Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • sifarr

    senior tag

    válasz K Norbi #30709 üzenetére

    Hmmm de miért veszteséges?
    Túl sok mindent adnak ingyen?
    Igen.
    Pl. kártyás feltöltés neked ingyenes, a Revolut fizeti a tranzakció teljes költségét. Amikor viszont a revolutos kártyáddal elköltöd a pénzt, akkor a Revolut csak egy részét kapja meg az elfogadó által fizetett díjnak. Ez például folyamatos működési veszteséget okoz.

  • sifarr

    senior tag

    válasz tuzpenge #30715 üzenetére

    és számoltak is vele hidd el....nem kell azért zokognunk!
    Nemcsak elhiszem neked, hanem - tőled függetlenül - tudom is. És nem is "zokogok", szomorkodom a Revolut miatt.
    Persze, számoltak a kezdeti veszteséggel. Számolnak azzal is, hogy valamit, egy szolgáltatást tartósan veszteségesen nyújtsanak.
    Az viszont tény, hogy egy cég tartósan veszteséges nem lehet.
    A kérdés csak az, hogy a befektetők a veszteséget meddig tolerálják, hajlandók megfinanszírozni. Szerintem pedig kezd túl hosszúvá válni ez az idő ...
    1-3 év még beleférhet, de azért 10 után egy pénzügyi szolgáltatónak már muszáj nyereségesnek lennie.

  • sifarr

    senior tag

    válasz emeritus #31602 üzenetére

    A Visa USA dollárban számol el a Mastercard az eurózónában euróban. Külföldi vásárlás során a Visa dollárban, a Mastercard euroban továbbítja a vásárlás összegét a bankodhoz, azaz maga is átvált, ha más devizában költesz.
    Ez így, általánosítva nem egészen igaz.
    A Visa is ad ki EUR alapú (elszámolású) kártyát. A kibocsátó banktól függ, hogy EUR vagy USD alapú lesz az elszámolás, illetve a bank kibocsáthat akár mindkét elszámolásút is. A magyar bankoknál ez főképp attól függ, hogy milyen devizájú számla van a kártya mögött.
    A magyar bankok jellemzően EUR alapú forintkártyát bocsátanak ki. Tehát a forintos vásárlás esetén nincs váltás, az eurós vásárlásoknál pedig az eurót a bank váltja forintra. Ebben az esetben egy más devizás, pl. egy horvátországi vásálás esetén először a Visa vált euróra, és ezt váltja át a magyar bank forintra.

  • sifarr

    senior tag

    válasz sopruk #33129 üzenetére

    ... kp-t csak Bp.-en, két helyen tudsz befizetni rá...
    Csak egy helyen. A WestEndben nem lehet. :N

  • sifarr

    senior tag

    válasz Somatom #33181 üzenetére

    De, ehhez tudnom kéne, hogy szerintük nekik mi a jó.

    Az, hogy pénzt keressen a használatodon, lehetőleg minél többet.
    A Revolut indulása óta masszívan veszteséges. Az összes havidíjmentes felhasználón bukik. Még a kártyás vásárlásokon is. Feltöltik a pénzt a Revolutra kártyáról ingyen, itt fizet. Elköltik a forintot forintos vásárlással, ezen pedig kevesebb a jutalék, mint amit az előbb kifizetett. Ingyenes utalások, ő meg fizeti a banki költségeket.
    Bankká alakul a Revolut. (Kisgömböc mindent akar). Újabb költségnövekedés. A betétvédelemért fizetni kell (látraszóló után is). Betétet kezd gyűjteni, növekszik a forrásköltség. Hitelezni kezd, megjelenik a hitelveszteség költsége. Stb.
    A jelek azt mutatják, a befektetők megelégelték a veszteséget. Igény, hogy nyereséges legyen, és a korábban elégetett pénz is megtérüljön.
    Ehhez bevételnövekedés kell és párhuzamosan veszteségcsökkentés.
    A veszteségcsökkentés egyik útja, hogy leépítik azon ügyfeleket, akiken régóta, tartósan nem keresett semmit, de veszteséget viszont termeltek. A több éve már meglevő ügyfelekkel kezdik.
    Próbálnak mindenkit havidíjas előfizetés felé terelni.
    A beetetés időszakának úgy tűnik vége. Nem érték 16 millió ügyfél, ha azok közül 8 millióan veszteséget termelnek. Lesz az a 16 még 10 is!
    Tehát profiltisztítás kezdődött a ügyfelekre nézve.
    A felmondást pedig nem kell indokolni. Jogilag egyenrangú felekről van szó. Az ügyfélnek sem kell indokolni a felmondást, a szolgáltatónak sem. Vagy mindkettő mondhatja az érdeklődő kérdésre, hogy az indok ennyi: csak.

  • sifarr

    senior tag

    válasz UberMutant #33186 üzenetére

    a gondolatmenteddel 1 a probléma, hogy egy baráti társaságot egyszerre dobtak ki.
    pont ők, és pont egyszerre kerültek volna be a nem éri meg szűrőjükbe?
    Ebben neked igazad van, a kérdéseid jogosak.
    Viszont az a kérdés is jogos, ha a baráti társaság akár az egymás közötti használattal vagy egyéb módon szabálytalan használó volt, akkor ezt miért nem lehetett megmondani?
    A veszteségtermelő használók aránya 20-25 %-nál tartósan nem lehet magasabb, mert a veszteséget a többire kell ráterhelni. Ha magas a veszteségesek aránya, akkor a többiek felé a szolgáltatások nagyon megdrágulnak.
    Ha elindult egy ügyfél-profiltisztítás, akkor viszont azt nagyon "finoman" kell lebonyolítani. Nem lehet megmondani az ügyfélnek, hogy te veszteséges vagy, ezért mondok fel. Ez negatív reklám lenne. Marad a ködösítés.
    Az pedig, hogy miért pont ők? Ha elindult a leépítés, akkor az ütemesen, lassan, de azért százezres tételekben fog történni. Hogy milyen elemzést végez a leválogató algoritmus, azt nem tudjuk. Lehet, hogy ők véletlenül, a hasonló veszteséget termelő használati szokásuk miatt kerültek bele.
    Az biztos, hogy a bankká alakulással az extenzív ügyfélszerzési szakasznak vége. Egy bank pedig tartósan nem lehet veszteséges.

  • sifarr

    senior tag

    válasz Somatom #33191 üzenetére

    Mondják azt, hogy ez, így nem éri meg nekik, viszont ebben és ebben a konstrukcióban mehetne tovább.
    A bankok is igyekeznek "leépíteni" a veszteséges ügyfélállományt, de jellemzően nem felmondással. Emelik a díjakat, amíg minimum nullszaldóssá nem válik az ügyfélkör.
    Ügyfélszerzési célból a bankoknál is elmegy az átmeneti veszteség, de ők másképp csinálják. Adnak díjmentes csomagot x időre, vagy adnak egyszeri visszatérítést.
    A Revolut nullás csomagot adott határozatlan időre (igaz, mennyiségi korláttal az átváltásnál). Ha ezen a csomagon túl sok veszteség keletkezik és ezt már nem tudja máshonnan finanszírozni, akkor vagy csökkenti a használók körét, vagy fizetőssé teszi a csomagot.
    Lehet, hogy neked beleférne, hogy kapsz egy értesítést, hogy vagy díjköteles csomagra váltasz, vagy felmondanak. De a hasonló helyzetben levők elsöprő többsége felháborodna.
    A legtöbb revolutos az ingyenesség miatt lett ügyfél. Magyarországon biztos. :K
    Azt nem tudom (írtam is, hogy "ha"), hogy biztos elindult a leépítés. Egyáltalán nem biztos, te te is kapsz felmondást. Annyit írtam, a veszteség leépítésének a módja: veszteségcsökkentés és/vagy nyereségnövelés.

  • sifarr

    senior tag

    válasz Somatom #33196 üzenetére

    Mi a jobb? ...
    Ebben a levezetésben csak elméletileg van igazad.
    Azért nem jó a Revolutnak amit írsz, mert egy ilyen ajánlat/ultimátum híre azonnal elterjed, és negatív reklámértéke van.
    1. Nem biztos, hogy minden havidíjmentes ügyfél ráfizetéses. Ha eddig igénybe vett pl. befektetési szolgáltatást, akkor már lehet nyereséges is.
    2. Ha a "váltasz vagy mész" ajánlatok híre elterjed, akkor azok a díjmentesek is elmehetnek akár, akik egyébként nyereségesek.
    3. A korábbi számlahasználat elemzése hozhat olyan eredményt, hogy az ügyfélen eddig nem kerestünk, de valószínű élni fog a belépő új szolgáltatásokkal (betét, hitel, stb.), amelyeken viszont holnap nyerni fogunk.
    4. A havidíjmentes csomagot valószínűleg meg akarja tartani újabb ügyfelek szerzése céljából.
    Újra mondom: azt nem tudom, hogy elindult-e leépítés, de a veszteségcsökkentésének ez az egyik módja. De ha elindult, akkor ezt nem lehet publikálni.
    Te pedig használd úgy, ahogy eddig. Nem kell parázni. Ráérsz akkor megoldást keresni, ha véletlenül kapsz egy felmondó értesítést.
    Viszont az egészről szerintem már túl sokat beszéltünk. Ki fog derülni, hogy milyen stratégiára vált a Revolut a nyereségesség érdekében.

  • sifarr

    senior tag

    válasz Popeye8 #33334 üzenetére

    magyar bank számláról Revolut-ra esetleg WISE-ra ?
    Wise esetében pár másodperc. Mindkét irányban. A Wise része az azonnalinak.

  • sifarr

    senior tag

    válasz MadMancs #34234 üzenetére

    ATM pin változtatást csak MC támogatja, VISA csak bankfiók (magyar bankok esetében is).
    Ez nem igaz, támogatja a Visa is. Csak két példa igazolásul (magyar és külföldi): CIB, Wise.
    Az viszont igaz, hogy nem bármely bank ATM-jében lehet egy adott bank/pénzügyi szolgáltató kártyájának a kódját megváltoztatni, valamint nem minden ATM esetében lehet VISA kódját cserélni (pl. OTP).

  • sifarr

    senior tag

    válasz MadMancs #34243 üzenetére

    Ami elérhető OTP, Erste, és K&H. Mindháromban csak MasterCard pin cserére van lehetőség, de azon belül mindegy melyik banké ...
    Bocs, tényleg nem akarok kötözködni :N , de újfent ellentmondok.
    A Wise VISA kártyám kódját épp egy K&H ATM használatával módosítottam 2021. első félévében. :K

  • sifarr

    senior tag

    válasz adabra #34778 üzenetére

    Tehát a kérdés, hogy nem fogják-e zárolni a számláját csak azért, mert az első alkalmat kivéve nem saját forrásból tölti a számláját?
    A választ nem tudom, de ...
    Már az első feltöltés sem a gyerek saját forrásából lesz. A jelenlegi kártyája a te számlád alszámlájához tartozik, a jelenlegi kártyájának is te vagy valójában a tulajdonosa, az alszámlán levő pénznek is, ő csak használó. A kártyán szereplő név ebből a szempontból indifferens.

