Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • -=RelakS=-

    veterán

    válasz NomadND1 #28 üzenetére

    Kb 50-el suhanunk, nekem meg zabszem a seggemben, hogy B+, padka! O_O
    Véletlenül vettem csak észre a jobbára lombok között bujkáló táblákat.

    De nyugodtan állj ki szerintem bármelyik ilyen villamosmegállóhoz, és méricskéld, hányan tartják be a sebességet.

    Itt streamelek játékot időnként: https://www.twitch.tv/relaks__

  • -=RelakS=-

    veterán

    válasz NomadND1 #30 üzenetére

    Mind1, én a reggeli forgalomban nem ezt tapasztalom ;)
    Ha lassúak vagyunk, az jobbára azért van, mert éppen piros a lámpa :D Mondjuk van, hogy egyeseket ez sem zavar :(((

    Itt streamelek játékot időnként: https://www.twitch.tv/relaks__

  • válasz NomadND1 #123 üzenetére

    A sebességgel az a probléma, hogy a mozgási energiát nem lineárisan, hanem négyzetesen növeli.

    A mozgási energia ugye tömeg fele szorozva a sebesség négyzetével.

    Most gondolj bele, egy biciklis elüt valakit 30 km/h -val és a biciklivel a tömege 100 kg. A mozgási energiája 3 500 J és valószínű kórházi ellátás lesz a vége. Egy két tonnás autó 210 km/h körüli tempóval már 3 és fél millió J mozgási energiára tesz szert. Ez már ezerszeres különbség. Szóval elsősorban a fizika az oka a sebesség korlátozásának kényszerére. Akkora erők szabadulnak fel nagy sebesség mellett, ami bármilyen apró hiba esetén végzetessé válhat.

  • Hieronymus

    addikt

    LOGOUT blog

    válasz NomadND1 #123 üzenetére

    "Válasz: 15,30,60km/h-val kapsz jó kis büntetést és lezavar a pályáról, hogy semmi keresnivalód ott (fel sem hajthatsz rá)."

    Helytelen a megközelítés.

    A pályák végénél hatalmas torlódások alakulnak k csúcsidőbeni. A pályák városi szakaszaiban ahol hatvanas a sebesség korlátozás, indulnak be a torlódások.
    A legtöbb ráfutásos baleset ezekben a torlódásokban keletkezik. Sokszor láncba állnak össze a koccanások. Az első valamiért bekövetkezik. Utána, pontosabban előtte akár kilométerekkel is összehoznak néhányat.
    A 200 feletti sebességgel közlekedő járművek esetében sokkal, nagyon sokkal alacsonyabb az ütközési arány.

    Most folyik arról a vita, hogy az eddigi tesztek alapján, nem a sebesség, hanem a járművek sűrűsége a baleset forrása. A sebesség növelésével lehet csökkenteni az utak terhelését. Magyarul biztonságosabbá tenni.

    Legyen béke! Menjenek az orosz katonák haza, azonnal!

  • #73495296

    törölt tag

    válasz NomadND1 #137 üzenetére

    "A baj az, hogy abból indulsz ki, hogy egy 200-al közlekedő kocsiban ugyanolyan fékrendszer, abroncs van mint egy 130-al se menőben."

    Ez a legnagyob baromság, amivel a gyorshajtók hitegetik magukat. Jelentősen nagyobb sebességgel épp a négyzetes féktáv növekedés miatt nem fogsz jelentős javulást elérni jobb fékrendszerrel és abroncsokkal. Emellett ugye sok esetben az erősebb autó nehezebb is.

    (Ahhoz, hogy 130 és 200 km/h esetében azonos legyen a féktáv, olyan nagyságrendbeli különbség kellene a két fékrendszer és abroncsok között, hogy a 130-al közlekedő autónak már biztosan nem szabadna megkapnia a műszakit, és akkor a rrakcióidőről nem is beszéltünk.)

    A másik, hogy sok gyorshajtó azt is önkéntes rendőrnek nézi, aki nem hajlandó satufékkel bemenni 2 80-al haladó kamion közé,.

    [ Szerkesztve ]

  • #73495296

    törölt tag

    válasz NomadND1 #139 üzenetére

    "Egységnyi idő alatt hasonló tempóról méterekben mérhető a különbség."

    Ez így van, de nem hasonló tempóról beszéltünk. Akkora különbség nincsen a kettő között, hogy hasonló legyen a féktáv, amikor a jobb fékrendszerrel 200-al mész, illetve a rosszabbal 130-al.

    Hiába nyugszik le, ha addig a seggemre megy, ezzel az én életemet is szándékosan veszélyeztetve. Ilyenkor én is igyekszek minél hamarabb befelyezni az előzést, de attól még gyanús nekem, hogy a legtöbb gyorshajtó valami ilyesmit ért az alatt, hogy feltartják, és nem a jobbra tartás tényleges elmúlasztását. Múltkor Fehérvártól Budapestig összesen egyetlen olyannal találkoztam, aki a középső sávban élte az életét, anno sokkal többel, szerintem ebben sok a javulás, míg előzéskor letoló, indexet nem ismerő gyorshajtóból egyre több van.

    Szerk.:
    Egyébként az országút az veszélyesebb mint az autópálya főleg Budapest agglomerációja, ahol sokan gyakorlatilag nulla előnyért folyamatos kocsisorban teljesen beláthatatlan helyeken előznek.

    [ Szerkesztve ]

  • Ghoosty

    őstag

    válasz NomadND1 #141 üzenetére

    "1, miért nem vetted észre időben a mögötted jelentősen gyorsabban haladó gépjárművet?"

    Ha jelentősen gyorsabban halad, akkor kevés időd van észrevenni. Ha csak kicsit halad gyorsabban, akkor is nehéz felmérni, hogy mennyi idő alatt fog utolérni. Az irreális elvárás, hogy bezavarod a 120-szal haladót a 80-90-es kamionok közé már az első észleléstől, hogy kivárja a 130-cal haladót, mire megelőzői. Viszont, ha nem megy ki, akkor lehet, hogy csak sokkal később lesz újra normális lehetősége kimenni. Addig meg a 130-asnak kell türelmesnek lennie.

    "2, ha a mögötted lévő látja a szándékot, miért kell féktávon belül küzdeni?"

    Ezt elsődlegesen azoktól kell kérdezni, akik szarnak a féktávra.
    De azt amúgy honnan lehet látni, hogy van-e szándéka valakinek? Ha látom, hogy kilométerekeket fogunk még megtenni, mire lesz egy akkora hely 2 kamion között, hogy normálisan ki lehet menni, akkor nyilván nem fogok indexelni végig. Azon kívül, hogyan tudnám jelezni a szándékomat?

  • bambano

    titán

    válasz NomadND1 #139 üzenetére

    "Kérlek magyarázd már meg, hogy egy 10 éves opelban, hasonló fékrendszer van, mint mondjuk egy 2018-as Fordban.": mit is kellene megmagyarázni?

    egy 10 éves opelben... pontosan melyik opelben? a spúrmodell corsában? a közepes astrában? a vectra gts/opc-ben? a corsában lehet, hogy még dobfék van hátul. az astrában négy hétköznapi tárcsa. a gts-ben meg az opc-ben meg félverseny fékek. de ugyanez a kérdés: a spúrmodell fiestában? a fiesta st-ben? egy átlagos managermondeóban? az rs fókában?

    Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis

  • Hieronymus

    addikt

    LOGOUT blog

    válasz NomadND1 #137 üzenetére

    (#137) Sárkányvölgy: "Nem igazán jársz Németországba, igaz?

    Segítek kicsit, a német autópálya lett a legbiztonságosabb 2018-ban. Vajon miért?"

    Nem akarok találgatni, írjad a választ, kíváncsi vagyok rá.
    Végül is igazad van, tavaly háromszor léptem be Németország területére, nem sokat járok Németországba.
    Szóval mi a találós kérdésed megoldása?

    (#136) Golyobis: "Szerintem az évek/évtizedek (?) alatt ebbe a technológiába vetett fejlesztések összege gigászi lehetett."

    Ez nem az önvezetésről szól, csak bizonyos forgalmi helyzetekben segít a vezetőnek. Még egyszer leírom, talán átmegy. Ezen technológiák egy része szinte minden ma eladott járműben megtalálható. Még a belépőszinten is. Legfeljebb valamelyik hiányzik és az összes van beépítve. Ezek nagyjából bejejezett fejlesztések, sokat már kell rákölteni a gyártóknak.

    "Egy szellemi fogyatékosnál esetleg indokolt lehet, hogy párnákat aggassanak rá, hogy ha elesik, ne üsse meg magát annyira, egy értelmes felnőttnél aligha."
    Valamit ezzel kapcsolatban is félregondolsz. Nem az idióta vezető védelme az alapvető cél. Inkább a vétlen fél védelme. Nyilván a vezető is könnyebben megússza a dolgot. De ne büntessük már azzal a vétlen embereket, hogy nem engedjük bevezetni ezeket a technikákat.

    (#129) Zabalint: "Az utak áteresztő képessége alacsony sebességnél nagyobb, mivel akkor kisebb az optimális követési távolság, olyan 39 km/h-nál van a maximum."

    Az erre vonatkozó kísérletekkel igazolt számítást szívesen megnézném.
    Addig azt gondolom, hogy ezt valaki elméleti alapon számolgatta. Figyelmen kívül hagyva a járművek egyedi képességeit. Ha ebben lenne valami valóság, a legzsúfoltabb utakon már alkalmaznák az ideális sebesség szabályát.

    (#134) -=RelakS=-: "Az is sávelhúzás, mikor valamit mókolnak a pálya közepén vagy szélén, és ehhez kell némi hely. Ilyenkor esetleg nem zárják le a teljes sávot, hanem csak keskenyebbre veszik, és sárga vonallal mutatják az ideiglenes határokat."

    Van ennél rosszabb is. Marad fehér és sárga. De festenek hozzá világos lilás jelzést. A szakasz elején egy táblára németül, kézzel felpingálják, hogy aznap melyik színű jelzés van érvényben.
    De ez esetben sincs pánikra ok. Egy gombnyomással kapcsolható ki- és vissza a sávtartás figyelmeztetése.

    (#143) Ghoosty: "Ha jelentősen gyorsabban halad, akkor kevés időd van észrevenni. Ha csak kicsit halad gyorsabban, akkor is nehéz felmérni, hogy mennyi idő alatt fog utolérni."

    Ennek egyetlen megoldása van. Ha láthatóan nagyon gyorsan közelít valaki mögötted a pályán, akkor nem kezdesz előzésbe. A német pályákon nagyon kell figyelni, mert a megszokott 130-as tempóhoz képest további 130-al gyorsabb jármű közeledhet mögötted.
    Ha csak úgy beér mögéd, mert valaki lassítja elül a forgalmat, akkor nem kell pánikolni. Ha van rá lehetőség akkor engedd el a gyorsabban haladni szándékozó járműveket.
    Az elengedésem kérésére van kialakult gyakorlatom. Elsőre az irányjelzőt rakom ki a gyorsabb haladási szándék jeleként. Ha ezt nem veszi észre a vezető, akkor villogok egy idő után. A hangjelzést nem szeretem, általában nincs is szükség rá.
    Természetesen csak akkor jelzek, ha az előttem lévő jármű előtt nagyon hosszan szabad a sáv.

    Legyen béke! Menjenek az orosz katonák haza, azonnal!

  • #73495296

    törölt tag

    válasz NomadND1 #141 üzenetére

    Teljesen irreleváns, hogy 130-al, 140-el, vagy épp 110-el előzöm a kamiont, amikor a seggemre megy bőven féktávo belülre egy potenciális gyilkos.

    Szerk.
    Arról nem is beszélve, hogy ugyanezek az emberek akkor is a seggemre mennek, ha sorban előzöl kamiont, tehát előtted is vannak.

    [ Szerkesztve ]

Új hozzászólás Aktív témák