Új hozzászólás Aktív témák
-
hokuszpk
nagyúr
nekem még megvan a Diamond Stealth S540 zsugam, sot a ViewSonic P225f monitor is, amivel parban volt.
ha talalok egy mukodokepes agp slotos lapot, megnezem, mert en is ugyemlexem, hogy eleg jo kepminosege volt.[ Szerkesztve ]
Első AMD-m - a 65-ös - a seregben volt...
-
GodGamer5
addikt
Pl Mesh shader,Variable Rate Shading amit minden turing tud, de a Radeonok nem. Ez azért a későbbiekre nézve probléma lesz. Az Rtx meg mellékes, mert az még minimum egy év mire elterjed rendesen. Mondjuk az sem ártana, ha a 3050-es Geforce-ok és az egyenértékű Radeonok is megkapnák a 1.1-es Rtx támogatást, mert sokat segítene a terjedésében.
[ Szerkesztve ]
"Többször látsz Game Over képernyőt, mint Michelle Wild f@szt." "It's not a Loop, it's a Spiral"
-
GodGamer5
addikt
Tudom, hogy vannak ilyen feature-ök a Radeonban is, de, hogy ez mennyire kompatibilis a dx ultimate-tel azt nem tudom. Pl az Nvidia úgy írja, hogy csak a turing képes a dxu támogatására.
"Többször látsz Game Over képernyőt, mint Michelle Wild f@szt." "It's not a Loop, it's a Spiral"
-
félisten
Dx Ultimate szempontjából ezek a dolgok nem mindegy.Vulkan szempontjából nagyon jó,de az megy Nvidiának is, míg fordítva nem igaz. Hardveres DXR gyorsítás és VRS nem megy a RDNA 1 kártyákon De egyébként az Intel 11 gen is támogatja a VRS-t..
A mesh shader amire épít most a Microsoft Nvidia fejlesztés alapjaiban, de ezt is átdolgozták.
Nem azért van így mert Nvidia írja ezt...[ Szerkesztve ]
"A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso) "Never underrate your Jensen." (kopite7kimi)
-
félisten
"Hardveres DXR gyorsítás(és DLSS) ugyanúgy nem megy a Turingok felén sem(GTX16xx), mégis az NVidia támogatásához csak annyit írnak oda, hogy "Turing", de jobb helyeken kiemelik, hogy a teljes DirectX Ultimate támogatás bizony csak az RTX sorozatra igaz."
A DLSS 2.0 nvidia fejlesztés, ennek nincs köze a DX 12 ultimatehez.Sima Dx 12 -n is megy.
Egyébként az 1660 Ti tartalmaz 192 darab tensor magok éppen a DLSS 2.0 lehetne rajta aktív.A DXR gyorsítás megy a Pascalokon is már jó ideje, [link] a sebesség a kérdéses nem az hogy támogatják e. A Dx 12 ultimate teljes körű élvezetéhez RTX kártya kell, de gondolom nem ez a kérdés az RDNA 1 kártyák szempontjából való megközelítésnek.
Amúgy van egy érdekes bekezdés az általad belinkelt cikkben:
"
On the triangle side of things, there's less immediate information. What we do know is that Navi still outputs a maximum of 4 primitives per clock cycle (1 per ACE) but there's nothing yet as to whether or not AMD have resolved the issue pertaining to their Primitive Shaders. This was a much touted feature of Vega, allowing programmers to have far more control over primitives, such that it could potentially increase the primitive throughput by a factor of 4. However, the functionality was removed from drivers at some point not long after the product launch, and has remained dormant ever since."[ Szerkesztve ]
"A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso) "Never underrate your Jensen." (kopite7kimi)
-
félisten
jah igen valóban a tensor magokról lemaradtam, annyira nem követtem ezeket a kisebb kártyákat, igazad van.
