Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Johnny_vT

    senior tag

    Annyira jó nézni ezt a csodálatos fordulatot.

    A VR úgy teljes egészében egyszer fellángolt a 90-es években, aztán a hardveri kötöttségek miatt gyorsan süllyesztőbe került. Utána többek közt az Oculus nekiállt újra népszerűsíteni, de - ezt már szerintem kijelenthetjük - ismét belebukott az "iparág", ezúttal a PC-n elérhető fotorealisztikus játékok miatti túlzott elvásárokból fakadóan.
    Időközben tisztult a kép, hogy mire is számíthat az ember VR terén, lejjebb süllyedtek az igények, és ezzel egyidőben brutálisan erőssé váltak a hely- és energiatakarékos mobil SoC-ok. Tehát a VR ismételt elfeledése helyett két és feledik aranykorába lép a technológia a Samsung, Google és társainak köszönhetően.
    Ha pedig már tényleg elérhető árú és tényleges szórakozást nyújtó produktumról van szó, akkor joggal remélhetjük, hogy köztünk is marad. Ezt mi sem jelzi jobban, mint az egyre elszaporodó custom HMD megoldások már szinte minden mobiltípushoz, a például a cikkben is hírbe hozott standalone készülékek és a Play Store illetve Oculus Store egyre bővülő és minőségében is egyre javuló kínálata.

    - És te hogy neveznél egy baromi gyors, apró, kék izét...?

  • Johnny_vT

    senior tag

    válasz #54625216 #3 üzenetére

    Nem a tartalomfejlesztésről beszéltem, hanem a végfelhasználásról.

    Igenis a halála felé rohant az elmúlt években az Oculus, HTC és társai féle PC-s VR. Média felkapottság sehol. YouTube tartalmak népszerűsége a kezdeti évek után nulla. Azt ne mondja nekem senki, hogy 2012 óta, azaz 6 év alatt egy sikertermék nem tud sikeressé válni, mert az nem sikertermék. Ismerőseim közül egyetlen ember van, aki rendelkezik (rajtam kívül) VR headsettel, a többieket abszolút nem érdekli, vagy érdekelné, de véleményük szerint nincs rá tartalom. Ismétlem, 6 teljes év leforgása alatt.

    Közben volt már egy man-bun őrület, volt már fidget spinner, Pokemon Go, notch, lefutott több bitcoin láz és az egykori távoli ismerős Volvo-ból újra mindent vivő közönségkedvenc lett. VR fronton ezidő alatt megjelentek a pornójátékok, amit a kísérletező kedvű úriemberek titokban megvettek és magányos éjszakáikon elővesznek néha.

    Ezen kívül? A fejlesztők a kezdeti próbálkozások után rájöttek, hogy a VR-t nem lehet egy az egyben integrálni a meglévő játékokba (pedig a GTA IV projekt baromira mozgatta a fantáziámat anno). Ehelyett ki kellett eszelniük egy abszolút új platformot, ami bizony sok szempontból, főleg eleinte komoly korlátozásokkal működött csak a klasszikus videojátékokhoz képest.

    Orvosi felhasználás? Kutatás? Oktatás? Elenyésző a lábnyoma, pedig ezeken a területeken igazán nagyot odacsaphatott volna a technológia. Ezek viszont többnyire függetlenek a consumer piactól, ergo ha jól működik a tech, akkor bolti eladások nélkül is életben tartja a tudományos szféra.

    - És te hogy neveznél egy baromi gyors, apró, kék izét...?

  • Johnny_vT

    senior tag

    válasz #54625216 #5 üzenetére

    A haverjaim átlagfelhasználók. Elég sok van belőlük ahhoz, hogy levonjam a következtetést: nem érdekli őket. Ha pedig az átlagfelhasználó érdeklődését nem tudja felkelteni, akkor sok jóra nem számíthat a gyártó/forgalmazó.

    Magamat szintén átlagos YouTube felhasználónak tartom, fogyasztok mindenfélét, de a feliratkozásaim alapján az átlagnál talán nagyobb érdeklődéssel a technológia és a számítástechnika iránt. A TheVR srácok kivételével a példámban is említett GTA IV VR projekt volt az utolsó ami "önként és dalolva" szembejött velem ebben a témában még 2015-16 környékén. Nomeg a Gear VR és most legutóbb a Google megoldása, de ezek már mobil eszközök, így ne keverjük ide.

    2012 óta van meg rá a pénz és - igazad van - 2013 március óta van tényleges készülék a fejlesztőknél.
    A hasonlatod ott hasal el (haha :DDD), hogy a videojátékos piac a Pong-gal kezdődött, nem pedig a Zombilövöldre Full 3D Ultimate HD Edition-nel. Sokat akar a szarka, de nem bírja a farka. "Ha az iparágat megreformáló világverő újdonságként hirdetsz meg valamit, akkor nem állhatsz a nagyközönség elé egy asztalitenisz-szimulátorral" - gondolták az Oculusnál. Mást meg nem sikerült épképzláb módon összerakni úgy, hogy bevonzza a kasszasikert. Az egész cég rég csődbe ment volna az újhullámos VR-őrülettel együtt, ha a Facebook nem vásárolja fel. Nem bírták a versenyt a HTC-vel és társaival az iszonyat lassú fejlesztés miatt, aminek alig volt látható eredménye.

    Az utolsó mondatodat nem tudom honnan szedted, ilyet nem írtam.

    (#6) haxiboy: Jogos, a technológia fejlődését én szvsz rétegjátékokkal tudnám elképzelni, amely aztán szépen és lassan átkúszik a mainstream-be bizonyos fokig. A kérdés, hogy mi ez a fok?

    - És te hogy neveznél egy baromi gyors, apró, kék izét...?

  • Johnny_vT

    senior tag

    válasz Ribi #10 üzenetére

    Ugyanaz a probléma, mint a 90-es években. Túl sokat akarnak.

    Egy sima mai videókártya (mondjuk 1080) is elég lenne a 2x4K 120 fps-hez, ha a hülye játékfejlesztő nem akarná valós időben rendereltetni vele az Avatar 2-t.

    - És te hogy neveznél egy baromi gyors, apró, kék izét...?

  • Johnny_vT

    senior tag

    válasz #54625216 #23 üzenetére

    "Ha tehát arról beszélünk, hogy a VR, mint komplett ökoszisztéma mindenestől elbukott, az nettó hülyeség, mert a tények pont az ellenkezőjét mutatják."

    Ezt kizárólag te próbálod demagóg módon a szánkba adni, ilyet mi nem írtunk.

    A PC-s VR elbukott. Ezt írtuk és ez igaz.

    A bal csuklód izomsorvadás miatt elhalt. Akkor most az egész tested elhalt? Nem. Szétválasztható a két fogalom? Igen. Akkor ne próbáld már őket összeragasztani. PC-s VR szórakoztató elektronika csak showcase és K+F szintjén ér el nagyobb tömegeket a 2012-2013-as első, modern fejlesztői HMD-k legyártása óta. (Nomeg ott vannak a rétegfelhasználók, akik szimulátorban tolják, de a nevükből is látszik, hogy ők egy vékony rétege az érintett(nek hitt) társadalomnak.)

    Ezzel szemben a mobil VR tündököl, mert a mobilok erőforrásaihoz mérik a tartalmat. Így kisebb elvárás, jobb teljesítés, elégedettebb vásárló. Ja igen, kimaradt egy szó: casual vásárló.

    Amúgy jó is lenne, ha jönne a PS5 és hozzá az új VR megoldás, engem érdekelne. De nem pénzért. Tegyék egy bundle-be a géppel együtt, ha azt akarják, hogy ténylegesen elterjedjen, mert - a példáddal élve - GearVR tulajként sem áldoznék további egy fillért sem egy hasonló szinten megrekedt technológiára. Amíg jön a tartalom a GearVR-ra, addig esetenként használom, aztán majd 10 év múlva, ha tényleg szintet lép az egész virtuális játszótér, akkor újra visszanézek, hogy mizu.

    Addig meg minek zavartassam magam, hogy lassan fejlesztenek? A vásárló nem hülye, csak birka. Olyat nem vesz, ami talán két év múlva eltűnik. Majd ha olyat mutatnak neki, ami itt és most vagy a közeli belátható jövőben garantáltan kiemelkedő és új élményt nyújt, akkor majd birka módjára önmaga fogja generálni a hype-ot, aztán pedig a forgalmat, aztán pedig a profitot, ami felgyorsítja a további fejlesztést.

    Ami miatt immár másodszor bukott el a PC-s VR az az, hogy a nagy csinnadrattával beharangozott világmegváltás külső kényszerek - esetünkben a hardveres lehetőségek hiánya - miatt elmaradt. Így aztán lehetett bármekkora a potenciális vásárlók vásárlási vágya, nem volt megfelelő késztermék, ami ezt az elköltésre váró hatalmas pénztömeget felszippantotta volna és ezáltal maga a fejlődési görbe is laposabbá vált a tervezettnél/vágyottnál.

    - És te hogy neveznél egy baromi gyors, apró, kék izét...?

Új hozzászólás Aktív témák