Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • #94529552

    törölt tag

    válasz pw12345 #110548 üzenetére

    Igazad van, de a kereskedők(nem is tudtam, hogy ő is az) másképp nézik ezeket a dolgokat.

  • shotika

    őstag

    válasz pw12345 #110548 üzenetére

    "Ez a tapasztalat, ha magadnak nem szerzel bontatlant a polc alól (és TV általában nincs, vagy az is bontott, most nem USB kulcsról, borotváról, gyufásdoboznyi termékekről értekezünk), . Kösz, és, akkor nekem akarja eladni, ismétlődő jelleggel, rendszerszerűen, a szétnyílt, barmolt készüléket. Ne haragudj, de az a te, mint kereskedő privát szoc. problémád, hogy pár hülye nem olvassa el a leírást (vaaagy valótlanságot tüntetsz fel) és visszapattintja, de ne rajtam próbálja behozni a kiesést, mert nekem is van privát szoc. probléma: ha ez a hozzáállás, akkor ennyi erővel elkezdek alkudozni, mert mit tudhatom mit akar rám sózni. Az ilyet nem díjazom."

    Ez ennél sokkal árnyaltabb, te is tudod, és attól, mert te 1x,2x, 5x,10x belefutsz egy ilyenbe, attól ez még nem általános. Van olyan üzlet, ahol - "akkor a raktárról odaveti az osztályvezető a visszacsomagoltat, hiába van bent talán 40 db bontatlan", az ilyet pont nem szeretik. Kiszórják, ami jó és viheted, az újra leszalagozott, vagy szépséghibás dobozos terméknél pedig szólnak a vevőnek, hogy online rendelésből visszahozták stb, ha akarod megnézheted, és eldöntöd hogy kell-e. Ha nem mutatják meg? Hát elmész máshova. (igen, tudom, ha online rendelünk vmit, akkor sok esetben addig nem nézheted meg, amíg nem vetted át)

    "Ja, hogy el akarja adni a visszavitt, hibás, javított, 1 éve a polcon a céges logót mutató cuccot, akkor viszont talán értékcsökkentként lenne tisztességes, nem új, bontatlan áron."

    A simán csak visszavitt, de jó állapotú tv-t (normál esetben 3 munkanapon belül, ha úgy dönt az adott OV, akkor visszaveheti), egész más, mint a hibás vagy 1 éve polcon levő tv kiárusítása. Utóbbiakat általában jelzik valamilyen módon, Auchanokban pl cajgolt, sárga címkékkel televágott kihelyezésen találod meg, vagy máshol pl lecsomagolva (vagy nem) demo termékként feltüntetve. Ez nem szentírás, ettől eltérhetnek és el is térnek egyes helyeken, de egy rendes, eladótérrel rendelkező áruház sem engedheti (engedhetné) meg magának, hogy hibás, szétnyílt terméket áruljon, mert az nagyrészt úgyis visszakerül. Egyébként az se garancia, hogy originál dobozos az tuti jó; nem egyszer szaladtam bele én is, hogy az új termékkel probléma volt, amikor kirakásra került. Normál esetben ezek mennek vissza szervízbe.

    "Aki meg olyan hülye, hogy utolsó darabot, kiállított árut vesz (és nem IKEA asztalt, abban viszonylag ritkán megy tönkre az elektronika fél év után) teljes áron, hát, annak gratulálok. De nekem ne passzolja le üzletpolitikából a szemetet, nem látom a logikát, hogy az előző vevő visszavitelét miért nekem kellene állni."

    Mintadarab ára nyilván alkuképes, a többinél ismét túlzol, egy hibásan működő tv-t nem fognak újból kiküldeni (és kihangsúlyozom megint, ez az általános). Értem, hogy jó párszor megjártad, de most akkor az üzlet is álljon úgy minden vevőhöz, mert 1000ből 10 kezelhetetlen ésatöbbi?