A lényeg igazából most félrecsúszott, mert most arról megy a vita, hogy nvidia szerinted a Turing megnevezést hazsnálja a DXR 12 ultimate kompatibilitásra, pedig valójában nem .ők mindig hivatalosan azt írták, hogy az RTX kártyák a Dx 12 Ultimate kompatibilisak, [link]
"DirectX 12 Ultimate is the newest version of the API and new gold standard for the next-generation of games. DirectX 12 Ultimate takes games to a whole new level of realism with support for ray tracing, mesh shaders, variable rate shading, and sampler feedback. GeForce RTX is the first and only PC platform with support for these game-changing features."
az hogy egyes oldalak következetesen a Turingot hazsnálják az más téma. De amúgy igen az RTX megnevezés egyenlőre a Turing architektúrát takarja be.
Ez független attól ahonnan elindult a beszélgetés köztetek, hoyg az RDNA 1 nem támogatja a Dx12 ultimatet teljes körűen, míg a Turing és azon belül az RTX igen.Amennyire az RDNA 1 fogja annyira legalább a kisebb GTX turingok is.
Ebből a szemszögből nézve átmeneti generáció,de ez nem jelenti azt hogy ne lenne jó az 5000 széria.[ Szerkesztve ]
"A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso) "Never underrate your Jensen." (kopite7kimi)
-
Kansas
addikt
Egyébként nem akkora vész az ügy, anno az AMD a Mantle-révén megalapozta a DX12-t, most meg az NVidia az RTX és Mesh Shader révén a DirectX 12 Ultimate-et.
Jó lenne, ha az RX5700XT-m a DXR kivételével támogatná az új feature-öket, de ha nem fogja, az se nagy baj, egyelőre nem izgultam rájuk, mire pedig elterjednek, úgy is cserélek VGA-t megint.
Az egyébként megvan, hogy az új szuper Unreal 5 tech-demo egy fikarcnyi raytracinget sem tartalmaz, hiába fogja maga az engine támogatni, ráadásul még évek mire a gyakorlatban is jön? Ha ezt lehet hozni RT nélkül, nekem bizony nem fog hiányozni...Nincs olyan MI, ami képes lenne szimulálni az emberi hülyeséget... ha valaha lesz, annak tuti az emberi hülyeség lesz az oka... A Föld erőforrásai közül a legjobban az ész van elosztva - mindenki meg van róla győződve, hogy több jutott neki, mint másoknak.
-
félisten
Az unreal 5 fogja majd támogatni az RT-t és szerintem szebb lesz ennél még Azt még nem láttuk hogy fog kinézni
A konzoloknak is kell még fél év mire kijönnek igen, az biztos , hogy sok idő lesz,de lesznek addigra más grafikai motorok inline RT vel Xboxon is.A VRS-t és a mesh shadert tudja az összes Turing ha jól tudom,nem tévedett ebben, de azt nem tudom, hogy az RDNA 1 támogatja e, szerintem nem.A VRS-t csak ha jól tudom az RDNA 2 fogja.
[ Szerkesztve ]
"A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso) "Never underrate your Jensen." (kopite7kimi)
-
félisten
jah igen. A konzolokra írtam, hogy fél év
Azt nem tudom, hogy miért nem támogatják sajnos.
Itt azt írják a VRS-t az AMD az RDNA 2 től fogja támogatni csak. [link]
Az Intel is csak egy lépcsőt a Turing 2-t.
DE hasznos ez a társalgás mert olyan dolgokat tudok meg amikkel eddig azért nem voltam tisztában .[ Szerkesztve ]
"A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso) "Never underrate your Jensen." (kopite7kimi)
-
félisten
pedig nem hosszú cikk, na
Én úgy tudom egyedi VRS megoldást használtak, nem általánost API specifikust, minta Dx 12 ultimate most hoz."Variable-rate shading (VRS) is an API-level feature that lets GPUs conserve resources by shading certain areas of a scene at a lower rate than the other, without perceptible difference to the viewer. Microsoft developed two tiers of VRS for its DirectX 12 API, tier-1 is currently supported by NVIDIA "Turing" and Intel Gen11 architectures, while tier-2 is supported by "Turing." The current RDNA architecture doesn't support either tiers."
[ Szerkesztve ]
"A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso) "Never underrate your Jensen." (kopite7kimi)
-
GodGamer5
addikt
A lényeg amit próbáltam elmondani, hogy a Mesh Shader-t,-amit minden Turing tud- pl open world játékokban elég jól lehet használni-, lásd Asteroids tech demo. Ezzel a dinamikus lod rendszerrel óriási erőforrást lehet spórolni az összes Turing alapú kártyán és ez egy szabványos dolog a dx12 ultimate-en belül. Viszont a Radeonok még ha tudnak is hasonlót, az nem köthető a szabványos dx12 ultimates eljáráshoz, ezért lehet, hogy nem is fogják alkalmazni, ezzel pedig teljesítményt veszítenek. A VRS meg csak egy érdekes feature ami szintén szabványosan hoz némi teljesítménytöbbletet.
De a lényeg, hogy a ezeket a feature-öket szabványosan nem tudják a Radeonok nem szabványosan meg lehet, hogy nem használják ki a fejlesztők."Többször látsz Game Over képernyőt, mint Michelle Wild f@szt." "It's not a Loop, it's a Spiral"
-
Kansas
addikt
- biztos vagy, hogy az AMD-t nem kérdezte meg a Microsoft, hogy mit szól a tervezett DX Ultimate feature-ökhöz, tudja-e támogatni őket?
No jó, erre az egyre sikerült kideríteni a választ, még csak nehéz sem volt.
“Microsoft and AMD worked closely on the development of the DirectX 12 Ultimate feature set to ensure a great experience with AMD RDNA 2 architecture”[ Szerkesztve ]
Nincs olyan MI, ami képes lenne szimulálni az emberi hülyeséget... ha valaha lesz, annak tuti az emberi hülyeség lesz az oka... A Föld erőforrásai közül a legjobban az ész van elosztva - mindenki meg van róla győződve, hogy több jutott neki, mint másoknak.
-
félisten
Ugyan ezt írták Nvidiához is. [link]
Szerintem mindenki összefogott most AMD is Nvidia is .
AMD teljesen fogja támogatni az RDNA 2 vel és nem lesz lemaradásban a DXR 1.1 ben hisz alapjaitól új megközelítés az inline RT.De dedikált hardveres egységeket fognak alkalmazni, ahogy a konzolok is.
Az Nvidia eredeti elképzelése a Microsoft döntésein alapult ahogy most is azon fog alapulni. Egy API alapú RT ben nem lehet nagyon külön utakat járni, semelyik gyártó nem is fog szerintem. A kérdés inkább majd az lesz, hogy milyen hardveres megoldásokat hoznak erre, ebben lehetnek különbségek.De ahogy írtad,ez nem jelenti azt hogy az RDNA 1 ezekből bármit is megkap vagy esetleg ne kapjon meg bármit ,azt sem , jogos. DE ami biztos, a Turing kompatibilis vele ez 100 %.( a GTX a DXR kivételével ) Amit leírt Godgamer az a mai tényeken alapul.
A Dx 12 ultimate persze nem csak a DXR ből áll, sőt sok egyéb funkció hasznosabb is lehet,de AMD nem fogja azt mondani ,hogy ezt nem támogatjuk ma , hisz milyen marketing lenne a most piacon lévő kártyáinak
Egy cég sem tenne ilyet, helyette azt reklámozzák, hogy az RDNA 2 től teljesen támogatják.az RT-t és a VRS-t .Jelenleg azért a tech emberek arra alapoznak amit tudnak és az az, hogy az RDNA 1 egyenlőre butább mint a Turing ezen megközelítésből. Persze reménykedni lehet , sőt kell is és jó kártyák ezek remek ár érték aránnyal. NO Offense.2 hét után végre szétlőttem mindenkit COD -ban mert végre volt időm.Nem kell ide RT vagy bármi Mesh shaders, csak FPS Megyek lefekszem
[ Szerkesztve ]
"A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso) "Never underrate your Jensen." (kopite7kimi)
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen