Új hozzászólás Aktív témák
-
M@trixfan
addikt
Az életben szociálisan érzékeny személy vagyok, ezen a "problémán" viszont most csak jót nevetek. Ilyen az amikor valamiből csak a felszínt veszik át a piaci szereplők és az alapok nincsenek gondosan lefektetve. iOS eszközökön van normális HDPI (OS X alatt is), konzekvens a hardver, optimálisak a driverek. A minél nagyobb teljesítmény persze mindig jól jön, de innen nézve ez az egész szinte "non issue". A piac kőkeményen kirostálja a szuboptimális megoldásokat.
-
slashing
senior tag
Nekem az egészből csak annyi jön le hogy ők nem tudnak megegyezni és én mint vásárló vagyok a hülye és tanuljak meg valamit amit ők azért nem tudnak megcsinálni mert mindig sérül valakinek az üzleti érdeke az meg mindegy hogy a vásárlónak mi lenne jó.
Ahogy ez van a a filmek felbontásánál a különböző eszközök különböző csatlakozóival a kismillió egymással nem kompatibilis szabvánnyal és kismillió más dolognál is....
Rohadtul elegem van már ezekből, minden szarral nekem mint vásárlónak kell foglalkoznia és valahogy összebarkácsolni a különböző dolgokat, közbeiktatni plusz egy eszközt plusz egy porgramot plusz egy átalakítót vagy bármit csak hogy azokat az igényeket amikre szüksége lenne az embernek teljesüljenek. És csak azért nem teljesülnek mert azt mondjuk a Sony levédeti és a Panasonic inkább csinál egy másik szabványt ugyan arra ugyan azokkal a paraméterekkel de hogy egymással kompatibilis legyen azt neee mert akkor a vásárló is jól járna nem csak ők.(ez csak egy példa volt nincsen sony / panasonic eszközöm amit össze akarnék kötni és nem sikerült) -
Remélem senki sem érez ingerenciát a topik témájához egyáltalán nem passzoló vita folytatásához, mert ha lenne valaki, akkor csak szóljon, szívesen segítek abban, hogy ne legyen hozzá kedve..
Köszi!
-
megint én
őstag
És a leg kézenfekvőbb megoldás miért nem jó? Mégpedig, hogy minden eszköznek ott van a Hardvere és így nem kell minden egyes készülékre optimalizálni, hanem csak megnézi a játék, hogy na itt egy "MT6589,Quad-Core,1.2GHz" És akkor ennek megfelelően állítja a game a beállításokat. Ezt nem igazán követem, de valami hasonlóval próbálkozik most az Nvidia a PCken. De ezen mi a faxom a bonyolult, még PC piacon is. Van mondjuk 150 proci és 100 VGA. az 15000 variáció. De könyörgöm egy cégnél valaki fő munkaidőben keül, és nem is kell tesztelni. Logikusan végiggondolja, hogy ez biz gyenge akkor nem erőltetem és így tovább. Ha meg finomítani kell, akkor a gémerek visszajelzése alapján már lehet csiszolgatni.
-
Auratech
őstag
Egyszerűen az a kínjuk, hogy a nagyfelbontású készülékek drágábbak és pillanatnyilag az ezeket jól kiszolgáló gpu is drága. A procik hamarosan utolérik a megjelenítőket és meg van oldva. Nem lesz telefonban 4K és szerintem táblában sem hamar. A jelenlegi 24 bites hangot sem fejlesztették 64 bitesre és 768 kHz - re, mivel felette van az érzékelésünknek... A jó minőségű nyomtatott termékek felbontását nem fogják többszörözni, mivel mikroszkóp kellene hozzà..
-
Sinesol
veterán
Ja laptopknal tenyleg gáz már siman fullhd lenne alap 13"inch felett , de monitoroknal is 22" felett is 1440p illene mar regen.Az asztal siman atmeretezhetö meg ha a windows is csinalna rendes profilt hozza nem lenne olyan nehezen olvashato aprobetüs mint pl egy 21" fullhd..csak hát a szandek hianyzik a technika mar regota adott.
-
Xahsio
csendes tag
Ez igaz, csak az a röhej, amikor 150-200 ezres laptopok (bőven 13" felett is!) szintén ezen a felbontáson futnak, ami szerintem abszolút gáz. Azon lehet vitatkozni, hogy kinek mit és min élvezet/kínszenvedés olvasni, de egy ekkora területen már nagyon nem mindegy, hogy mit nézel. Főlef azt figyelembe véve, hogy egy laptopot/notebook-ot/akármit nem azért veszel, hogy egy fél év múlva lecseréld.
-
Sinesol
veterán
Nem is monitorokban kell alkalmazni, bár ott meg illene mar elfelejteni a fullhd-t, viszont olyan 7" alatt 1366*768 lenne idealis a hardverek szempontjabol. Jo persze jo ujsagot olvasni stb a fullhd 5"inchen..szvsz kinlodas nem fogom az "arcomba" nyomni a mobilt, szerintem ha mar olvasgatni akarok akkor azt tabletemen teszem meg 10"on szépen kényelmesen, és ne gyertek mar azzal hogy a mobil ottvan minden zsebben, szerintem egy tablet is a hordozhatosagra keszült, ha meg mar otthon vagyok tablet off 24"monitor on. Vannak mar jo tab-ok olcson is nem kell rögtön az áron sirni nem kel rögtön iPad retina val azonositani minden tabot. Érdekes modom akarmilyen uj felbontas jön mar mindenki azonnal latja a különbseget 220dpi meg 240dpi közt is ilyen sasszemüek lettek itt az emberek..na mind1 szerintem erös parhuzam vonhato azzal hogy pl a cpu forumoknal is mar az userek 99szazaleka renderel holtt szerintem kis reszük tudja csak mi az de hat valamire jo hivatkozni valamit muszaj irni.
-
Xahsio
csendes tag
Szerintem meg az 1366x768-as "szabványt" (jézusom, ezt még leírni is rossz) minden gyártó mindenféle készüléken felejtse már el. Egy szégyenfolt a monitorok fejlődéstörténetében...
-
oO7
őstag
"Az MS azért annyiban beleszól, hogy ők kérik, hogy a nagyon egzotikus felbontásokat kerüljék a partnerek. 1366x768-at és 1920x1080-at ajánlanak. Közte-fölötte-alatta nem igazán ajánlják, mert a Win 8 UI nem vektorgrafikus"
a Modern UI teljesen vektorgrafikus... persze nyilván ha a fejlesztő rak bele képeket, akkor arról gondoskodnia kell, hogy megfelelő méretű legyen vagy a megfelelően skálázott méreteket mellékelje, de a beépített vezérlők meg primitív UI elemek, amikből a vezérlők felépülnek, meg a gradiensek, amik kitöltik ezeket, és a beépített szimbólumok, amik egy fontkészlet darabjai (Segoe UI Symbol) azok mind vektorgrafikusak... felbontásban lényegében tetszőleges méretre tud skálázódni, az első körben az 1366x768-at, az 1920x1080-at és a 2560x1440-es felbontásokat emlegették, de igazából 1366x768 fölött bármi jó neki, minden felbontásra szépen skálázódik... + most még a 8.1-ben is mintha lett volna olyasmiről szó, hogy további támogatást adnak nagy felbontású kijelzőkre...az egyetlen dolog ami "kötelezően nem vektorgrafikus" az az alkalmazások ikonja és a töltőképernyő grafikája (splash screen), de ott meg ad támogatást a rendszer nagy felbontású, felskálázott grafikák használatára...