    "Érvelésed, arra sem ad magyarázatot minek bontják fel a frissen érkezett árut (pl. Euronics), nem egy bemutató darabot, mindet: csak, azt tudom elképzelni, hogy cserélgetik a polcon. Vagy Tesco/Auchan vonalon, ez ilyen "vándor" áru, a máshol átpörgetett vackot keringetik."

    Az Euronics saját gyakorlata, hogy kibont kb minden terméket, jobb!! esetben azért, mert esetleg adott szériából fajsúlyos mennyiségű hibás darab volt, vagy hiányoztak alkatrészek stb. Ezért inkább mindent kibontanak. Minek cserélgetnék a polcon? Ennyire unatkoznának? Az Auchan/Tesco vonal megint más, pont most volt nemrég példa, hogy beakcióztak KS7000-es tévéket, ilyen esetben pl jöhet akár más országból is, ahol túl sok volt belőle stb. Egyébként az Auchannál is volt hasonló, hogy akkor most minden tv-t kibontani megatöbbi, ez működött kb 10 percig. Egy Euronics megteheti, sokkal kisebb hal egy Auchanhoz képest.

    "Ne haragudj, de az a te, mint kereskedő privát szoc. problémád, hogy pár hülye nem olvassa el a leírást (vaaagy valótlanságot tüntetsz fel)"

    Elárulok egy titkot, a visszahozott termékek legkisebb százaléka adódik abból, amit írsz. Túl nagy, túl kicsi, nem az amire számítottam (ezt még meg is tudom érteni), és a kedvencem a véletlenül kettőt rendeltem. Valótlanságot feltüntetni? Van egy rendszer, amin keresztül adott termékek tulajdonságai megjelennek, és azok kikerülnek nyomtatásra vagy elektronikus táblára. Nincs az az embermennyiség vagy idő/energia ahhoz, hogy minden egyes termék leírását tüzetesen le lehessen ellenőrizni. De vehetjük az árcímkéket, amikkel évekkel ezelőtt tele volt a net, hogy X üzlet már megint tévesen tüntette fel az árcímkét, nem az van oda rakva, ami ésatöbbi. Amikor lejön 1500 címke egy akcióváltásnál, és mire kirakod, és újraellenőrzöd (mert mindent 2x kell csinálni), de már a kedves vevő vagy tökmindegy ki, közben átpakolja az árut (mert ez a tendencia sajnos), és a kolléga átsiklik felette, akit meg közben hajtanak, hogy legyen meg a címke, de ha azt csinálja, nincs áru feltöltve, miért nincs feltöltve?, és miután feltöltötte az árut, napvégén jön a kérdés, hogy miért nem adott el semmit?

    Konklúzió: mind vevői, mind eladói oldalról fejlődni kell. Tudd, hogy mit akarsz, és azt kapd, amit akarsz.

    Mondok mást, saját példa, de kb leírja az egész jelenlegi rendszert. Hezitáltam kicsit, rendeltem egy S8+-t, 1 hét múlva szállítás blabla, csakhogy másnap inkább a simát kértem volna. Online rendeltem, az online felületen semmilyen mód nem volt arra, hogy érvénytelenítsem a rendelést. Másnap meló után beszaladtam az egyik boltjukba, és mi volt? Közölte az ügyintéző, hogy vagy hívjam fel az Xy számot vagy szimplán ne vegyem át a rendelést, és rendeljem meg náluk a másikat. Mondom dehát én korrekt akartam lenni, ne küldjék fölöslegesen a másikat. Én meg nem fogok hivogatni egy robothangot, szóval maradt a nem veszem át, de rendelek másikat megoldás.

    Shotiii#2629 Gainward GTX 3060TI 8GB, Corsair 2x16GB DDR4 3200mhz, i5-13600KF, Asus TUF B660M-D4, EVGA 750GQ

Új hozzászólás Aktív témák