  • sifarr

    senior tag

    válasz anadroid #34832 üzenetére

    Amúgy eszelős nagy baromnak kell lenni ahhoz, hogy az SZJA-visszatérítést és a 13. havi nyugdíjat egy kupacra időzítse.
    Holnap kezdődik a kampányidőszak, holnaptól lehet a pártoknak ajánlásokat gyűjteni.
    Ezért kellett szombatig mindenkinek megkapnia a pénzt. Persze ez csak egy párt kampányát segíti, de elfelejtettem., melyikét. :B

  • sifarr

    senior tag

    válasz Boond #34869 üzenetére

    A Revolutnak, szerintem azért sincs még magyar számlaszáma, mert akkor leánybankot kellene alapítania... ami nem feltétlenül rossz dolog (sem mnb sem revolut) részéről.
    Leánybank = rögtön fizetni kellene a tranzakciós illetéket, utalásra is, bankkártyára is.
    Ez a Revolutnak feltétlen rossz lenne. :K

  • sifarr

    senior tag

    válasz Boond #34891 üzenetére

    De te ezt a kis szeletet nézed, én meg "globálisan".
    Igaz. De "globálisan" nézve még több érv szól a Mo-i leánybank ellen.
    A Revolut bank akar lenni, minden banki szolgáltatást is akar nyújtani. Így viszont megjelenik az összes banki költség nála is.
    A hitelezés kockázata, vesztesége, amit a többi hitelen, más szolgáltatáson kell behozni. De megjelenik - ahogy írod is - a bizonságot jelentő, növelő betétbiztosítási rész költsége (ugye több lábon, országon állva). A magyar OBA viszont "előre feltöltős", azaz a kezelt betétek, a számlán levő pénz után az OBA-ba folyamatosan fizetni kell. És ... (Az eddigi veszteségek visszatermeléséről már nem is szólva.)

    Minél inkább bank lesz a Revolut, annál inkább fog hasonlítani egy hagyományos bankra költség és díjak szempontjából. Azaz azt az előnyét veszíti el (ingyenesség), ami a jelenlegi ügyfelek 80 %-nak a legfontosabb.

  • sifarr

    senior tag

    válasz szabi__memo #34902 üzenetére

    Nem kell bankként használni.
    Ez nem a te döntésed lesz. :N

    Talán rájönnek, hogy érdemes fenntartani mindkét módot
    A Revolut már rálépett a bankká válás útjára. A korábbi pénzügyi szolgáltató rész előbb-utóbb meg fog szűnni.
    Az ingyenesség is. Mindennek ára van. Az hosszabb távon nem megy, hogy ingyen kártya, ingyen utalás, ingyen feltöltés, ingyen devizaváltás, stb.
    Ezek hasonló ügyfélszerző kedvezmények, mint amikor egy bank fizet 10-20 ezret a számlanyitásért. Egy banknak nyereségesnek kell lennie. Az pedig nem reális, hogy az ügyfelek 10-30 %-a termeli ki a a többiek veszteségét és efölött még a nyereséget is.

    Lehet olcsóbb a Revolut, mit a hagyományos bankok, de a jelenlegi állapot fenntartása kétséges. Pont a bankká válásuk miatt is.
    A Wise üzleti modellje nagyobb garanciát jelent arra, amit a legtöbb revolutos ügyfél szeretne: nagyon olcsó számlavezetés, a bankokénál sokkal kedvezőbb díjú devizaváltás és nemzetközi utalás.

  • sifarr

    senior tag

    válasz szabi__memo #34906 üzenetére

    Bár nem tudom megjelenik-e a különbség, azon kívül számukra, hogy betétbiztosítás van a pénzre
    Most a banki részbe átterelő szakasz jön, nem a betétbiztosításon lesz a hangsúly. Ha valaki vásárlásnál halasztott fizetést vagy pl. hitelt szeretne, akkor ezeket csak akkor veheti majd igénybe, ha átlép a banki részbe.

  • sifarr

    senior tag

    válasz Somatom #34907 üzenetére

    Ha megszűntetik azt, amiért én használom, az ügyfélvesztő lesz, tehát tök fölösleges volt veszteségek árán megszerezniük engem.
    Ez így van - a te és sokak esetében. De a lényeg és a kérdés az, hogy az ügyfelek mekkora része az, akik így döntenek. Lemorzsolódás minden hasonló esetben van, az arányuk az érdekes. Azok az ügyfelek pedig, akik csak és kizárólag az ingyenes szolgáltatásokat veszik igénybe (azaz ráfizetésesek), banki szempontból nem baj, ha lemorzsolódnak.
    A magyar bankoknál is ezért fizetnek a számlavezetésre szerződő ügyfeleknek, hátha felvesznek hitelt, befektetési szolgáltatást, stb-t, amin keres a bank. Ha nem, akkor nálunk a bankok azért nem mondják fel a számlavezetést, mert banki szinten nálunk a számlavezetés önmagában is nyereségesre van belőve.

  • sifarr

    senior tag

    válasz Somatom #34910 üzenetére

    Sztem a két ügyfélhalmaznak nincs akkora metszete, amekkoráért érdemes lett volna a jelenlegi ügyfélbázist ilyen veszteségek árán megszerezniük.
    Egy induló pénzügyi szolgáltatónál a befektetőket főképp a növekvő ügyfélszámmal lehet meggyőzni, hogy adják a pénzt (+üzleti modell). Ez méretgazdaságossági okoból is elengedhetetlen. Ügyfélszámot pedig a kedvezményekkel (ingyenesség) lehet a legkönnyebben növelni -az elején.
    De van egy pont, amikor a projektnek át kell fordulnia nyereségesbe.

    A két profilról.
    Nézd a magyar részét a Revolutnak. Van félmillió ügyfél. Az itteni hozzászólások alapján - szerintem! - minimum 80 % csak az ingyenes szolgáltatásokat használja. Ez ráfizetés.
    A maradék 20 % fizeti a prémium csomagok valamelyikét. De ...! Ha valaki már úgyis kifizet havi x ezret, akkor miért nem váltana a bankra? Megnyeri a betétbiztosítást, és ha igénye van rá, akkor akár hitellel is élhet. Neki a váltás csak nyereség.
    Ha az egyik szegmensben a ráfizetéses ügyfelek maradnak, akkor mi értelme van ennek a fenntartására?

    Mind a banki résznél, mind a pénzügyi szolgáltató résznél igaz: a bevételt termelő ügyfelek arányának el kell érnie egy szintet, ami már elbírja a bevételt nem termelő ügyfeleken keletkező keletkező veszteséget. Ez a szint nem 10-20 %!

  • sifarr

    senior tag

    válasz K Norbi #34913 üzenetére

    Szerinted majd megoldják? Hogy legyen megint HUF számlánk?
    Nem tudom.
    Valószínűleg attól is függ majd, hogy a magyar ügyfélbázis mennyire kezd bevételt termelni.
    Mindenesetre a jelek nem biztatók. Nem az a normális, ügyfélmagtartó eljárás, hogy megszüntetek egy gyűjtőszámlát, azután x hónap múlva bevezetek egy másikat, vagy bevezetem az egyéni giroszámlát.

  • sifarr

    senior tag

    válasz 4Grider #34918 üzenetére

    Nekem inkább az a logikus, hogy az MNB finoman presszionálta azt a hazai bankot, ahol a gyűjtőszámla van, hogy ezt nem kellene...
    Nekem is van véleményem az MNB tevékenységéről, nem túl pozitív főleg az elmúlt 6-8 évet nézve. :(
    Az MNB Revolut-ellenességét bizonyos szempontból meg is értem. Ha a Revoluttal gond lenne + ismerve a hazai mentalitást, miszerint ha baj van, akkor mentsenek meg akkor is, ha én döntöttem "rosszul" - akkor ez az "ellenesség" részben jogos is.
    De a mostani esetnek szerintem egyszerűbb oka lehet. A magyar bankok költségei nőnek kormányzati intézkedés miatt is (pl. választási kamatplafon). A Rafi bizonyára díjat akart emelni, a Revolut pedig nem fogadta el. Biztos megkeresett más bankokat, de azoknál se kapott jobb ajánlatot.
    Ebbe a helyzetbe belejátszhat, hogy a Revolut hamarosan nálunk is megjelenik pl. a hitelszolgáltatással. Ez pedig már konkrétan sérti a honi bankok érdekeit. Azt még morogva benyelték, hogy tr. illetékmentesen számlavezetőként a Revo megjelent konkurensként, de ami sok, az sok. Hogy a hiteleknél is piacot szerezzen, azt már nem "támogatják".

  • sifarr

    senior tag

    válasz balinlin #34965 üzenetére

    Az iban eddig is többdevizás volt, így ellenkező hírek/tapasztalatok híján ez inkább csak pánikkeltés szvsz.
    Előrebocsátom, hogy sosem volt revo-számlám, így gyakorlati tapasztalatom nincs. Csak a Revolut díjcsomag táblázatából, a felsorolt szolgáltatásokból indulok ki, és próbálok következtetéseket levonni.
    A "többdevizás" iban nekem kicsit értelmezhetetlen. Egy konkrét IBAN számlának mindig van 1 devizaneme.
    A Revolut a táblázat szerint két egyéni számlaszámot kínál. Angolt és euróst. Minden más deviza, amit 1-1 ügyfél elkérhet és kezelhez az gyűjtőszámlákon van. Ezek közül lehetnek olyanok, amelyekre utalni is lehetett, a megjegyzésbe írt azonosító segítségével. Ilyen volt a rafis HUF számla is, de ez megszűnik.
    A változások utáni helyzetet én így látom, de a tévedés jogát fenntartva!
    Feltételezem, hogy a bankkártyás forint-feltöltés lehetősége megmarad, mert ha nem így lenne, akkor azt is illett volna bejelenteni.
    Alaphelyzet, hogy minden magyar revolutosnak van egy eurós egyéni számlája.

    1. Erre az egyéni számlára lehet utalni, forintot is magyar bankból. Ennek magas lesz a magyar banknál a költsége, amit az ügyfélnek kell kifizetnie. Ha mégis így utal, akkor a forint a Revolutnál az ügyfél egyéni eurós számláján fog landolni, és a Revolut automatikusan átváltja Euróra. Összeg és díjcsomag függvénye, hogy ez vagy ingyenes lesz, vagy lesz valamekkora költsége. Az így "feltöltött" összeg már a megszokott módon felhasználható.

    2. Másik lehetőség a revolutos számla feltöltése forinttal bankkártyás "vásárlással". Természetesen ez továbbra is ingyenes. Az ilyen feltöltés egy forintban vezetett számlára (gyűjtőszámla) kerül. Természetesen az ügyfél az appban a gyűjtőszámlán levő saját forintját látja és használhatja. Ebben az esetben konverzió nincs, a pénz a "forint-zsebben" megjelenik. Ez a forintos devizaszámla nem kell, hogy feltétlen Magyarországon legyen vezetve. Lehet, hogy akár a Revolut Bank Litvániában saját maga vezeti.

    Megismétlem, a tévedés jogát fenntartom.

  • sifarr

    senior tag

    válasz vmarci21 #34973 üzenetére

    Nem. az IBAN szám képes kezelni AED ... Tehát ha forintot utalsz, és forint egyenleg engedélyezett, akkor forintként írja jóvá.
    Már érteni vélem a Revolut rendszerét. Ami megzavart és most is zavar az ez a megfogalmazás: Az iban eddig is többdevizás volt.
    Az IBAN-számla mindig egy konkrét számla, aminek egy devizaneme van. Ha forintot utalok egy német eurós számlára, akkor azon csak Euró jelenhet meg, valamelyik banknak váltania kell. Azaz a Revolut csomag a többdevizás, nem pedig az IBAN-számla.
    Ha jól gondolom - ha nem, kijavítasz -, akkor a Revolut egy db. egyedi eurós IBAN-számlát ad. Erre lehet a felsorolt devizákat utalni. Ha az utalt összeg Euró, akkor jóváíródik az ügyfél eurós egyedi számláján. Ha más devizában (pl. Ft-ban) érkezik az összeg, akkor - és ezt a Revolut rendszere kezeli le - az pedig egy abban a devizában vezetett gyűjtőszámlára kerül. És ebben az esetben az egyedi IBAN azt a szerepet tölti be, mint eddig a megjegyzésbe írt ügyfélazonosító. Így valóban nincs szükség deviza-konverzióra. Az ügyfél font és euró egyenlegei mögött pedig egyedi számla van, a többi esetében pedig gyűjtőszámla.

    Jól gondolom vagy most is tévedek? :F

  • sifarr

    senior tag

    válasz vmarci21 #34977 üzenetére

    Az IBAN az önmagában csak egy azonosító szám, nincs olyan IBAN számla.
    Csak a Revolut meghatározását használtam, a csomagok táblázatában ők írták így: IBAN-számla euróban.

    Megértettem a még részletesebb leírásod, már én is így látom a Revolut működését.
    Csak a szóhasználatban van eltérés közöttünk, ami félreértést is okozhat nálam.

    Számla van, minden pénznemhez külön-külön, ... Viszont mindegyik számlához ugyan azt az IBAN számot rendeli a Revolut.
    Én számla alatt azt értem, aminek egyedi azonosítója van, és van devizaneme is. Ez a hagyományos megközelítés.
    Megnéztem 3 bank kivonatát is. Mindnél szerepel a számla egyedi GIRO-száma, az IBAN-szám is és a devizaneme is. Ha van bankon belül devizaszámla is, akkor más az IBAN is.
    Az utalásoknál mind a küldő/fizető, mind a fogadó/kedvezményezett félnél egyedi számlaszám szerepel. Egyébként ezek beföldi utalásnál is IBAN- és nem GIRO-számok. Ez azt jelenti, hogy pl. egy forint számlán (egyedi IBAN) csak forintot tartanak nyilván. Ha más devizanemben utalnak rá, akkor valamelyik banknak váltania kell.
    A Revolutnál viszont egy IBAN kezeli a különböző érkező devizákat, és szortírozza az ügyfél számlái között a beérkező deviza alapján. Én a Revolutnak az egyéb devizák egyenlegeit nem tekintem azonosnak a hagyományos, egyesi számlaszámú bankszámlákkal. Funkcionálisan nem teljesen azonos a kettő.
    Csak kérdezem: ha te most a revos számládról forintot utalsz az én forintszámlámra, akkor nálam milyen számlaszám fog megjelenni a küldőnél? A Te revolutos IBAN-számod? Inkább azt tartom valószínűnek, hogy a Revolut rafis számlaszáma, és a megjegyzés rovatban a te neved és/vagy azonosítód. És áprilistól, amikor nem lesz rafis gyűjtő, akkor milyen szám lesz a küldőnél? Nem tudom a kérdésekre a választ. Az elsőre te biztos tudod, a másodikra pedig áprilistól lesz biztos felelet.
    Nekem Wise-számlám van. Onnan ha az egyedi IBAN-os forintszámlámról utalok forintot egy magyar bankszámlára, akkor a küldőnél a számlám IBAN-száma jelenik meg. Pont úgy, mint egy hagyományos banki utalás esetében. Azt a Wise-nál sem tudom, hogy mi lenne a kiírás, ha pl. rubelt utalnék/kapnék egy orosz számlára/számláról. :F
    Mindegy, a szóhasználati különbség a használatot nem befolyásolja.
    A tájékoztatásaidat pedig köszönöm!

  • sifarr

    senior tag

    válasz Laox #34998 üzenetére

    gondolom nagyon kicsi piac vagyunk.
    Kb. 3 % a Revon belül. Ez azért nem jelentéktelen.

    Wise+Curve mindenre elég és fejlettebb, mint a Revolut.
    Nem fejlettebbnek mondanám, inkább más. Más az üzleti modelljük. A Wise sokkal szűkebb szolgáltatáspalettát kínál.

    Zerodot Köszönöm az infót. Akkor ebben a küldésnél áprilistól sem lesz változás. Azt pedig, hogy kitől kaptam a pénzt, akkor a megjegyzésből tudhatom meg.
    Gondolom, a Wise is hasonló megoldással él, pl. a rubeles példám esetében.

  • sifarr

    senior tag

    válasz szabi__memo #35004 üzenetére

    Linkelem a cikket, amiből idéztél.

    Nekem 2 dolog volt különösen érdekes, idézem őket:

    1. Ennek van köze az MNB-hez? Véleményünk szerint nincs. Ez egy üzleti és nem szabályozási kérdés.

    2. Kiket érint a HUF számlaszám megszűnése?
    Továbbá azokat érinti, akik a Revolut HUF egyenlegükről HUF bankszámlára hajtottak végre kifizetéseket. A jövőben ez is nemzetközi átutalásnak minősül, aminek költsége a felhasználót terheli.
    Az utóbbi egy új költségelem megjelenését jelenti az eddig ingyenességhez képest.

  • sifarr

    senior tag

    válasz Boond #35008 üzenetére

    De ha jól tudom a wise minden tranzakció után kb von le egy bizonyos összeget. Talán vásárlás nem... (kártyás), de amúgy igen...
    Az utalásnak van díja és a devizák átváltásának is.
    Kártyás vásárlás díjmentes, ha közben koverzió is szükséges, akkor csak átváltási díj van. Ez a bankoknál is így megy, csak azoknál sokkal magasabb az átváltás költsége.

  • sifarr

    senior tag

    válasz zerodot #35012 üzenetére

    de a másodikat nem tudom honnan szedték...
    Csak tippelek, és két lehetőséget látok.

    1. Egy ilyen cikk megírásakor lehet, hogy megkérdezték a Revoluttól és ezt a választ kapták. Ezt eléggé valószínűnek tartom.

    2. Következtettek, és erre jutottak. Egy forintutalásnak forintban vezetett számlára kell megérkeznie. Ez most és áprilisig a rafis számla. Ha áprilistól nem lesz magyar banknál vezetett forintszámlája a Revolutnak, akkor külföldön (pl. Litvániában saját) lesz egy ottani forintban vezetett devizaszámla, amire landol a forint. Onnan viszont visszautalni forintban, hazai bankhoz nemzetközi utalás lesz.

  • sifarr

    senior tag

    válasz RoBos #35015 üzenetére

    Vagyis aki pl. a rezsit/közös költséget innen fizeti azok innentől nemzetközi utalásként tudják csak ezt megtenni, szintén pluszt költséggel?
    Nem tudom a biztos választ, csak a cikkből erre következtetek.
    Meg kellene keresni a Revolutot, hogy cáfolja vagy erősítse meg a cikk állítását.
    A cikk állítását csak azért hajlok elhinni, mert a portál profilja a fintech világ. Elég sokat foglalkoztak eddig is pl. a Revolut, Wise és hasonló cégek kérdéseivel. Bizonyára beleásták magukat e kérdéskörbe és kapcsolataik is vannak velük.

    Viszont megnyugtatásul: revos bankkártyával továbbra is biztos ingyen kiegyenlítheted a rezsiszámláidat.

  • sifarr

    senior tag

    válasz Boond #35024 üzenetére

    ... inkább hiszek a cikknek....
    Nálam egy ponton megbicsaklik a megelőlegezett bizalmam a cikkben. Bár ettől a többi állítása igaz is lehet.

    A Revolut a kártyás feltöltés után (amennyiben bankkártyás vásárlásnak minősül) pénzt kap a kártyatársaságoktól, míg a banki átutalás után járó feltöltésért nem kap pénzt.
    Én eddig úgy tudtam, hogy a bankkártyás vásárlás az ügyfélnek ingyenes, de ...
    A konkrét vásárlási ügylet után
    1. sápot szed a kártyatársaság,
    2. sápot szed a kártyakibocsátó bank,
    3. a terminált üzemeltető banknak is van jutaléka és
    4. minden költséget (1 + 2 + 3) a kereskedő fizeti.
    Ha a feltöltésnél a Revolut az elfogadó és kihagyom a 3-as költséget, akkor is ki fizeti 1-est és 2--est? És kitől kap pénzt a Revolut? Ha kártyatársaságtól, akkor az kitől szedi be a + a saját sápját?
    Szóval én ezt nem értem. De nem ez az egy dolog, amit ismeret hiányában nem értek az életben. :( :N

  • sifarr

    senior tag

    válasz hedgehog #35038 üzenetére

    Szerintem ez félre van írva, azért kaphat maximum pénzt a Revo, ha az ő kártyájával vásárolsz valahol, feltöltésért neki kell fizetnie.
    Pontosan így tudtam, gondoltam én is. Ezért nem értettem ezt a cikkbeli mondatot. Nem is hittem el. :)

    4Grider
    Az áltad írt számok alapján a feltöltött összegeken kb. 0,5 % többlete van. De ez csak egy elméleti maximum. Ugyanis ha a feltöltött összeg egy részét utalással használja fel az ügyfél, akkor arra a részre bevétel (1 %) nem keletkezik, viszont az utalás költsége a Revot terheli. Hát, így ez nem egy nagy üzlet - még nagy forgalom esetén sem.
    Kissé olyan ez, mintha kártyás feltöltésből utalásnál a Revo az ügyfélnek fizetne valamiféle "tranzakciós illetéket". :D

  • sifarr

    senior tag

    válasz szabi__memo #35042 üzenetére

    Amúgy vicces hogy Európában a Visa-t kell használni, ami amerikai
    Az Eurocard volt európai (svéd) gyökerű, de ezt később benyelte az amerikai Mastercard.

    [ Szerkesztve ]

  • sifarr

    senior tag

    válasz Williamgrant #37289 üzenetére

    Elmennek a csába, hány bőrt húznak még le az emberekről?
    Miért háborogsz? Te írtad (jól), hogy a többség ezt akarta. Elvégre nyúzva vigad a magyar! :D

    Nagyon sokat spóroltam ezzel, ...
    Persze, és kivontad magad a közteherviselés alól. :D Biztos nem támogatod a rezsi harcot meg a többit se. Nem vagy te véletlenül pedagógus, akinek nem elég a nyári szünet táboroztatással még béremelés is kellene? Vagy tűzoltó, akinek nem elég az adrenalin-löket, amit a fizetése láttán tűzoltás közben érez? :)

  • sifarr

    senior tag

    válasz Williamgrant #37349 üzenetére

    Hogy ne menne? Ne viccelj már, az összes EU engedélyes banknál tudsz számlát nyitni.
    Ez nem egészen biztos. :N
    Neked EU-pogárként jogod van az összes EU-s országban szolgáltatást (bankit is) igénybe venni. Viszont az EU-s bankoknak nincs "ellátási" kötelezettségük, azaz hogy kötelesek minden EU-s polgárnak számlát nyitniuk, ha kérik. Szabadon határozhatják meg, hogy milyen ügyfélkörnek szolgáltatnak. Pl. nyugodtan mondhatja bármelyik, hogy csak az EUR-zónás ügyfeleket szolgálja ki. Ez a területalapú megkülönböztetés még nem tiltott diszkrimináció.
    Még egy hazai banknál is igaz, hogy nem köteles minden magyar állampolgárnak számlát nyitni. Azt mondhatja, hogy csak 1 millió feletti jövedelmű ügyfeleknek nyit számlát, de azt nem, hogy csak "fehér bőrűnek".

  • sifarr

    senior tag

    Moleman és Boond!

    Hogy ne menne? Ne viccelj már, az összes EU engedélyes banknál tudsz számlát nyitni.
    Erre a mondatra reagáltam. Kiemelnék egy szót: összes.
    Erre mondtam ezt: Ez nem egészen biztos.
    Nem azt állítottam, hogy nem lehet egy magyarnak az EU más országában számlát nyitni. Lehet. Legkönnyebben és legközelebb a határ mellett valamelyik Bank Burgenland fiókban, magyar nyelvű ügyintézéssel is.
    Viszont sok EU-s országban és EU-s bankban nem tud egy magyar állampogár, (csak) magyar lakcímmel számlát nyitni. Szabhatnak a bankok olyan egyéb feltételt, amit nem tud teljesíteni.
    Erről a kérdésről itt egy tájékoztatás.

    Kiemelnék egy fontos részt:
    "Ha Ön nem a lakóhelye szerinti országban kíván folyószámlát nyitni, egyes EU-tagországok pénzintézetei feltételül szabhatják Önnek, hogy igazolja, valódi és jogos érdeke fűződik a számlanyitáshoz. Ilyen jogos érdek lehet, ha Ön nem abban az országban dolgozik, mint ahol lakik."
    A "jogos érdek igazolásának" megkövetelése nem kötelező előírás a bankok számára, de megtehetik. Ezért van, hogy pl. Ausztriában is egyes bankok kötnek simán, míg mások csak igazolással.
    Lefordítva: az EU-n belül a külföldi számlanyitás nem feltétel nélkül kötelezően biztosítandó alapjog az EU-s polgárnak.

  • sifarr

    senior tag

    válasz pictigjis #37624 üzenetére

    soha, a világon semmi értelme nem volt
    A soha nem egészen igaz. :N
    Régen, nagyon régen, a bankkártya-korszak kezdetén, amikor még csak dombornyomott kártyák voltak, akkor az elfogadó a vásárlási blokkra rávasalta a bankkártya adatait. A blokkot az ügyfélnek alá is kellett írnia. Ez volt a PIN-kód. :) Hogy a jogosult használta a kártyát, azt a személyi okmányokkal lehetett igazolni akkor is, amelyken ott az aláírás.
    De gyakori neveknél előfordulhat, hogy ugyanolyan nevű nem jogosult használja a kártyát. Mivel a kártya csak a nevet tartalmazza, ezért az aláírás kapcsolja össze a kártyát a személyi okmánnyal.
    Ez ma is így van, az elfogadó a jogosultságot ellenőrizheti. (Az elfogadó elvileg felelősséget vállal azért, hogy csak a kártyatulajdonostól fogadja el a kártyahasználatot.) Ezért maradt meg, őrizte meg ezt a legtöbb bank az aláírást.
    Az viszont igaz, hogy mára ennek a jelentősége lassan megszűnik.

  • sifarr

    senior tag

    válasz pictigjis #37633 üzenetére

    csak azóta nagyon sok év eltelt, változott a világ, változtak a körülmények.
    Ez igaz. Pl. abban is, hogy a bankok a bankkártya-visszélés esetében, jogszabályok alapján kártérítési felelősséggel tartoznak. De csak a kártya szabályos használata esetében.
    Ha bank azt írja elő és az ügyfél elfogadta, hogy a kártyát csak az ügyfél használhatja, akkor csak az ügyfél használhatja. Ha ügyfél beteszi a kártyát pl. GPay mögé, akkor megteheti, de csak a saját fiókja esetében. Ha mégis más fiókja mögé tesz (pl. házastárs), akkor megszegte a vállalt banki előírást. Ha pedig visszaélés történik a másik fiók felhasználásával és a bank ezt bizonyítani tudja, akkor a kártérítési felelőssége megszűnik.
    Az pedig soha nem fog válktozni, hogy az ügyfél a saját kényelmét igényli, valamint hogy a használat kockázatának minden felelősségét a bank viselje, a bank viszont ezt a felelősségét igyekszik csökkenteni, az ügyfél hibájából fakadó károk esetében kizárni.

  • sifarr

    senior tag

    válasz bigdady #40006 üzenetére

    Lehet valami másik hirdetményben lehet?
    Itt van a másik hirdetmény: kondíciós lista, devizaszámla 18. oldaltól.
    De itt sem szerepel a deviza pénztári befizetés díja (forint se). És mégis benne van! ;)

    1. Ha egy kondíciós kistában egy tranzakcióhoz nincs díj rendelve (beleértve, hogy a tranzakciótípus nem is szerepel a listában), de a tranzakció végrehajtható (kp. befizetés), akkor az a tranzakció díjmentes.

    2. Az EUR díjjegyzékben szerepel a forintbefizetés devizaszámlára, díja is van.
    A kondíciós listában szerepel egy tranzakció meghatározás: Deviza jóváírás (18. o.)
    A jóváírás alapdíja: díjmentes. Ha nem a számla devizanemében történik a jóváírás, akkor van konverziós díj: 0,24%, min. 6,61 EUR, max. 688,61 EUR.
    Ez a konverziós díj pont megegyezik a díjjegyzék forintbefizetés díjával.
    Tehát a deviza befizetés a devizaszámlára azonos devizában díjmentes.
    Mert a deviza befizetése a számlára egyben jóváírást is jelent.

    A díjjegyzék Deviza jóváírás/Számlavezetőn belül két sora egyaránt jelenti a bankon belülről érkező utalást a devezaszámlára, illetbe a bank pénztárában történő befizetést.

    [ Szerkesztve ]

  • sifarr

    senior tag

    válasz bigdady #40014 üzenetére

    Rafinàl dolgozol? :D
    Nem. Másiknál sem és sosem. :N
    Viszont ügyfele voltam/vagyok soknak/többnek, nagyon-nagyon régóta. Sok kondíciós listát, ÁSzF-et olvasgattam ezalatt, hogy képben legyek. Kissé megtanultam bankosul.

  • sifarr

    senior tag

    válasz kw3v865 #40944 üzenetére

    A Wise HUF számlája csak Magyarországon belülről tud forintos utalást fogadni. A Revolut HUF számlája pedig hiába HUF ettől még litván számla.

  • sifarr

    senior tag

    válasz vnorbi #41227 üzenetére

    Ha devizaszámláról euróból indítunk SEPA utalást, ott nincs ez a kötelezettség tudtommal, ... (mármint hogy egyezik a SEPA utalás díja a belföldi forint utalás díjával)
    Ennél egy kicsit bonyolultabb vagy árnyaltabb a helyzet. És alapvetően a bankon múlik, hogy az ügyfél számára kedvező vagy kedvezőtlen megoldást kínál.
    Forintszámla esetén teljesen igaz, amit írsz. Az eurós devizaszámla esetében viszont két lehetőség valamelyikét kínálhatják a bankok.
    1. Önálló eurós devizaszámla. Ebben az esetben nincs meghatározható forint átutalási díj meghatározva, amivel megegyezhetne a SEPA díja. Így a devizaszámla díjcsomagjában tetszőleges díj határozható meg a SEPA-utalásra. Önálló lehet akkor is a devizaszámla, ha az ügyfélnek forintszámlája is van a banknál.
    2. A bank számlacsomagot kínál, amelynek része a forintszámla és mellé az ügyfél igényelhet eurós devizaszámlát is (ha akar). Ebben az esetben közös díjcsomagról, kondíciós listáról beszélhetünk. Mivel a csomag része a forintszámla, annak pedig meg van határozva a belföldi, forintutalások díja, van viszonyítási alap, ezért itt a devizaszámláról az eurós utalás díja meg kell egyezzen a forintos díjakkal.
    Az 1-es esetre példa a Rafi Gold 2.0, amelynél az esetleges devizaszámla nem kapcsolt a forintszámlához. A forintszámláról díjmentes a SEPA utalás, viszont van konverziós díj (+ az átváltás költsége). A Rafi eurós devizaszámláról a SEPA utalásnak pedig saját díja van.
    A 2-es esetre példa a CIB. Minden számlacsomagja tartalmazza a devizaszámlák hozzáférhetőségét és díjrendszerét. A CIB-él így az eurós SEPA utalás díja minden esetben megegyezik a forintos díjakkal. Ha díjmentesen utalsz forintot, akkor eurót is díjmentesen utalhatsz.

  • sifarr

    senior tag

    válasz peetie1 #41489 üzenetére

    Azt hiszem, nem érted/értitek pictigjis érvelésének alapját.

    Somatom érve megáll, miszerint a kétféle kiskapu kihasználása között nincs különbsség. Ez igaz, jogilag.
    A kettő között mégis van különbség, de ezt nem etikai oldalról kell értékelni.
    Jobban jelzi a különbséget, ha a rövid távú vagy hosszú távú ügyfélmagatartás szempontjából értékeljük a kétféle kiskapu-megkerülést.
    Egy pénzügyi szolgáltató (bank) díjrendszerét azért alakítja ki, hogy nyereséges cégként, hosszú távon tudjon szolgáltatni. Lehetőleg úgy, hogy az ügyfélnek is jó, előnyös legyen.
    A Revolut veszteséges, a befektetett tőkét eddig messze nem termelte vissza.
    Az oda-visszaváltás prémiumra/ról pillanatnyi nyereséget hoz az ügyfélnek, de hosszabb távon ezzel magának is és másoknak is árt. Ezzel valójában elősegítheti, hogy esetlegesen a szolgáltatás megszűnjön. Pedig a Revolut hosszú távú fennmaradása a cég és az ügyfelek közös érdeke.
    Pictigjis "kiskapus" megoldása viszont egyáltalán nem ellentétes a Revolut megtérülési stratégiájával. Kárt a cégnek nem okoz, ellenkezőleg bevételt generál, azaz hozzájárul a cég stabilabb működéséhez.

  • sifarr

    senior tag

    válasz Gallmix #41493 üzenetére

    Az érvelésének alapját az erkölcsre alapozza, már itt megbukott a történet.
    Visszaolvastam, nem az erkölcsre alapozza.
    A "csalás-nem csalás" esetében is az érve lényegében jogi érvelés.
    Egy pénzügyi szolgáltató, ha megengedi egyes adatok módosítását, akkor a számára az ügyfélazonosításhoz elengedhetetlen adatok esetében a módosítást hitelesítésnek kell követnie. Ha a címváltozásnál ilyen nincs, akkor az tekinthető levelezési, elérhetőségi címnek is és nem kell okmánnyal igazolni. Pictigjis ezt tette. (Nincs Revolutum és nem ismerem az ÁSzF-jét, csak az itt olvasottakból indulok ki.).
    A váltás-visszaváltás tekintetében van véleménye, de az nem erkölcsi. Erkölcsi kérdés másképp lenne felvethető.
    Pénzügyi szolgáltatás igénybe venni lényegében egy üzlet. Egy üzlet során az a fél a tisztességes, aki figyelembe veszi a másik fél jogos érdekeit is, mert kölcsönös előnyökre törekszik. Erkölcsileg megítélhető az is, ha az egyik fél akár a másik hibáját is kihasználja a maga javára. Na, ebből a szempontból felvethető az erkölcsi kérdés a váltók-visszaváltókra nézve. Ahogy az is, ha a Revolut él viszza az ügyfél kárára valamely kérdésben, kihasználva az ügyfél kiszolgáltatottabb helyzetét. De ilyen erkölcsi kérdéseket Pictigjis nem vetett fel. Én is csak a példaképpen írom.
    Az viszont igaz, hogy Pictigjisnek erről van véleménye. Világosan le is írta.
    Ez nem erkölcsi számonkérés, hanem egy mentalitás minősítése. Ezt mondjuk így kicsinyesnek, ügyeskedőnek tartja, az ő szavával: szánalmasnak. A minősítés szubjektív. Szubjektíve hajlok rá, hogy van igazsága. :)

  • sifarr

    senior tag

    válasz avl #41692 üzenetére

    ki ismer ilyet, melyikek azok ?
    Amiket én ismerek:
    CIB Private Banking csomag. Elérhető, de - nevéből adódóan - csak keveseknek.
    A CIB-nél a lezárt csomagok közül kettő ilyen: Prémium Magánszámla és az Online csomagok. Ezek új ügyfeleknek nem elérhetők, ráváltani sem lehet, csak a lazárás előtt már ezeket a csomagokat használó ügyfelek számára élő csomagok.

  • sifarr

    senior tag

    válasz Somatom #41717 üzenetére

    A bankmonitor az Unicreditet ajánlgatta, de az apróbetűsből kiderült, hogy a csomagnál írt ingyenes utalást havi 100 ezer Ft -ig biztosítják.
    Pedig van, az Unicreditnél is.
    Unicredit Partner Aktív Zéró (Bankmonitoron keresztül nyitva) utalás appon keresztül díjtalan, összehatár nélkül. Jóváírásoi feltétel van: havi 75e.
    Vagy bankmonitoros CIB ECO. Jóváírási feltétel havi nettó minimálbér. Utalás korlátlanul ingyenes appon vagy weben keresztül.
    Mindkettőnél havi számlavezetési díj sincs.

Új hozzászólás Aktív témák