Új hozzászólás Aktív témák
-
*Ropi*
félisten
válasz scarbantia #1808 üzenetére
"Értem, hogy a nyomatnál a napfényt vesszük alapul, de ha jól tudom, akkor a D50 és a D65 is egy "napfény szabvány", és ha lenagyított fotó a kimenet, akkor D65 a megfelelő érték. Miért?"
A D50 a délelőtti és kora délutáni napfény, a D65 pedig a déli. A weben a 6500 Kelvin (D65 ekvivalens) a szabvány, feltéve, hogy webes kimenetre dolgozol. Ha nem webre, akkor 5000 Kelvin.
"A fényerős részt nagyjából értem, tehát ha összehangolom a környezeti fénnyel, akkor elvileg kisebb fényerő is lehet jó."
Fordítva: a környezeti fényt kell a monitorhoz hangolni. Képfeldolgozáshoz a 100-140 Cd/m2 ajánlott, de pl. az sRGB szabványban 80 Cd/m2 van megadva a megfelelő kontrasztátfogáshoz. Tehát minden attól függ, milyen szabványban dolgozol.
"3DLUT nem csak a legkomolyabb monitorokban van? Csak mert láttam olyan monitort, ahol van hardveres kalibrálás, de 3DLUT-ról nincs szó sehol. Viszont azt továbbra sem tudom, hogy ha a monitorba nyúlunk bele hardveresen, akkor kell-e .icc profil, vagy a monitoron belül zajlik minden korrekció?"
Monitoron belül történik.
"Ps-ban azért tettem be a monitorprofilt, mivel itt volt meg minden szín a palettán(wide gamut). Ahogy megyek szűkebb színterek felé, annál jobban olvadnak össze az árnyalatok, és a végén már csak valami fakó téglavörös van piros helyett, de már AdobeRGB esetén is csúnya az eredmény. Kimeneti színtér általában van, de gondolom ahhoz eszközprofilt kéne szerezni."
Ha PS-ben monitor színtérben dolgozol, akkor csak nálad néznek ki jól a képek, sehol másutt. A kimenetnek megfelelően ProPhoto RGB, Adobe RGB vagy sRGB gamut a nyerő.
"Ez már nagyon off, de felmerült, hogy a laborok milyen profillal dolgoznak? Ha jól tudom a fotópapírok az sRGB-t se fedik igazán, illetve egész más alakú a színtér, de erről nagyon kevés infó van. (pedig ez megint egy nagyon érdekes kérdéskör, hogy a mai laborok, valamint csúcsnyomtatók milyen színtereket tudnak, mekkora valós bitmélységgel különülnek el a tónusok, stb...)"
Amilyent megjelölsz nekik, hogy használjanak. Legalábbis a korrekt nyomdáknál így van, ahogy az is, hogy minden reggel kalibrálják a nyomdagépeket. Én a fine art albumaimat 16 Bites Adobe RGB tif fájlokban küldöm levilágításra egy külföldi nyomdának, de nem is olyan eredményt kapok vissza, mint ha a Porst / DM / MM / stb.-be küldtem volna. Valóban, a fotópapíroknak jóval szűkebb mozgásteret engednek, ráadásul van egy óriási nagy különbség köztük és a megjelenítők között: a megjelenítőknek saját fénye van, ami nagyban javítja a kontrasztdinamikájukat. Eleve megkülönböztetünk nyomtatott és levilágított médiumot: teljesen más a kettő, ráadásul a nyomdagépek nem RGB, hanem CMYK színtérben dolgoznak, ami megint egy más világ. Egyébként nagyjából mindegy, hogy a nyomdagép mekkora színteret tud, mert a nyomtatott médium a szűk keresztmetszet.
Weboldalam: http://karpatisandor.hu
Új hozzászólás Aktív témák
- Dell S2721 DGFA 27" 2K 165hz HDR400 G-Sync/Freesync Premium Pro monitor újszerű garanciális
- 200-240hz monitor
- DELL S2721HGF Ívelt Monitor - FHD VA 144Hz Adaptive Sync (G-SYNC / AMD FreeSync) - Számla +Gari
- Dell Alienware AW2521HFLA 25" FULL HD IPS 240HZ / ALZA GARANCIA
- ASUS ROG Swift PG32UCDM, 32''-os 4K UHD OLED gaming monitor, ÚJ, 3 ÉV GARANCIA
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs