-
Fototrend
Április 30-án a GSC Game World bejelentette az új projektüket, ami pedig nem más mint a S.T.A.L.K.E.R. következő epizódja, a Call of Pripyat.
Ez a 2. úgy nevezet "stand-alone" kiegészítője lesz a 2007-es Shadow of Chernobyl-nak, és ahogy ez lenni szokott, a fejlesztők most is eszközölnek számos fejlesztést.
Új hozzászólás Aktív témák
-
Timstrike
tag
válasz Antonius1978 #34548 üzenetére
Köszönöm,most már jó!
Gondolom, egyes nevek nincsenek lefordítva mert (pl:a bárban levő személyek) a nevek csak krix-krax-osak. -
borovi
aktív tag
válasz Antonius1978 #34553 üzenetére
Milyen, milyen... Türelmetlen. Sajnos ahogy öregszem, egyre kevésbé tolerálom a hosszas keresgéléseket, túlbonyolított rejtvényeket, sok kilométeres gyaloglásokat oda-vissza - az ilyesmik hamar a kedvemet szegik, és bizony ezért egyre ritkábban is játszom Stalker játékkal vagy moddal.
Mindkét lépcsőházat megnéztem, de akkor megint nekiveselkedem, ezek szerint elkerülte a figyelmemet. Olyanok azok a lakások, mint egy kib.szott labirintus. Egykori lakóik hálát adtak az égnek, hogy a reaktor balesetkor el kellett hagyniuk. Mondták is egymásnak: -Mama, végre eldobhatjuk a térképet, többet nem kell kitalálnunk a kisszobából a lépcsőházba! -Jól mondod, apukám!És akkor a csaposnak megkeresendő stalker raktárról még nem is beszéltünk. "Egyemeletes épület".
[ Szerkesztve ]
-
borovi
aktív tag
válasz Antonius1978 #34555 üzenetére
Időközben meglett, most inkább aludtam egyet és nappal mentem, nem éjjel, mint korábban, így könnyebb volt tájékozódni. Meglett a csapos küldije is, csak hát ugye én egyemeletest kerestem, ez az épület meg földszintes volt.
Most viszont az "északi töltőállomás"-sal akadtam el, ott kéne Navigátor embereivel találkoznom, hogy a zsoldosokat lerendezzük. Már 3x bebarangoltam az egész kib.szott pályát, de nagyon hülye lehetek, mert semmiféle töltőállomásnak nyomát se látom. -
borovi
aktív tag
válasz Antonius1978 #34557 üzenetére
Hát, én továbbra sem találom azokat a fickókat. Néhány sztalker lézeng a pályán párosával, hármasával, de azokkal csak arról lehet beszélni, hogy ki tudna munkát adni, vagy merre találok képződményeket stb. Gondoltam, lerendezem egyedül a zsoldosokat, de az alagsor, ahol korábban voltak, teljesen üres. Így aztán itt meg is állt a dolog.
-
borovi
aktív tag
válasz Antonius1978 #34562 üzenetére
Köszi, jól írtad, de valamiért nem rakta be a fiúkat a játék. Ugyan ott jártam előtte, ahol mondtad, de senki se volt. Shieldnek leírtam, hogy mire gondolok, miért nem. A fő, hogy tovább tudtam menni.
-
borovi
aktív tag
válasz Antonius1978 #34575 üzenetére
És igen! Hálám örökké üldözni fog! Megvolt a találkozó, amit figyelnem kellett. Lelőttem Hóhért. Azt írja a feladat, hogy kutasd át a rejteket, de csak Hóhér testére mutat a jelzés, őt meg már kizsebeltem. Van tán valami más rejtekhely is a közelben, amit át kell kutatnom?
-
félisten
válasz Antonius1978 #34575 üzenetére
Habár még nem aktuális a játék, csak megkérdezném, hogy a Csernobili Krónikák önállóan telepítendő mod, avagy rá kell másolni a CoP-ra?
-
borovi
aktív tag
válasz Antonius1978 #34585 üzenetére
Hát, elég kurtán-furcsán lett vége a történetnek... Kicsit hosszabb "lecsengést" vártam.
-
borovi
aktív tag
válasz Antonius1978 #34590 üzenetére
Nekem pont ez a monolithos dolog volt elég hihetetlen, meg az, hogy a 3 faszi irányít mindent a zónában. Mi van az O-tudattal, amiről az alapjáték (SoCh) szól, meg egy csomó másik mod.
Az is zavart, hogy amíg Pripjaty-1-ben alig lehetett fegyvereket, képződményeket szerezni, hogy eladd és pénzt csinálj belőle, hogy abból meg jobb páncélt, jobb fegyvereket és főleg több lőszert vegyél, valamint fejleszteni tudjál, a teleportálás után Pripjatyban szinte hullanak a zsákodba a zombik fegyverei, csak épp eladni nincs kinek (a sztalkereknek vagy nincs annyi pénzük, vagy hugyér-szarér veszik meg, vagy sehogy, mert rossz állapotban van, javítani kéne), és se javíttatni, se fejleszteni nincs lehetőség. Teljesen logikus lenne, hogy akár a mosodai sztalkertáborban, akár a monolith táborában legyen egy kereskedő és egy technikus, hiszen nyilván a sztalkerek is, a monolithosok is kereskednének, javíttatnának, fejlesztenének.
