Új hozzászólás Aktív témák
-
*Ropi*
félisten
válasz bajnokpityu #2612 üzenetére
Akkor lehet rosszul emlékszem, de az egyik szerveremben egy Radeon van és emlékszem sokat kellett masszírozni, mire pontosan jött ki belőle a 1920x1080 a Samsung TV-re.
Weboldalam: http://karpatisandor.hu
-
*Ropi*
félisten
válasz bajnokpityu #2614 üzenetére
Ez valami passzív hűtéses Asus HD6450, de szerintem lényegtelen a kártya típusa, mert driver hiba volt minden esetben amikor találkoztam a jelenséggel. Lehet az újabb (processzorba integrált) szériák már nem csinálják, nem követem az AMD vonalat csak ha direktben elém kerül egy-egy.
Weboldalam: http://karpatisandor.hu
-
*Ropi*
félisten
válasz bajnokpityu #2616 üzenetére
Tudom, hogy csak az első IGP, én viszont több (nagyságrendileg 7-8 db, tehát nem véletlen) 5, 6, és 7-es szériás kártyával is tapasztaltam. Mint mondtam: 100% driver probléma, az újakkal azért nem jön elő mert azokhoz már eleve friss driverek vannak, amikben már javították.
Weboldalam: http://karpatisandor.hu
-
*Ropi*
félisten
válasz MrChris #2618 üzenetére
"...a LUT managerrel vagy a Windows színkezeléssel betöltött kalibrácónak szabad különbözni?"
Ha minden jól működik, akkor nem.
"Furcsa lenne, hogy egy D/A konverternek számít miből kapja ugyan azt a bitsort. HDMI gondolom veszteség nélküli jelfolyam."
Nem szeretnék ebből hitvitát generálni, már többször ki lett vesézve: a lényeg, hogy ezeket a digitális adatokat is befolyásolja a jitter. A képjel tömörítetlen, a hang lehet tömörített is.
"LG tv-n egyáltalán nem volt kép, meg se jelent a tv-n hogy aktív lenne a HDMI."
Kábelhiba kizárására próbáltátok másik kábellel is?
Weboldalam: http://karpatisandor.hu
-
*Ropi*
félisten
válasz MrChris #2620 üzenetére
A HDMI kanócban 19 ér megy (az USB3.0-ában csak 9), amiknek a szigetelése kritikus: nem csak egyben, de külön-külön, egymáshoz képest is megfelelően kell árnyékolni őket. Itt szokták a noname gyártók elrontani és innentől "szemetel" az adott kábel. Egyébként van hibajavítás az átvitelben: ha jól tévedek a HDMI-nél TMDS csatornánként 8 Bit a hasznos adat a blokkokban, a maradék kettő a CRC. Az USB szabvány viszont jóval komolyabb hibajavítást használ, hiszen adatátviteli szempontból jóval kritikusabb a felhasználási terület.
És igen: változik a kép - GTX960 és GTX 760 közt szemmel láthatóan, majd a jövő héten számszerűsítem (megmérem), ha lesz időm és még nálam lesz a másik VGA.
[ Szerkesztve ]
Weboldalam: http://karpatisandor.hu
-
*Ropi*
félisten
válasz MrChris #2624 üzenetére
Nálad a "videó színbeállítások megadása" opciónál kell "teljes"-re állítani a kimeneti tartományt.
A driverben a visszacsatolás pedig gondolom azért nincsen leprogramozva, mert aránytalan többletköltséget jelentene a gyártóknak. Vagy majd lesz "ATI-AMD / nVidia Photograpy Pro" driver, amiben fizetős opcióként monitorozható a Bithibák létrejötte és az ebből adódó színtér módosulás (csak viccelek).
Weboldalam: http://karpatisandor.hu
-
*Ropi*
félisten
Volt egy kis időm, megcsináltam a tesztet a saját GTX760-am és egy GTX960 igénybevételével. A setup a következő: Win 7 x64, v361.91-es nVidia driver, a legfrissebb (v3.1.2) DisplayCAL, az i1D3-am és a Dell 2709-em (kétszer is visszamértem, hogy ne legyen tévedés, de a két 960-as mérés közt csak hibahatáron belüli eltérések voltak, így biztos, hogy korrekt).
