Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Kansas

    addikt

    válasz b. #87 üzenetére

    Hardveres DXR gyorsítás(és DLSS) ugyanúgy nem megy a Turingok felén sem(GTX16xx), mégis az NVidia támogatásához csak annyit írnak oda, hogy "Turing", de jobb helyeken kiemelik, hogy a teljes DirectX Ultimate támogatás bizony csak az RTX sorozatra igaz.
    A teljes DX12U támogatáshoz természetesen nem lehet odaírni a RDNA1-et, mert a sorozat egyik tagja sem támogatja a hardveres DXR-t, de csak úgy odaírni , hogy "Turing", erős csúsztatás.
    A Mesh Shader természetesen NV fejlesztés, csak épp kb. ugyanazt csinálja, mint a Primitive Shader, legalább is mióta elkezdtem utánajárni, mindenhol ezt látom.
    Nem állítottam, hogy az AMD-től nyúlták, de az AMD is támogat ilyen képességet, ez szintén tény, csak nem ugyanúgy hívják., hanem Primitive Shader-nek.
    Olyan ez, mint a GSync/FreeSync páros, ugyanazt csinálják, gyártótól függő néven. Az egyetlen különbség, hogy ott a szabványban AdaptiveSync-nek hívják, itt meg átvették a nevet az NVidiától(gondolom, nem ingyen :D).
    A VRS meg megy az RDNA kártyákon, a Radeonok már GCN2 óta támogatnak ilyen funkciót, persze nyilván nem ugyanazt a konkrét megvalósítást, mint az NVidia...

    Az egyértelmű jelenleg, hogy teljes DirectX Ultimate támogatás AMD oldalon csak az RDNA2-es kártyákban lesz(az sem biztos, hogy mindben, elvégre az AMD is húzhat egy olyat, mint az NV), de azt a feature-szintet azért talán az RDNA1-esek is tudni fogják, amit a GTX-es Turingok.

    Esetleg megnézhetted volna a linkeket is, amiket betettem...

    szerk: az Intel persze hogy támogatja a VRS-t, ők találták fel anno 2014-ben Coarse Pixel Shading néven

    [ Szerkesztve ]

    Nincs olyan MI, ami képes lenne szimulálni az emberi hülyeséget... ha valaha lesz, annak tuti az emberi hülyeség lesz az oka... A Föld erőforrásai közül a legjobban az ész van elosztva - mindenki meg van róla győződve, hogy több jutott neki, mint másoknak.

  • Kansas

    addikt

    válasz b. #89 üzenetére

    A 1660Ti-ban nincs Tensor core, az AIDA riportálja tévesen, és abból csináltak hírt anno.
    A DLSS-nek valóban nincs köze a DXU-hoz, azért is van zárójelben, de az sincs a GTX Turing-okban, pont a Tensor magok hiánya miatt.
    A GTX Turing-okon, a Pascal-okon meg a Volta-kon valóban megy a DXR, szoftverből, általános shader/Cuda core-okon, de csak támogatva, nem gyorsítva, jóval durvább teljesítményvesztés mellett.
    Ilyen alapon az AMD is csinálhat egy általános implementációt az RDNA1-re, ha akar, nem mintha sok értelme lenne...

    Az AMD valóban kivette egy ponton a Vegákon az NGG támogatást, de már megint van, csak nem driverből erőltetve(és lehet hogy csak a Navi-kon, amit te linkelsz az egy Vega fórum), hanem ahogy a Mesh Shader is, a programozók által támogatva, magyarul a játék kell hogy úgy megírva legyen(tehát supportáljon ezt tartalmazó API-t).

    [ Szerkesztve ]

    Nincs olyan MI, ami képes lenne szimulálni az emberi hülyeséget... ha valaha lesz, annak tuti az emberi hülyeség lesz az oka... A Föld erőforrásai közül a legjobban az ész van elosztva - mindenki meg van róla győződve, hogy több jutott neki, mint másoknak.

  • Kansas

    addikt

    válasz b. #91 üzenetére

    "Ez független attól ahonnan elindult a beszélgetés köztetek, hoyg az RDNA 1 nem támogatja a Dx12 ultimatet teljes körűen, míg a Turing és azon belül az RTX igen."
    Nem pontosan innen indultunk.
    Onnan indultunk, hogy minden Turing támogatja, bezzeg az RDNA1 egyáltalán nem.
    idézem:
    - "dx ultimate miatt lehetnek gondok a sima rdna-s radeonokkal"
    - "Mesh shader,Variable Rate Shading amit minden turing tud, de a Radeonok nem"

    Erre próbáltam reagálni, hogy amennyire a GTX Turingok támogatják az RTX-ekhez képest, annyira a RDNA1-es Navik is támogathatják az RDNA2-höz képest, mert a DXR-en kívüli dolgokat, bár más néven és nem pont ugyanabban az implementációban, de szintén támogatják.

    [ Szerkesztve ]

    Nincs olyan MI, ami képes lenne szimulálni az emberi hülyeséget... ha valaha lesz, annak tuti az emberi hülyeség lesz az oka... A Föld erőforrásai közül a legjobban az ész van elosztva - mindenki meg van róla győződve, hogy több jutott neki, mint másoknak.

  • Kansas

    addikt

    válasz b. #94 üzenetére

    Fél éven belül nem lesznek Unreal 5 játékok, kell annak még vagy 2-3 év.
    Érdemes végignézni a teljes OS videót.

    A VRS-t a LiquidVR keretében az összes GCN kártya is támogatja, gondolom azóta se vették ki a feature-listábóla LiquidVR-t, akkor viszont hardveresen nem lehet akadálya a dolognak, legfeljebb driver-ből engedélyezni kell más API-hoz is.

    [ Szerkesztve ]

    Nincs olyan MI, ami képes lenne szimulálni az emberi hülyeséget... ha valaha lesz, annak tuti az emberi hülyeség lesz az oka... A Föld erőforrásai közül a legjobban az ész van elosztva - mindenki meg van róla győződve, hogy több jutott neki, mint másoknak.

  • Kansas

    addikt

    válasz b. #96 üzenetére

    Nem tudom, én nem látok itt olyat(a címen kívül), ami a VRS-t és az RDNA2-t egy bekezdésben említené(az ezzel foglalkozó bekezdésben végig a Turingokról van szó), ahogy az is pontatlan, hogy a VRS a Turing újítása lenne, hisz a VRWorks része volt már a Maxwell és Pascal Geforce-ok idején is. A VRSS már inkább Turing feature...

    Az már érdekesebb kérdés, hogy a Turing előtt mindkét gyártónak csak a VR API-jában volt benne a VRS, tehát elképzelhető, hogy a Turing/DXU VRS egy jelentősen fejlettebb dolog a régihez képest és így csak az alapelv azonos, a tényleges megoldás más, ezzel együtt azért látszik, hogy nem HW feature, így elvi akadálya nincs az RDNA1-re visszaportolásának.

    Az már az AMD sara, hogy a DXU és legfőképp a DXR kapcsán a kommunikációjuk annyira az RDNA2-re fókuszál, hogy igazából nem találtam semmilyen cikket, ami azzal foglalkozna, hogy az RDNA1-nek milyen fokú kompatibilitása van a DXU-val, mondjuk ilyen formátumban. Tehát azt se mondják, hogy lesz bármilyen fokú kompatibilitás, és azt se hogy nem - és igazából ez igaz az NVidia Turing előtti cuccaira is...

    Egyébként én is csak ennek a diskurzusnak a kedvéért néztem utána ilyen mélységben ;), szóval haszna mindenképp volt számomra is.
    Azért nem bántam volna, ha(mint időnként máskor is), Abu is beleszól és hozzáteszi a maga két fillérjét, ha már az ő cikke kapcsán jött elő a téma. Bár ha egy ilyen support lista cikket tesz le valamikor az asztalra helyette, akkor "meg lesz bocsátva" neki.

    [ Szerkesztve ]

    Nincs olyan MI, ami képes lenne szimulálni az emberi hülyeséget... ha valaha lesz, annak tuti az emberi hülyeség lesz az oka... A Föld erőforrásai közül a legjobban az ész van elosztva - mindenki meg van róla győződve, hogy több jutott neki, mint másoknak.

  • Kansas

    addikt

    válasz b. #98 üzenetére

    Hékás, én még nem ezt a cikket láttam a linken(hanem ezt), tán csak nem kicserélted menet közben? :D

    (#100) b.: semmi gond, legközelebb majd tán nem fogod :N

    Mindenesetre PC-n alighanem megvárom a VGA cserével az RDNA3-at, az addig megjelenő számomra érdekes raytracing-es játékokat meg majd beszerzem PS5-re...

    [ Szerkesztve ]

    Nincs olyan MI, ami képes lenne szimulálni az emberi hülyeséget... ha valaha lesz, annak tuti az emberi hülyeség lesz az oka... A Föld erőforrásai közül a legjobban az ész van elosztva - mindenki meg van róla győződve, hogy több jutott neki, mint másoknak.

  • Kansas

    addikt

    válasz b. #104 üzenetére

    Persze hogy azt írták az Nvidiához is, hogy röhögtem volna, ha oda meg nem írnak semmit, vagy az AMD-t írják... ;]

    GodGamer-nek nem az NV-re tett állításait vitattam(bár közben kiderült, hogy szoftveres DXR sincs minden GTX Turingon, mert a GTX1650 változatain pl. nincs), hanem az RDNA1-re tetteket, azok pedig nem tudnak mai tényeken alapulni, ugyanis arra vonatkozóan nincsenek mai tények. Csak azt lehet tudni, hogy a DXR nincs hardveresen támogatva, de sem azt nem tudni, hogy nem lehet-e esetleg szoftveresen támogatni a GTX-ekhez hasonlóan, sem a többi, hardveres implementációt nem igénylő(legalább is nem láttam, hogy hivatkoztak volna ilyenre) feature implementálhatóságáról sem tudni semmit.
    Az AMD nyilván most az RDNA2-re fókuszál, mert az tudni fog mindent, de annak a megjelenése után akár elérhetővé teheti pl a Mesh Shader-t(Primitive Shader alapon), a VRS-t vagy akár a Sampler Feedback-et, esetleg egyfajta szoftveres DXR támogatást - ezekről jelenleg konkrétan senki nem ír semmit sehol, azon kívül, hogy jelenleg nem támogatottak - de szívesen fogadok ezzel foglalkozó linkeket cáfolatként.

    Az NVidia sem jófejségből tette elérhetővé a DRX-t a non-RTX kártyákon, hanem azért, hogy a potenciális felhasználóbázist növelje, így bátorítva a fejlesztőket a DXR tzámogatására.
    Az hogy a mai napig egy kezeden meg lehet számolni a DXR címeket(techdemókat nem számítva), mutatja, hogy igenis szükségük volt rá, de még mindig nem volt elég az AMD nélkül.
    Kétlem, hogy annyira jó áron adnák majd az RDNA2 kártyákat, hogy mindenki szórja el majd értük a nem kevés Navi-t.
    Nézd csak meg, mekkora a részaránya az RTX-kártyáknak a Steam Survey-en: együtt is "csak" 8,4%, miközben a GTX 1060 önmagában 11,27%... a DXR-képes GTX-ekkel együtt a 8,4% 33,13%-ra emelkedik, szóval kb a négyszeresére, ami azért nagyon nem mindegy...

    Mondtam én is, hogy bőven meg lehet lenni nélküle... azt' joccakát!

    [ Szerkesztve ]

    Nincs olyan MI, ami képes lenne szimulálni az emberi hülyeséget... ha valaha lesz, annak tuti az emberi hülyeség lesz az oka... A Föld erőforrásai közül a legjobban az ész van elosztva - mindenki meg van róla győződve, hogy több jutott neki, mint másoknak.

Új hozzászólás Aktív témák