Új hozzászólás Aktív témák
-
nagyúr
Sziasztok!
Úgy olvastam itt a fórumban, hogy a vhs digitalizálási láncba egy analóg bemenettel rendelkező miniDV kamera beillesztése biztosítja, hogy legyen TBC (Time Base Correction), és így jobb végeredmény érhető el. A kérdésem az lenne, hogy egy Sony DCR-TRV22E kamera alkalmas erre? Ezen van AUDIO/VIDEO jack és S-VIDEO csatoló (34 és 40), ami a 22E esetén ki- és bemenet is. Van fire-wire és usb is. Ha alkalmas a kamera, akkor pontosan hogyan kell az összekötést csinálnom, a Panasonic VHS magnómtól a számítógépig?
Köszönöm![ Szerkesztve ]
-
nagyúr
Már nem tudtam szerkeszteni.
A vhs videólejátszómon nincs s-video csatoló, ilyen esetben is jobb minőséget produkálna a kamerán lévő s-video használata, mint a 3.5 Audio/Video jack aljzat? (Panasonic NV-HV60EP-K és scartból tudom kihozni a jelet egy scart-rca átalakítóval.)
Jobb lenne a kép ilyen átalakító esetén, ha nem az rca-ból, hanem az s-videó aljzatból viszem a jelet 4 pines kábellel a kamera s-video aljzatába?
[ Szerkesztve ]
-
nagyúr
"Veszel magnót+kártyát és megoldod magadnak a legegyszerűbb."
Hát, megoldásnak megoldás lehet, de hogy a legegyszerűbb-e, az kérdéses. Legalábbis akkor, ha törekszik a kihozható legjobb minőségre, mert igencsak látványos különbségek lehetnek a digitalizálás során elért végeredményben. Én kipróbáltam sok mindent, több usb-s digitalizálót (grabbert), pc-ben 5-6 féle tuner-kártyát, 6-8 szoftvert, lejátszáshoz 5-6 magnót. Rengeteg időbe és energiába telt, mire olyan eredményt tudtam produkálni magamnak, amit elfogadhatónak tartok. Igencsak sok a hibalehetőség, pl. kép hang eltolódás, csíkozódás, színhiba, beégett vagy túl sötét kép, stb. stb. stb. Ráadásul oké, hogy számomra már tök jó minőséget tudok produkálni, de nemrég jött be a képbe a tbc, amivel még csak most kezdek ismerkedni.
Szóval nem egyszerű mutatvány ez. Akinek nincs ideje vagy kedve kiismerni valamennyire ezt a témát, jobb ha szakemberhez viszi, persze nem mindegy, kihez. Sajnos ebben én sem tudok neki segíteni.[ Szerkesztve ]
-
nagyúr
"amúgy sokkal jobb lesz a minőség mint PC-s kártyával"
Egy világ dőlt össze bennem. Rengeteg vhs-t digiztem pc-vel, tunerkártyával, azt hittem jó minőségben. Sokat szívtam, sok mindent kipróbáltam én is, jópár usb-s grabbert, pc-s kártyákat, szoftvereket, mire kiforrta magát a jelenlegi pc-s konfig. De a jelenlegi asztali pc-met már nem akarom digizésre használni, úgyhogy vagy veszek egy régi de combos win7-es pc-t, vagy gondolkodok másban, pl. asztali dvd/hdd íróban.
Jobb lehet egy asztali író egy sony miniDV kamerán átvezetett, tbc-s pc-tunerkártya digizéstől is? -
nagyúr
Mivel nem ismerik az általam digizett eredeti vhs minőségét, így marha nehéz lesz belőni, hogy valójában milyen a digitalizálás minősége. De oké, majd felteszek valamit, már csak azért is, mert sok mindent 3 lejátszóval is bedigiztem, és számomra nem egyértelműek a különbségek. Már elvesztettem a fonalat a sok nézegetésben, így nem árt a külső szem, hogy szerintetek melyik lejátszó adja a legjobb minőséget.
-
nagyúr
Ahogy ígértem, vágtam ki egy részletet ugyanazon vhs felvétel 3 különböző videómagnóval készült digizéséről. Panasonic, Samsung, LG videómagnóval készültek. Kíváncsi vagyok, szerintetek van-e érdemi különbség, és melyik felvétel a jobb. És úgy egyáltalán, mennyire számít ez megfelelő minőségnek. (Bár az eredeti ismerete nélkül ezt nemigen lehet relevánsan megítélni, ahhoz kellene egy referencia-felvétel ugyanerről a vhs kazettáról.)
PC-vel és tunerkártyával digiztem.
Egy
Kettő
Három
(Nem írtam be a címbe, hogy melyik magnóval készültek, hogy ne befolyásoljon senkit az esetleges márkaelfogultság. ) -
nagyúr
Nem értem. Itt a link még egyszer, de megnéztem, ugyanaz mint az első link, ami nálam továbbra is letölthető, és ugyanúgy osztottam meg, mint a többit, ami viszont nálad is jó.
Ha továbbra sem megy, akkor próbáld meg itt.[ Szerkesztve ]
-
nagyúr
Köszi, hogy megnézted!
Nem "deinterlaceltem" semmit. Így rögzítettem annak idején Terratec Cinergy 400 kártyával, Ulead Studio programmal kapcsörözve, mpeg2 kódolással, 8000 kbps-ben. Az 50i nem is volt elérhető számomra. Most a vágásnál konvertáltam mp4-be, megtartva az alap tulajdonságokat.[ Szerkesztve ]
-
nagyúr
Nagyon régen volt, amikor erről beszéltünk, de most jött el az idő, hogy ki is próbáljam a Sony DCR-TRV22E miniDV kamerát, hogy a tbc-jét ki tudjam használni a jobb minőség érdekében. De az istennek nem jön össze.... Mindent úgy kötök össze, ahogy a leírásban van, de sem a sonyval, sem egy Canon XL1S miniDV kamerával nem jön össze. Valami zajos hang kijön a sonyból, de semmi kép nem jelenik meg a pc-n. A kamera és a firewire kártya közötti rész biztosan rendben van, mert amikor kazetta lejátszás, vagy élő felvétel megy a kamerán, az megjelenik a pc-n, de ami videólejátszóba dugott ilyenből semmi nem jelenik meg. Így volt összekötve mindkét kamera. Mi lehet a gond szerintetek?
[ Szerkesztve ]
-
nagyúr
"akkor rögzítéskor deinterlace-elted, ami azért nem jó, mert a mozgási infó felét ki is dobtad vele rögtön"
Lehet. Mit kellett volna tennem, vagy mit tegyek most? Az mpeg2 volt az akkori legpraktikusabb megoldás, főleg a dvd-re írás miatt. Manapság miben szokás elmenteni, hogy a "mozgási infó fele" ne vesszen el? (Különben meg deinterlace nélkül tök idegesítő az a sok csík. ) -
nagyúr
Nem, a kamerán sem jelenik meg a kép. Nem a sony kábelét használom, az nincs már meg. Ebay-ről rendeltem.
De a canon egy másik kábellel van összekötve (ahhoz sima 3 színű rca kell), de úgy sem jó. Két PC-n is próbáltam mindkettőt, win10>MovaviVideoEditor, aztán kínomban egy xp>movie maker-en is megnéztem.[ Szerkesztve ]
-
nagyúr
-
nagyúr
Másik jelforrást nem próbáltam, de ezzel a videómagnóval is jónak kellene lennie, egész biztos, hogy kijön a videójel az átalakító után is.
A kamera kijelzőjén semmi nem jelenik meg a jelből, csak egy nagy szürkeség. A hang viszont hallható a kamerán, de eléggé zajos, recsegős.
Biztos, hogy jól be volt dugva a kábel, többször leellenőriztem.
(A canonnak ilyen a bemenete.)[ Szerkesztve ]
-
nagyúr
"gondolom olyan kell, ami sonyhoz passzol"
Jaaaa, tehát gyártónként más-más lehet a kiosztás? Gondolta a fene, én csak azt néztem, hogy pirosfehérsárga meg 4 pólusú jack legyen rajta, és már nyomtam is a rendel gombot,.
A canonnal teljesen csődöt mondtam, fogalmam sincs, mit lehetne másképp csinálni. A sonynál legalább felcsillant a rossz kábel lehetősége. -
nagyúr
Oké, hogy "hozzávaló", de sajnos nincs meg az eredeti kábel. Arról meg fogalmam sem volt, hogy ebből többféle van.
Egyébként ott a pont mindkettőtöknél, mert most kimértem, és tényleg másképp van a kiosztás, mint qnadam linkjén. Bár egy másik kamera szerepel benne, de gyártón belül csak nem variálgatják a kiosztásokat.
Ahogy írtad is, elvágom középen, és összeforrasztgatom, bár nem én vagyok a szegény elektroműszerész legkisebb fia.[ Szerkesztve ]
-
nagyúr
"a canonnal fel tudsz venni analóg jelet a kazettára, de passthrough nincs"
Hoppá... Hol olvastad?
"ezekben a kábelekben annyira vékony vezeték van, hogy nagyon nehéz velük dolgozni"
Igen, ránézésre és tapintásra is így van, de már csak azért is felvágom a hasát, és kiélem rajta a hülyeségem miatti dühömet.
[ Szerkesztve ]
-
nagyúr
Értem, köszönöm. Akkor Canon passthrough-kísérletek befejezve.
Viszont most felvettem vele (miniDV kazettára) ugyanarról a videókaziról ugyanazt a részletet, mint amit drive-ra raktam. Akinek van kedve, megköszönném ha időt szán rá, és összehasonlítja a 3-as számú felvétellel. Ezek a Samsung magnóval készültek, ezért azzal érdemes összevetni. Kíváncsi vagyok, szerintetek melyik néz ki jobban. (A Canon felvétele kicsit túlszaturált volt egyébként, abból szerkesztésnél lejjebb vettem, így kb. olyan lett a színerősség, mint a 3-as, PC-s felvételnél.)
Itt van a linkje, remélem letölthető lesz:
[link]Ebben a Canon XL1S-ben lehetséges, hogy van TBC?
[ Szerkesztve ]
-
nagyúr
Na, akkor itt lesz egy TBC-s, ugyanis sikerült működésre bírni a Sony kamerát. Szereztem egy vadi új kábelt, kimértem, pont az a kiosztás, ami qnadam linkjén volt. Ezzel azonnal megjelent a kamera kijelzőjén a kép. Köszönöm qnadam és garga0 segítségét a hibafeltárásban!
Ha valakinek van kedve letölteni és összehasonlítani a digizéseket, hát ez a 2 maradt versenyben:
Samsung SV-655GX lejátszó > PC, Terratec Cinergy 400 tunerkártya
vs.
Samsung SV-655GX lejátszó > Sony DCR-TRV22E miniDV kamera > PC, firewire kártya
Köszönöm! -
nagyúr
"Add el a 3 db VHS magnót és vegyél helyette egy TBC-s S-VHS-t"
Egy svhs beszerzésén elgondolkodok, ha tényleg annyival jobb a képminősége. Az svhs a tbc miatt jobb, vagy alapból is szebb képet ad sima vhs anyagról is?
#807djnice
"Egyedül a 2-esnél működött rendesen az AGC, talán az a Panasonic"Igen, eltaláltad, a 2-es a Panasonic. Ezzel együtt összességében nekem nem jobb a minősége mint a 3-as Samsungé. Talán picit mosottabb és mintha remegősebb is lenne a pana képe.
[ Szerkesztve ]
-
nagyúr
Most nem tudom letölteni a linkedet, a fiam bitorolja a szobám online tanulással. Amint visszakapom, megnézem. Miért kellett közbeiktatni a hdd-s pio-t, nem mehetett volna közvetlenül a sony kamerára a jvc képe?
A Panasonic NV-HS820 svhs magnó megfelelő lehet digizésre?
[ Szerkesztve ]
-
nagyúr
Maradt bennem néhány kérdés, ami segítene a továbblépésben:
1. Egy svhs magnó a tbc miatt jobb, mint egy hagyományos?
2. Egy svhs magnó a sima vhs anyagot is szebben játssza le?
3. Milyen képminőség-összetevőben jobb egy svhs, mint egy hagyományos?
4. A TBC általában kikapcsolható a lejátszókon?
5. A Panasonic NV-HS820 svhs magnó megfelelő lehet digizésre?Köszönöm!
-
nagyúr
HDD-s asztali dvd írónál milyen kimenetnek kell meglennie mindenképpen a hdd-n lévő felvétel exportálásához? HDMI és/vagy USB? Kapnék egy hdd-s írót szinte ingyen, de nincs digit kijárata, ilyen csatik vannak azon is. Ez kuka vhs digit szempontból, vagy van valami trükk?
[ Szerkesztve ]
-
nagyúr
Találtam most többet is, amin van hdmi. Ami nekem képbe került, azon nincs, de usb sincs. Digit kimenet nélkül kuka a hdd-s asztali dvd író, digitalizálás szempontjából? Amelyiken nincs digit kimenet, csak analóg, arról hogy szedik le az adatot úgy, hogy ne kelljen még egyszer digizni? Gondolom az "egzotikus" fájlrendszer miatt nemigen lehet kiszedni a hdd-t belőle, és úgy lementeni az adatot. Vagy igen?
-
nagyúr
Ááá, nem, én ilyen konverterekbe nem megyek bele, inkább passzolom a hdd-s dvd író lehetőségét.
Csak kíváncsiságképp, egy sima asztali dvd író, ami nem hdd-s, miben rögzíti a jelet a dvd lemezre? Az lejátszható lesz más dvd lejátszókon vagy pc-n is, vagy csak a saját lejátszója tudja értelmezni?
-
nagyúr
Köszönöm, tehát mpeg2-ben rögzítenek és bármin lejátszhatók.
Ha minden igaz, kapok majd egy philips dvd írót. Gondolom lehet állítani, milyen legyen a felvétel minősége. A legjobb minőségben milyen hosszú felvétel rögzíthető egy dvd lemezre?"hdd nélküli írok kedveltek a lenti jel átvezetésre"
Ezt nem értem, milyen "lenti jel"? -
nagyúr
"gyári kazetta (jvc hr-s7600 --> pio dvr-550h passthrough --> sony trv30e --> pc) ilyen tud lenni"
Letöltöttem. Jó minőség, szép kép, tetszik.
Úgy látom, ez még a 28-30.000 kb/s DV anyag, ahogy kijön a gépből. Mennyire szoktad, szoktátok később tömöríteni? Mi a szükséges és elégséges kbps-mennyiség VHS esetén? Én a linkelt próba-felvételeimet 8.000 kbps-be tettem (MP4), ez elég szerintetek?
[ Szerkesztve ]
-
nagyúr
Ezt az Avisynth-et feltelepítettem, de hogyan kell használni?
50p-re? Nem az a legjobb, ha az eredeti anyag fps-e lesz a végleges anyag is? Az pedig 25. Nem telik semmibe, 50-re állítom a Movavi-ban, de ettől tényleg jobb lesz? Vagy ezt csak az Avisynth-ben érdemes? Elvesztettem a fonalat....
[ Szerkesztve ]
-
nagyúr
Na, mosmá' kezdek begolyózni.......
"Az eredeti anyag 50i"
Ezt már akkor sem értettem, amikor először olvastam itt. Nekem az "eredeti" anyag, ami kijön a VHS lejátszó > Sony DCR-TRV22E miniDV kamera > PC, firewire kártya után, az ilyen. Nem 50i, hanem 25. Ugyanolyan DV anyagot kapok VHS digizés után, mint amikor egy digitális miniDV kazetta anyagát gépre viszem. Ezt nem is tudom változtatni, ez a natív anyag. Ha az eleve digitális miniDV anyag "gyárilag" 25p-s, akkor egy VHS-nek miért kell 50i-nek lennie?
"Avisynth ennél bonyolultabb, ha nem ismered, akkor hagyjuk"
Nem bánom!
[ Szerkesztve ]
-
nagyúr
Ja, OK, kösz!
Csak ugye 50i-t nem tudok létrehozni a szerkesztőprogijaimmal. Coler Video Studio csak mpeg2-ben kínálja fel az 50i-t, és nem jó minőség, mpeg-4-ben pedig nincs csak 50p, 25p. stb, tehát csak progresszív. A Movaviban, amit leginkább használok, abban meg egyáltalán nincs i-s lehetőség, 25 és 50 esetén is folytonos lesz a sorváltás típusa, tehát p."semmiképp se deinterlaceld, azt majd elvégzi a lejátszó eszköz"
1. Miért jobb, ha a lejátszó deinterlace-el, mintha eleve abban van az anyag? A képernyőre került anyag úgyis az lesz, vagy így, vagy úgy, nem?
"Avisynth + QTGMC-vel 50p-re"
2. Ha nem megy az i, akkor legyen inkább 50p, mint 25p? Ilyen esetben interpolál, tehát rak be egy-egy + frame-et a meglévő natívak közé, ha jól tévedek. Érdemes így menteni?
[ Szerkesztve ]
-
nagyúr
Köszi!
Elég egzotikus opciónak tűnik ez az 50i. A 2020-as Corelben is csak elvétve létezik, és csak AVC/H264 (M2T)-re és minimum 1440x1080 felbontásra. (Aminek ugye DV és VHS esetén sok értelme nincs.) Ráadásul nem pont ugyanaz lesz, mert az eredeti:
Sorváltás típusa : váltottsoros
Sorváltási sorrend : alsó mezővel kezdődőa kiírt pedig:
Sorváltás típusa : váltottsoros
Scan type, store method : Separated fields
Sorváltási sorrend : felső mezővel kezdődőMivel azt írtad, hogy:
"x264-nél a -bff (alsó mezővel kezdődő) paraméterrel kell tömöríteni",
így gondolom ez sem klappol. A Movaviban meg egyáltalán nincs semmi i-s beállítás. Handbrake vagy VidCoder és társai nem pálya számomra, mert szerkesztenem, vágnom, feliratoznom, stb. kell, nem csak kódolni.
Így valószínűleg elengedem az 50i-témát."a forrás is 50 (fél) képkocka. Akkor van veszteség ha 25p-t csinálsz"
1. Ebből levonhatom azt a következtetést, hogy ha nem 50i, akkor 50p legyen a végleges anyag, semmiképp se 25p? (Mármint miniDV és VHS digit anyagok esetén, amik alapból váltottsoros 25 fps.)
2. Már beszélgettem régebben erről más topikokban, de szerintetek a felbontást érdemes, szabad emelni? Vagy tök felesleges, esetleg káros, és maradjon az eredeti 720x576 (768x576)?
[ Szerkesztve ]
-
nagyúr
Megvettem az említett Panasonic NV-HS820 svhs magnót, de csalódnom kellett, mert azt hittem ez tbc-s, de mint az eladónál kiderült, nem. De azé' elhoztam, ha má' felmentem érte Pestre. (Na jó, más miatt is mentem, de ez volt a fő project. )
Egyáltalán van jelentősége, hogy a lejátszóban van-e tbc, ha a közvetítő készülékben (Sony DCR-TRV22E miniDV kamera) úgyis van? -
nagyúr
válasz scarabeus86 #940 üzenetére
Nem tudom, hogy a digitalizálásnál vagy a konvertálásnál nem stimmelt valami, de a jutubon lévő TV2-es kép némileg lapított.
-
nagyúr
válasz scarabeus86 #942 üzenetére
Nem vészes, de Pachmann Péter és Mészárosné fején azért látszik némi lapulás. Ha az anyag ilyen, így van felvéve, akkor nincs gáz. Járj utána, mi a gond, próbáld meg valami gyári műsoros kazettával is. Én mondjuk erre extra érzékeny vagyok, idegbajt kapok minimális képarány-torzulástól is egy archiválandó anyagon.
-
nagyúr
Hanggal kapcsolatos problémám van. Most már második vhs kazettám, amit betéve a lejátszóba, először tökéletes a hang, aztán amikor néhány másodperc után a sáv-keresés (fej-állítás) befejeződik és sztereóra vált, akkor elmegy a hang. Nem minden kazettával van gond, és több lejátszóban is próbáltam. Csak egy mono lejátszó beszerzése lehet a megoldás, vagy van más tippetek?
Új hozzászólás Aktív témák
- Xbox Series X|S
- Anglia - élmények, tapasztalatok
- Konzolokról KULTURÁLT módon
- BestBuy ruhás topik
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- 3D nyomtatás
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Kihívás a középkategóriában: teszten a Radeon RX 7600 XT
- NVIDIA GeForce RTX 4080 /4080S / 4090 (AD103 / 102)
- Microsoft Excel topic
- További aktív témák...