Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • tixem

    addikt

    válasz laposonly11 #93 üzenetére

    Értettem :)

    [ Szerkesztve ]

    Galaxy S24 Ultra 1TB ||| ( •_•) ( •_•)>⌐■-■ (⌐■_■)

  • Crus

    őstag

    válasz laposonly11 #113 üzenetére

    Érdemes amúgy ezt is megnézni, mielőtt valaki puszta tudatlanságból leírja a 3. kisgyermeket a felnőttek beszélgetésében:

    List of best-selling video games

    Pl. a 7 éves Mario Kart 8-ból (NYOLC!!!) több ment el, a 2 db. Nintendo konzolra (WiiU és Switch), mint 41 év alatt Pac-Man-ből a létező összes platformra.

    Vagy ott van a GTA: San Andreas, amiből kevesebb ment el az összes platformon, mint a TAVALYI Animal Crossingból csak Switchre, ezzel egyébként olyan nevet is röhögve maga mögé utasított, mint a Witcher 3. A Sony exclusive címeiről már nem is beszélve, holott szegény Horizon Zero Dawn még Steam-re is kijött azóta. Ezek a listára se fértek fel, annyira nincsenek kanyarban sem a Nintendo eladásaihoz képest.

    Nem komolyan venni a Nintendo-t akkora fail, mintha nem venné valaki komolyan a Porsche-t, mint sportautó gyártót.

    Hivatásos Goldstein ügynök - https://youtu.be/S_a7saHMtZc - Young men die, because old men hate each other.

  • Crus

    őstag

    válasz laposonly11 #115 üzenetére

    Nem lehet nem best sellernek hívni, ha egyszer az. Tény. Hogy ezt elfogadja-e valaki, aki elutasítja élből a Nintendo termékeket, az egyéni probléma.

    A tartalomfogyasztás globális és a játékosok szokásai is egyre inkább azok. Ahogy a japán előveszi a handheldet a metrón, úgy a brit is előveszi, meg a pesti is. Nem a műfajokat hasonlítottam össze, hanem az eladási adatokat, már pedig a cégeknek a profit számít nyilván.

    A Witcher sikerének egyik kulcsa, hogy az összes említésre méltó platformon megjelent. Ehhez képest egy Animal Crossing kvázi szoftvertúsz, Switch exclusive és mégis elképesztő számokat produkált. Viszont nem kifejezetten családi játék, hanem a világon nagyon népszerű, farm és életmenedzselős, évtizedek óta tartó őrületet lovagolja meg.

    Hivatásos Goldstein ügynök - https://youtu.be/S_a7saHMtZc - Young men die, because old men hate each other.

  • #54625216

    törölt tag

    válasz laposonly11 #118 üzenetére

    Ez a klasszikus "ha a valóság nem igazolja a koncepciómat, akkor a valóságban van a hiba" érvelés.

    Először is a társalgás nem akörül forgott, hogy melyik konzolra vannak jobb játékok, hanem hogy melyik platform számít piaci értelemben megkerülhetetlennek.

    Másodszor van a Witchernél jó pár tartalmasabb és jobb játék is, de valahogy mégis az lett a műfajból a legsikeresebb. Tehát a logikádat követve a Witcher 3 csak a lengyel vásárlók miatt ennyire népszerű, mert azok megveszik kötelezőként, mint nemzeti terméket.

    Ehhez képest az emberek azért veszik meg a századik Mario-t is, mert egyszerűen szeretnek vele játszani. Ahogy (ha már nemzeti termék) a bűvös kockánál is vannak tartalmasabb játékok, de pont az egyszerűsége miatt lett globális siker.

    A Nintendo-nak valóban koncepciója, hogy a játékélményre helyezi a hangsúlyt és igyekszik kimaradni a felbontás+fps epeen méregető versenyből, de pl. erre a mondatodra, hogy:
    "mert ilyen grafikával, egy TV-re kötött konzolra, a kutya sem venné"
    a WII sikere a cáfolat, mert a WII a PS3-hoz és az XBox360-hoz képest grafikában kb. annyira volt elmaradott, mint a Switch a PS4-hez képest, a Nintendo klasszikusai mégis rekord eladásokat produkáltak ugyanúgy TV-re kötve.

    De nézd csak meg melyik játék vezeti toronymagasan a mezőnyt? Bezony a Minecraft. A logikád szerint a Minecraft-et tablet képernyő méret felett a kutya nem venné, ehhez képest 200 milliót adtak el belőle.

    Egyszerűen azt kellene felfogni, hogy a játékélmény minősége és a grafika fizikai paraméterei között semmiféle összefüggés nincs. Lehet jó játékot csinálni 320x200-as grafikával és lehet borzalmasat 4K 144fps-el. Az emberek többsége pedig nem techdemóként kezeli a játékokat, hanem próbálja jól érezni magát és ezért hajlandó inkább annak fizetni, aki szórakoztatja ahelyett, aki technikai paraméterekkel dobálózik.

    [ Szerkesztve ]

  • Crus

    őstag

    válasz laposonly11 #118 üzenetére

    "A Witcher sikerének egyik kulcsa" - írtam.

    Kérlek, értelmezzük együtt, hogy ez mit jelent. Ez azt jelenti, hogy nem az EGYETLEN kulcs volt a sikerhez, hanem az EGYIK. Egy szóval sem állítottam, hogy a Witcher sikerének okai között a mély tartalom nincs ott. Ott van. Nagyon is.

    Az, hogy a Donkey Kong nem tartalmas, azt mereven elutasítom. Az utóbbi évek egyik legjobb platform élményét éltem át a Tropical Freeze-ben legutóbb, de annyira, hogy nem hittem el, hogy ez rom hardver 60 frémmel azt a gyönyörű grafikát elém pakolja. És amikor cirka 25 óra alatt végigjátszottam, akkor szembesültem vele, hogy a térképen még vagy 15 pálya nincs feloldva! Ehhez további 10 óra kellett, hogy aztán szembesüljek vele, hogy van egy totálisan elrejtett újabb, teljes szint benne, amihez már olyan kihívásokat kellett volna leküzdeni, melyeket az idegrendszerem kímélése érdekében inkább mellőztem. De az, hogy nincs benne tartalom, az egész egyszerűen nem igaz!

    A Mario Odyssey-ben meg félelmetes mennyiségű tartalom van. Lepereg a credits 40 óra alatt, majd rájössz, hogy láttad a játék 70%-át. És ezek platformerek! Nem pedig RPG-k, melyek esetében maga a műfaj, gyak. garancia a mély tartalomra. (Kivételek persze vannak.)

    Félelmetes, hogy mennyire nem értik ezt néhányan! Összetákolt??????? Hogymi????

    Ezek a játékok úgy ki vannak polírozva, hogy Day1 gyakorlatilag totálisan hibamentesek és mindig annyira képesek megújulni, hogy az ember már egyszerűen nem érti, hogy mit lehet még kihozni a témából és ezek nem, hogy egy klónt tákolnak össze, hanem odatolják a vevők elé, az addigi gyak. legjobb játékukat! Egészen elképesztő lélek, szeretet, minőség van ezekben a játékokban! Ezekhez évek alatt max 1-2 patch érkezik nagy ritkán (inkább csak 1), mert annyira törekednek arra, hogy minőséget tegyenek le az asztalra!

    Az összehasonlításba meg kár volt belekötnöd, mert a linkelt listából indultunk ki, mely a legtöbbet eladott játékokat tartalmazza! Hadd hasonlítsuk már össze a DARABSZÁMOT!

    A Switch egyrészt azért sikeres, mert handheld és desktop konzol egyszerre. És egyikben sem tökéletes, de nincs jobb, a Vita hozzá képest embertelen nagy bukás volt. Másrészt azért sikeres, mert ezek megcsinálják valaminak a sokadik részét és olyan mocsok jó lesz, hogy egyszerűen nem hiszed el! Kívülállóként, ha valaki azt olvassa, hogy a Zelda BotW 10/10, csak röhög. Megnézi a képeket, videókat, még mindig röhög. Aztán egyszer talán lesz alkalma végigtolni és megérti. A Nintendo játékokban a CORE GAMEPLAY és a FUN FACTOR van mindennek alárendelve és igazuk van! A számok őket igazolják, akkor is, ha nem tetszik.

    Az indie piac mindenhol tarol. A Core i9-es gépeken éppen úgy, mint Switch-en. A Nintendo sem hülye, hogy kitiltaná ezek javát a piacukról.

    A Wii tökéletesen megmutatta egyébként, hogy mennyire halna meg egy Nintendo konzol 3rd party címek nélkül: semennyire. A Wii-t a Nintendo excluk a Holdig lőtték, cirka 100 millió konzolt adtak el belőle, mindenféle indie képzelgés nélkül...

    Az van, mint eddig bármikor: Aki játszik ezekkel a játékokkal IS, az képben van és érti miről szólnak a Nintendo excluk, mennyire magas szintet képviselnek élmény és szórakoztatás terén. Aki meg nem ismeri ezeket, nem játszik velük, az meg nem érti és bírálja. Nem lenne jobb úgy bírálni valamit, hogy alaposan ismered is?

    Hivatásos Goldstein ügynök - https://youtu.be/S_a7saHMtZc - Young men die, because old men hate each other.

  • Crus

    őstag

    válasz laposonly11 #122 üzenetére

    Figyi... a Mariot rohadtul nem csak a 6 éves tolják, mert mocsokjó. 41 éves vagyok, a Mario kiqrt jó. Ezt a japánozást is elengedheted nyugodtan, globálisan tarol egy Mario játék, nem csak japánban.

    "Mi ebből a tanulság? Tudja a fene!"

    Már írtam... az a tanulság, hogy a Witcher hűtőgépre is kint van lassan. Mocsok sok platformon van jelen és mellé egy remek játék. És még így sem tudott lenyomni egy tavalyi Animal Crossingot, ami pl. nekem se a zsánerem, pedig én sok platformon vagyok jelen és sok stílussal tolom, de millióknak igen.

    "mint ahogy most sem tudsz olyan mennyiségben eladni egy 2D indie játékot PC-re, Ps-re, Xboxra, akármilyen ötletes is, "

    Akkor ideje lenne megnézned a Limbo és az Inside értékesítései adatait ezekre a platformokra. A minőség mindenhol tarol.

    "mer' valamivel játszani kell,"

    Több, mint 1 éve tolom Switch játékokkal, eddig olyan 10 cím pergett le, mind Nintendo exclu. Rólam sokan tudják, hogy egy finnyás, válogatós, kritikus rohadék vagyok, aki darabokra tépi azt amit rossz. Na most ebből a 10 címből egyetlen egyre adtam volna 7.5/10-et... jellemzően 9/10-es átlaggal játszottam és hidd el baromira bele akartam kötni, mert a Switch hardvere számomra is sértés. És ez nem vitás, a hardvere egy rakás szar. Az tényleg tákolmány. De a játékaik? Rohadtul nem!!!

    És még vagy 15 cím hátravan, ami csak ezen a platformon elérhető, és le szeretném tolni. Az, hogy valamivel játszani kell, ergo nem igaz. Mire csak a JAVÁT végigtolod Switchen, az simán 1.5-2 év gametime, ha mellette van életed is.

    Minecraft: Ja, volt neki free verziója is, de nekem az összes Minecraftos ismerősöm előbb-utóbb meg kellett, hogy vegye a teljest, mert hát izé... az volt a teljes és folyamatosan jött hozzá a content.

    A grafika fontos, de nem a legfontosabb. Carmack szerint, még a sztori sem fontos és gyakran igaza is van. Az viszont biztos, hogy a gameplay áll mindenek felett és ha az rendben van, akkor lehet frémeket baxni, már elnézést a kifejezését...

    Hivatásos Goldstein ügynök - https://youtu.be/S_a7saHMtZc - Young men die, because old men hate each other.

  • Crus

    őstag

    válasz laposonly11 #124 üzenetére

    Itt a lényeg: Írhatnak hozzá 100+ pályát rosszul és kiválóan. És ezek kiválóan teszik.

    Nem tudom értelmezni, a "warezolom emura a Nintendo játékokat" érveket(?).

    A New Super Mario Bros U Deluxe is kiváló platformer lett, dacára annak, hogy egy újabb Mario játék, a klasszikus sablonra építve. Pont ez a lényeg: Vannak rettenetesen jól működő, bevált receptek. Ezt újra és újra eladni átskinezve előbb-utóbb bukás lenne. Helyette az van, hogy az alapok maradnak, de kismillió dolgot hozzátesznek és alapvetően az összes Mario játékban ugrálsz és csillagokat gyűjtesz, de az a nem mindegy, hogy azt, hogy teszed.

    Ezzel az erővel bármely játék folytatása, vagy sokadik része szól ám ugyan erről, mert hát szegény Lara is évtizedek óta csak ugrál, kapaszkodik, meg lő, csak nem mindegy, hogy hol, hogyan és milyen környezetben.

    A Mario Kart sem a zsánerem, de nagyon is elismerem. Részről részre szebb, jobb, több, élvezetesebb és hatalmas nagy parti/multijáték, vagy éppen családi játék. Ennek csak ennyi a titka, semmi több és ahogy évtizedek óta, úgy most is működik.

    Az indie tarol. Egyrészt az árakkal, másrészt éppen a core gameplay-jel. Kis befektetéssel, de egy remek ötlettel képesek független stúdiók meglepően nagy eladásokat hozni. Nyilván itt nem a GTA V szintű számokra kell gondolni, hanem az indie kategóriára.

    Végig bicikliztem a gyerekkorom, de egészen biztos, hogy a Tour De France jelenlegi helyzetéről nem elég bő a tudásom... versenyzőként azt gondolom, hogy több lenne.

    Hivatásos Goldstein ügynök - https://youtu.be/S_a7saHMtZc - Young men die, because old men hate each other.

  • #54625216

    törölt tag

    válasz laposonly11 #122 üzenetére

    "A Lengyelek nem veszik meg a Witchert, mert kelet - európai fizetésből nem telik"

    Erről van valami konkrét adatod, vagy csak a szokásos "keleten mindenki minimálbérből senyved, nyugaton meg pénzzel törlik a feneküket" sztereotípiából indulsz ki?

    "Ne menjünk most ebbe bele, hogy azért dobja bele a fater a kosárba, mert tényleg játszani akar vele valaki, vagy mert a 6-10 éves gyerek ordít és visítozik, hogy kell Márió, mert annak a reklámját látta napi 30 x szor a Japán TV összes csatornáján. "

    Tehát azt állítod, hogy a Mario-ból többet adnak el, mint amennyien valójában játszanak vele? Mert ha így van, akkor nyilván azt is meg tudod mondani, hogy mekkora ez az arány. Mondjuk 1 millió eladott Mario-ból szerinted mennyi a "kibontatjan" példány, amit a hülye Japán "úgy dobja be a kosarába, mintha kenyeret venne"?

    "Azt már ugye hallottad, hogy a kivétel erősíti a szabályt?! "

    Teszel egy általánosító megállapítást, amit mások konkrét példával cáfolnak és az az érv, hogy "a kivétel erősíti a szabályt"? Komolyan?

    " de miután a Microsoft megvette, később ingyen adták egy csomó Win8/10 tablethez"

    A 200 millió eladott példány hány százaléka volt szerinted az előre telepített verzió? Mert még ha az 50%-a is az lett volna, akkor is marad 100 millió, amivel még mindig vezeti a ranglistát.

    Az a gond az egész érveléseddel, hogy van egy feltételezésed, amit több ponton nyilvánvalóan cáfol a valóság és ahelyett, hogy elgondolkodnál a feltételezésed helyességén, a cáfolatokat próbálod további, egyre nyakatekertebb feltétezések láncolatával kimagyarázni.

  • Cassi

    senior tag

    válasz laposonly11 #140 üzenetére

    "miközben a nagy bevásárlóközpontokban már rég nem lehet kapni sem gépet"

    Mondjál már egyet, ahol nem lehet.

    A játékok értéke nem arányos a komplexitásukkal, a Mario Kart és a Witcher is egy játék, mindkettőt kb. ugyanannyiért lehet megvenni. A japán piacon a Switch lemosta a pályáról a PS-t, legfeljebb azon lehet elmélkedni, hogy miért.

  • #54625216

    törölt tag

    válasz laposonly11 #140 üzenetére

    "Ha te a tényeket sztereotípiának hívod, akkor legyen. "

    Az "itt minden szar, nyugaton meg kolbászból van a kerítés" demagógiát tartom sztereotípiának. Ha már tényeket emlegetsz, itt az első google találat a témában:

    "A magyar háztartások 82 százalékában található valamilyen játékkonzol, videojátékra alkalmas asztali számítógép vagy laptop – derült ki a Budapest Bank kutatásából.
    Erre alkalmas laptopja 74 százaléknak, asztali számítógépe 62, Xboxa 28, PlayStationje 27, Nintendója pedig 9 százaléknak van."

    Továbbá:

    "A válaszadóknak átlagosan a negyede még nem tudja, vesz-e új eszközt a következő fél évben, ötödük azonban igen, ők jellemzően laptopot vásárolnának. A Nintendo készülékek kivételével a válaszadók általában az 50–150 ezer forintos árkategóriában gondolkoznak.
    Az asztali számítógépek és a laptopok vásárlóinak az ötöde mondta, hogy 200 ezer forint feletti összeget szán a beruházásra. A PlayStationt vásárlók mintegy ötöde a 150–200 ezer forint közötti kategóriát jelölte meg."

    Ennyit arról, hogy "Mert az embereknek nincs rá pénzük."

    "és egyetlen példával nem hogy érvelni nem lehet az általánosítás mellett, hanem arra tökéleseten illik a kivétel erősíti a szabályt, szabálya."

    A Minecraft csak egy volt a sok példa közül, csak ebbe máshogy nem tudtál belekötni.

    "Utánanéztem, Iphone és Androidhoz is ingyen van!"

    Minecraft for iPhone: $6.99
    Minecraft for Android: $6.99

    "Na ennek tudatában, ha azt állítanám hogy szinte senki sem vette meg, lehet hogy akkor statisztikailag közelebb állnánk a valósághoz, mint azt állítani hogy 100 millióan megvették."

    Tehát a világrekord 200 milliós eladásból képes voltál levezetni, hogy az valójában nulla. Gratulálok. Már csak az a kérdés, hogy honnan jött a Microsoftnak az a kb. 5 milliárd dollárnyi bevétele, amit szerintük a Minecraft termelt.

    "mert én legalább utánaolvastam, tehát elvégeztem a házit, te azzal akartál engem cáfolni, hogy csak találgatsz"

    A fentiek fényében gondolom nem kell különösebben részleteznem, mennyire nevetségesen hangzik ez a mondatod.

  • #54625216

    törölt tag

    válasz laposonly11 #145 üzenetére

    Az egész hozzászólásod a közvélekedésre hivatkozás érvelési hiba mintapéldája. Adott egy felmérés, aminek az eredményét kétségbe vonod, de érdemi cáfolat helyett hangulatkeltő kijelentésekkel és légbőlkapott adatokkal próbálod cáfolni abban reménykedve, hogy néhányan vevők a demagóg dumákra és szívesebben elhiszik a hasraütésre benyögött rossz mutatókat, mint a méréseken alapuló tényeket.

    "Ebből a 82% ból szer inted hányan rohangálnak PS4 proval vagy Xboxxal? Talán 3-4% lehet hogy sokat mondtam, a konzolok 80% a tudod micsoda? Meghackkelt PS2 ahol a merevlemezre van telepítve 200-300 játék! "

    Pl. ennek alátámasztására tudsz bármilyen hiteles felmérést linkelni? Vagy "dude trust me"?

    " A Pc eloszlása sem jobb. Vannak olyan települések, ahol az ott lakó pl. 5000 házban kb. 100 ban van mobiltelefon, azért mert csak 100 nak van munkája az egész faluban, de azok a mobilok is átlag 5 éves használtak."

    Teszel egy általánosító kijelentést, hogy a PC eloszlása sem jobb, majd azzal érvelsz, hogy léteznek települések, ahol akkora a nyomor, hogy a PC-t még hírből sem ismerik. De azt már nem teszed hozzá, hogy ezeknek a településeknek az ország lakosságához képes mekkora az aránya, mert ugye azzal tudnád valóban alátámasztani a PC eloszlással kapcsolatos állításodat. Nyomortelepek a nyugati bezzegországokban is vannak szép számmal, de attól még nem omlik össze sem a PC, sem a játékipar, mert a mélyszegénységben élők aránya nincs érdemi hatással ezekre a piacokra. Elképzelhető, hogy nálunk annyival rosszabb ez az arány, hogy komoly kihatással van a konzolpiacra, de ehhez ismernünk kellene a konkrét számokat a nyugati adatokkal összehasonlítva.

    "A Minecraftról az egy ronda kis indie game"

    És pontosan ez bizonyítja, hogy nem a grafikán múlik egy játék sikere.

    " a Microsoft beleszámolta az összes Surface tabletjére előretelepített verziónak az árát, csak felém torzítja a statisztikát, iszen így akkor is megvetted a he nem is kellett"

    Csakhogy tisztázzuk: azt állítod, hogy a Minecraftot nem vette meg senki, hanem a Microsoft kifizetett a Mojangért 2.5 milliárd dollárt, majd előre telepítette a Minecraftot Surface tabletekre, azokból eladott 200 millió(!) darabot és 5 milliárd dollárnyi bevételt elkönyvelt Minecraft licenszként? És mindezt azért, mert ...

    [ Szerkesztve ]

  • #54625216

    törölt tag

    válasz laposonly11 #147 üzenetére

    Az egész vita azzal kezdődött, hogy volt egy teljesen megalapozatlan kijelentésed, mely szerint a játékok sikeressége és az azokat futtató hardver grafikai specifikációi között valamiféle összefüggés lenne.
    Arra hoztunk fel példákat, hogy ez egyszerűen nem igaz.
    Erre a felsorolt példák relevanciáját további bizonyítatlan állításokkal próbálod (sikertelenül) megkérdőjelezni, vagy szimplán szubjektív alapon, hogy neked az a konkrét játék nem tetszik.
    Közben magát az eredeti állításodat továbbra sem támasztottad alá bármilyen komolyan vehető érveléssel.

    Ha pl. szerinted a wikipédia listája nem hiteles, akkor linkelj másik listát, bizonyítst be, hogy az a lista pontosabb képet fest a felsorolt játékok sikerességéről, majd bizonyítsd be, hogy a lista alapján a játékokat futtató hardver grafikai specifikációi és a játék sikeressége között bármiféle statisztikailag értelmezhető összefüggés áll fenn.

    Ami az általad linkelt statisztikát illeti, korábban ezt írtad:
    "A Lengyelek nem veszik meg a Witchert, mert kelet - európai fizetésből nem telik"

    Ehhez képest az általad linkelt oldalról idézem:
    "Poland's software market size is nearly $675 million, more than many countries in Western Europe, including Europe's 7th largest games market - Sweden (which has a market size of nearly $670 million).
    All of Eastern Europe has a higher growth rate than Western Europe - 7% growth, versus Western Europe's 4%."

    A konzolok aránya a kelet-európai játékpiacon a kérdés szempontjából irreleváns, mivel az általad elmített Witcher PC-re is megjelent, és a Lengyeleknek valahonnan csak volt 675 millió dollárjuk játékra, a kérdés már csak az, hogy ha szerinted a Mario eladásokat a Japánok csak a nemzeti büszkeség miatt tolták meg, akkor a nemzeti büszkeség hiányával nehezen vádolható Lengyelek miért nem költöttek abból a 675 millió dollárból többet a Witcherre? Ha az ágrólszakadt Lengyelek csak a megjelenést követően jóval később, Epic Store sales-en, 14 dolláros áron, az általuk játékra költött összeg negyedén Witcher-t vettek volna, már akkor is az első 10-ben lehetne.

    Mindez persze nem arról szól, hogy a Witcher ne lenne jó játék, hanem arról, hogy a játékeladások több tényezőn múlnak és ebben a nemzeti büszkeségnek - állításoddal ellentétben - semmilyen statisztikailag kimutatható szerepe nincs.
    Így viszont továbbra is marad a kérdés: hogy lehet, hogy a világon a legtöbbet eladott játékok listáját torony magasan vezetik a grafikai spec-ekben határozottan gyengének számító játékok?
    Talán csak nem azért, mert:
    A. a grafikai spec-ek és a játék élvezhetősége között nincs érdemi összefüggés
    B. a játékosok döntő többsége a játék élvezhetőségét magasabb prioritással kezeli, mint a grafikai paramétereit?

    "Szerintem ha a Microsoft nem teszi be ingyenesen, és nem reklámozza évekig teljes gőzzel, a kutya sem hallott volna róla. "

    Kiemeltem a lényeget: szerinted. Szerintem meg a Microsoft nem vásárolta volna fel a Mojangot 2.6 milliárd dollárért, ha a Minecraft addigra már nem lett volna világsiker.

Új hozzászólás Aktív témák