Röviden: a fehér pont max. 13 Kelvinnel csúszott el (ez minimális: még hibahatáron belül van), viszont a Gamma görbe nagyon elszállt (2.23 ---> 1.91). Itt vannak az eredmények: a DeltaE 2000 pontosabb, mint a DeltaE 94 - itt a kéttizedes eltérések valóban minimálisak, viszont a Gamma ekkora eltérése szerintem nem fér bele.
GTX760-nal:
White level = 100.09 cd/m^2
Aprox. gamma = 2.23
Contrast ratio = 769:1
White chromaticity coordinates 0.3145, 0.3303
White Correlated Color Temperature = 6398K, DE 2K to locus = 4.3
White Correlated Daylight Temperature = 6401K, DE 2K to locus = 0.5
White Visual Color Temperature = 6251K, DE 2K to locus = 4.1
White Visual Daylight Temperature = 6416K, DE 2K to locus = 0.5GTX960-nal:
White level = 101.26 cd/m^2
Aprox. gamma = 1.91
Contrast ratio = 764:1
White chromaticity coordinates 0.3147, 0.3306
White Correlated Color Temperature = 6388K, DE 2K to locus = 4.4
White Correlated Daylight Temperature = 6390K, DE 2K to locus = 0.4
White Visual Color Temperature = 6238K, DE 2K to locus = 4.2
White Visual Daylight Temperature = 6402K, DE 2K to locus = 0.3Weboldalam: http://karpatisandor.hu
-
*Ropi*
félisten
Nem hibásak (bármilyen másik két kártyával is megcsinálom: már előtte is megvolt, csak akkor nem dokumentáltam). A 760-as azt a kalibrálási eredményt tudja a monitorommal amit az elején linkeltem, a 960-as meg 2 napos: ügyfél gépébe vettem, csak a teszt negyedórájára privatizáltam el.
Weboldalam: http://karpatisandor.hu
-
*Ropi*
félisten
válasz bajnokpityu #2629 üzenetére
Persze, mindent ellenőrizem.
A 760-asé a helyes 2.2-es Gammával: az a saját kártyám, ahhoz van kalibrálva a rendszer.
Weboldalam: http://karpatisandor.hu
-
*Ropi*
félisten
-
*Ropi*
félisten
-
*Ropi*
félisten
válasz general #2637 üzenetére
Ha korrekciózva van akkor nem kell megadni a világítás típusát, mert a korrekció tartalmazza (egyébként korrekciózásnál kellett megadni).
Mutathatnál screenshotot a beállításokról, mert így bármi lehet.
Meg legelőször is definiáld kérlek azt, hogy: "botrányos eredmény"!
[ Szerkesztve ]
Weboldalam: http://karpatisandor.hu
-
*Ropi*
félisten
válasz general #2641 üzenetére
A CMD csatlakoztatása után a "tools" menüben az "import colorimeter corrections from other display profiling software" alatt töltsd be automatán a gyári korrekciós profilját (ekkor a netről letölti a legfrisebb X-Rite i1Publish -t és abból csomagolja ki a szükséges adatokat), ezen felül kell még betölteni a saját ccmx fájlodat. A "display & instrument" fülön a "white level drift compensation" és a "black level drift compensation" ne legyen bepipálva, a "calibration" fülön az "interactive display adjustment" előtt legyen pipa, a settings listából az "office & web D65, Gamma 2.2" beállítással próbálkozz első nekifutásra, a "white level" 80-140 közt, ahogy tetszik. A "black point correction rate"-nak állíts be kezdésnek mondjuk 0.7-et manuálisan, ha azzal megbicsaklik a görbe alja akkor az "auto"-t bekapcsolva ki tudod kísérletezni mennyit kér (a többszörösei számítanak, tehát 0.14, 0.21, stb)...A "calibration speed" minél lassabb annál pontosabb. A "profiling" fülön "XYZ LUT + matrix" profil legyen (a Firefox egyedül azt kezeli normálisan egyébként bekékülnek a képek v4 profillal), mellette a fogaskeréken ("advanced") lehet játszani a 33*33 helyett 65*65 mintavételezésű profilozással (pontosabb, de lassítja a mérést). A "profile quality" szintén minél lassabb annál pontosabb. A "testchart" lehet bármelyik, ami LUT profilokhoz való: minél nagyobb, annál pontosabb (és igen: annál lassabb vele a mérés - a "default" vagy az "extended" megteszi). Egyelőre ennyi, aztán majd az eredmények függvényében lehet pontosítani a beállításokat.
Weboldalam: http://karpatisandor.hu
-
*Ropi*
félisten
válasz general #2643 üzenetére
Ha feltételezzük, hogy nem beállítási hiba, akkor kizárásos alapon az eszköz a hibás.
Nagyon szépen lehet kalibrálni a 2410-et, csak nem egyszerű, mert el kell találni azt a fényerő és kontraszt tartományát, ahol a színképe nem csúszik szét. Standard módban, D65-tel...
Weboldalam: http://karpatisandor.hu
-
*Ropi*
félisten
Itt a topikban is le van írva.
(#2652) madgie: Persze.
[ Szerkesztve ]
Weboldalam: http://karpatisandor.hu
-
*Ropi*
félisten
Az függ az adott monitortól és attól, hogy mennyiért kalibrálnak.
Van olyan monitor amit akár havonta kell újrakalibrálni - a legjellemzőbb a 3 havonkénti időszak: kevés az, aminek elég az évente. Csak Te döntheted el, hogy mi éri meg jobban: vagy kalibráltatsz valahol vagy megveszel egy i1D3-at, ami mindig kéznél van és ~10 alkalom alatt visszahozza az árát.
Weboldalam: http://karpatisandor.hu
-
*Ropi*
félisten
Nem csak a hardver számít, hanem a szubjektív oldal (két ember szeme nem látja ugyanúgy ugyanazt a képet) is - gondolj a fotók emberfüggő megítélésére: van, akinek a dokumentaristán fakóbb színek tetszenek, másoknak pedig a (túl)szaturáltabbak.
Weboldalam: http://karpatisandor.hu
-
*Ropi*
félisten
válasz FreeBorN #2685 üzenetére
Délelőtti és kora délutáni napfény: 5500 Kelvin, déli napfény 6500 Kelvin. Viszont az emberi szem szubjektív (befolyásolható) műszer, ezért kell helyette abszolúte referenciapontos eszközt (koloriméter, spektrofotométer, stb.) használni.
(#2687) FreeBorN: Szerintem többet vesztesz vele a vámon, mint amennyit nyersz a réven - lehet lukkamerával fotózni de DSLR-rel / MILC-cel is: az előbbinek megvan a "D.I.Y." faktora, az utóbbi viszont hatékony. A Hősök Terére:
(#2688) TheChos3nOne: Az a 3k alulbecsült érték (szvsz), hiszen többe kerül az ember energiája amit beletölt - még ha egy lépést sem kell tennie hozzá, mert házhoz viszik neki. Bár mindenki maga dönti el, mennyire értékeli saját tudását és idejét...
Weboldalam: http://karpatisandor.hu
-
*Ropi*
félisten
-
*Ropi*
félisten
A LUT (a manapság divatos kifejezéssel élve) gyakorlatilag color grading, aminél (mint egyszeri megoldásnál) annyiban több, hogy azonos forrásból ismételhetően mindig pontosan ugyanazt az eredményt adja. Az 1D és a 3D LUT is színterek közti konvertálásra szolgál, viszont amíg az 1D LUT csak a megjelenítő eszköz kontrasztját, fehér pontját vagy általános színegyensúly módosításait képes kiszolgálni, addig a 3D LUT egy sokkal komplexebb rendszer, ami miatt a filmipar számára nagyon hasznos: képesek vele modellezni a kész anyagok látványvilágát, vagy egy (jobb) megjelenítőn egy másik (gyengébb) hardveres tulajdonságait. Egy mátrixként / rácsként fogható fel, amiben a tengelyek metszéspontjai egy-egy kimeneti RGB szín értéket képviselnek, amik adott bemeneti értékekhez vannak rendelve. A mátrix mindegyik metszéspontja a 3 színcsatornából az egyiknek egy bizonyos értékét adja meg, így a bemeneten lévő RGB értékek egy adott metszéspontot definiálnak a mátrixban. Legalábbis elvileg, mert van, hogy az adott pont nem metszési pontra esik, ilyenkor vagy interpolálással határozzák meg a köztes értéket, vagy nagyobb Bitmélységű rácsot alkalmaznak a pontosabb kvantálás érdekében. A 3D "kockák" általában 17×17×17-esek, mert ezekkel már elég pontos eredményt lehet elérni - az általános gyakorlatban 10 Bites RGB komponens log képeket használnak bemenetként, a kimeneti RGB értékeket pedig érintetlenül injektálják a megjelenítő eszköz frame bufferébe.
Fotók feldolgozásnál viszont nincs túlzott jelentősége, mert a szabvány színterek konstansan adottak és nincs miért eltérni tőlük (max. amikor Photoshopban alkalmazunk color grading-et, de ott szoftveresen megoldható).
(#2717) jjeahh: Ezért mondtam már korábban is, hogy a Chorme felejtős színkezelési szempontból: néha egy-két verzió erejéig működik benne, de leginkább nem.
[ Szerkesztve ]
Weboldalam: http://karpatisandor.hu
-
*Ropi*
félisten
válasz bajnokpityu #2720 üzenetére
De konkrétan milyen céllal akarod csinálni?
Weboldalam: http://karpatisandor.hu
-
*Ropi*
félisten
válasz bajnokpityu #2722 üzenetére
Weboldalam: http://karpatisandor.hu
-
*Ropi*
félisten
válasz bajnokpityu #2725 üzenetére
Mi a hibajelenség, mi nem sikerül, hol akadsz el?
Weboldalam: http://karpatisandor.hu
-
*Ropi*
félisten
"CTRL + Y"-nál azért nem látod a változást, mert már eleve sRGB színtérben dolgozol. Egyébként a "view" menüben a "proof setup"-nál be kell állítani hozzá az "internet standard RGB"-t.
Lightroomban megnyomod az "S" betűt és a jobb felső sarokban írja, hogy "proof view".
Weboldalam: http://karpatisandor.hu
-
*Ropi*
félisten
Használható OLED-hez is. Az i1D3 mérésének felső határértéke 1000 NIT (ez az UHD Bluray anyagok HDR-jének csúcsértéke), a Reference Vizio Dolby Vision HDR kijelző például 800 NIT-et tud. Ha nagyon fölé menne a kijelző, akkor pedig ND szűrővel meg lehet oldani. Egyedül projektoroknál, az 5% alatti sötét részekkel lehet gondja (indirekt mérésnél nagyságrendekkel kisebbek a mért szintek) - de csak egyes típusokkal (és ott is csak speciális esetekben, amikor a rekesz / írisz teljesen zárva van és a fényforrás már nem új benne).
A következő lépcső a BasICColor Discus, ami csak marginálisan jobb viszont 2x drágább.
[ Szerkesztve ]
Weboldalam: http://karpatisandor.hu
-
*Ropi*
félisten
A magánvéleményem, hogy nem vennék IPS panellel szerelt monitort grafikai munkára, de ezt most hagyjuk... A CX271-ben van polarizáló réteg, viszont ezzel együtt is ingerküszöb feletti (a kategóriájához, az árazásához és az VA panelekhez mérten) az IPS glow-ja, valamint a GB-R háttérvilágítása miatt zöld / magenta beütése van a sötétebb területeken.
Nálam a választási sorrend az alábbi lenne: Eizo CG277, NEC PA272, Eizo CX271.
Weboldalam: http://karpatisandor.hu
-
*Ropi*
félisten
válasz deja vu #2749 üzenetére
A PA272-őt azért ajánlottam a CX271-el szemben, mert összességében (az ár / teljesítmény arányát figyelembe véve) jobb annál.
Tudom, hogy a többinek is GB-R a világítása, viszont más polárszűrőket alkalmaznak rajtuk.
Naná, hogy keresztre feszítenének, ezért is nem járok oda. Egy Dell 2709-em van, meg egy Eizóm, de a napi 12+ óra munkára a Dellt használom és tökéletesen meg vagyok vele elégedve. Pont azért, mert még CCFL a világítása, meg "csak FHD" a felbontása (amire a monitorosban "retró-ciki"-t mondanának ). Cserébe nagyok a pixelei és nem vibrál a világítása - nem folyik ki a szemem ha egész nap előtte ülök sem, ráadásul megvan a majdnem teljes Adobe RGB színtere (98%-ot tudtam belőle kihozni), meg ami a lényeg, hogy rendes feketéi. Az meg nem zavar, hogy instabilabb az 1 év után is pontos Eizónál, mert azt nehéz überelni. Nem mindig a legújabb a legjobb: lett volna lehetőségem 1:1-ben U2711-re garanciáztatni de pont az IPS panel miatt nem tettem. Most már tudod, hogy kicsit "analógabb" vagyok az átlagnál: ennek a "kalibrációnak" a figyelembevételével olvasd amit írtam! Tudom, hogy folyamatosan fejlődik a technika, viszont én azt nézem, hogy a szememnek mi a jó, nem pedig a csiribiri feature-öket. Egyébként pl. a témában szintén tájékozott KTTech is egy IPS-es Eizót (ha jól tévedek 2433W volt) cserélt le egy ugyanilyen Dellre miután látta nálam (ő is 5. stádiumban lévő pixelkukkoló ).
A Foris széria valóban nem aratott osztatlan sikert.
Mindenképpen csak a minimum 1440p panel jó? Még úgy is, hogy a Windows HiDPI kezelése ilyen gyenge lábakon áll, amilyeneken?
Weboldalam: http://karpatisandor.hu
-
*Ropi*
félisten
válasz Johnny Cage #2754 üzenetére
És ha jól emlékszem pont Veled beszéltük, hogy ha paraszthajszálnyival is, de sikerült pontosabbra kalibrálni a Dell-t, mint az Eizót (igazából deja vu-nek írom).
Weboldalam: http://karpatisandor.hu
-
*Ropi*
félisten
válasz deja vu #2753 üzenetére
A 800-as dinamikaátfogás egy konzumer kategória teteje (laptop monitoroknál pl. már az 500 is jónak számít) átlag, 1000 felé közeledve már megfontolandó nehogy a végén átess a ló túlsó oldalára és gyengébb konzumer monitoron visszanézve esetleg élvezhetetlenek lesznek a képek a kisebb kontrasztdinamika miatt. Most már kíváncsivá tettél, hogy mire szeretnéd használni a monitort, ahol ennyire ki akarod maxolni a kontrasztot is?
Weboldalam: http://karpatisandor.hu
-
-
*Ropi*
félisten
Jellemzően pár éves Acer, Asus meg HP modellekkel találkoztam - ezek az 500-at éppen, hogy átlépték (262K árnyalatos, széthúzott színterű panelek - biztos nem TN). Ahogy Te is mondod: az újabban terjedők már jobbak - fejlődik a technika.
(#2759) XZoli: Ha az sRGB szabvány 80 Cd/m2-hez állítottad, akkor lehet ilyen gyenge eredmény.
[ Szerkesztve ]
Weboldalam: http://karpatisandor.hu
Új hozzászólás Aktív témák
- Azonnali mobilos kérdések órája
- Mesterséges intelligencia topik
- Gaming notebook topik
- Vezetékes FÜLhallgatók
- World of Tanks - MMO
- ThinkPad (NEM IdeaPad)
- Kertészet, mezőgazdaság topik
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- Milyen egeret válasszak?
- Tovább csiszolja a Nothing a Phone (2a) kameráját
- További aktív témák...
- Acer Nitro gaming monitor - VG240Y-bmiix/ 23.8 / 1920x 1080/ 75Hz/ Hibátlan állapotban!
- BESZÁMÍTÁS! SAMSUNG Odyssey G7 C32G75T monitor garanciával hibátlan működéssel
- SAMSUNG (LS34C500GAUXEN) 34 " GAMER WIDE MONITOR ! AKCIÓ!
- SAMSUNG (LS49AG950NUXEN) G9 5K GAMER CSÚCS MONITOR ! AKCIÓ!
- SAMSUNG (LS32CM500EUXEN) 82CM FULL HD SMART MONITOR ! AKCIÓ!
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs