Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Fitzgerald

    veterán

    válasz proci985 #38 üzenetére

    Igen, maguk a készítők is szkeptikusak voltak annak idején a Thief sikerével kapcsolatosan, pont azért, amit írtál. Akkoriban ugye a pörgős arena shooterek éppen fénykorukat élték, és egy ilyen piacra kellett betörniük egy teljesen új koncepcióval.
    De azért csak megtalálta a sorozat a maga nem is olyan kicsi közönségét.
    Én játszottam mindegyik Thief játékkal, a klasszikus trilógián kívül még ezzel a szar 2014-es remake-el is.
    Nagyon szerettem az első kettőt is, de a Deadly Shadows volt számomra a Looking Glass (akkor már Ion Storm) magnum opusa.
    A maga idejében sajnos nem kapta meg a neki járó elismerést, mert nem volt elég a fan service a klasszikus Thiefhez szokott közönségnek, illetve sokan irtóztak a third person játékmenettől (ami egyébként opcionális, first person nézetben is játszható, de a keményvonalas pózerek számára valamiféle ősbűnnel ért fel, hogy egyáltalán került bele tps mód).
    De aztán idővel igazi kult klasszikus lett belőle, és ma már sokan - köztük én is - a legjobb Thiefként tartják számon.
    Nem készült se előtte, se azóta olyan játék, ami ekkora hatással lett volna rám.
    A fő szál is rohadt jó, a kis mini-sztorik is (pl. Lauryl és Inspector Drept története borzasztóan hangulatos, még ha mérhetetlenül szomorú is).
    És hát a játéktörténelem egyik legfélelmetesebb pályája is ebben a játékban található (Shalebridge Cradle).
    Aztán persze nyilván vannak sokan akiket nem kap el a hangulata, egyszerűen nem nekik való a játék.
    Ezt is el tudom fogadni, de egy próbát mindenképpen érdemes tenni vele még akkor is, ha az első kettő nem jött be.
    Nem is szükséges játszani az első kettővel ahhoz, hogy kerek legyen a sztori, de azért persze ajánlott.
    Nincsenek benne rpg elemek, immersive simekre jellemző karakterfejlesztés, de nem is hiányoznak belőle ezek a dolgok. Van néhány gadget amit használhatsz, és ennyi.
    Ha esetleg elkezded, a Sneaky Upgrade-et mindeképpen tedd fel, rengeteg dolgot lehet benne állítani. Magasabb felbontású textúrák is vannak benne, widescreen fix (a 4:3 éra vége felé készült a játék), meg még egy csomó minden.

    Invisible War-ra már csak azért is vagyok kíváncsi, mert azért nyilván más élmény huszonegykét évesen játszani egy komplex, branching immersive sim-el, és más majdnem 2 évtizeddel később felnőttként, 40 környékén.

    Cyberpunkhoz azt hiszem csak egy kieg jön végül, pár hónapja erről szóltak a hírek. Meglátjuk, azért természetesen kíváncsi vagyok, hogy milyen irányba viszi a játékot.

Új hozzászólás Aktív témák