Az se tetszett, hogy nem lehetett visszatérni Pripjaty-1-be, bár így, hogy a csapos is átteleportált onnan, meg el is pusztult a település a mutánsok támadásától, nem sok értelme lett volna. Viszont a csapos például nyithatott volna egy fasza kocsmát az iskolában, máris lett volna értelme a sok összegyűjtött cuccnak. Kopó meg mondjuk szerelhette volna a kopott fegyvereket.
Kíváncsi vagyok a folytatásra, ha lesz, de jó lenne, ha nem lennének benne a lehetőségek ilyen szűkösre zárva.[ Szerkesztve ]
-
borovi
aktív tag
válasz Antonius1978 #34592 üzenetére
Sok igazság van abban, amit mondasz, vagy ahogy az általad leírtak szerint lehetne. Sokszor tényleg a fantáziánkat kell segítségül hívnunk, hogy a homályos utalások, sejtetések útvesztőjében támaszkodhassunk valamire. Lehet, hogy tényleg a sztalker regények rejtik a kulcsot, vagy adhatnak támpontokat, de bevallom, én még egyet se olvastam. Annyit tudok csak, hogy nem egy mod valamelyik regény alapján íródott vagy abból használt fel motívumokat, ötleteket.
Kószával nem üzleteltem, valahogy eszembe se jutott, elkerülte a figyelmemet a lehetőség. Nem is csoda, ahogy rögtön az elején rám reccsent: Figyelünk ám téged, baz+!
A hangulata tetszett a játéknak, de több harcot, zsákmányt, eladható állati testrészt (ilyen, ugye, nem is volt) el tudtam volna viselni. Ott van például az exo páncél esete: amikor a csapos kínálatában megjelent, asszem 110.000 rubelért, akkor éppen párszáz rubelem volt csak, igaz, túl voltam több fejlesztésen, és egy komolyabb fegyver és a hozzá való lőszer megvásárlásán. Amikorra meg pénzem lett, már nem árulta az exot, a sunyi...
Hát igen, azért kemény volt az anomáliamezőkön egy szál kötött pulóverben meg tundrabugyiban szaladgálni... Ráadásul az iskolaépületbe visszaérve egy rakás rágcsáló meg egy kiméra csócsálta éppen a kis csapatot. Egyedül a nomame figura lövöldözött rájuk, Kopó meg a csapos csak békésen üldögélt és jajgatott. Csak a kés volt nálam, mert elfelejtettem a mosodai ládámból kiszedni a cuccaimat...
Egy szó mint száz: alapvetően nem volt ez rossz szórakozás, ha időnként el is akadtam, vagy ezt-azt másként csináltam volna a készítők helyében. A fordításodat pedig még egyszer köszönöm! A hozzám hasonló, nyelveket nem vagy alig beszélőknek tetted élvezhetővé a játékot.
A végén, a stáblista lefutásakor pedig egy bónusz élményben volt részem: az egyik kedvenc Deep Purple számom volt a zenei aláfestés. Régen hallgattam már, jó volt újra hallani.
[ Szerkesztve ]
-
shield
Topikgazda
válasz Antonius1978 #34592 üzenetére
Kik azok a genyák, akik elveszik a cuccaidat az Erőműnél?
Remélem a keresett pénzedet eldugtad az alsó gatyádba.S.T.A.L.K.E.R. és modok: http://users.atw.hu/stalkermods-hun -- http://www.shieldstalker.nhely.hu
-
borovi
aktív tag
válasz Antonius1978 #34595 üzenetére
A trundrabugyi sajnos nem az én leleményem. Én is voltam katona, és a seregben nálunk így nevezték a jageralsót.
A sztoridat szívesen elolvasom, ha elküldöd, bár nem ígérem, hogy érdemben hozzá tudok járulni a meseszövéshez.
Bónusz: persze, hogy láttam a neveteket a stáblistára írva! Csak valahogy olyan természetesnek tűnt, hogy ott vagytok, hiszen dolgoztatok a moddal, tehát ott a helyetek! Vagy nem volt egyszerű fölkerülni? Nem értek az ilyesmihez, csak gondolom, hogy föl kellett venni a kapcsolatot az oroszokkal.
Ladiknál fölfigyeltem erre a királyozásra, bevallom nekem nem esett le, hogy idéztél Aranytól, pedig én is tanultam a verset, illett volna felismernem.[ Szerkesztve ]
-
SaGa59
őstag
válasz Antonius1978 #34595 üzenetére
A sztorikkal kapcsolatban annyiban eltaláltad a dolgot, hogy a játék készítői a megjelenés előtt, de már miután eldőlt, hogy az eredeti Oblivion lost ötlettel szakítva nem lesznek űrlények a játékban és az egészet átteszik Csernobil környékére, meghirdettek egy irodalmi pályázatot, hogy az addig napvilágra került pályák és ötletek alapján írjanak novellákat, amik egy része megjelent könyvben (mindhárom résszel együtt kiadtak egy-egy antológiát, az első megjelent magyarul is a Galaktikákban és az Agyar című regényként), más részét felhasználták a feladatokhoz.
Ez volt a könyvsorozat alapja. A regényíróknak különféle elképzeléseik vannak a Monolit mibenlétéről, az O-Tudatról és mindenről, ami a Zónában folyt vagy folyik a történetek idején.
Abban általában egyetért mindenki, hogy a Monolit eredete ismeretlen, vagy a Második robbanáskor jött létre, vagy valamikor az Első és a Második között. Vagy csak úgy ott termett valahonnan, vagy készítette valaki, vagy kialakult az összeolvadt nukleáris maradékokból.
Abban eltérnek a nézetek, hogy a Monolit irányítja-i a Zónát, vagy csak energiájával segíti azokat, akik irányítják, esetleg ő maga az az antenna, amin át az O-Tudat felügyeli a Zónát. Az utóbbinak ellentmond, hogy a nooszférára ható sugárzás tulajdonképpen az a villámlásszerű jelenség, ami az Erőmű hátsóudvarán található hatalmas gömb formájú szerkezetekből tör az ég felé folyamatosan.Az egyik, nekem leginkább tetsző elmélet az Orehov regényekben olvasható. Talán ez áll legközelebb ahhoz, ami az első játék eseményeiből és a hét lehetséges befejezésből kikövetkeztethető.
STALKER modok: https://drive.google.com/folderview?id=0B_PtTRL86S2UQllOam9MUWZ1ak0&usp=sharing
-
borovi
aktív tag
válasz Antonius1978 #34602 üzenetére
Köszi a linkeket, este elolvasom a sztorit.
Azon mosolygok magamban, hogy a képet először én tettem föl itt a fórumban, akkor csaptál rá, hogy milyen jól illik a készülő játékodhoz... Ezek szerint tényleg tovább vitted a dolgot. Picikét máris hozzájárultam a modhoz. -
SaGa59
őstag
válasz Antonius1978 #34601 üzenetére
Az O-Tudat egy katonai projekt. A célja, hogy a nooszférát (ez az emberi tudatok összessége) befolyásolják és így irányíthassák az embereket. Sztreloknak, amikor eljut a laborig, azt mondja a hologram, hogy a céljuk az volt, hogy jobbá tegyék az emberiséget. Ekkor kell választani, hogy az egyik rossz befejezést választja és beáll (befekszik) közéjük, vagy tovább megy és végez velük és a Zónával.
Ismervén az orosz és bármelyik, a Zónában kísérletező más hadsereg hozzáállását az emberiség többi részéhez, az inkább hihető, hogy ez egy szuperfegyver akart lenni, célja az emberiség teljes leigázása.
Azt az O-Tudat tagjai sem tudják megmondani, pontosan mi a kapcsolat a Monolit és köztük (ez a projekt ugyan az elsődleges célja volt valamennyi, a Zónában működött labor kísérleteinek, de közvetlen résztvevői csak a saját célterületüket ismerték, a többi, az ő munkájukat elősegítő, támogató projekt részleteit nem, és nem is ők irányították a dolgokat), de az biztos, hogy az egész projektnek valamiféle központi eleme a Monolit, köré (alá) épült a labor, talán az táplálja energiával a labort, talán az erőmű táplálja energiával a Monolitot, nem tudja senki, de az tény, hogy hatalmas mennyiségű energia kell a folyamat, a Zóna fenntartásához.
Azt a poént inkább nem lőném le, hogy miért és hogyan hozta létre az O-Tudat az általunk is ismert Zónát. A regényben (Hadműveleti Zóna) a Halott Professzor magyarázata az okra egész emberbaráti, ám a későbbi történések ennek eléggé ellent mondanak, közelebb állnak a modokban és az első Orehov regényben (Katasztrófa sújtotta terület) említett O-Tudat módszereihez. A Zóna létrehozásának módszere meg teljesen S.T.A.L.K.E.R.-es.
Tessék elolvasni a regényeket. Nem drágák, házhoz viszik bárhová, érdekes olvasnivalók.
STALKER modok: https://drive.google.com/folderview?id=0B_PtTRL86S2UQllOam9MUWZ1ak0&usp=sharing
-
borovi
aktív tag
válasz Antonius1978 #34602 üzenetére
Elolvastam. Olvasás közben villant be, hogy már olvastam egyszer, akkor, amikor fölraktad ide a fórumba. Már akkor is tetszett, sok jó ötlet van benne. Szerintem lehetne benne valami pálinkafőzős feladat is (ha már kolbász van), ahol a sugárvédelmi kisüsti főzéséhez össze kell szedni a lepárló darabjait különböző helyekről.
A mod megvalósítása persze iszonyat nagy munka, és főleg csapatmunka, de ezt úgyis tudod.Más. Egy mentésben, visszaérkezve az erőműtől, megnéztem Kósza kínálatát Pripjatyban, mert többször említetted, hogy nála is lehet vásárolni. És tényleg!
Majdnem akkora kínálata van, mint a csaposnak volt! Csak persze tök fölösleges. Ha nem hagynánk el Csernobilt hamarosan, és még lehetne kószálni a pályákon, akkor volna értelme. De kb. 5 percre vagyunk a befejezéstől... -
borovi
aktív tag
válasz Antonius1978 #34614 üzenetére
És a Turul mod már kész, működő játék? Vagy dolgoztok még rajta?
Ez a csapos dolog beindította a fantáziámat. Hátha máshol is működik, ahol kereskedő van...
[ Szerkesztve ]
-
borovi
aktív tag
válasz Antonius1978 #34616 üzenetére
Heroes 4-et én is toltam régen. Szerettem, bár térképkészítésre nem vállalkoztam.
A csapos dolgot más modokban és az alapjátékokban is ki fogom próbálni, amikor játszom velük. Remélem, mindenhol működik majd. -
félisten
válasz Antonius1978 #34623 üzenetére
Aham, akkor meg kell gondolni. Még nem hívtak vissza a zsoldosok Limanszkba, de egyszer átmentem, amíg Erdész (Forester) következő küldijére vártam, és akkor derült ki a második, a doboz átvétele után.
Azóta újrakezdtem és még nem vállaltam el egyiket sem.
(#34624) Aarpok
Az tudom, hogy felvehető, csak az érdekelt, hogy ha rá sem bólintok erre, akkor mi fog történni a játékmenetet illetően.
[ Szerkesztve ]
-
félisten
válasz Antonius1978 #34626 üzenetére
Eh, akkor mégis muszáj lesz, de hiszen a Szolgálat véd a settenkedő mutáns emberevőktől is valamennyire, avagy tévedek?
Fordított küldetés is létezik, neki kell menni a zsoldosoknak?
-
félisten
válasz Antonius1978 #34637 üzenetére
Köszönöm!
-
Aarpok
őstag
válasz Antonius1978 #34642 üzenetére
Történet szempontjából nincs különbség a sima, az enot, a sniper illetve a nano változtos sgm2.2 között. Küldetés sorozat az egy és ugyanaz. Inkább felszerelések és egyéb balansz dolgokban térnek el egymástól.
Аарпок
-
shield
Topikgazda
válasz Antonius1978 #34647 üzenetére
Nah, odáig eljutottam, hogy Lesipuskással mehetek át Pripyátba. Nagyon lassan haladok, ritkán van kedvem játszani. Azt hiszem én jobban választottam a páncélok terén. A Bulat páncél jobb választás, igaz ennek sincs képződmény tartója, de lehet rá fejleszteni. 7.500-ba kerül a 2 zseb az előtte levő fejlesztésekkel együtt.
Mondtad, hogy arra már nem lehet javítani, ezért minden cuccomat"tartósság"-ra fejlesztem, gondolom kissé tovább fognak tartani.S.T.A.L.K.E.R. és modok: http://users.atw.hu/stalkermods-hun -- http://www.shieldstalker.nhely.hu
-
félisten
válasz Antonius1978 #34654 üzenetére
A banditás csetepaté annak rendje és módja szerint megtörtént.
Nálam volt Marik PDA-ja, sőt, már akkor megvehető volt tőle, amikor még élt! A nálam lévő PDA ellenére Zulu nem akart elkalauzolni.
Amikor további küldetés híján (Zulu lerázott) átsétáltam Radarra, szépen végigcsináltam a Kitöréses részt, a visszaszámlálás ideje alatt ellenszer nélkül, leküzdve a Monolitos, a zombi és a katonai ellenállást még időben beértem a célba, de nem volt túl könnyű a feltartás miatt.
Az is fura volt, hogy Radaron a fogva tartott Stalkernél hiába vártam, semmi sem történt, a térdeplő fogoly nem reagált semmire. Az ellenség leküzdése már megtörtént. Akkor végigmentem az alagutakon, ami hangulatos...
Talán simán végig tudnám így vinni szerintem a játék végéig, csak az O-Tudat laborjánál, már odabent direkt megálltam, mert nem akartam a kényszerűségből felborult játékmenetet elrontani.
A Halott Városba nem kaptam küldetést, pedig sorban teljesítettem mindent.
Ilyen hibák talán az alapjátékoknál nem történhettek volna meg. Egyéb bugok jócskán vannak benne, például a Bárnál, a Katonai Raktáraknál, Agropromban is sokszor kidobált a játék, ami bosszantó volt.
Kár érte, pedig jó játéknak tűnt, már ajánlottam is a Lost Alpha fórumon.
[ Szerkesztve ]
-
félisten
válasz Antonius1978 #34656 üzenetére
A szellemes küldetés megvolt és nagyon tetszett, ötletes.
Bárcsak több ilyen érdekes, "sztalkeres" megoldást tettek volna bele.Voronin küldetését teljesítettem, más Szabadságos csetepatés küldetést nem kaptam. Na mindegy, ez a mod ilyen.
Sajnos ebben a játékban előfordul az, hogy amíg oda nem megy az ember valakihez, addig nem derül ki, hogy merre lehet tovább folytatni, ez valahogy nem egyértelmű, míg mindenkit végig nem "csókolgat" az ember.
Ennél jobb a Csernobili Krónikák?
(Habár még ez a játék is csak lassacskán ment néhol, a nehezebb helyszíneken előjövő laggolás miatt Intel HD Graphics 4000-el.)[ Szerkesztve ]
-
Erdő
tag
válasz Antonius1978 #34675 üzenetére
Kösz!
Wind of Time magyarítás: https://drive.google.com/drive/folders/0B73H3Id1W-adb2d4cnVZLTMxVXc?resourcekey=0-1pUMj3yh6KEWaGg0McZi_Q&usp=sharing
-
rétisün
veterán
válasz Antonius1978 #34685 üzenetére
a Fallout 2 volt talán a kedvencem a stalkerek előtt. ehhez képest a 3-al valahogy nem tudtam megbarátkozni 2x is nekikezdtem, de valahogy nem kapott el a hangulat, vagy nem tudom, nem sokáig juottam benne.....
war...war never changes.... hol kezdődik a valóság, és hol ér véget a képzelet.....Ron Swanson for president !!
-
Sensut
őstag
válasz Antonius1978 #34694 üzenetére
Naná, hogy átéltem én is. Hetedikes voltam, amikor volt a durranás. Reggel adtak jódtablettákat és hazaküldtek az iskolából. Annyit mondtak, hogy felrobbant egy erőmű az oroszoknál és radioaktív felhő közeleg felénk. Mi meg néztük az eget, hogy hol van. Haza kellett menni aznap és bezárkózni, de ez már a robbanás utáni napokban volt. Aztán pár nap múlva sehol semmi, az élet ment tovább. Azt se tudtuk, hogy miről van szó valójában. Nem volt semmi a TV-ben, nem volt net meg ilyesmi. Múlt rendszer, nem firtattuk az oroszokat. Olykor a külföldi rádió ejtett néhány szót a balesetről, de azt is jól ködösítve, ma már tudjuk, hogy miért Az évek során néha fellángolt egy-egy hiszti különös betegségekkel kapcsolatban, amiket mindig Csernobilra fogtak és kész. Na, de aztán jött a Stalker a netes világban, ami rávezetett a valóságra, és akkor mindben tisztázódott
[ Szerkesztve ]
-
SaGa59
őstag
válasz Antonius1978 #34694 üzenetére
A FO4-ben is "kacatok" az alapanyag, a kristályt is megtalálhatod többféle cuccban (kristály piás üveg, fényképezőgép, nagyító), csak nincs mindenhol mindenből. A legnagyobb kincs a ragasztó, mert szinte mindenhez kell, de alig van, a következő meg az alumínium.. Építéshez fa, beton, acél kell, tárgyak készítéséhez mindenféle egyebek (réz, kristály, csavarok, rugók, kerámia, műanyag, gumi, stb...) Minden begyűjthető tárgy szétszedhető alkotórészekre és abból tudsz mást készíteni, fegyvert, páncélt tuningolni, stb... Csak ha nem akarsz folyamatosan málhás szamarat játszani (a súlylimit itt is komoly tényező, mint a stalkerben), akkor jó megjegyezni, hogy bizonyos ritka alapanyagok miben vannak, vagy mindig megnézni a szütyőben, hogy az adott cucc mire bontható.
A falvakat is neked kell felépítened, ehhez vannak előre definiált helyszínek, amiket meg kell szerezned (kilőni az aktuális lakókat (mutánsok, bűnözők), vagy feladatokat teljesíteni nekik (békés földművesek, akiket egyébként szintén kilőhetsz és a falu akkor is a tiéd lesz, csak rossz lesz a hangulat, ami nem tesz jót a beköltözési hajlandóságnak), hogy engedélyezzék az építést, ekkor gyakorlatilag megkapod a falu vezetőjének jogait és kötelezettségeit is. Pl gondoskodnod kell ágyakról, fedett helyen, veteményről, hogy tudjanak mit művelni és enni, vízről, védelemről, bevételről, a falusiak jó kedélyéről, stb...)De ezt a vonalat akár ki is hagyhatod, két olyan hely van, amit a fő történetszál szerint mindenképp legalább minimálisan ki kell építened, a többi szabadon választott. Tízegynéhány építési terület van alapból, modokkal ezek száma alaposan megnövelhető, de mindet neked kell megvédened, ha lerohanják, ami "survival" stílusban kicsit macerás, mert nincs gyorsutazás. Igaz, ha megkapod a jelzést, hogy valamelyik telepet támadják, az nem azonnal indul, ha egyenesen elindulsz arra, a térkép túlsó sarkából is odaérsz. Ha egy-két napig nem törődsz vele, lehet, hogy elfoglalják és akkor kezdheted kirugdosni belőle a nem kívánatos egyéneket és újra felhúzni, amit tönkre vágtak.
STALKER modok: https://drive.google.com/folderview?id=0B_PtTRL86S2UQllOam9MUWZ1ak0&usp=sharing
-
borovi
aktív tag
válasz Antonius1978 #34694 üzenetére
Hali! Van már egy használható magyarítás a New Vegashoz, a Fallout 4 fő története is teljesen magyarított. Jelenleg az egyik kiegészítőjét, a Far Harbourt fordítják. Nekem mindegyik nagyon bejött, a 4-gyel konkrétan 5-6 hónapot játszottam szinte napi rendszerességgel, a New Vegast meg nemrég toltam végig újból talán harmadszor, nosztalgiából.
[ Szerkesztve ]
-
félisten
válasz Antonius1978 #34706 üzenetére
Lehet, hogy a Stalker rövidebb, de amit azalatt nyújt, azt más helyszínen játszódó sztori nem tud oly módon élményként átadni.
Számomra a Stalker nem attól lesz jó, hogy "nehezebbé" válik, hanem a hangulat a meghatározója.
Talán inkább kevesebb, de igazán minőségi mod lenne a szerencsésebb egyes "tákolmányok" helyett, de legalább foglalkoznak vele még páran a rajongók közül.
Lehet a F3/F4 akármilyen csodálatos, a Stalker más világban játszódik s pont az adja meg az ízét. Ha rövid, akkor rövid, de velős.
Egyébként talán kicsit szomorú is az, hogy a saját topikjában a Stalkert kell "megvédenem".
[ Szerkesztve ]
-
hubai38
aktív tag
válasz Antonius1978 #34752 üzenetére
Az évek alatt mindig segítetetek mindenbe,csak annyi.Még mindenki nincs is benne,azoknak is köszönöm szépen.
[ Szerkesztve ]
-
' Tzs ,
senior tag
válasz Antonius1978 #34754 üzenetére
Ha működik szólj pls, azt én is tesztelném
HDD kell? Szólj, vagy egy 4 TB-os eladóS.T.A.L.K.E.R. mod ajánlók: https://tzsweb.hu/category/mod-mania/s-t-a-l-k-e-r/
-
Sensut
őstag
válasz Antonius1978 #34809 üzenetére
Ja, a Redist (MS Visual C++) egy rusnya dolog. Pld. az új laptopomra a Lost Alpha egy olyat kért volt, hogy az istennek se kaptam sehol. Hiába talál az évszám, még azon belül is vannak változatok. És ha ez a szarság nem tetszik neki, a játék egyszerűen nem indul el, vagy jön a fekete képernyő.
-
DEARevil
tag
válasz Antonius1978 #34809 üzenetére
Folyamatosan frissítettem minden szükséges komponenst, soha nem futottam hibába. Most pl a rendes gépemen nincs se egér se billentyűzet a LD alatt
-
DEARevil
tag
válasz Antonius1978 #34810 üzenetére
óóóóó nekem a kedvencem ez a két mod, taktikailag a legjobb a stílusomnak. Viszont kipróbálom, amit említettél. Gyakorlatilag eddig minden Stalker mod elindult, már ha volt türelmem bíbelődni Neked is köszönöm a segítséget, és mindenkinek!
-
shield
Topikgazda
válasz Antonius1978 #34842 üzenetére
Végeztem a Chernobyl Chronicles moddal, vagyis jobban mondva, csak majdnem.
A Pöröly és csapata likvidálása kimaradt. Még jó, hogy ráakadtam a júniusi hozzászólásokra, amikor valaki rákérdezett a Pöröly likvidálására. Amikor Ladik elengedett, én csak a meneküléssel voltam elfoglalva, a monolitos lövéseit kikerülni. Nem is vettem észre az új feladatot. Ki kellene valamit találni ide, hogy az ember ne siklodjon át ezen a feladaton.
Amúgy nagyon könnyen átvergődtem az anomáliák közt, a csavarok segítettek, ja meg a térkép, mert a mutatott irány az rossz volt.
Az összes cuccom megmaradt, csak egy leromlott páncél, egy pisztoly és pár apróság veszett oda. Lepakoltam a Mosodában, miközben a két gyilkos stalker majdnem kinyírt, de pórul jártak.
Majd egyszer újra kell játszanom, mert a hosszú idő alatt már elfelejtettem a történet elejét.S.T.A.L.K.E.R. és modok: http://users.atw.hu/stalkermods-hun -- http://www.shieldstalker.nhely.hu
-
shield
Topikgazda
válasz Antonius1978 #34844 üzenetére
Én is Ladik dumájára gondoltam, ott figyelmeztessen.
Figyelj, most mi van a Turullal? Mikor lehet játszani vele vagy tesztelni?
Azt hittem hogy már ki lesz adva, de csak nagy csend van.S.T.A.L.K.E.R. és modok: http://users.atw.hu/stalkermods-hun -- http://www.shieldstalker.nhely.hu
-
shield
Topikgazda
válasz Antonius1978 #34846 üzenetére
Én azt hittem hogy készebb állapotban van, mert egyszer mintha lett volna róla szó, hogy valaki neki áll tesztelni. Arra gondoltam, hogy már csak a végső simítások vannak vissza.
Így akkor nem akarok neki állni. xFreexel mi van? Lesz ebből még valami?S.T.A.L.K.E.R. és modok: http://users.atw.hu/stalkermods-hun -- http://www.shieldstalker.nhely.hu
-
félisten
válasz Antonius1978 #34873 üzenetére
Szerencsére én nem ezt a beszédstílust hallom a hétköznapokban (persze hébe-hóba ilyen szóvirágok felcsattannak a közúti forgalomból), pedig én sem burok alatt nevelkedtem. Vagy például eredeti nyelven a South Park sem annyira "ízes", mint a magyar szinkronnal, lehet, hogy eme cifrázások a változatosságukban már inkább hungarikumnak tekinthetők?
Egyébként érdekes módon a nyelvünkkel nagyon sokat tudunk ártani, "mérgezni".
Ugyanakkor érdemes a hétköznapok során is arra törekedni, hogy emberi létünket legalább kicsikét felemeljük (hej, de nehéz és reménytelennek tűnő feladat) és az állatias oldalunkat is kevésbé vagy lehetőség szerint ne juttassuk hatalomra.
[ Szerkesztve ]
-
Sensut
őstag
válasz Antonius1978 #34880 üzenetére
A székelyeknek meg van bocsájtva Hallanátok ti jó sok kemény dumát, csak jönnétek át egy időre Székelyföldre. A nyócker bújjon el mellette. De persze ettől még senki se rosszabb ember, mint a másik, hanem inkább viccesebb és sokszínűbb. Én sem fogom vissza magam ha a helyzet megköveteli (székely létemre ugye), de attól még művelt és civilizált embernek tartom magam és sosem adódott gondom e miatt. Ez szerintem a vérünkben van és jól van így. A túlzott álszenteskedéstől, ami inkább a nyugatra jellemző, meg egyenesen hányingerem van.
-
Sensut
őstag
válasz Antonius1978 #34887 üzenetére
Na igen, van ilyen is, de azért ez már itt is a széle A zelegor az valami kötekedő, részeg féleség, felénk nem használják ezt a kifejezést.
-
félisten
válasz Antonius1978 #35230 üzenetére
Lost Alpha?
Persze az nem CoP mod és a legutóbbi kiadáshoz még a magyarítás sem készült el.
[ Szerkesztve ]
-
félisten
válasz Antonius1978 #35232 üzenetére
The Sweet Little 16-bit írta 2019. március 28-án:
Jelenleg a játék az 1.4007-es változatnál tart, és a hírek szerint tovább már nem fejlesztik. A hozzá való magyarítást most készítjük, és amint elkészül, ezen az oldalon közzétesszük.
Lásd:
·f·i· csoport, S.T.A.L.K.E.R.: Lost Alpha magyarítás
[ Szerkesztve ]
-
intensa_man
tag
válasz Antonius1978 #35236 üzenetére
Késő... Jó ideig cipeltem a második gáz tartályt, amit a menetoszlopban találtam... +10Kg.
-
Erdő
tag
válasz Antonius1978 #35241 üzenetére
Akkor a hud úgy marad, viszont a Vörös erdőnél elakadtam egy kicsit: az alfabiók holttesteinél kellene megkeresni a kódokat, de a játék, ugye, folyton eltüntet holttesteket, ami eddig nem volt annyira zavaró, itt viszont elég gáz. Két hellyel próbálkoztam, mindkettőnél eltűnt egy-két hulla, a megmaradtaknál meg nem volt kód.
Wind of Time magyarítás: https://drive.google.com/drive/folders/0B73H3Id1W-adb2d4cnVZLTMxVXc?resourcekey=0-1pUMj3yh6KEWaGg0McZi_Q&usp=sharing
-
SaGa59
őstag
válasz Antonius1978 #35291 üzenetére
A sztalker nem egészen ez. Igen, aki az aratók után visszamaradt, ott felejtett vagy elveszített terményt szedi össze, az böngész vagy tallóz.
A sztalker viszont megharcol azért, amit szerez. Az orosz sztalkivaty egyik jelentése: összeütközésbe kerülni valamivel, valakivel, ellenszegülni valaminek vagy valakinek. Az angol stalker is valami hasonlót jelent alapvetően. Pl valaki, aki úgy közeledik feléd (többnyire fizikai értelemben, de lelkileg is lehet), hogy az neked nem kívánatos.STALKER modok: https://drive.google.com/folderview?id=0B_PtTRL86S2UQllOam9MUWZ1ak0&usp=sharing
-
Yutani
nagyúr
-
Sensut
őstag
válasz Antonius1978 #35300 üzenetére
A stalker az sztalker és a witchert se kellett volna lefordítani. Ez az egész a Gyűrűk urában kezdődött anno, ahol aztán mindent úgy átneveztek magyarra, hogy szinte teljesen új értelme lett a könyvnek, az eredetihez képest. Tényleg nem kell mindent lefordítani, a neveket se kellene magyarítani mert sokszor azt se tudjuk, hogy kiről van szó. Ez a bengész - már ne is haragudj, de ki fogna neki egy Bengész nevű játéknak a Stalker helyett. A sztalker egy lopakodó, gyűjtögető, ninja szerű szerzet, egy kicsit tolvaj, egy kicsit gyilkos és egy kicsit kísértet, amit elég ha magyarul "sz"-el írunk. maga a Stalker név is már magában sejtet egy kis borzongást. Pld. ott van a Thief sorozatban a TAFFER. Így nevezik az őrök abban a világban a tolvajokat, akik nem csak tolvajok, hanem elnyomottak, kicsit lázadók is meg csőcselék is stb. Na ezt fordítsd le magyarra Azzal nincsen semmi baj, ha valamit meghagyunk a maga nyelvén és így iktatjuk be a köztudatba. A képződmények jó példa erre a Stalkerben. Ahány magyarítás, annyi nevük van és azt se tudni miről van szó sokszor, tehát meg kellene hagyni az eredeti nevüket és kész. Szerintem.
-
SaGa59
őstag
válasz Antonius1978 #35300 üzenetére
Mert felesleges, és félrevezető lenne. A sztalkernek angolul és oroszul is van értelme, nagyjából ugyanazt jelenti mindkét nyelven. Felesleges lenne bevezetni helyette egy magyar kifejezést, ami ráadásul teljesen mást is jelent. Ráadásul a bengész, a nem erdélyi magyarok számára teljesen ismeretlen, vagyis semmivel nem lennénk előbbre vele.
Én azt a módszert követem, hogy ahol a megnevezésnek konkrét értelmezése van (ilyen pl a sztalkerek gúnyneve, de a polgári nevük már nem, azt simán átírom cirillről magyar karakteresre, a szabályok szerint), aminek értelme van, utal a megnevezett egyén, lény, objektum valamely tulajdonságára, azt átfordítom magyarra, amelyiknél ilyet nem találok (plusz az orosz és az angol nyelvi változatokban is azonos, mint a burer), azt nem.
Ha nem lett volna a fi csoport magyarítása a sztalker játékokhoz, akkor nálam nem csak a burer és az izlom maradt volna meg az eredeti nevén, több relikviánál is és a kontrollernél is meghagytam volna az orosz megnevezést, még úgy is, hogy van jelentése (az izlomnak is van, de azt valamiért nem fordították le és ez jól is van így). Ugyanis a név és a tulajdonságok a magyarításuk után gyakran semmiféle fedésben nincsenek egymással. Viszont mivel ezek adottak voltak, nem akartam újabb megnevezéseket bevezetni ebben a világban, mert a játékosok nem tudnák, miről van szó. Részben ez okozta azt a felháborodást is, ami az első magyarul megjelent sztalker könyv körül kialakult és ami miatt a továbbiakat én fordítottam.
STALKER modok: https://drive.google.com/folderview?id=0B_PtTRL86S2UQllOam9MUWZ1ak0&usp=sharing
Új hozzászólás Aktív témák
Hozzászólás előtt olvasd el az összefoglalót!
- MINI ITX GAMING/STREAMING PC RYZEN 5 7600X RTX 3080TI 32GB RAM MESHLICIOUS
- GAMER PC i5 6600K 16GB DDR4 SSD+HDD GIGABYTE 1070 8GB GDDR5 256BIT WINDFORCE
- Apple watch series 5 40mm gps + cellular rose gold I Ingyenes Foxpost csomagküldés!
- ESR Rebound 360 Magnetic Keyboard Case (ENG) - iPad Pro / Air
- Új Gamer PC i5 12400F/13400F/24Gb DDR5/RX 6600 vagy RX 6600 XT 8Gb/500Gb M2 SSD/700W 2-3 Év gari
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest