Új hozzászólás Aktív témák
-
Feketelaszlo
senior tag
válasz Braddock #112 üzenetére
Pont németen? Ott nagyon kemény anti-villanyautós mozgalom van, az emberek kisebb része széttrollkodja az elektromos autózást, a nagyobbik meg csendben egyetért ezzel a magatartással. Szerintem ott sokkal durvább hozzászólások érkeztek volna. Sőt, talán Európán belül is még mindig csak a Skandináv meg Benelux államok igazán azok, ahol széles körben elfogadott és támogatott a téma.
-
Feketelaszlo
senior tag
S ha a Saxo tulajdonos a megmaradó pénzét mondjuk zöld kötvényekbe rakja? 10 millió forintot elhelyezni pl. egy klíma-alapba nagyobb társadalmi (meg egyéni) haszonnal jár, mint villanyautót vásárolni. Azért nem kell túlmisztifikálni a környezeti hatásait mindenféle furcsa hulladékkezelési hasonlatokkal, ha valakit csak a környezetvédés érdekel akkor vannak jobb beruházások is, csak ezért senki ne vegyen elektromos járművet.
-
Feketelaszlo
senior tag
válasz Donki Hóte #395 üzenetére
Azért ahhoz még nagyon sok naperőművet kell még telepíteni, hogy nappali áram túlkínálat és éjszakai hiány legyen, pár éves időtávon semmi nem fog még történni. Másfelől egy őrlőmű, malom vagy hulladékfeldolgozó simán mondhatja, hogy ha süt a nap vagy fúj a szél akkor beindítja még a tartalék gépeit is, mert olcsó áramon megéri (pláne ha fizetnek érte), szóval azért a fogyasztói oldal sem teljesen rugalmatlan.
-
Feketelaszlo
senior tag
"ha kikapcsolom a gyújtást a g astrában és kihúzom a kulcsot, akkor az autó ki van kapcsolva, *hatástalanítva* van."
Ez így ebben a formában valószínűleg tévedés (bár veterán járművekben sosem vagyok biztos), de versenyautókba nem véletlenül kell külön áramtalanítót szerelni. Talán a Trabant környékén lehetett utoljára igaz, de a kártyás nyitás érzékelője, riasztó és egy csomó CAN-buszos eszköz működik tovább míg te távol vagy (bizonyára feltűnt, hogy az időt sem felejti el az autód).
Egyébként a targoncaszervizek tudtommal nem üzemelnek óriási munkadíjakkal, s egy alap villanyautó (értsd: nem Tesla, mert az amerikai autókhoz régen is le tudtad volna írni pontról-pontra ezt a panaszáradatot) sem rendelkezik sokkal egzotikusabb hajtással, mint egy elektromos targonca. Magasabb teljesítményszint, de az elv és alkatrészek ugyanazok. Ezt a temérdek tanfolyamot és óriási képzettségbeli igényt így kétségbe vonnám, a '80-as években még új szakma volt a jármű-műszerész, ma már nem az, egy sima autószerelő specializáció azoknak akik nem szeretik összeolajozni magukat. -
Feketelaszlo
senior tag
A cikk a Nissan saját berkein belüli útmutatásról szól, de mivel az EU-s irányelvek (ezeket szerintem nem kell részletesen bemutatni) tiltják a jármű karbantartási monopóliumot az is hozzányúlhat, aki nem Nissan "mesterszerelő", ilyen tiltás értelemszerűen nem létezik, ahogy engem sem tilthat el senki a Windows rendszergazdaságtól azért, mert nincs Microsoft certifikációm: ha a piac elfogadja, akkor lehetek. Nyilván vannak kötelezően betartandó biztonsági rendelkezések, de az ezeknek megfelelő szerviz ugyanúgy javíthatja és üzemben tarthatja ezeket a járműveket utángyártott alkatrésszel, mint a márkaszerviz a gyárival.
-
Feketelaszlo
senior tag
"Aki 5 milláért venne autót az nyilván nem fog 12 millióért autót venni ha nem telik rá."
Fix 12-ért nem is, de mondjuk ha az értékesítő jó sales pitchet nyom (legalább olyan érvekkel, amiket te is sorolsz) akkor 5M+havi 100e-ért már lehet. A válság miatt most különösen felértékelődött az autógyártók saját bankjainak és finanszírozási ajánlatainak a szerepe, - sőt, talán már túlságosan is, legalábbis egy-két európai országban hajmeresztő hitelajánlatokat látni a 0%-os kamatlábak miatt, miközben amúgy mindenki tudja, hogy mennyivel nőtt a nemfizetési kockázat (tiszta 2007). A vége vagy az lesz, hogy az elektromos autók tényleg beváltják az alacsonyabb üzemeltetési költségekkel a hozzájuk fűzött reményeket vagy ezek lesznek az új kupé-kabriók a depriváció és túltolt marketing következő jelképei.
Igen, vészmadárkodtam - na bumm, de mivel hogy talán kicsit túl van értékelve az, hogy mennyit lehet/nem lehet spórolni villanyautón, ennyi talán még elfér. -
Feketelaszlo
senior tag
Ha ez a számítás kiadná az általad remélt eredményt akkor az összes flottaüzemeltető rohanna lecserélni a céges Octaviákat meg Astrákat elektromos autóra. A valóság az, hogy ezekkel a villanyautókkal nagyon kevesen fognak évi 30.000 km-t autózni (használt Leafeknél átlag 10-15.000e km/év jön össze). Gazdaságosságban kb. most tart ott a dolog, hogy taxiknak meg autómegosztóknak kezdi el megérni üzemeltetni (értelemszerűen saját gyorstöltő kiépítésével), de még nekik is csak kb. egyenlőség jel van a két oldal között, nem egyértelműen nyerő minden esetben a villany. Ezzel most nyilván nem azt akarom mondani, hogy a villanyautó drága, tehát rossz (sőt, a megfelelő felhasználásra valójában óriási királyság), de ne akarja azzal senki megindokolni a vásárlást, hogy megpróbálja bebizonyítani, hogy valójában mégis olcsó és a villanyautó az évszázad üzlete.
-
Feketelaszlo
senior tag
Pont ugyanakkora az eladott autónkénti nyereségük, mint a többi hasonló kategóriás gyártónak - 6-8000 $/jármű (ez kb. az Audi-BMW-Mercedes szint). Van aki úgy kalkulál, hogy a Tesla nyeresége nagy részét valójában CO2 kreditek eladásából szerzi és ezt ki kellene vonni a számviteli eredményből ilyen számításokhoz, de igazából ez különösebben nem oszt nem szoroz.
-
Feketelaszlo
senior tag
Pontos nincs, de a kereslet/kínálata elég szigorúan beárazza - itt tavaly azt elemezték, hogy a megfizethető árú modellek bevezetése rontja a margint, s ez reális kockázat: 40.000 eurós autókat nem lehet 20%+-os profitrátával árulni, márpedig messze az alapfelszereltségű Model 3-ból adtak el legtöbbet világszerte. A nagyobb és drágább autóikon talán lehet ekkora haszon, de a különböző Tesla fan siteok becsléseit erős fenntartásokkal ajánlott kezelni.
-
Feketelaszlo
senior tag
Az mondjuk tragikus lenne, ha Európában a 1,5-2 tonnás autók kategóriája válna mérvadóvá. A Peugeot 208 1080 kg, míg az e-208 1520 kg: 30-40% növekedés reálisabb a kontinens személyjárműveinél. Az már persze EU-s szabályozói felelősség, hogy miért a nehezebb járművek felé tolják a piacot, - aligha róható fel elektormobilitás bűneként -, de talán pont az i3-as BMW a kevés pozitív példák egyike e tekintetben.
[ Szerkesztve ]
-
Feketelaszlo
senior tag
Észak- és Dél-Európa átlagautója között lehet vagy 3-400 kilogramm különbség, s én nem hiszem, hogy az északiakat helyes etalonnak vagy követendő példának tekinteni. Sőt, pont ellenkezőleg.
(#1054) Mr K : A szénszál újrahasznosításra tudtommal azért nem volt technológia, mert nem volt mit ipari mennyiségben újrahasznosítani. Az első nagyobb méretű szénszál alkatrészek most érnek élettartamuk végére, innentől várható, hogy stabil kínálatra stabil feldolgózipar épül. Üvegszálra ez már működik, bedarálják és megy betonba szál-erősítenők, valami hasonló várható szénszállal is.
(#1073) pilóta : Ott beszéltek el egymás mellett, hogy az a "passzívház" szabvány amit az EU megkövetel főleg egy zöld-politikai marketing, semmi köze nincs az építészek által valóban passzívnak tekintett megoldásokhoz (ami nem azt jelenti, hogy még több aktív épületgépészetet szerelünk be, mert azzal legfeljebb azon építőipari cégek járnak jól, akik kilobbizták). Ha jól tudom már legalább 2 szervezet ad annál jóval szigorúbb tanúsítványokat amik "még passzívabbak".
Új hozzászólás Aktív témák
- nVidia tulajok OFF topikja
- Mobil flották
- Kínai, és egyéb olcsó órák topikja
- Politika
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- CASIO órák kedvelők topicja!
- Házi barkács, gányolás, tákolás, megdöbbentő gépek!
- WoW avagy World of Warcraft -=MMORPG=-
- Megjött az ASUS 240 Hz-es, fényes WOLED monitora
- Magisk
- További aktív témák...
- iPhone 15 Pro 128GB - full karcmentes, dobozos, 100% akku, garancia
- Zero 9 (Techlife X6) elektromos roller (35km táv, 45km/h sebesség)
- Dell G5 5590 15.6" FHD IPS i5-9300H GTX 1650 16GB 1TB magyar vbill ujjlolv új akku gar
- Xbox Series X 1TB - 9 hónap garancia, vállalkozástól!
- ESP8266 offline ETAHEN / GOLDHEN wifi modult
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest