Gb/2X8Gb 6000Mhz DDR5/500Gb SSD M2/700W 2Év gari
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen