Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Teasüti

    nagyúr

    válasz Teasüti #5020 üzenetére

    A korrekció ugye arról szól, hogy egy adott konkrét* képernyő fényspektrumát ismerve, valamint az adott konkrét* koloriméter spektrum válaszát is ismerve megtudhatjuk mi a valós objektív szín, amit éppen mérünk. Ha ez nincs, vagy rossz a korrekció, akkor a mérés szubjektív és így nem pontos. Az, hogy mennyire nem pontos az változó. Jó esetben csak pár százalék vagy vmi inszignifikáns DeltaE. Rossz esetben ez lehet nagyon rossz is.

    *Ugye van gyártási szórás, ezért ideálisan egy korrekciós fájl kizárólag ahhoz az egy-egy eszközhöz való. Ugyanilyen típusú másik eszköz már eltérhet tőle. Ugyan az a téma, mint a képernyő kalibrációnál, csak ez a mérőeszköz kalibrációja, hogy a spektrumválasz vagy a mért eredmény az tényleg pontos-e.
    Ezért van az, hogy ha rossz a korrekciós profil, akkor kvázi használhatatlan a kalibráció.

    [ Szerkesztve ]

  • general

    addikt

    válasz Teasüti #5020 üzenetére

    Nem tudom, te milyen rendszert használsz, de Mac-en a Kijelzőbeállításoknál baromi egyszerűen lehet a rendszerhez beállított színprofilokat változtatni 1-1 kattintással és így real time tökéletesen látszódnak a színprofilok közötti különbségek. Így láthatom azt is, ha az egyik magentába húz, a másik semleges. Nyilván ez az után, hogy a kalibrálás folyamán a fehérpont elméletileg tökéletesen a helyén van a műszer szerint. Ilyenkor persze megnyitok szürkét és fehéret tartalmazó ablakokat és/vagy fotókat és úgy váltogatom a színprofilokat.

    A DisplayCalban nem lehet monitor panel-típust beállítani úgy, mint az iProfilerben, a DC-ban korrekciónak nevezik, igen, amit te is írsz. Főképernyő középtájt egy fülnél gördülőmenü.

    Nyilván az a tuti, ha az adott képernyőhöz készítünk korrekciót, de azért na, ennyire a kutyát nem érdekli a színhelyesség, a monitorom sem 1,5 millás cucc, nem mozifilmeket vágok, stb.
    Bőven teljesen jó az az igényesség, amivel csinálom (ami nem kevés). Arról nem is beszélve, hogy kvázi csak magamnak csinálom, hisz az ügyfelek a megkapott fotókat ki tudja épp milyen kijelzőkön nézegetik... :D Ha ad magára annyit, hogy sz.gép monitoron és nem telefonon, ott meg eleve a Windows b@ssza telibe a színhelyességet a gyári képnézegetőkkel. :O
    Nyomtatni meg ritkán nyomtatok, persze csináltam már kiállításra is képanyagot, ott azért jobban odafigyeltem.
    De ez az egész színérzékelés annyira szubjektív, hogy bizonyos tartományokon belül már nem érdemes vesződni vele. Ennyit nem ér. Így is tájékozódtam már annyit, ami egy oktatási anyagnak is megfelelő lenne... :) És sokszor az jön ki, hogy komoly cégek, bemutatók, technikák, elméletek is képesek ellentmondani egymásnak.

    A Mac-et is ezért szeretem, mert itt legalább színhelyes a gyári képnézegető, nem csak a szoftverek kezelik az icc profilokat. Egy hátránya van a macOS-nek, hogy sajnos nem kezeli (jól) a LUT alapú icc profilokat, csak a mátrix 1 Curve alapúakat, és tudtommal a LUT profilok precízebbek. De szemre teljesen észrevehetetéen a különbség, max műszerekkel lehet kimérni, így említeni sem érdemes. A valós kontraszt és a színtér volumen sokkal fontosabb, az látható.

  • Dagidög

    senior tag

    válasz Teasüti #5020 üzenetére

    Jól értem, hogy i1display pro plusszal valami külön profilt kellett volna betölteni a displayCAL-be kalibrálás előtt?

    Nekem kalibrálás után Samsung RU7102-n megszaladt a piros. Sok esetben ez szép, élénk képpel jár, viszont a sötétebb tónusokban a bőrszínek nekem túl pirosnak tűnnek. Én csinálhattam valamit rosszul vagy ez normális?

Új hozzászólás Aktív témák