-
Auratech
őstag
A nagy felbontás feltétlenül szükséges, mivel a táblákon rengeteg szöveges tartalom megy. A nyomdai 360 dpi-hez közelítő, hasonló kijelző nem luxus és nem is felesleges. Van 2-es és 4-es iPad a közelemben. A kis felbontás szar.
Szerintem tábláknál 7" ig elég a hd vagy az13xx/ izé felbontás. Felette fullhd. 12" felett 4K, oszt jónapot. Ha beletesznek egy ekkora kijelzőt és nem hajtja ki a hardver 3D-ben, nem mindenkinek hiba. A net és a film, üjság legyen gyönyörű. Ahhoz elég egy rockchip is. Amúgy az olcsó procik hamarosan behozzák a megjelenítők elvárásait és a dolog átlaguser számára megszűnik problémának lenni....Jó dolog az, hogy a fullhd-s vnc a táblán, keretében natív felbontáson fut...
-
Rickazoid
addikt
válasz
Dr. Akula #92 üzenetére
Szerintem olvasd el még egyszer, amit írtam. Egy szóval nem mondtam, hogy a WM-hez kéne visszatérni, vagy hogy desktop felület kellene mobilkijelzőre, hanem hogy onnan fejleszteni kellett volna tovább az alapötletet, hogy laptop kiváltása palmtoppal, ehelyett csak fapadosítás lett meg eyecandy GUI, de ez a funkcionalitás rovására megy erősen arról nem is beszélve, hogy saját eszközödön nem válthatsz op.rendszert, de nem is frissíthetsz, csak ha a gyártó van elég nagylelkű, hogy megírja a frissítést, mivel minden Android gyakorlatilag egy custom ROM. Ennek kéne véget vetni, érkezzenek a mobilos op.rendszerek a gyártóktól független fejlesztőktől és telepíthetőek legyenek bármely hardveresen alkalmas eszközre. Ezt könnyen meg lehetne csinálni okostelefonokkal, ugyanúgy számítógépek, mint a PC-k, csak itt megbonthatatlan termékösszekapcsolások vannak, az egész üzletpolitikai és nem technikai kérdés.
Amúgy nem tudom melyik weboldal nem jelenik meg HD felbontáson jól, hisz fullHD-n hatalmas üres terek tátonganak a legtöbb oldalon, szinte semmi sem tölti ki, a legtöbb oldal még mindig HD felbontásnál kisebbre van optimalizálva (a maradék meg nagyítja a felületét felbontástól függően...). Az egyetlen, amire a HD nem elég, ha VNC-vel rácsatlakozol egy HD vagy nagyobb felbontású GUI-val megjelenő rendszerre. Bár van zoom és görgetni is lehet, nagyon jól működik, 5"-on nevetséges elvárás, hogy viszontlásd a 21+ colos monitorod tartalmát és úgy vezéreld, mintha előtte ülnél. Miért is akarnád? Nem egyszerűbb egy laptopról csinálni ugyanezt? Ha ilyen igényei vannak valakinek, használjon arra alkalmasabb eszközt, mert van és olcsóbb is, mint egy felsőkategóriás okostelefon.
-
pakriksz
őstag
érthető, mert ez a felbontásmánia csak divat semmi más. a júzerek 99% észre sem venné ha a 2048*15xx kijelző tabletjét lecserélnék egy 1024*768-asra. A maradék egy százalék pedig nagyítóval figyelné, úgy venné észre
-
Silenzio
addikt
Nekem annyi jött le az cikkből, hogy az emberek alapvetően iszonyú ostoba birkák. Én elvenném a vagyonukat, hogy ne legyen pénzük ilyen drága ketyerékkel marhulni.
(aztán persze betiltatnám az okostelefonokat és a táblagépeket, a 3210 lenne az emberi leleményesség csúcsa megint.)Így ezúton jelentem be, hogy Xperia Z okostelefonomat egy vekni kenyérre és egy darabka büdös sajtra elcserélem. (Érdeklődni Pécsen a Rét utcában lehet a pszichiátrián.)
-
Dr. Akula
félisten
válasz
Rickazoid #91 üzenetére
Nekem is volt PDA-m, Windows Mobillal, de az egy vicc volt használhatóság szempontjából. Ugyanaz az almenü almenüjének almenüje alatti checkboxos szarakodás mint az asztali Windowson - ez itt nem megy, használhatatlan. Az Androidot legalább felhasználóbarátra írták meg, átgondolták a felületet, nem idegesíti fel a felhasználót, ott van minden (többnyire) ahol kell lennie. Isten ments hogy WinMobil féle rémálomhoz visszatérjünk! Lehet hogy az Android pazarló, de hogy a Windows is az (akár asztali akár Mobil), az tuti. És ami ennél is fontosabb: megvan a kritikus felhasználói tömege, ezért van hozzá alkalmazás ezerrel, ami a WinMobilról elég korlátozottan mondható el.
Amennyiben nem csak telefonálásra használod, az 1366x768 elég karcsú. Én speciel örülök a fullHD-nek 5"-en. Netezni sokkal jobb, max közelebb kell tartani hogy lásd az apróbetűt - de legalább megteheted. Ez egy mobil eszköz, nem kilométerekről nézed fotelben, itt belefér.
Szóval isten ments hogy a PDA korszakhoz visszatérjünk, az asztali gépen működgető dolgok mobilon nem működnek, csak felbasszák a felhasználó agyát.
-
Rickazoid
addikt
válasz
Dr. Akula #90 üzenetére
A mobilos piac nagyon más, mint a PC-s piac, megjegyzem sajnos. Eleve az Android esetében egy gyenge, korlátozott és erőforrás-zabáló op.rendszerről beszélünk (persze egy rootolt főzött ROM csodákra képes, de ez rétegigény, ismét megjegyzem, sajnos). iOS és WP nem annyira pazarló, de ha az Androidot korlátozottnak és gyengének (értem ezalatt, hogy root nélkül kevés funkciót biztosító rendszer, a gyáriak nem ritkán az eleve korlátozott funkcionalitásnál is korlátozottabbak (Mass storage mód? USB OTG? Minek az? Ugye...)) nevezzük, akkor ezekre szavunk sincs, mert nem találtak még ki ezekhez illő negatív kifejezéseket, habár a nyelvünkben 3/4:1/4 arányú a negatív-pozitív kifejezések eloszlása. Az Android meg még megfejeli az egészet azzal, hogy egyik készüléken x.y.z verziójú Androiddal adott program jól fut, míg másik, hasonló hardveres teljesítményű, de más gyártó készülékénél ugyanúgy x.y.z verziójú Androiddal el se indul.
Namost így fejleszteni egy valóra vált álom, csak rémálom.
Amire viszont ki akarok lyukadni, hogy az átlag júzernek jogában áll hülyének lenni, a fejlesztőktől viszont elvárás, hogy ezt kezeljék. Ergo ha valaki vesz egy szoftveresen nem támogatott, gyenge hardveres készüléket (most végig Androidról beszélünk) és azt látja, hogy a haver 100.000 Ft-tal többe kerülő készülékére 247-szer több program érhető el, akkor nagyon mérges lesz és szidni fogja a gyártót és a fejlesztőket is, hogy nem fut a programok nagy része az ő telefonján, há' miért nem engedik neki, hogy azzal játsszon, amivel akar? Nem tudja ugyanis, nem is fogja fel, hogy egy olyan eszközt vett, ami hardveresen nem alkalmas a futtatásra, szoftveresen pedig elavult.
Erre nem tudsz te megoldást sem azzal, hogy PC-s megoldásokat vársz mobilos szinten. Nem lesznek, mert nem lehetnek. Eddig minden olyan op.rendszer, ami megközelítette volna a PC-s szintet, a kukában végezte, most talán a Sailfish esélyes lehet a talponmaradásban, de ennél sem egy Debiant kapsz (bár ez áll egyedül közel a Linux disztribúciókhoz (meg úgy egyáltalán a desktop OS-ekhez) az élő mobilos op.rendszerek közül).
És azzal sem, hogy elvárod a vásárlóktól, hogy felismerjék és elfogadják, hogy szakadékok vannak egy-egy készülék programokkal való kompatibilitásában.
Ha ezt meg akarnánk oldani, ki kéne kötni:
- 13"-ig HD (1366x768), ennél többre úgysincs szükség pici kijelzőn, afölött meg minimum fullHD, de az már úgyis (desktop PC helyettesítésre alkalmas) PC.
- szigorú hardveres korlátok, középkategóriában 2 Cortex A15 vagy azzal egyenértékű teljesítményű mag és 2 GB gyors RAM, felső kategóriában 4 Cortex A15 vagy azzal egyenértékű mag és 2+ GB gyors RAM.
- multitasking
- szabad op.rendszer telepíthetőség (kéne BIOS is), a gyártóknak csak drivereket írni az elérhető mobilos op.rendszerekre, azok telepítőit pedig letölthetővé tenni és pendrive-on is forgalmazni
- egyszóval PC-s mintára újraszervezni az egész piacot. Akkor lenne megoldás. Én még a PDA-s korszakban azt hittem, ez lesz a jövő. Aztán ehelyett megindultunk visszafelé(köszönhetően az Apple-nek)...A kijelzőfelbontások tehát csak egy probléma a sok közül. De nagy probléma, ha játékokról beszélünk.
-
Dr. Akula
félisten
Biztos van amelyiknek kevés, de azokat meg nem játékra kell használni, netezni, könyvet olvasni nem kell nagy IGP. PC-n ez évtizedek óta megy, pedig itt aztán van minden IGP-től kezdve Quad SLI-ig, mégis meg tudják oldani a skálázást. Amelyik meg annyira szar, arra le kell tiltani a futtatást, és probléma megoldva.
Azonban én úgy látom hogy ha nem is minden mennyiségben optimalizálható valami, de a jelenleginél biztos jóval többet ki lehetne hozni a hardverből.
(#72) lvb:
Vagy egyszerűen csak időt kéne adni a programozóknak, vagy többet alkalmazni, hogy ne béta verziókat kapjunk késztermékként. Megint csak pc-s példát tudok mondani: Stalker 1. Abban is lett volna sok olyan feature mint a következő részekben (pl. fegyverjavítás), ami a rövid határidők miatt maradt ki. Majd most lesz kényszerítőerő, ami nem engedi a rövid határidőzést, kikényszeríti azt amit önmaguktól is illett volna megcsinálni. Majd 1000 játék helyett csak 100 fog készülni, de nem is baj, a többségért úgyse kár. Elég végignézni az Android Market kínálatát, a nagyrésze hulladék, amibe kár volt akár 1 sec időt is feccelni. -
MAKKERMANN
csendes tag
Érdekes ezt olvasni egy 5"-os Fullhd-ről
-
Blindmouse
senior tag
És vajon az nem jutott a tekintélyes hardvergyártók eszébe, hogy elkezdjenek 2732* 1536-os kijelzőket gyártani? ezt minden 13 col és feletti cuccba azt csókolom. Arról nem is beszélve, hogy van aki nem játszik/filmet nézik egy gépen, de a töketlenségük miatt már örülnie kell egy 1600* kituggya mekkora monitornak?
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
Dragbajnok #85 üzenetére
Mert az AMD terméktámogatására figyel a sajtó. Abból hír van, hogy 4-6 éves termékek kerülnek át legacy-ba, hát még ha az Intel egy éves ciklusát csinálná milyen hír lenne belőle. Az Intelre nem figyel a sajtó, mert a terméktámogatásuk eleve nem éri el azt a szintet, amit az AMD és az NV biztosít. Manapság már lehet látni, hogy pár hardcore PC-s beírja az Intel fórumába, hogy amit kínálnak IGP supportban az hulladék, de aki komolyan gondolja ezt a területet az eleve nem használ Intel IGP-t. Ebből a szempontból az egész irreleváns, mert a terméktámogatás ideje és minősége főleg a játékosoknak és a multimédiás alkalmazásokkal foglalkozóknak fontos.
A PC-n csak az Intel biztosít ilyen rövid támogatást. A mainline támogatás szempontjából a többi cég 3 évet minimum ad, amire még rájön a legacy. Ez lenne a reális terméktámogatási ciklus manapság, a több az meg nem baj. Az Intel 1+1 éve kevés. -
andris1602
aktív tag
Érdekes lett, köszönjük
Másrészről megdöbbentő is volt.. Főleg ez itt: "miszerint a vásárlóik 90-95%-a képtelen megváltoztatni a programok grafikai beállításait, ugyanis szimplán nem értik a megadott paraméterek jelentését"Nemrég elgondolkodtam egy tablet vásárlásán, de végül arra jutottam, hogy egy elsősorban (szinte kizárólag) tartalomfogyasztó eszközért nem szívesen adnék ki 70eFt körüli összeget.. Természetesen vannak olcsóbb megoldások is, nyomkodtam is őket a kereskedésben, de nem voltak használhatók. Biztosan bennem van a hiba, de rájöttem, hogy számomra fölösleges. Így a kijelző-harc hál Istennek nem is érint, egészen addig, amíg le nem cserélem a telefonomat, remélem erre még sokáig nem lesz szükség.
-
Dragbajnok
tag
"A gyártók alapvetően ódzkodnak az AMD terméktámogatási politikájától." Ha ez így van akkor az AMD mért nem követi az intelt vagy esetleg a többi céget a terméktámogatási politikában.Nekünk nagyon jó hogy nem így tesz de ez pénzügyileg óriási hibának tűnik.Amúgy a többi cég is hasonlóan rövi idejű supportot biztosít a termékei megjelenése után?
-
Sinesol
veterán
Hát igen igy mar erthetö miert a gyenge elavult/hamar elavulo hardvereket rakjak a magas felbontau kijelzök mellé..hiszen ha latja a felhasznalo hogy nem birja a hardver biztos azt hiszi hogy már regi es ezert vesz egy ujat.
Ha meg Jo lapka lenne fulhd mellé több eves tamogatassal hiaba lenne nekünk az a legjobb a gyartoknak nem jelent jo befektetestHa a vasarlo elégedett az hiba ugy tünik egyre inkabb ez az igazsag hiszen csak egy elégedetlen vasarlo vesz evente uj dolgokat és erre epül a legtöbb ceg üzletpolitikaja.
///na és persze a tech megszalottak az örök "must have" erzessel
, de ök nem hoznak annyi penzt önmagukban .///
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Az sem sokkal jobb egy gyártó szemében, ha 4 évig elégedetten használod. Örülnek neki, de pénzt nem látnak belőled igen sokáig.
Nézd meg a termékkínálatok kialakítását. Évente van frissítés. Az hardcore júzereket a gyártók úgy tartják számon, hogy évente váltanak. Az átlagos váltási ciklust két évre rakják. Ha ennél tovább használod a gépet, akkor nem vagy jó ügyfél, mert átlagos használati cikluson túl váltasz. Ettől persze még ügyfél vagy, csak nekik az a jó, ha évente vagy legalább két évente gépet cserélsz. -
-
Abu85
HÁZIGAZDA
A gyártók alapvetően ódzkodnak az AMD terméktámogatási politikájától. Ők gyorsan elavuló termékeket akarnak, és az Intel ezt megadja nekik, hiszen csak egy évig van mainline terméktámogatás. Még ha elégedett is vagy a termék teljesítményével, akkor is cserére kényszerít, hogy két év után semmilyen formában nem jön majd javítás a hibákra. Az AMD 4 évet vállal minimum, vagyis addig ha van hiba azt javítják. Utána térnek át legacyra, amikor már a platform nem kap új funkciót és nagyjából 6-7 év után fog a termék long legacyba kerülni, amikor csak kritikus hibákra jön javítás.
A mai mobil eszközök fejlesztése mellett a gyártók minden szempontból olyat akarnak, aminek a fejlesztője hajlandó a támogatást szoftveresen leépíteni, hogy gyorsabban cserélj gépet. Egyszerű üzlet. -
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
Dragbajnok #76 üzenetére
A gyártók egyéni döntése, hogy milyen kijelzőt raknak a platform mellé. Ezt sem az MS, sem pedig az AMD nem befolyásolja. Az MS azért annyiban beleszól, hogy ők kérik, hogy a nagyon egzotikus felbontásokat kerüljék a partnerek. 1366x768-at és 1920x1080-at ajánlanak. Közte-fölötte-alatta nem igazán ajánlják, mert a Win 8 UI nem vektorgrafikus.
Egyébként a Quanta csinál Full HD-s Temash tabletet. Aszem a Compal is, de az 14 colos, szóval tablet, de mégsem. -
Sinesol
veterán
válasz
Dragbajnok #76 üzenetére
Nemtudom de ez szerintem ugyanaz mint laptopoknal is marmint hogy hiaba erös egy amd apu ha csak elvetve alkalmazzak ha meg be is rakjak vhova akk low end-mid range gepekbe, pedig a temash azert ennél többre lenne képes tekintve hogy manapsag a mobilokban magas felbontasu kijelzök mellett gyengebb hardvereket raknak be..
Pedig szerintem egy közepes apu is veri akarmeik HD graphics-ot es lám mégia azokat eröltetik a laposokba is ..hasonlo a helyzet tablet piacon is na meg szerintem egyelöre az amd meg nagyon az elejen van az egésznek, még a kifejezetten ide keszülö lapkak is most jöttek/jönnek majd ki. Bár azt hiszem Abu ebben jobban képben van hatha tud valami erdemlegeset mondani a temaban -
Dragbajnok
tag
[Hát fura amit mondasz mert pont hogy az AMD a legújabb gcn igp-t használó tabjának a felbontása 1366x768][És egy másik AMD tábla.]
Szóval ha olyan nagyon erősek az AMD SOC-ok akkor mért nem építenek a gyártók nagyobb felbonású kijelzővel serelt tabletet? Vagy amit Abu mond hogy a win8 kijelző skálázása miatt? -
julius666
addikt
Emlékszem a W8 build blogon hogy reklámozták ezt a ModernUI-t, milyen bazijól skálázódó megjelenítő keretrendszer, "felbontás-független". Akkoriban azt hittem a vektoros átállást meg is lépték, aztán ahogy utánaolvastam inkább csak fogtam a fejem.
Még ha összetett, eyecandy ikonok százairól lenne szó valamennyire megérteném a vektoros világtól való ódzkodást, de az olyan vér egyszerű, "minimalista" elemeknél mint amikből a ModernUI áll össze, fel nem fogom miért jó a több különböző felbontású raszteres képekkel való ökörködés. Teljesítményben/akkuidőben ezek kétlem jelentősen rontanának, ha meg mégis, akkor is simán lehetne, hogy telepítéskor lekérdezné a kijelző felbontását és a vektoros ábrákból megfelelő méretű raszteres fájlokat generálhatna. De nem.
-
julius666
addikt
+1
Miután a mobil készülékeknek egy nagyon sokadlagos funkciója a játék, a búbánatot nem érdekli a játékfejlesztők világfájdalma. Akinek az a szempont mobil készüléknél, hogy minél szebben fusson rajta az engribördsz, az vegyen kézi konzolt. Még hogy rakjanak szarabb felbontást a telefonokba, csak hogy kevesebbet kelljen dolgozni a fejlesztőknek, beszarok. Nevetséges cikk, ez az egész vihar a biliben.
A játékfejlesztő ha ennyire fáj neki, akkor ne támogasson lassabb chipeket, simán megteheti. Ha meg a gyengébb GPU-val rendelkező gépek akkora bevételtöbbletet jelentenek hogy megérik a szarakodást, meg nem értem hol a probléma.
Egyébként is a mobilos/tablet játékok minősége jellemzően nem kifogástalan, és akkor még finoman fogalmaztam.
-
lvb
aktív tag
válasz
Dr. Akula #64 üzenetére
Az nyilván nem árt, ha alacsony hw igény pazar grafikával társul, de általában olcsóbb egy jobb hw-t venni, mint "optimalizálni" az SW-ket. Ha neked feltétlenül "optimalizált SW kell, nyugodtan tolj be pár (száz) millát dollárban az adott játékra, és 1 évvel később megkapod optimalizálva...
-
#06658560
törölt tag
Mivel jelenleg egyik program, OS sem a GCN hatékonyh asználatára van kialakítva, s nincs AMD vonalra optimalizálva, ellenben Qualcomm és társai termékekre, így a felhasznált utasításkészletek sem biztos, hogy hatékonyak AMD rendszeren. A fejlesztök meg folyamatosan tanulnak, fejlesztenek valamire, tanulják, tapasztalják, AMD minél késöbb lép be, annál nagyobb támogatottságbeli lemaradása lesz, amit nem biztos, hogy nyers erövel tud kompenzálni. Szerintem nem fog.
-
Sinesol
veterán
válasz
#06658560 #68 üzenetére
Hat eppen ha nem a gcn rendszer akkor az utodja, a gpu technikai fejleszteek szempontjabol az Amd jár az élen és nemsokara ebbe a szegmensbe is belépnek, mar vannak is ilyen jellegü fejleszteseik. Azt viszont nem ertem neked honnan következik az hogy midnent ujra kell irni..már miert kellene? Az amd-nek is lesz arm-os fejlesztese csak sokkal erösebb igp-vel
-
Egyebkent meg a mobile gaming legnagyobb problemaja az, hogy a jatekok egyszeruen vackok. A legnagyobb reszuk valami pay-to-win baromsag, a maradek jo resze belebukik abba, hogy nincs rendes vezerlo, ami meg ezen tul marad, annak a jo resze is eleg erdektelen.
Ezek utan a felbontason rugozni, hat... -
Sinesol
veterán
válasz
Dr. Akula #61 üzenetére
Nem a panelen van a hangsuly, ez inkabb csak közvetett körülmeny. Ha kicsit erthetöbbek akartak volna lenni azt mondják inkább hogy ne legyen full hd kijelzö a qualcomm, arm stb gyenge igpvel szerelt gépekben, mert azok teljesitmenye keves a modern jatekokhoz.
Mivel a 13 coll kb egy határvonal ami felett mar vannak ilyen tablet pc-k meg atalakithato notebookok, levehetö tablet kijelzövel és ami a lenyeg itt már sok helyen amd vagy intel megoldasok vannak, és a jövöben is föleg az amd fejleszteseivel megfelelö teljesitmeny varhato és oda már böven elég a hardver akár fullhdra is. En ugy erzem ez a kijelentesük egy burkolt kritika az ARM, Qualcomm stb grafikus hardvereinek viszonylagos gyengesege miattjatekok terén. Azt hiszem az Amd tarolni fog ahogy megerkezik ezekre a piacokra, hiszen ha a Gcn architekturat ide is sikerül atültetni akkor nem lesz realis ellenfele.
DE mindezt szigoruan csak mobil gamer szempontok szerint irom. -
Dr. Akula
félisten
Nem szakadunk le, az én gépemen még az X éves GTA4 is szaggat, ha nem veszem le rendesen a beállításokat. Mert képtelenek voltak ATI-ra is működően megírni. Hiába nyivákolnak a fejlesztők hogy meg kell mozdítzani a kisujjukat, ez nem fog meghatni senkit. Igenis, szokjanak rá! Meg a cégvezetők is hogy erre időt kell szánni. Nagyon helyes hogy legalább van kényszerítő erő, ha már önmaguktól nem megy.
Persze, lehetetlent nem lehet elvárni a hardvertől, de a mai kihasználtságnál sokkal többet azt igen.
-
tecsu
addikt
Na igen, végre optimalizalni kell és ez a baj, hiszen már elszoktak ettol.
-
Dr. Akula
félisten
"A fejlesztők a gyártóknak jellemzően azt javasolják, hogy 13,3 colos vagy ennél kisebb panelt használó gépeken ne legyen 1366x768 pixelnél nagyobb a natív felbontás."
Sőt, 320x200-nál nagyobb se, és akkor a C64-es játékokat se lesz bonyolult megjeleníteni... -
Sinesol
veterán
válasz
Dr. Akula #59 üzenetére
Hát igazabol ha azt nezzük hohy pl Pc-n is egy közepes Vga kell a legtöbb gamehez FullHdban, hogy ertelmes 40-60fps legyen akkor nem is ertem megis hogy az istenbe varjak el az emberek hogy egy mobil igp-n menjenek komolyabb jatekok. Sok jo komolyabb jatek van amit eddig se ertettem hogy visel el a hardver, de most hogytudom 1366*768ba megy mind, hat igy mar erthetö. Ja es ha kerhetnem szakadjatok mar le erröl az optimalizacio temarol, azt kelll csak megerteni hogy van az a szint ahol mar egyszerüen keves a hardver, ez ellen nem lehet mit tenni, pl egy Bioshock Infinite is jol optimalizalt Pcre de megse fog full hd-n futni 60fpssel egy 9800gt-n akkorse ha megszakadnak a fejlesztök.
Egy 7850es vga-ra ugyanugy nem lehetne optimalizalni ha most az lenne a divat hogy menjen minden UHD-maximumra tolt grafikai bealitasokkal...
Egyszerüen 1366*768 az ahova elég az igp es kész, nem konzolokrol van szo nem lehet külön optimalizalni mindegyik gyarto megoldasara. -
Dr. Akula
félisten
Tetszik vagy nem, majd megtanulnak optimalizálni. Eddig úgyse volt divat.
-
arn
félisten
90es evekben legalabb ennyi... Sot az akkori egy evente cserelhetted a vasat, hogy lepest tudj tartani vmennyire a dolgokkal. Nem voltak altalanosan hasznalt szabvanyok, volt x fele hangkartya (sb kvazi szabvannyal), videokartya eltero vesas kepesegekkel. Hidd el, sokkal nehezebb volt. De hwt epiteni is, hogy minden fusson rajta.
***
En ugy keszulok, hogy a 2560as monitoron hdban jatszom. Igy nem kell rohadt sokat fogyaszto es melegedo kartya sem. Igaz mar minden szokoevben jatszom. Amugy par szabvanyos felbontas kellene, a tobbi meg csokolom (hd, fullhd, etc).
-
Rubinhood
csendes tag
"Ez viszont csak akkor mutat jól, ha a tartalom a natív felbontás negyedén készül"
Ezt tudna valaki (pl. a cikkiro) egy keppel vagy videoval igazolni?
A bicubic (vagy annal jobb) algoritumusu atmeretezes, ami a kutyuk tulnyomo reszenel mukodik, mindenfele aliasing es csillamlas nelkul kell hogy nagyitsa/kicsinyitse a kepet. Ez a dolga.
Sosem ertettem az ilyen "FullHD nem jo a HD tartalmakra, mert az 1080 nem egesz szamu tobbszorose a 720-nak" eszmefuttatasokat. Ezek az ervek igazak lehetnek nearest neighbor es bilinearis atmeretezesre, de annal jobb algoritmusokra nem.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
#06658560 #55 üzenetére
Ez azt írja, hogy az MS a Windows 8-hoz ezt a felbontást ajánlja leginkább, ha az UI ideális skálázásáról van szó. Így lett megtervezve az OS. Full HD-n sem annyira gáz a helyzet. Fölötte sokkal rosszabb, főleg az egzotikus, és nem a 16:9-es arányt követő felbontások esetében.
-
-
Igen de ebbe kapcsolódott be/hozzá, hogy akkor legyen az eredeti forrás tartalom kisebb és okosan skálázzák pl fel.
És ez akár működhetne is. Persze lehet bele kéne nyúlni a hardverbe is (ott is lehet skálázást csinálni pl), de szoftveresen mindenképp. A picsogás helyett...Pl konzoloknál ez bevett szokás... de lehetne akár annál is jobban/szebben csinálni.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
#06658560 #43 üzenetére
Én is ezt írtam. A Windows 8 UI skálázása ezen a felbontáson ideális. Fölötte/alatta vannak torzulások. Persze nem akkora probléma ez.
(#45) cadeyrn: Az UI elemek mérete nem a felbontástól függ. Ha nem jó az alapbeállítás, akkor változtasd meg a méreteket. Ezt bármelyik felbontáson megteheted.
A képaránynál azért megyünk a széles felé, mert ha megnézed, hogy hogyan látsz, akkor függőelegesen igen kicsi területet érzékelsz, de vízszintesen viszont sokkal többet. -
cadeyrn
aktív tag
válasz
FollowTheORI #48 üzenetére
"grafika/UI/stb függetlenítése lenne a képpontmérettől"
A java része függetlenítve van, vektoros képek, matematika, stb; az eredeti téma arról szól, hogy nem bírják kiszámolni a gépek, nem arról, hogy nem lehet.
-
válasz
FollowTheORI #48 üzenetére
Aha, meg vegre at lehetne terni arra, hogy egy csomo minden ne pixel-, hanem vektoralapon menjen.
-
válasz
Rickazoid #38 üzenetére
Szerintem meg nem... és ez nem ePenis kérdés.
A valódi megoldás a grafika/UI/stb függetlenítése lenne a képpontmérettől. Erre pedig egy másfajta skálázást kéne bevezetni...
Én pl várom azt a napot amikor sokK x sokK monitorok lesznek és fényévekkel szebb képeket és felületeket, és persze szöveget látok majd normális színátmenettel... stb
És ettől még a tartalom lehet ennél sokkal alacsonyabb valami felskálázva is akár.
-
#06658560
törölt tag
Mert a nyolcvanas, kilencvenes években nem volt többféle hardver mind CPU, mind kijelzö oldalon? TV-böl kapásból két szabvány, plusz a CPU-k káosza a Commodore 4,64,128, Amiga family vonalon, miközben már dübörgött a PC, s volt apple is, meg még a fene tudja mi és mennyi.
A beépített ram mennyisége hol befolyásolja, hogy megfelelöen skálázhatóra gyártották a grafikus motort, GUIt, vagy sem?Gyakorlatban mi az a tíznél több SOC? Nem találkozom olyan sokkal, memória sincs sok, kijelzök felbontása sem milliónyi.
-
DaveJr
őstag
válasz
#06658560 #21 üzenetére
Nem a SOCról beszélek....Abból nincs olyan sok. Hanem a SOC és a kijelző párosításról vagy inkább komplett készülékről ha úgy tetszik. 1 SOChoz akár 3-4 féle felbontású kijelzőt is párosítanak. Ha van 10 féle SOC (aminél azért több van) akkor már 30-40 féle párosításról beszélhetünk. És még szó sem esett a RAMról. Mihez mennyi ramot raknak.
A platform meg mindegy mert úgyis mindegyikre külön kell fejleszteni. -
cadeyrn
aktív tag
1366x768, és imádott társa, az 1280x720
a felbontás, amin
- nem lehet dolgozni ( SEMMI NEM FÉR EL )
- amin nem lehet olvasni ( a böngésző, a windows tálca ésatöbbi megeszi a felét, marad 5 sor, ami max a Java osztályneveknek jó, mert k hosszú )
- amire valami állat rásütötte, hogy HÁDÉ
- aminek a képaránya ( 16:9 ) nem az emberi szemre van tervezve ( a 4:3 anno a színházak arányát követte, nem véletlenül )Szerintem ezt volt olcsó gyártani, és kész.
-
#06658560
törölt tag
-
dahneey
tag
Prohardver tudástárba szerintem nagyon jó lenne egy vagy több bejegyzés játékok beállításaival kapcsolatban (olyasmik mint az élsimításos cikk volt). Mi mit csinál, hogyan terheli a hardvert (pl. hogy AA esetén a memóriasávszélesség fontos).
-
.mf
veterán
"A helyzetet súlyosbítja, hogy a gyártók igen erős nyomást gyakorolnak a programfejlesztőkre, miszerint a vásárlóik 90-95%-a képtelen megváltoztatni a programok grafikai beállításait, ugyanis szimplán nem értik a megadott paraméterek jelentését. A fejlesztőknek tehát úgy kell paraméterezni az adott játékot, hogy az lehetőleg minden terméken, mindenféle extra beállítás nélkül megfelelő sebességet kínáljon."
Ugyanez a probléma megvan PC-s oldalon is (sokféle nagyon különböző képességű hardver, sokféle felbontás), az ott több évtizede használt megoldásokat miért nem tudják használni? Telepítéskor vagy első futtatáskor lefut egy, a játék saját motorjára épülő benchmark, ami alapján beállítja a grafikai részletességet, effekteket, felbontást...
"A fejlesztők a gyártóknak jellemzően azt javasolják, hogy 13,3 colos vagy ennél kisebb panelt használó gépeken ne legyen 1366x768 pixelnél nagyobb a natív felbontás."
Miért ne egyből 320×240 pixel, arra még könnyebb lesz
Még ha a HD szerintem is értelmes kompromisszum lenne, ez eléggé farok csóválja a kutyát...
Btw, miért 1366×768, amikor ilyen pont ritkán van, helyette 1280×720 szokott lenni? -
Rickazoid
addikt
Ez történik, amikor a piac alakítja a vásárlói igényeket. Ha egy nagy kutya kitalál valami hülyeséget és a nép megeszi, mindenki megszívja végül. Igazuk van a fejlesztőknek, 13" alatt felesleges HD felbontás fölé menni. De mindig van és lesz is egy új e-pénisz, amiből mindenki szégyenli, ha nem az eltúlzott a mérete, hanem a pont elég.
Egyébként mért beszélünk kijelzőforradalomról? A CRT-ről LCD-re váltás az volt, az OLED és a QLED mellékágak csak, a következő forradalom pedig az LCD-ről e-Inkre váltás lesz. Ez a felbontásnövelés csak kié a nagyobb viaskodás.
És még durva nagy pazarlás is. -
quarros
tag
"Arra elég a közepesen nagy (pl.: HD) felbontás, nagy fényerő, és kezelt (nem csillogó) felület., és jó betekintési szögek (IPS,OLED)."
Egy 7 colos eszkoz eseten egyetertek, eleg lehet a sima HD viszont nagyobb gepeknel igenis szamit a FHD a szem faradasa miatt. IPS OLED egyetertek.
"De aki csak könyvet olvas rajta vagy netezni használja, annak teljesen fölösleges ilyen eszköz."
Ehm hat ez igy kicsit eros... Csak halkan jelzem meg hogy az altalad emlitetteken kivul egy rakat egyeb dolog van amire meg hasznos egy tablet... Felsorolok parat amire en hasznalom pl: SSH terminal barhonnan, VNC/RDP kliens, Mkrokontroller vagy alkatresz adatbazis kereses, Tudmanyos szamologep... stb
-
smkb
őstag
"azt javasolják, hogy 13,3 colos vagy ennél kisebb panelt használó gépeken ne legyen 1366x768 pixelnél nagyobb a natív felbontás."
Ezt a nettó ökörséget.... remélem aki ezt javasolta, annak 5 colon 320*240-es felbontású eszköze van. 13.3-on az 1366 biza nem ördögtől való, sőt... az meg, hogy dolgozni kell, meg gondolkodni... könyörgöm ez a munkájuk. El lehet menni szlagmunkásnak is, ott aztán minden egységes... ugyanúgy kell leforrsztani egy áramkört, 123. nap után is.
-
r3dsnake
nagyúr
"Ráadásul a felbontás felezésével lényegében még torzítás sem történik"
Nem negyedelésével?
-
Tulkas
tag
Arra elég a közepesen nagy (pl.: HD) felbontás, nagy fényerő, és kezelt (nem csillogó) felület., és jó betekintési szögek (IPS,OLED).
De aki csak könyvet olvas rajta vagy netezni használja, annak teljesen fölösleges ilyen eszköz.
(Már a külön félcombos grafikai maggal megáldott jószágokról beszélek.) -
bteebi
veterán
"jellemzően a leggyengébb integrált grafikus vezérlők mellé kerülnek a legnagyobb felbontású panelek"
Bár a felvetés jogos, de azért ez ebben a formában nem igaz, jellemzően nem így van. A nagyméretű, nagy felbontású kijelző drága, ezért low end mobilba nyilván nem fogják beépíteni. A probléma kizárólag a "jóárasított" (alsó) középkategóriás kínai (és/vagy noname) telefonoknál jelentkezik, ahol biza tényleg viszonylag gyakran betesznek egy HD kijelzőt a gagyi IGP mellé. Azonban általánosan nem ez a jellemző. Egy Samsung, HTC, vagy tetszőleges nagy márka nagyfelbontású mobiljában nem lesz gagyi IGP.
-
rudi
nagyúr
Elején járunk még az okostelefonos világnak, majd letisztul a dolog, marad két domináns hardver, béérik az OS, aztán nem kell majd annyit heggeszteni, hogy normálisan fusson minden mindenen.
-
LordX
veterán
Mert nem lehet fél felbontással kirakni a játékot a kijelzőre?
Vagy fix méretben renderelni, és kijelzőn átskálázni? Vagy GPU teljesítményétől függően?Az a baj, hogy a gép gyenge a magas felbontáshoz, akármennyit is optimizálsz, ugyanúgy gyenge lesz. Innentől tök értelmetlen "optimizálni".
-
kromatika
veterán
köszi számomra hasznos volt.
-
quarros
tag
Nem akarok senki lelkivilagaba belegazolni de szerintem egy tablet hasznalhatosagat nem az fogja eldonteni hogy milyen szep uj jatekokat lehet rajtuk futtatni, hanem az hogy a kijelzojenek milyen az olvashatosaga... es ezen a teren nagyon is jo iranyba halad a piac mert a mostani nagyobb kelbontasu kijelzok tenyleg jobban olvashatok.
(Elnezest kerek az ekezettelenseg miatt... Ami bill)
-
Tulkas
tag
Egyetértek!
Annyit hozzáfűznék hogy a "Az vásárló meg rinyál, hogy miért ilyen drága a tablet/telefon.."
Ez lenne itt a lényeg, mivel ha mindenkinek közel azonos keretből sikerülne készüléket választania, akkor közel azonos végeredményekre kellene optomalizálnia a fejlesztőknek. Túlságosan szór a (vásárlók pénztárcái miatt) gyártók natív felbontáshoz társított grafikai teljesítménye.
Szerintem a játékokat, és/vagy a készülékeket kellene "skálázni" olyan adott szintekre, ahol egyezményes tulajdonságokkal futtathatók lennének a szoftverek.
/Pl a "CL5-ös"telón az erre a szintre fejlesztett szoftverek futnának elfogadható (!!szabványos!!) sebességgel./
Így a felbontás is velejárna.. -
TeeJay
félisten
ott földelném el azt aki kitalálta az 1366x768-as kijelzőket... 15,6"-os laptopokba...
1600x900 vagy inkább 1680x1050 nem lehetett volna ugye?
még jó hogy végre kezdik kukázni ezeket és jön már a fullHD
így legalább lehet használni egy laptopot is rendesen -
DigitXT
félisten
Ez egy antireklám lenne a drága termékek esetében.
Azért vegyük hozzá, hogy az erős Full HD-s gépeket nem csak "mobiljátékosok"
veszik, 2D-ben meg (üzleti felhasználás) pont tökmindegy, hogy mekkora a 3D-s
számítási kapacitás, vagy mennyivel jobban futna egy játék egy kisebb gépen. -
Gusztáv
addikt
válasz
szilagyiv #10 üzenetére
Na igen, lehetne mindent egyből fullhd-re optimalizálni, és azt venni alapnak. Csak az a baj, hogy a mostani SOC-ok 80%-át ki lehetne kukázni, mert egyszerűen nem bírná erővel. Az vásárló meg rinyál, hogy miért ilyen drága a tablet/telefon. Ha meg bírja, akkor az akkus üzemidő lesz rettenetes és ezért rinyál a vásárló. Meg persze ilyen számítási teljesítmény hőt is termel, akkor meg az a baj, hogy miért melegszik. Az iPad-os trükk a legjobb, mert gyakorlatilag ugyanott van, mint a sima kijelzővel.
Szerintem ez a kijelző mizéria a legújabb e-pénisz növelés, volt már ilyen nem egyszer, aztán mindig jött valami új, ami menőbb volt.
-
DigitXT
félisten
Nem veszed bele a számításba, hogy a 24"-os, meg 42"-os kijelzőt
milyen távolságból nézed - és ehhez képest hol helyezkedik el egy
4"-os kijelző (a kezedben tartva), ami mondjuk (Full) HD felbontású.
Bár írtad, hogy "köztudott, hogy nem értesz hozzá", szóval felejtős.
Ettől függetlenül van jó pár mobilos játék, ami kellően szórakoztató,
és bár rá lehet kötni 42"-ra is a modern(ebb) androidos kütyüket, az
semmit nem ad hozzá az élményhez, sőt: az érintős vezérlést nem
is igen tudod úgy kezelni, hogy nem nézed a mobil kijelzőjét, mivel
semmilyen visszajelzés nincs a gombok elhelyezkedéséről. Szóval
pont semmit nem ér, hogy ugyanaz* a képi tartalom kint van 42"-on.*: ami egyébként 4"-on tűélesnek néz ki, 42"-on meg kiábrándító.
Esetleg úgy tudom elképzelni, hogy olyan játék esetén használható
ez a HDMI átkötés, amit csak a készülék döntögetésével irányítasz.
Mondjuk ebből van a kevesebb. Az RR3-at majd lehet, kipróbálom... -
Abu85
HÁZIGAZDA
Ez egy létező koncepció, csak a gyártók nem szeretnék, mert a magas felbontás a többi grafikai elem kárára menne. Mint említettem jellemző, hogy elég gyenge IGP van a Full HD-s mobil gépekben, így pedig az olcsóbb szimpla HD-s erős IGP-s gépek grafikája nem gyengén jobb lenne. Ez egy antireklám lenne a drága termékek esetében. Itt rengeteg érdek és érdekellentét van, és zömében a lehetséges megoldásokból a drága termékek jönnek ki rosszul.
-
"Nem fog futni a játék ilyen felbontások számítása mellett."
1. Ez eleg sok usernek ez sokadlagos szempont.
2. Siman futhat, ha visszaveszik a felbontast.
3. A felbontas novelesevel egyre kevesbe kell aggodni amiatt, hogy egesszamu szorzo legyen a jatek meg a kijelzo felbontasa kozott.(#8) DaveJr: az, hogy az engine-be beepitenek valami autodetektalast meg skalazast, az azert nem valami rettenetes erofeszites.
-
Doink
aktív tag
Azt javasloma fejlesztőknek hogy merítsenek ötleteket a múltból.
- 1st launch benchmark:
Első indításnál a játék lefuttat egy benchmarkot és addig csökkenti a grafikai részletességet amíg nem éri el az elfogadható sebességet.
- Gphone Experience -
szilagyiv
senior tag
Hát akkor reszeljék be a rendszert erre a felbontásra és ügyeskedjenk
Konzoloknál ugye alacsonyabb szinten el lehet érni a hardvert, ezért tudnak akkora teljesítményt kipréselni belőlük. Ha a mobil eszközöknél etalonnak tekintenék a FHD-t, akkor elég lenne ehhez optimalizálni mindent, utána le-, vagy felskálázni. Laikus hozzáállás tudom, de egyszerűsödne a fejlesztés (gondolom én). Persze akkor ezt hardver-szoftver szinten kellene megcsinálni, kéz a kézben a gyártók és szoftverfejlesztők.
-
Tálydi
senior tag
Tényleg érdekes, de ami szerintem nagyobb probléma, hogy a laikus a "csúcskészülékén" mindössze annyit lát, hogy: szar. Tulajdonképpen ebben igaza is van, hiszen neki mint vásárló annyi a feladata, hogy fizessen a termékért, cserébe megfelelő szolgáltatásokat (játékokat) és hozzá tartozó HW-t (kijelző, processzor, grafikus segéd) kapjon. Ezek szerint ez nem így történik. Az innováció megint előrébb járt a tudásnál. Már ezeken a hordozható eszközökön olyan grafikájú játékok vannak, hogy lassan a PC iparban helytállnának, mégis mennyivel kompaktabb méretű egy táblagép vagy egy telefon, akár egy hasonló, pl FullHD-ra épített aszatli gépnél...
Megjegyzés:
Azért az apple ezt is jól kivitelezteNáluk működik a dolog.
-
DaveJr
őstag
Nem érted
A probléma nem az hogy dolgozni kell, hanem az hogy mekkora erőforrást vesz el a jelenlegi helyzet.
Egy egyszerű példa:
iOSre egy játék optimalizálása 1 embernek 1 hónap
Androidra 5 különböző hardver párosra 5 embernek 1 hónap.
(Persze nem ilyen egyszerű valójában, de szemléltetni így job)
Ha ugyanúgy fizetik az embereket akkor az Androidra történő fejlesztés 5szörös költséggel jár. Ez a nem mindegy... -
stutga
tag
Mondjuk koztudott, hogy nem ertek hozza, de szerintem aki jatek-elmenyt akar, az 42"-nal nem adja alabb. Esetleg 24" ha annyira nem erdekel a grafika. De hogy 4 colon mit lehet elvezni azt nem tudom... mondjuk a tetrist.
Ez inkabb akkor lesz nagyobb problema mikor a gogleglass-ban kell a felbontast beloni. szerencsere ez meg 2-3 ev.
-
szilagyiv
senior tag
Én pl. azt javaslom a fejlesztőknek, hogy a 10"-nál nagyobb kijelzőknél a 1366x768 pixeles felbontást felejtsék el de nagyon.
De a cikk alapján összeállt egy pofonegyszerű megoldási javaslat is:
4"-13"-ig FHD, fölötte meg UHD legyen a felbontás és csak skálázni kell - azért senki nem fog nyavajogni. Ja, 4" alatt meg QHD
TÁTÁMM! -
LordX
veterán
Értem. A probléma az, hogy dolgozni kell. Hát, úgy sem tudom őket sajnálni, hogy én is ebben az iparágban keresem a kenyerem.
-
danikollar
őstag
Érdekes iromány!
Új hozzászólás Aktív témák
- Apple AirPods Pro 3 - bontatlan, új - 1 év Apple garancia
- iPhone 17 - összes tárhely és szín bontatlan, független - 1év Apple garancia - Szept 20
- iPhone 17 Air - összes tárhely és szín bontatlan, független - 1év Apple garancia - Szept 20.
- iPhone 17 Pro - összes tárhely és szín bontatlan, független - 1év Apple garancia - Szept 20
- iPhone 17 Pro Max - összes tárhely és szín bontatlan, független - 1év Apple garancia - Szept 20.
- BESZÁMÍTÁS! GIGABYTE A520M R5 5600X 16GB DDR4 512GB SSD RTX 2060 Super 8GB Zalman ZM-T7 Corsair 550W
- Dell 5400 14 FHD Laptop i5-8365 8 GB RAM 256GB SSD 6 hónap garanciával, Dobozos
- Xiaomi Redmi Note 10S 128GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- Telefon felvásárlás!! iPhone 12 Mini/iPhone 12/iPhone 12 Pro/iPhone 12 Pro Max
- Eladó 2db Nokia steel hr hibrid okos óra dobozával
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
Cég: CAMERA-PRO Hungary Kft.
Város: Budapest