Új hozzászólás Aktív témák
-
bkercso
nagyúr
Mindenki arra vár, hogy áttörés történjen akku fronton, mert a jelenlegi akkuk drágák, környezetszennyezőek és nem elég nagy az energiasűrűségük az eAutózáshoz. Amint ez az áttörés megtörténik, a jelenlegi akkutechnológia hirtelen elavulttá válik, így van egy óvatosság ezzel kapcsolatban. Mire ez az áttörés megtörténik, az autógyártók már rendelkezni fognak az elektromos autók gyártásához szükséges kompetenciával, ezért is fontos, hogy elkezdtek erre átállni.
(Persze, ha találnak egy nagy adag lítiumot, kiválóan megéri akkut gyártani, akármennyire is szennyező.)A másik kulcskérdés az energiamix, amivel a kocsikat is töltik. Ebből nem szabad kifelejteni a nukleáris energiát, ami körül Fukusima óta megint nagy az össze-vissza beszélés. Ha nem fordulunk oda ehhez jobban, nem lesz annyira zöld az elektromos autó.
Az ezzel foglalkozó cikkek mögött komoly ipari érdekek állnak, így a forrást érdemes jól megnézni, mielőtt elhiszünk bármit is.
Viszont az emberek egyre nagyobb hányada él városban, amik egyre zsúfoltabbak, így a lokális kibocsátás - ami jelentős számú megbetegedést okoz - egyre jobban felértékelődik.
(Két további probléma is van: a 8 milliárd és növekvő számú ember, akik nagy része mostanában ugrik magasabb életszínvonalra és kezd autózni, ill. az, hogy mindenki saját autóval akar járni. Ha a "környezet" (élővilág) valóban fontos lenne, akkor a tömegközlekedést fejlesztenék élhető szintre. Ha a kapitalizmus helyett nem találunk ki mást, nem sokat segít rajtunk 1-1 új technológia.)
[ Szerkesztve ]
Megjelentek! : MFD3 és MFA3 || bkercso HiFi készülékek: https://hardverapro.hu/aprok/hirdeto/bkercso/keres.php?search_exac=0&search_title=0&usrid=341946&buying=0
-
bkercso
nagyúr
Azt hívjuk majd igazi áttörésnek, ami után nem várunk az újabbra, hanem bátran beleugrunk az újfajta akkuk gyártásába. A jelenlegihez sok ritkaföldfém kell és gyorsan is degradálódnak. (Részben ezért is terjed nehezen a cserélhető akkus koncepció szerintem - vagyis, hogy töltés helyett cseréled a kúton az akkut.)
Ezelőtt 15 évvel, amikor smart lighting rendszereket terveztünk, már bőven volt szó az elosztott tárolókapacitású smart gridről, de azóta is leginkább csak szó van róla, pont azért, mert ehhez vastagabb vezetékek kellenek, vagyis a jelenlegi infrastruktúrát le kell cserélni. Ez láthatóan nem akaródzik egyszerre.
Az is kérdéses, hogy amíg "alacsony" az eAutók hatótávja, addig mennyire szeretném igénybevenni az akkut otthon.Noukoum: Nem szerintem. Ebben az iparágban dolgozom és ez valóban hot topic. Máskülönben nem cikkeznének hetente "áttörésről", ha már megtörtént volna. Igen komoly pénzeket is ölnek kutatás-fejlesztésbe akkufronton.
Mind az autók árának, mind gyártáskori környezetterhelésének, mind súlyának jelentős hányadát az akku adja jelenleg, ami egy áldatlan állapot.Megjelentek! : MFD3 és MFA3 || bkercso HiFi készülékek: https://hardverapro.hu/aprok/hirdeto/bkercso/keres.php?search_exac=0&search_title=0&usrid=341946&buying=0
-
bkercso
nagyúr
válasz [HUN]NIMROD #27 üzenetére
És miért gyorsulnak úgy, mint egy versenyautó?
Megjelentek! : MFD3 és MFA3 || bkercso HiFi készülékek: https://hardverapro.hu/aprok/hirdeto/bkercso/keres.php?search_exac=0&search_title=0&usrid=341946&buying=0
-
bkercso
nagyúr
Az akku hőmérséklete - és így áramterhelése - kihatással van az élettartamára. Pl. csak ezért. Illetve, mivel az akku nehéz és drága, a hajtásnál szempont, hogy könnyű és olcsó legyen. Kétszer is meggondolják, kihagyjanak-e még egy hőmérsékletszenzort az inverterből, mégis úgy méretezik, hogy egy V12-est is megszégyenítsen egy olcsó városi cirkáló is.
Miért? Mert a vásárlók elvárják. És amíg ez a fő szempont, én nem várok változtatást, mivel a tömegek nem fognak egyszerre felkiáltani, hogy "Ja, nem mi vagyunk az egyetlenek a bolygón? Akkor jó lesz egy ésszerűbb - de tartósabb - gép is!"
Megjelentek! : MFD3 és MFA3 || bkercso HiFi készülékek: https://hardverapro.hu/aprok/hirdeto/bkercso/keres.php?search_exac=0&search_title=0&usrid=341946&buying=0
-
bkercso
nagyúr
válasz Hieronymus #35 üzenetére
Én ezt értem, de lóerőben is egyre nagyobbak a kocsik. Amit írsz, az alapján azt várhatnánk, hogy ami belsőlgésűvel 120 lovas volt, az elektromossal használható 90 lóval is. Erre 150-esre építik... (A végsebességet meg SW korlátozza, így nem is arra méretezik a motort.)
[ Szerkesztve ]
Megjelentek! : MFD3 és MFA3 || bkercso HiFi készülékek: https://hardverapro.hu/aprok/hirdeto/bkercso/keres.php?search_exac=0&search_title=0&usrid=341946&buying=0
-
bkercso
nagyúr
Ez is mind őmiattuk van!
Megjelentek! : MFD3 és MFA3 || bkercso HiFi készülékek: https://hardverapro.hu/aprok/hirdeto/bkercso/keres.php?search_exac=0&search_title=0&usrid=341946&buying=0
-
bkercso
nagyúr
válasz [HUN]NIMROD #67 üzenetére
Ha felnyílik az akksi a segged alatt, addigra jó eséllyel már nem élsz.
Megjelentek! : MFD3 és MFA3 || bkercso HiFi készülékek: https://hardverapro.hu/aprok/hirdeto/bkercso/keres.php?search_exac=0&search_title=0&usrid=341946&buying=0
-
bkercso
nagyúr
Úgy tűnik félig igazad lesz - ám még a mai politikusok is megérhetik a buktát ezügyben: https://telex.hu/tech/2023/03/25/e-uzemanyag-a-benzines-es-dizelmotoros-autok-utolso-eselye
Megjelentek! : MFD3 és MFA3 || bkercso HiFi készülékek: https://hardverapro.hu/aprok/hirdeto/bkercso/keres.php?search_exac=0&search_title=0&usrid=341946&buying=0
-
bkercso
nagyúr
válasz Graphics #144 üzenetére
Én azt hittem, ezt a Carnot-ciklus hatásfoka korlátozza 37%-ra:
"Today’s car engines have efficiencies of 20 percent or less, compared to their Carnot Limit of 37 percent."
Jó kérdés, milyen protokollal mérik a nagyobb értékeket.Megjelentek! : MFD3 és MFA3 || bkercso HiFi készülékek: https://hardverapro.hu/aprok/hirdeto/bkercso/keres.php?search_exac=0&search_title=0&usrid=341946&buying=0