Új hozzászólás Aktív témák
-
ddekany
veterán
Most akkor az a baj simám, hogy balesetet okozott, mert nem látta át a szitut, vagy az a gond, hogy emelettel megtévesztő a termék neve? Mert ha az utóbbi, az feltételezi, hogy azért lett csak baleset, mert a vezetőt megtévesztette a termék neve, ami nem túl reális.
-
ddekany
veterán
válasz #54625216 #32 üzenetére
Nem semmi, hogy ennyire jól egyáltalán működik, csak épp még nem hasznos. Vannak videók, ahol meg neki akar rohanni egy oszlopnak pl. Ha havi (vagy heti?) egyszer összetörik a kocsi, ha nem állsz állandóan készen adrenalinnal felpumpálva, akkor az még nem hasznos. Ez a nagy kérdés, ahhoz a "picihez", ami hiányzik, valami totálisan más kaliberű AI kell, vagy ezzel pár év alatt megérkeznek oda (amit nagyon kétlek).
-
ddekany
veterán
válasz #54625216 #39 üzenetére
De most kikerestél egy olyan FSD beta videót, hol nem volt beavatkozás, míg a legtöbben van. Persze általában nem világos, hogy baleset lett-e volna beavatkozás nélkül, vagy csak hirtelen ijesztőnek tűnt amit csinál. Viszont azért volt pár, aminél egyértelmű volt, hogy nem értette a környezetet, mint pl. virágos ládát hogy ott van, vagy az aluljáró lábát még pár hónapja. Illetve az eléggé általános, hogy a többi autós hülyének néz, mert miért nem mész, vagy miért tolakodsz, stb. És ez még csak az, ami pár óra vezetés alatt kibukik egy-egy tesztnél. Mi lenne, ha egész évben ez vezetne, és nem figyelsz? Nem látszik a fény az alagút végén egyenlőre.
[ Szerkesztve ]
-
ddekany
veterán
válasz #54625216 #53 üzenetére
Aközt, amikor már egészen meglepően jól viselkedik valami, már-már ilyesztően, mintha valódi értelem lenne mögötte, és aközt, mikor tényleg értelmesen viselkedik valami, óriási különbség lehet. A kép értelmezése is, gondolom, hirelen állati komplikáltá válik, amikor elérsz azokhoz a nagyon ritka esetekhez, amik téged emberként csak azért nem zavarnak ősze, mert te nem egy végletekig specializált AI. Hanem egy általánosabb intelligenica ami érti a világot maga körül. Látszólag csomó felesleges tudás a világról (és benne az emberekről), ha csak vezetni kell, csak épp lehet, hogy még sem felesleges. Vannak ezek a mindennapos szituációk, ami egy embernek könnyűnek tűnik, de ha belegondolsz mit tudna itt tenni egy gép...
-
ddekany
veterán
válasz #54625216 #90 üzenetére
Láttam azt az előadást. Abban reménykedtek mindig is, hogy nem kell annyira általános AI, csak egy rettentően specializált. Mikor Jim Kellerrel volt Lex-nek interjúja (aki Tesla-nál is dolgozott, igaz hardveren), ott is az jött át, hogy ő is totál megoldhatónak látja az egészet, mert hát lényegében csak mozgó testek, fizika. Én meg nehezen hiszem, hogy nem kell kicsit mélyebben érteni a világot ahhoz, hogy ne csinálj néha totális blődségeket. Az egyik, ahol ez hamar kibukik, az pont amit mondasz, hogy értelmezni kell, mi van a kamera képén. Egy ember nem "fantomfékez" 5 percenként, de hát neki könnyű, mert van egy nagyságrendekkel nagyobb neurális hálója, ami mindenféle elborult dolgokat tud, ami miatt tudja, hogy mi az ami csak úgy néz ki mint egy akármi, és mi az ami tényleg az. Meg ilyenek, hogy pl. felismersz egy felborul tűoltóautót akkor is, ha még sosem láttál olyat. Azt is tudni fogod, hogy az nem fog odébb menni, nyilván, mert a kerekén kéne gurulnia, stb. Egy mostani AI-nak ez totál elérhetetlen szint, mert nem tud ilyen következtetéseke levonni. Amire nem volt tréningezve, arra jó esetben feldobja a kezét, rossz esetben valami random hülyeséget hisz rá, és az alapján cselekszik. Erre a konkrét esetre persze valószínűleg betanítják, de mindíg lesz sok, amire nem. (Ja, pl. csomószor összeragasz autókat kamionná, már amennyiben a vizualizácó reprezentatív. Emberként még berúgva se tudnád annak nézni. Annyiram más kategória.)
[ Szerkesztve ]
-
ddekany
veterán
válasz #54625216 #103 üzenetére
Persze, potenciálisan egy AI sokkal többet és gyorsabban tanulhat meg mint egy ember, csak épp az a kérdés, hogy tudsz-e olyan AI-t csinálni, ami kellően rugalmasan tudja alkalmazni amit megtanult (azaz mennyire tud értően tanulni, tehát erősen eltérő szituációban is alkalmazni amit egyszer megtanult). Másképp mondva, mikor futsz bele olyan esetekbe, amiknek elfogadható arányú felismerésére egyszerűen nem tudod betanítani. Illetve hogy mindehez a végén mekkora vas kell majd.
"Hogy miért nem mozog, az a vezetés szempontjából lényegtelen".
Az állás amúgy pont kell néha, mert össze-vissza parkolnak autók mindenhol, és ha mindről feltételezed, hogy hirtelen elindulhat, akkor elég lassan fogsz haladni. (Ezért is kell látni, hogy ül-e valaki a kocsiban, és vajon mit csinál.)
De amúgy csak mondani akartam egy példát arra, hogy egy embernek nem kell megtanítani, hogy egy felborult autó nem megy, mert nyilvánvaló neki a kocsi működési elvéből adódan. És nem kell felborult tűzoltó autó látványára tréningezni, mert ráismer anélkül is, mert érti az ilyen fogalmakat, hogy van egy jármű, és azt az oldalára lehet fordítani, és akkor kb úgy nézhet ki ahogy.
-
ddekany
veterán
Ez amúgy beta, jelen formában nyilván nem használható, kivéve tesztelőknek, akitől elvárás, hogy ugrásra készen álljanak. Akkor lesz kész, ha nem kell ugrásra készen állnod. Igen, szóban Musk mindig következő hónapban/évben már biztos benne, hogy kész lesz, ami parán hangzik. De az csak duma. Akkora öngólt már csak nem lőnek, hogy kiengedik úgy, hogy több baleset lesz vele, mint nélküle. Szétszedné őket a közvélemény. (Tippre, pár év múlva kénytelenek lesznek vele szembesülni, és elismerni, hogy a jelen megközelítéssel, ahogy az AI működik, nem megoldható amit akartak. Ez persze vonatkozik a többiekre is.)
[ Szerkesztve ]
-
ddekany
veterán
De akkor az tiszta sor, feltéve hogy törvényes, hogy pityubá elengedi a szekeret csak a lóval. Akkor a ló gyártója felel. Ilyen szempontból a Waymo is tiszta sor, mert nem is ülsz a volánnál. Ha valaha lesz megbízható önvezetés, akkor ugyan ez fog történni. Amíg meg nincs... sávtartás stb. valamennyire szürke zóna. Ha azt mondják, én felelek, akkor eldöntöm saját felelőségre, hogy rá akarom-e bízni a büntetlen előéletemet...
-
ddekany
veterán
"De akkor abban egyetértünk, hogy ezek a rendszerek még nem forgalomérettek?"
Már amelyik, meg már amire... Pl. lehet, hogy autópályán már kevesebb autopilottal a baleset mint nélküle.FSD beta meg nyilván nincs kész, ezt nem is tagadják. Hogy válogatott embereknek odaadja a Tesla, hogy játszanak vele. Elég bátrak, de eddig megúszták, és valószínűleg az első komoly balesetnél vissza fognak venni. Szóval szvsz nincs gyakorlati jelentősége a közbiztonságra. Amíg nem gurul el a gyógyszerük sokkal jobban...
Új hozzászólás Aktív témák
- Windows 11
- Magga: PLEX: multimédia az egész lakásban
- Székesfehérvár és környéke adok-veszek-beszélgetek
- Facebook és Messenger
- Autós topik
- Mozilla Firefox
- HP notebook topic
- Azonnali VGA-s kérdések órája
- Azonnali informatikai kérdések órája
- A Gigabyte is visszaveszi alaplapjainak alapértelmezett tuningját
- További aktív témák...
- LG NanoCell 55NANO766QA Halvány píxel csík
- Philips 58PUS8545/12 1 ÉV GARANCIA Játék üzemmód
- Tyű-ha! HP EliteBook 850 G7 Fémházas Szuper Strapabíró Laptop 15,6" -65% i7-10610U 32/512 FHD HUN
- Bomba ár! HP EliteBook 840 G5 - i5-8G I 8GB I 128GB SSD I 14" FHD I HDMI I Cam I W10 I Gari!
- The Last of Us Part I Ps5