Új hozzászólás Aktív témák
-
danikollar
őstag
Érdekes iromány!
-
LordX
veterán
Értem. A probléma az, hogy dolgozni kell. Hát, úgy sem tudom őket sajnálni, hogy én is ebben az iparágban keresem a kenyerem.
-
szilagyiv
senior tag
Én pl. azt javaslom a fejlesztőknek, hogy a 10"-nál nagyobb kijelzőknél a 1366x768 pixeles felbontást felejtsék el de nagyon.
De a cikk alapján összeállt egy pofonegyszerű megoldási javaslat is:
4"-13"-ig FHD, fölötte meg UHD legyen a felbontás és csak skálázni kell - azért senki nem fog nyavajogni. Ja, 4" alatt meg QHD
TÁTÁMM! -
stutga
tag
Mondjuk koztudott, hogy nem ertek hozza, de szerintem aki jatek-elmenyt akar, az 42"-nal nem adja alabb. Esetleg 24" ha annyira nem erdekel a grafika. De hogy 4 colon mit lehet elvezni azt nem tudom... mondjuk a tetrist.
Ez inkabb akkor lesz nagyobb problema mikor a gogleglass-ban kell a felbontast beloni. szerencsere ez meg 2-3 ev.
-
DaveJr
őstag
Nem érted A probléma nem az hogy dolgozni kell, hanem az hogy mekkora erőforrást vesz el a jelenlegi helyzet.
Egy egyszerű példa:
iOSre egy játék optimalizálása 1 embernek 1 hónap
Androidra 5 különböző hardver párosra 5 embernek 1 hónap.
(Persze nem ilyen egyszerű valójában, de szemléltetni így job)
Ha ugyanúgy fizetik az embereket akkor az Androidra történő fejlesztés 5szörös költséggel jár. Ez a nem mindegy...Isten és a programozók versenyt futnak egymással. A programozók egyre hülyebiztosabb programokat készítenek, Isten pedig egyre hülyébb embereket.
-
Tálydi
senior tag
Tényleg érdekes, de ami szerintem nagyobb probléma, hogy a laikus a "csúcskészülékén" mindössze annyit lát, hogy: szar. Tulajdonképpen ebben igaza is van, hiszen neki mint vásárló annyi a feladata, hogy fizessen a termékért, cserébe megfelelő szolgáltatásokat (játékokat) és hozzá tartozó HW-t (kijelző, processzor, grafikus segéd) kapjon. Ezek szerint ez nem így történik. Az innováció megint előrébb járt a tudásnál. Már ezeken a hordozható eszközökön olyan grafikájú játékok vannak, hogy lassan a PC iparban helytállnának, mégis mennyivel kompaktabb méretű egy táblagép vagy egy telefon, akár egy hasonló, pl FullHD-ra épített aszatli gépnél...
Megjegyzés:
Azért az apple ezt is jól kivitelezte Náluk működik a dolog.Eeeeh, what’s up, doc?
-
szilagyiv
senior tag
Hát akkor reszeljék be a rendszert erre a felbontásra és ügyeskedjenk
Konzoloknál ugye alacsonyabb szinten el lehet érni a hardvert, ezért tudnak akkora teljesítményt kipréselni belőlük. Ha a mobil eszközöknél etalonnak tekintenék a FHD-t, akkor elég lenne ehhez optimalizálni mindent, utána le-, vagy felskálázni. Laikus hozzáállás tudom, de egyszerűsödne a fejlesztés (gondolom én). Persze akkor ezt hardver-szoftver szinten kellene megcsinálni, kéz a kézben a gyártók és szoftverfejlesztők.
-
DaveJr
őstag
És szerinted a 80-as 90-es években hány féle hardver létezett? és hányhoz fértek hozzá a hétköznapi emberek. Naná hogy könnyú volt optimalizálni a kapható 10 féle konfigurációra....
Isten és a programozók versenyt futnak egymással. A programozók egyre hülyebiztosabb programokat készítenek, Isten pedig egyre hülyébb embereket.
-
Doink
aktív tag
Azt javasloma fejlesztőknek hogy merítsenek ötleteket a múltból.
- 1st launch benchmark:
Első indításnál a játék lefuttat egy benchmarkot és addig csökkenti a grafikai részletességet amíg nem éri el az elfogadható sebességet.
- Gphone Experience -
dabadab
titán
"Nem fog futni a játék ilyen felbontások számítása mellett."
1. Ez eleg sok usernek ez sokadlagos szempont.
2. Siman futhat, ha visszaveszik a felbontast.
3. A felbontas novelesevel egyre kevesbe kell aggodni amiatt, hogy egesszamu szorzo legyen a jatek meg a kijelzo felbontasa kozott.(#8) DaveJr: az, hogy az engine-be beepitenek valami autodetektalast meg skalazast, az azert nem valami rettenetes erofeszites.
[ Szerkesztve ]
DRM is theft
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Ez egy létező koncepció, csak a gyártók nem szeretnék, mert a magas felbontás a többi grafikai elem kárára menne. Mint említettem jellemző, hogy elég gyenge IGP van a Full HD-s mobil gépekben, így pedig az olcsóbb szimpla HD-s erős IGP-s gépek grafikája nem gyengén jobb lenne. Ez egy antireklám lenne a drága termékek esetében. Itt rengeteg érdek és érdekellentét van, és zömében a lehetséges megoldásokból a drága termékek jönnek ki rosszul.
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
DigitXT
nagyúr
Nem veszed bele a számításba, hogy a 24"-os, meg 42"-os kijelzőt
milyen távolságból nézed - és ehhez képest hol helyezkedik el egy
4"-os kijelző (a kezedben tartva), ami mondjuk (Full) HD felbontású.
Bár írtad, hogy "köztudott, hogy nem értesz hozzá", szóval felejtős.
Ettől függetlenül van jó pár mobilos játék, ami kellően szórakoztató,
és bár rá lehet kötni 42"-ra is a modern(ebb) androidos kütyüket, az
semmit nem ad hozzá az élményhez, sőt: az érintős vezérlést nem
is igen tudod úgy kezelni, hogy nem nézed a mobil kijelzőjét, mivel
semmilyen visszajelzés nincs a gombok elhelyezkedéséről. Szóval
pont semmit nem ér, hogy ugyanaz* a képi tartalom kint van 42"-on.*: ami egyébként 4"-on tűélesnek néz ki, 42"-on meg kiábrándító.
Esetleg úgy tudom elképzelni, hogy olyan játék esetén használható
ez a HDMI átkötés, amit csak a készülék döntögetésével irányítasz.
Mondjuk ebből van a kevesebb. Az RR3-at majd lehet, kipróbálom...https://hardverapro.hu/apro/ibike_mono_adventure_3000w_sok_extraval_elado/friss.html
-
Gusztáv
addikt
válasz szilagyiv #10 üzenetére
Na igen, lehetne mindent egyből fullhd-re optimalizálni, és azt venni alapnak. Csak az a baj, hogy a mostani SOC-ok 80%-át ki lehetne kukázni, mert egyszerűen nem bírná erővel. Az vásárló meg rinyál, hogy miért ilyen drága a tablet/telefon. Ha meg bírja, akkor az akkus üzemidő lesz rettenetes és ezért rinyál a vásárló. Meg persze ilyen számítási teljesítmény hőt is termel, akkor meg az a baj, hogy miért melegszik. Az iPad-os trükk a legjobb, mert gyakorlatilag ugyanott van, mint a sima kijelzővel.
Szerintem ez a kijelző mizéria a legújabb e-pénisz növelés, volt már ilyen nem egyszer, aztán mindig jött valami új, ami menőbb volt.
[ Szerkesztve ]
Laci
-
DigitXT
nagyúr
Ez egy antireklám lenne a drága termékek esetében.
Azért vegyük hozzá, hogy az erős Full HD-s gépeket nem csak "mobiljátékosok"
veszik, 2D-ben meg (üzleti felhasználás) pont tökmindegy, hogy mekkora a 3D-s
számítási kapacitás, vagy mennyivel jobban futna egy játék egy kisebb gépen.[ Szerkesztve ]
https://hardverapro.hu/apro/ibike_mono_adventure_3000w_sok_extraval_elado/friss.html
-
TeeJay
félisten
ott földelném el azt aki kitalálta az 1366x768-as kijelzőket... 15,6"-os laptopokba...
1600x900 vagy inkább 1680x1050 nem lehetett volna ugye?
még jó hogy végre kezdik kukázni ezeket és jön már a fullHD
így legalább lehet használni egy laptopot is rendesenMixgyűjteményem ---> https://www.mixcloud.com/teejayhouse/
-
Tulkas
tag
Egyetértek!
Annyit hozzáfűznék hogy a "Az vásárló meg rinyál, hogy miért ilyen drága a tablet/telefon.."
Ez lenne itt a lényeg, mivel ha mindenkinek közel azonos keretből sikerülne készüléket választania, akkor közel azonos végeredményekre kellene optomalizálnia a fejlesztőknek. Túlságosan szór a (vásárlók pénztárcái miatt) gyártók natív felbontáshoz társított grafikai teljesítménye.
Szerintem a játékokat, és/vagy a készülékeket kellene "skálázni" olyan adott szintekre, ahol egyezményes tulajdonságokkal futtathatók lennének a szoftverek.
/Pl a "CL5-ös" telón az erre a szintre fejlesztett szoftverek futnának elfogadható (!!szabványos!!) sebességgel./
Így a felbontás is velejárna.."Nevess, és a világ veled nevet...Horkolj, és egyedül alszol..."
-
quarros
tag
Nem akarok senki lelkivilagaba belegazolni de szerintem egy tablet hasznalhatosagat nem az fogja eldonteni hogy milyen szep uj jatekokat lehet rajtuk futtatni, hanem az hogy a kijelzojenek milyen az olvashatosaga... es ezen a teren nagyon is jo iranyba halad a piac mert a mostani nagyobb kelbontasu kijelzok tenyleg jobban olvashatok.
(Elnezest kerek az ekezettelenseg miatt... Ami bill)
[ Szerkesztve ]
-
kromatika
veterán
köszi számomra hasznos volt.
-
LordX
veterán
Mert nem lehet fél felbontással kirakni a játékot a kijelzőre?
Vagy fix méretben renderelni, és kijelzőn átskálázni? Vagy GPU teljesítményétől függően?Az a baj, hogy a gép gyenge a magas felbontáshoz, akármennyit is optimizálsz, ugyanúgy gyenge lesz. Innentől tök értelmetlen "optimizálni".
-
rudi
nagyúr
Elején járunk még az okostelefonos világnak, majd letisztul a dolog, marad két domináns hardver, béérik az OS, aztán nem kell majd annyit heggeszteni, hogy normálisan fusson minden mindenen.
Resistance Is Futile. You will be assimilated!
-
bteebi
veterán
"jellemzően a leggyengébb integrált grafikus vezérlők mellé kerülnek a legnagyobb felbontású panelek"
Bár a felvetés jogos, de azért ez ebben a formában nem igaz, jellemzően nem így van. A nagyméretű, nagy felbontású kijelző drága, ezért low end mobilba nyilván nem fogják beépíteni. A probléma kizárólag a "jóárasított" (alsó) középkategóriás kínai (és/vagy noname) telefonoknál jelentkezik, ahol biza tényleg viszonylag gyakran betesznek egy HD kijelzőt a gagyi IGP mellé. Azonban általánosan nem ez a jellemző. Egy Samsung, HTC, vagy tetszőleges nagy márka nagyfelbontású mobiljában nem lesz gagyi IGP.
Cancel all my meetings. Someone is wrong on the Internet.
-
Tulkas
tag
Arra elég a közepesen nagy (pl.: HD) felbontás, nagy fényerő, és kezelt (nem csillogó) felület., és jó betekintési szögek (IPS,OLED).
De aki csak könyvet olvas rajta vagy netezni használja, annak teljesen fölösleges ilyen eszköz.
(Már a külön félcombos grafikai maggal megáldott jószágokról beszélek.)"Nevess, és a világ veled nevet...Horkolj, és egyedül alszol..."
-
r3dsnake
nagyúr
"Ráadásul a felbontás felezésével lényegében még torzítás sem történik"
Nem negyedelésével?
-
smkb
őstag
"azt javasolják, hogy 13,3 colos vagy ennél kisebb panelt használó gépeken ne legyen 1366x768 pixelnél nagyobb a natív felbontás."
Ezt a nettó ökörséget.... remélem aki ezt javasolta, annak 5 colon 320*240-es felbontású eszköze van. 13.3-on az 1366 biza nem ördögtől való, sőt... az meg, hogy dolgozni kell, meg gondolkodni... könyörgöm ez a munkájuk. El lehet menni szlagmunkásnak is, ott aztán minden egységes... ugyanúgy kell leforrsztani egy áramkört, 123. nap után is.
-
quarros
tag
"Arra elég a közepesen nagy (pl.: HD) felbontás, nagy fényerő, és kezelt (nem csillogó) felület., és jó betekintési szögek (IPS,OLED)."
Egy 7 colos eszkoz eseten egyetertek, eleg lehet a sima HD viszont nagyobb gepeknel igenis szamit a FHD a szem faradasa miatt. IPS OLED egyetertek.
"De aki csak könyvet olvas rajta vagy netezni használja, annak teljesen fölösleges ilyen eszköz."
Ehm hat ez igy kicsit eros... Csak halkan jelzem meg hogy az altalad emlitetteken kivul egy rakat egyeb dolog van amire meg hasznos egy tablet... Felsorolok parat amire en hasznalom pl: SSH terminal barhonnan, VNC/RDP kliens, Mkrokontroller vagy alkatresz adatbazis kereses, Tudmanyos szamologep... stb
[ Szerkesztve ]
-
Rickazoid
addikt
Ez történik, amikor a piac alakítja a vásárlói igényeket. Ha egy nagy kutya kitalál valami hülyeséget és a nép megeszi, mindenki megszívja végül. Igazuk van a fejlesztőknek, 13" alatt felesleges HD felbontás fölé menni. De mindig van és lesz is egy új e-pénisz, amiből mindenki szégyenli, ha nem az eltúlzott a mérete, hanem a pont elég.
Egyébként mért beszélünk kijelzőforradalomról? A CRT-ről LCD-re váltás az volt, az OLED és a QLED mellékágak csak, a következő forradalom pedig az LCD-ről e-Inkre váltás lesz. Ez a felbontásnövelés csak kié a nagyobb viaskodás.
És még durva nagy pazarlás is.[ Szerkesztve ]
Erkölcstelen csíkot húzni a másik krumplifőzelékébe csak azért, hogy legyen egy szünet.
-
.mf
veterán
"A helyzetet súlyosbítja, hogy a gyártók igen erős nyomást gyakorolnak a programfejlesztőkre, miszerint a vásárlóik 90-95%-a képtelen megváltoztatni a programok grafikai beállításait, ugyanis szimplán nem értik a megadott paraméterek jelentését. A fejlesztőknek tehát úgy kell paraméterezni az adott játékot, hogy az lehetőleg minden terméken, mindenféle extra beállítás nélkül megfelelő sebességet kínáljon."
Ugyanez a probléma megvan PC-s oldalon is (sokféle nagyon különböző képességű hardver, sokféle felbontás), az ott több évtizede használt megoldásokat miért nem tudják használni? Telepítéskor vagy első futtatáskor lefut egy, a játék saját motorjára épülő benchmark, ami alapján beállítja a grafikai részletességet, effekteket, felbontást...
"A fejlesztők a gyártóknak jellemzően azt javasolják, hogy 13,3 colos vagy ennél kisebb panelt használó gépeken ne legyen 1366x768 pixelnél nagyobb a natív felbontás."
Miért ne egyből 320×240 pixel, arra még könnyebb lesz
Még ha a HD szerintem is értelmes kompromisszum lenne, ez eléggé farok csóválja a kutyát...
Btw, miért 1366×768, amikor ilyen pont ritkán van, helyette 1280×720 szokott lenni?Fotóim és kalandjaim a világ körül: https://www.facebook.com/fmartinphoto/
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Az 1366x768 a Windows 8 által előirányzott felbontás az ideális UI skálázáshoz. Fölötte és alatta nem ideálisan skálázódik az UI elemek mérete. Valószínűleg ezért lett manapság ez a norma.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
dahneey
tag
Prohardver tudástárba szerintem nagyon jó lenne egy vagy több bejegyzés játékok beállításaival kapcsolatban (olyasmik mint az élsimításos cikk volt). Mi mit csinál, hogyan terheli a hardvert (pl. hogy AA esetén a memóriasávszélesség fontos).
-
#06658560
törölt tag
-
cadeyrn
aktív tag
1366x768, és imádott társa, az 1280x720
a felbontás, amin
- nem lehet dolgozni ( SEMMI NEM FÉR EL )
- amin nem lehet olvasni ( a böngésző, a windows tálca ésatöbbi megeszi a felét, marad 5 sor, ami max a Java osztályneveknek jó, mert k hosszú )
- amire valami állat rásütötte, hogy HÁDÉ
- aminek a képaránya ( 16:9 ) nem az emberi szemre van tervezve ( a 4:3 anno a színházak arányát követte, nem véletlenül )Szerintem ezt volt olcsó gyártani, és kész.
-
DaveJr
őstag
válasz #06658560 #21 üzenetére
Nem a SOCról beszélek....Abból nincs olyan sok. Hanem a SOC és a kijelző párosításról vagy inkább komplett készülékről ha úgy tetszik. 1 SOChoz akár 3-4 féle felbontású kijelzőt is párosítanak. Ha van 10 féle SOC (aminél azért több van) akkor már 30-40 féle párosításról beszélhetünk. És még szó sem esett a RAMról. Mihez mennyi ramot raknak.
A platform meg mindegy mert úgyis mindegyikre külön kell fejleszteni.[ Szerkesztve ]
Isten és a programozók versenyt futnak egymással. A programozók egyre hülyebiztosabb programokat készítenek, Isten pedig egyre hülyébb embereket.
-
#06658560
törölt tag
Mert a nyolcvanas, kilencvenes években nem volt többféle hardver mind CPU, mind kijelzö oldalon? TV-böl kapásból két szabvány, plusz a CPU-k káosza a Commodore 4,64,128, Amiga family vonalon, miközben már dübörgött a PC, s volt apple is, meg még a fene tudja mi és mennyi.
A beépített ram mennyisége hol befolyásolja, hogy megfelelöen skálázhatóra gyártották a grafikus motort, GUIt, vagy sem?Gyakorlatban mi az a tíznél több SOC? Nem találkozom olyan sokkal, memória sincs sok, kijelzök felbontása sem milliónyi.
-
nagyúr
válasz Rickazoid #38 üzenetére
Szerintem meg nem... és ez nem ePenis kérdés.
A valódi megoldás a grafika/UI/stb függetlenítése lenne a képpontmérettől. Erre pedig egy másfajta skálázást kéne bevezetni...
Én pl várom azt a napot amikor sokK x sokK monitorok lesznek és fényévekkel szebb képeket és felületeket, és persze szöveget látok majd normális színátmenettel... stb
És ettől még a tartalom lehet ennél sokkal alacsonyabb valami felskálázva is akár.
[ Szerkesztve ]
Steam/Origin/Uplay/PSN/Xbox: FollowTheORI / BF Discord server: https://discord.gg/9ezkK3m
-
dabadab
titán
válasz FollowTheORI #48 üzenetére
Aha, meg vegre at lehetne terni arra, hogy egy csomo minden ne pixel-, hanem vektoralapon menjen.
DRM is theft
-
cadeyrn
aktív tag
válasz FollowTheORI #48 üzenetére
"grafika/UI/stb függetlenítése lenne a képpontmérettől"
A java része függetlenítve van, vektoros képek, matematika, stb; az eredeti téma arról szól, hogy nem bírják kiszámolni a gépek, nem arról, hogy nem lehet.
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen