Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • junior19

    senior tag

    válasz RobberBaron #118858 üzenetére

    Hali!
    20k-ért simán bekalibrálják, s akkor biztosan tudod, hogy színhelyes. Az a színjavító biztos csinál valamit, csak éppen attól biztos nem lesz színhelyes a kép.

    [ Szerkesztve ]

    codec project

  • junior19

    senior tag

    válasz mpo #120952 üzenetére

    Az a normal képmód eléggé sok mindent befolyásol. Kapásból azzal, hogy a színhőmérséklet meleg2-ről változtatása normal opcióra pár dolgot megváltoztat( rgb együttfutás, színhőmérséklet, színek árnyalatai).
    Valószínűleg ezért mérték az Rtings-en is film üzemmódban, mert gyárilag ott van állítva a helyes színhőmérséklet.

    codec project

  • junior19

    senior tag

    válasz mpo #121004 üzenetére

    Van különbség ugyanolyan beállítások mellett is a különböző képmódok között. Minden gyártónak van egy képmódja, ami a legközelebb van a szabvány értékeihez. Ezért használják azt a kalibráláskor, mert senki nem bolond, hogy a nehezebb utat válassza a jóhoz, esetleg még kalibrálással sem lehet jó értéket kihozni. A Samsungnál ez a film mód. Még a természetes van közel a szabványhoz.
    Abban igazad van, hogy a műszeres kalibrálás figyelmen kívül hagyja az emberek ízlését. Azért, mert mindennek megvan a pontos értéke a szabvány szerint. Ha ettől eltérsz, akkor már nem azt látod, amit kellene.
    Normál képmód, hideg színhőmérséklettel kékessé tesz mindent. Csak azért kevésbé feltűnő, mert a kék csak a fehérnek a 7%-at adja , ezért feltűnőbb a pirosas fehér, mert a piros a 21%-át adja a fehérnek.
    Láttam már olyan két éves tévét, hogy a piros annyira elmászott már a kék miatt, hogy bíbor színű volt. Szemmel láthatóan, nem kellett mérni sem. De mivel a tulaj nap mint nap látja, hozzászokik a szem. Ez nem úgy történik, mintha elromlana, tegnap még jó volt, ma meg nem. Szép lassan változik, a szem pedig megszokja.
    Gondolom még te sem láttál kalibrált képet. Mert egy kalibrált képpel minden a helyére kerül. Lehet szeretni, vagy nem szeretni, de ha nem ilyet használ az ember, akkor egy adott film képminőségéről nyilatkozni nem nagyon lehet.
    Azért nem a Film módra állítják az áruházban, mert az sötét helységhez a legoptimálisabb beállításokat tartalmazza. Aki ebben használja, esetleg még kalibráltatja is, az nem felkapcsolt villany, vagy tűző napsütés mellett fogja használni.

    [ Szerkesztve ]

    codec project

  • junior19

    senior tag

    válasz #20221952 #121581 üzenetére

    Talán könnyebben lehetne segíteni, ha konkrétan leírnád, mi nem tetszett, amikor az rtinges beállításokat használtad, vagy a kalibrált plazmádat.Amit írnak, hogy a fehéregyensúly és színkezelési értékeket ne másold át, az igaz, mert csak arra a panelra érvényes. Minden panel más, így más értékek adják a helyes értéket a te kijelződön.
    Ezt az rtingses vagy más teszt oldalról megadott értékek másolását én nem nevezném kalibrálásnak, kalibrált képnek meg pláne nem. Ezzel gyakorlatilag csak a feketeszint és a fehérszint kerül a helyére, de ezt neten található ábrákkal is be lehet állítani. Nem kerül beállításra a színtelítettség, a színárnyalat, a gamma, a fehéregyensúly, a szaturácíó. Csak ezek beállításával lehet beszélni kalibrált kijelzőről.

    codec project

  • junior19

    senior tag

    válasz #20221952 #121902 üzenetére

    Komolyan mondom, szurkolok neked, hogy megtaláld a neked tetsző beállításokat. Sokszor leírták már, hogy a Samsungnál a Film mód az ajánlott. Az van legközelebb a szabványhoz. De értelemszerűen végpontozni kell legelőször a kijelzőt. Én elfogadom, hogy nem tetszik a meleg2 színhőmérséklet neked( az Oled topicban írtam egy szösszenetet, hogy mit okoz a színhőmérséklet változtatása, érdemes lenne elolvasnod) megvan az oka, hogy miért arra van beállítva. Nem jött be az rtingses beállítások sem, de görcsölsz a környezeti fény meg Eco móddal, mikor azt mindenki kikapcsolja. Meg van annak is az oka, hogy miért, nem véletlen.
    Én azt tanácsolnám neked, hogy olvasd el, amit az Oled topicban írtam, állítsd vissza a Film képmódot a gyári állapotra, ne kapcsolj be semmi képjavítást, végpontozd a tévédet. Ezután szürkeskála ábrákkal és színmegjelenítő ábrákkal ellenőrizd a kapott képet. mpo forumtárs nem régen linkelt egy ilyen képet. A kapott eredmény után lehet gondolkodni a lehetőségeken. A végpontozásnál a fényerő és kontraszt csúszka egy változtatása is már hatással van a végeredményre.
    Az, hogy mindent próbálgatsz ki, s nagy változásokat is csinálsz egy időben, sehova nem vezet. Azért szurkolok, hogy találd meg azokat a beállításokat, amivel tetszik a képe a tévének.

    codec project

  • junior19

    senior tag

    válasz kokokka #122194 üzenetére

    "Nagyon jó az Rtings, de nem mindig van igaza!"
    Az Rtings-nek mindig igaza van, mert szabvány értékekhez kalibrálnak, hogy ami beérkezik jel a kijelzőbe, a lehetőség szerint az is jelenjen meg a kijelzőn.
    Van akinek ez nem tetszik, de az még nem jelenti azt, hogy neki van igaza. Ezt nevezzük ízlésnek, erről pedig felesleges vitatkozni, s ajánlgatni is, mert másnak máshogy tetszik a megjelenített kép. De ez már ízlés, nem pedig az, amit a kijelzőnek valójában meg kellene jeleníteni.

    codec project

  • junior19

    senior tag

    válasz Attila0 #122249 üzenetére

    S mi köze a beltéri jelerősségének és a jelminőségének a képminőséghez? Semmi hatása a kettőnek addig, amíg megfelelő a jelszint, hogy össze álljon a kép. De a képminőségre nincs hatással.

    codec project

  • junior19

    senior tag

    válasz #20221952 #122367 üzenetére

    Stúdió képeket kell nézni, a közszolgálati csatornák stúdió képei pont jók. Gondolok itt az M1 Híradóra, bár ott a stúdióban sok minden nem történik, de jó az M4 stúdió képei is. Ezek közel vannak a referencia értékekhez.
    Az Rtl Klub Híradó stúdió képe is jó, bár kicsit túlszaturált, ami érthető is, hiszen kereskedelmi csatorna.
    A Tv2-é viszont borzalmas a felsoroltakhoz képest.

    codec project

  • junior19

    senior tag

    válasz #20221952 #122397 üzenetére

    Én azért nem az M1sd adásához állítgatnám a tévét. Ha jól emlékszem digid van, lennie kellene M1HD nak is. De az M4 stúdió képe változatosabb, több színt tartalmazz, inkább arról vennék fel több percnyi anyagot, s akkor lehet kísérletezni.
    Egy nappali fényviszonyokhoz beállított tévé természetesen nem jó este, sötét helységben. Már a fekete szint is más lesz, ahogy változik a környezeti fény. Ezért is kalibrálnak sötét környezeti fényt figyelembe véve. Mert fix a környezett fénysűrűsége, nem változik, így a kijelző is egy fix maximális fehér csúcsszintre beállítható. Az esetedet vegyük egy elméleti példának. Nappal jó a kép, a fehér fénysűrűsége mondjuk 160nits. A helységé mondjuk legyen állandó 40( ami azért ritkán fordul elő, hogy állandó legyen), ami azt jelenti, hogy 120nits a különbség. Ennyi az ajánlott is, kellemes a számodra. Viszont estére megszűnik a környezeti fény, marad a kijelző 160 nits értéke, ami már zavaróan sok. Mit lehet tenni? Amit már írtak, két módra kalibrálni, ha mindkét környezeti fénynek megfelelő kalibrált képet szeretnénk nézni.
    Vagy a háttérfényt változtatni a környezeti fényviszonyoknak megfelelően. Ezzel csak az a baj, és azért nem pontos, mert bár a csúcsfény értékét változtatja, de a fekete szintünk értéke nem fog megfelelően változni.
    Én már megkaptam, hogy butaság és hülye vagyok, hogy sötétben nézek tévét. Mondjuk erről szó nincs, nem sötétítek be állandóan. Egy meccs nézéséhez nem is érdekel. De egy héten talán kétszer vagy háromszor ha megtudok nézni egy filmet, akkor az este, sötét körülmények között teszem. A kijelző kalibrálva erre az állapotra, s ezt élvezem.
    Téged ezért zavarhat a fehér fehérsége este, mert magas a háttérfény, a nappalihoz képest. Még a kontraszt lehetne, de azt szerintem nem lehet a tieden becsukni, a Samsung pár éve úgy állítja be a tévéit, hogy maximum kontraszton sem lehet becsukni a fehéret. Legalábbis film üzemmódban, normálban lehet, hogy be lehet, de azt nem szoktam kalibrálni.
    Akkor jó a kontraszt, ami a fehér szint beállítására szolgál ha,
    Nem csukja be a szintet, tehát megjelenik az a szint, ami beérkezik
    Megfelelő a fénysűrűség értéke, itt van szerepe a háttérvilágításnak
    A piros, zöld és kék szín egyensúlyban van

    [ Szerkesztve ]

    codec project

  • junior19

    senior tag

    válasz ΞΔGLΞ #123051 üzenetére

    "Vagyis, ezzel azt akartam sugallni, hogy mindenkinek más az ízlése a képminőséget illetően. Nekem a fakó mozi színek sosem jöttek be. Tehát ne az legyen már az alap, hogy az rtings mit ír, vagy Pumba mit szeret"
    Van egy jó és egy rossz hírem. Melyikkel kezdjem?
    A jó talán az, hogy ne kalibráltasd a tévéidet, ha neked a film "fakó" képi megjelenítése nem jön be. Bár ebben is volt korábban ellentmondásod, egyszer azt írtad, hogy kalibráltattad a kijelződet, milyen sokáig dolgozott rajta a srác, utána meg hogy nem kalibráltattál. De ez lényegtelen, csak nem értem, hogyha már láttál kalibrált kijelzőt, sőt hosszabb ideig használtál is, akkor most hogy tetszhet egy fényes, túl tolt kép. De ez tényleg lényegtelen, úgy nézed, ahogy neked tetszik.
    Csak itt jön a rossz hírem, amiért idéztem az elején.
    Pumba-t nem ismerem, azt sem tudom, milyen beállításokkal használja a kijelzőjét. Az Rtings viszont( és itt jön a rossz hír)szabvány értékek alapján kalibrál, nem ízlés szerint. Mindennek az értékét a szabványban meghatározták. Ezért nem lehet olyat kijelenteni, hogy mindenki ízlésére van bízva, hogy milyen kép jelenik meg a kijelzőn. Lehet, hogy valakinek az ízlése találkozik a szabvány értékeivel, ő akkor örülhet. Ha minél jobban eltér, annál nagyobb lesz a különbség a megjelenítésben. Ez nem szokott jó lenni, de akinek gőze nincs a videojelátvitelről vagy a képmegjelenítésről azok szokták erre azt mondani, hogy neki így tetszik, ilyen az ízlése. Ja és most mondok még egy rossz hírt. Hiába állítgatod akárhogyan egy tévé beállításait egy fényárban úszó áruházban, soha nem fogod megtudni mit is tud igazából az a kijelző. Csak akkor van értelme, ha otthon is hasonló körülményeket teremtesz.
    S végezetül tényleg azt tanácsolom, hogy ne kalibráltasd a tévéidet, mert kidobott pénz lesz.

    codec project

  • junior19

    senior tag

    válasz Takika14 #123178 üzenetére

    Én az elmúlt hónapban kettő ilyen tévét láttam. Az egyik egy régebbi, kb.4 éves modell, a másik egy vadi új.
    Ha nagyon zavar, jelezd, de nem biztos, hogy jobbat kapsz. Ezek szerint a Samsungnál ez előfordul.
    Mondjuk amiket én láttam, azok nem voltak ilyen durvák, csak a kép szélén körben volt egy kb 5-10 centis zöld elszíneződés tiszta fehér képnél.

    codec project

  • junior19

    senior tag

    válasz tothjani81 #123982 üzenetére

    Megkérdezhetem miket állítgattál sd és hd adásra, és mi változott?
    Nagyon kíváncsi vagyok.

    codec project

  • junior19

    senior tag

    válasz AliasB #124022 üzenetére

    Mit változtatsz meg egy tv műsor(sd vagy hd), illetve ha fimet nézel (sd vagy hd)?
    S milyen változásokat hozz ez a képen?
    Köszi.

    codec project

  • junior19

    senior tag

    válasz direwolf #124099 üzenetére

    Pedig kell fizetni azért is, hogy csak átküldje. A dvd lejátszók forgalmazása kezdetén is sok olyan lejátszó volt, ami nem rendelkezett dts logóval. Így nem is tudták tovább küldeni a dts jelet.
    De így volt ez az olcsóbb médiaplayerek forgalmazásakor is. Illetve ezeknél még volt olyan opció is, hogy kezeli a dts-t, de csak 2.0-ban.

    codec project

  • junior19

    senior tag

    válasz direwolf #124117 üzenetére

    Azt a pert nagyon valószínű, hogy elvesztenéd. Ez egy licensz, nem azért kell fizetni, hogyan küldöd át, hogyan dolgoztatod fel a jelet, hanem a licenszért. Ahogyan a HDMI-ért is fizetni kellet, hogy kell-e még azt nem tudom. De ezért is fizetni kellet, nem csak a csatlakozót fizettetik ki, hanem külön díjat. Ezért nem volt a pc-ken, sok tévén, műholdvevőn eleinte, hanem dvi csatlakozót raktak rá.
    Ha te kitalálnál egy speciális sültcsirkét, s levédetnéd, akkor te sem örülnél, ha különböző éttermekben a receptedet használnák.
    A DTS egy licensz, amit ki kell fizetni, ha használni szeretnéd. Az hogy csak az adat továbbküldése vagy dekódolása is történik, azt már a készülék gyártó dönti el
    Nem találhatsz ki üdítőt sem, azután rárakod a Coca Cola jelzést, teljesen függetlenül attól, hogy az éttermedben kitöltöd a pultnál, vagy kiviszed az asztalhoz a vendégnek..

    [ Szerkesztve ]

    codec project

  • junior19

    senior tag

    válasz direwolf #124279 üzenetére

    Azért annyi lényeges különbség van a garancia és a biztosítás között, hogy nincs meghatározva mennyi idő alatt kell a szervizelést végrehajtani, nyilatkozni, hogy javítható-e a készülék. Garanciális javításnál 30 nap után kérheted a cserét vagy bármit, amiben meg lehet egyezni. Elállhatsz a javítástól, vannak jogaid, biztosításnál nincs, a szerviz és a biztosító jóindulatában bízhatsz. Cserekészülék sincs biztosítás alatt, így ha a szerviz 3 hónapot ül a készülékeden, a biztosítóban bízhatsz csak.

    codec project

  • junior19

    senior tag

    válasz FollowTheORI #124335 üzenetére

    Ez már nem is rőzse lesz a parázson, lesz az ilyen megnyilvánulásodra tábortűz is. :)

    [ Szerkesztve ]

    codec project

  • junior19

    senior tag

    válasz #20221952 #124555 üzenetére

    DCI-P3-at kell választani, mert igaz, hogy BT2020-as színtérben készülnek, de a DCI-P3 értékekkel van megadva a színek helye. Jelenleg nincs BT2020-as színtért leképező megjelenítő.

    [ Szerkesztve ]

    codec project

  • junior19

    senior tag

    válasz #20221952 #124566 üzenetére

    Szerintem is hagyd Automatikus értéken. Ha jól működik ez az opció, akkor mindig a bemenő jelnek megfelelő színtérben kellene megjelennie. Persze én is láttam már olyan Oledet is, amely REC709-es jel esetén az Automatikus opciót választva DCI-P3-ban jelenítette meg a színeket. Na ott nem volt szabad Automatikus opciót használni.
    Mérés nélkül sajnos nem tudod, hogy jól működik-e vagy sem. Ha nincs nagyon durva eltérés, akkor valószínűleg jól.
    Azt pedig, hogy az egyik film színei telítettebbek a másiknál, azt sok minden befolyásolhatja. Egy nem kalibrált kijelző nagy eltéréseket mutathat. A rendező, illetve a film ilyen képi világot igényelt. A mozifilmeket DCI-P3 színtérre készítik, azután ez hogy kerül át a lemezre, ez is befolyásolhatja.

    PuMba: Én is Automatikust használok, de a kérdés nem arra vonatkozott, hogy mi a helyes, mit kell használni.
    Azt magyaráztam el, hogy miért csökken a színtelítettség a BT2020-at választva, s mi a helyes beállítás.

    codec project

  • junior19

    senior tag

    válasz ΞΔGLΞ #125079 üzenetére

    Azt honnan veszitek egyébként, hogy a Sony xf9005 nem kezeli a dts-t?
    Az Rtings is írja, a displayspecifications.com is írja a dts kezelést.
    Egyébként a múlt héten vettek egy páran itt a fórumon is, a Sony tipocban lehetne érdeklődni, hogy mi a helyzet.

    codec project

  • junior19

    senior tag

    válasz Deck #125232 üzenetére

    Ez így ebben a formában nem igaz.
    A videó megjelenítésnek vannak szabvány értékei. Van aki ezt elfogadja és kalibrálja a tévéjét. S van aki a saját ízlésének megfelelően állítja be. Erről felesleges is vitatkozni.
    A tapasztalatom az, hogy aki kalibráltatja, és azután elfogadja, az utána megelégedéssel használja a tévéjét, s nem állítgatja, nem keress jobbat.
    A másik csoport, aki a saját ízlésének megfelelően szeretné használni. A jobbik eset, ha van határozott elképzelése. Beállítja és használja ez a felhasználói kör is. A rosszabbik az, amikor nincs elképzelés, állandóan valami baj van a képpel, s ahelyett, hogy használná a készüléket, több időt tölt el inkább állítgatással, mint a használattal.
    Lemerném fogadni, hogy még ezen a fórumon fent lévő felhasználók közül is többen úgy kezdik el állítgatni a képopciókat, hogy nincs se a feketeszint, se a fehérszint beállítva. Pedig ez az alap. Ezt jól mutatja az is, hogy szinte mindenhol képbeállításokért kuncsorognak.

    codec project

  • junior19

    senior tag

    válasz #20221952 #125362 üzenetére

    Ha jól olvastam Digi kábel a szolgáltató. Ők ahogyan tömörítik a jelet, azon neked nem fognak változtatni. Ők csak a beérkező jel minőségével foglalkoznak, ha az kevés, akkor szaggathat az adás. De ha jól értem, akkor nálad nem ez a gond, hanem a műsor minőségével. A szolgáltató ezen nem fog neked javítani.
    A 65" 3 méteres távolságból nézve közel van, ezért látod rossznak. Ezen semmilyen képi beállítás nem segít, mert a kettő nem függ össze.

    codec project

  • junior19

    senior tag

    válasz #20221952 #125383 üzenetére

    Ki kell venni a "kölcsönzőből", mert az a film még tesztnek is jó. Sok sötét jelenetet tartalmaz, így ha nincs jól beállítva a kijelző, akkor az a film megmutatja. Hozzászólások között is írják, hogy " jó lett volna a film, csak kár, hogy szinte semmit nem látunk belőle." :)
    Az ilyen anyagot pedig sajnos tévé szolgáltatón keresztül nem nagyon érdemes nézni. Ez nem csak a szolgáltatók hibája, mi nézők is tehetünk róla. Általában minden szolgáltatónak valamennyi sávszélesség áll a rendelkezésére, hogy a csatornákat továbbítsa. De minél több a csatorna, annál kevesebb sávszélesség jut egyre. Mégis megy a sírás, ha valaki bejelenti, hogy új csatornát indít, hogy mikor kerül be az adott szolgáltató kínálatába. S ez az eredménye. A közszolgálatin is látszik, amikor még 4 csatornájuk volt, akkor 15 körül volt az adatsebesség, azután lett M3, M5, s most már a 10-et is jó ha eléri. A nézők pedig egyre nagyobb kijelzőket vásárolnak, amiken már jobban kijön a tömörítés hibája. A nagyobb kijelző vásárlásával pedig szerintem elenyésző lehet azok száma, akik messzebb is ülnek, hiszen nem azért vettek nagyobb kijelzőt.
    Akkor állhatna be változás, ha a nagyon sallangot kidobnák a szolgáltatók, nem lenne 100 felett a csatornák száma, lenne 70-80 jobb minőségben.

    codec project

  • junior19

    senior tag

    válasz #20221952 #125388 üzenetére

    Ezek a képesek alkalmasak a fekete szint helyes megjelenítésére, de beállításra vannak megfelelő anyagok.
    Emlékeim szerint nincs túlszaturálva sem, mint sok akció film.
    Ha ezen jó lesz a fekete és az árnyékrészletesség, akkor ha más anyagnál nem jó, vagy nem tetszik, akkor már tudod, hogy nem a tévével, vagy a beállításokkal van gondod.

    codec project

  • junior19

    senior tag

    válasz #20221952 #125406 üzenetére

    "igazán jó csak a Háttérfény 8-ról 4-re történő csökkentésével lett (ami RTINGS.com ajánlás)"
    Ez azért van, mert az egy komplett mérés. Minden mindenre hatással van. Ha nálad a kontraszt vagy a fényerő állása más, mint az Rtings-es, akkor az már egy másik mérést kívánna. A háttérfény növelése csökkenti a gamma értékét, ami fényerő növekedést jelent. Ez viszont a színtelítettség csökkenését okozza. De ez még mindig kevesebb eltérést okozz, mint a kontraszt vagy a fényerő csúszka eltérés. Mivel az Rtings-es sötét helységre érvényes, egy világos szobában más fényerő értéket követel meg a helyes fekete szint. Ezért ilyenkor már borul is az egész mérés.
    Ezeket a megadott értékeket csak együtt érdemes használni, ha nem okozz nagy problémákat a képen, mert azért a panelek között is van eltérés. De annak én sok értelmét nem látom, hogy bemásolva minden értéket, nem tetszik a kép, s elkezdik finomítani. Ha nem tetszik, akkor vagy be kell méretni, vagy ízlés szerint beállítani.

    [ Szerkesztve ]

    codec project

  • junior19

    senior tag

    válasz Deck #126581 üzenetére

    Mi van konkrétan -ban?
    Ha a fényerő, akkor persze, hogy kontrasztosabb, csak be is zárod a fekete szintet.
    Ahogy Celtis is írta, az általában alaphelyzetben jó, sőt, ha világos a környezet, akkor még emelni is kell.
    Ha nem erre írtad, akkor bocsi.

    codec project

  • junior19

    senior tag

    válasz #20221952 #127577 üzenetére

    Ez így szerintem igen, de ahogyan te szeretnéd használni, úgy szerintem biztosan nem.
    Az egyik, hogy a Telekom Sat csak saját beltérivel működik, így hiába keresteted le a csatornákat, nem fogod tudni nézni. Persze ha az ukrán szabadon vehető csatornák a lényegesek, azokat nézheted.
    A két szolgáltató DVB-C rendszerét nem tudod közösíteni.
    Felváltva lehet dugdosni a kábeleket, de kérdés így is, ami azonos paraméterekkel ad mindkét szolgáltató, az hogyan fog működni.
    Elegánsabb és jobb megoldás egy DVB-C vevő vásárlása, azzal a digit venni, ott úgyis a nagy része a csatornáknak kódolatlan. Egy hdmi bemenetre csatlakoztatni, s ha azt szeretnéd nézni, azt a bemenetet választod.
    A upc kábel a tévébe, a upc mediacard a tévébe, a tévét behangolod, s nézheted a upc csatornáit.

    codec project

  • junior19

    senior tag

    válasz #20221952 #129693 üzenetére

    Átraktad pc módba a tévét, így már tudsz választani attól függően, milyen jelet tolsz ki a pc-ről. PC-én full RGB kimenet -tévén normál fekete szint. PC-én korlátozott rgb vagy YCbCr, akkor a tévén az alacsony a helyes.

    codec project

  • junior19

    senior tag

    válasz #20221952 #129697 üzenetére

    Ha a tévé hdmi bemenetét átcímkézed pc-re, teljesen mindegy mi a forráskészülék, lehet dvdjátszó, médiaplayer, konzol, akkor be kell állítani a tévén azt a videó szintet, amilyet a forráskészülék küld. Egyébként vagy mosott lesz a kép, vagy a sötét részeket nagyon bezárja.
    Azt hiszem tegnap volt erről szó.

    codec project

  • junior19

    senior tag

    válasz Attila0 #130280 üzenetére

    "ember által bevitt adatok alapján mérik ki a helyes értékeket."

    Itt mire gondolsz pontosan?
    Műszeres kalibráláskor nincs emberi "ízlés szerinti" kalibráció. Minden paraméternek meg van a szabványban rögzített értéke, kalibráláskor ezt kell a lehetőség szerint a legpontosabban elérni.

    codec project

  • junior19

    senior tag

    válasz Attila0 #130290 üzenetére

    Ennek ellenére sokaknak nem tetszik a kalibrált kép, vagy nem is láttak még.
    Esetleg az áruházak polcain is túlzott beállításokkal mennek, s ezt szokták meg az emberek.
    Azt biztosan mondhatom, hogy nagyon ritka az olyan tévé, amelyik rendelkezik legalább egy jó beállítással. Kalibrálni kellene mindegyiket, mert a gyári beállítások nagyon rosszak, s igazából nem is azt látja a felhasználó, amit kellene.

    codec project

  • junior19

    senior tag

    válasz Attila0 #130297 üzenetére

    Az Rtings vagy bármely oldal által mért értékek nem igazán jók az adott esetekre.
    A fehéregyensúly beállítása nélkül a szürkeskála valamilyen elszíneződést fog kapni, így már a szín megjelenítés sem lehet pontos. Gyakorlatilag ha nincs a fehéregyensúly beállítva, akkor értelmetlen a színtelítettség és a színárnyalat opció is.
    A fehéregyensúly és a gamma pontos beállításának hiányában felesleges a készüléken gamma opció is. Mert hiába állítja azt is valaki szemre be, hogy a sötétebb részeken jó legyen, az az egész sávra hatással van, a világosabb részeken is vagy emeli, vagy csökkenti.
    Ezek pedig készülékenként változnak, s akkor még a körülményeket nem is vettük figyelembe. Azok sem biztos, hogy teljesen egyeznek például az Rtings kalibráció körülményeire.

    codec project

  • junior19

    senior tag

    válasz ΞΔGLΞ #132825 üzenetére

    A hozzászólásaidból a témában tisztán látható, hogy fogalmad nincs a képmegjelenítésről, ami nem baj, csak nem értem, miért kell leugatni, aki segíteni próbált.
    Egyébként a kérdés felvetést sem szoktam érteni, mert valaki vagy bekalibráltatja, s az olyan, amilyen, de másolni más készülékre azokat az értékeket, nem érdemes.
    Vagy beállítja egyéni ízlése alapján. De akkor miért kér mástól értékeket?
    A fórumtárs pedig konkrétan leírta, hogy miket vegyen figyelembe, s azután finomítsa az ízlése szerint.

    codec project

  • junior19

    senior tag

    válasz ΞΔGLΞ #132830 üzenetére

    Nem, mert nem értesz hozzá. S így neked jó lesz, a tévének már nem biztos.
    Azért ne keverjük már össze az egyéni ízlést, a szabvány értékekkel. Semmi bajom azzal, ha valaki egyéni ízlés szerint állítgatja a kijelzőt. Az mondjuk biztos, hogy én akkor sem vennék tőled tévét, ha nagyon jó áron adnád, mert utaltál már rá jó párszor, te milyen képet szeretsz nézni. S én ezekből a megállapításaidból szűrtem le azt, amit, s nem a hasamra ütöttem.S az a tapasztalatom, hogy a legtöbben azt sem tudják melyik csúszka mire, milyen hatással van.
    Az rtings, vagy bármelyik oldal általában fel hívja a figyelmet, hogy a legtöbb beállítás csak műszeresen állítható, így azokat nem célszerű megadni. Ennek ellenére bemásolják azokat is. De ami még durvább, hogy felhívják a figyelmet, hogy az a háttérfény érték, amit megadnak az 100 nits csúcsfényerőt ad, sötét szobában használva elegendő. Az user meg nézi napközben, s szidja az Rtings-et, hogy milyen fakó a kép.
    Gratulálok a sony olededhez, de akármilyen állejtős is a képe a gyári beállításokkal is, azon is egy műszeres mérés egyből megmutatná, hogy a fehér például nem olyan fehér, mint kellene, mert a három alap szín nem a megfelelő arányban van benne.
    Ez a mozis kép, pedig olyan hülyeség ahogy van, ha értenél hozzál, meg sem említenéd. Ugyanis olyan szabvány nincs,hogy mozis megjelenítés.
    Egyszerűen a beállítás arról szól, hogy amilyen jel kerül a kijelző bemenetére, lehetőleg amennyire pontosan megtudja jeleníteni a kijelzőn, azt jelenítse is meg.

    [ Szerkesztve ]

    codec project

  • junior19

    senior tag

    válasz Mankó #133197 üzenetére

    [link]
    Itt megtudod nézni, mi mire való a beállításhoz, s mit hogyan kell beállítani.
    [link]
    Innen pedig letudod szedni a neked megfelelő beállító ábrákat.
    A Samsungok általában a film képmódban állíthatóak a leginkább, ha más képmódot használsz, akkor lehetséges, hogy ott több opció is tiltva lesz. Ezeket nem tudod feloldani, csak a film képmód használatában engedélyezettek. Illetve ha pc módba rakod, vagy kerül a tévé, akkor megint sok beállítási opció tiltva lesz

    [ Szerkesztve ]

    codec project

  • junior19

    senior tag

    válasz Mankó #133221 üzenetére

    Korábbi hozzászólásba raktam két linket, meg kellene nézni őket!
    Kalibráltatni egy négy napos tévét még korai. Kárt nem tesz a tévében, csak az első 100-200 óra használatáig változik a megjelenítés, így ekkor még teljesen felesleges kalibráltatni. Majd kb. 200 óra használat után. Utána kb. 3-4 év, használattól függően. Mivel ebben a háttérvilágítás kezd gyengülni a használat során, ez befolyásolja a képmegjelenítést is. A panel sokat kibírna az lcd tévéknél, de a háttérvilágítás már nem. 20 000 óra felett már szemmel látható is.
    A Sony tévédnél azért tetszettek jobban a bőrszínek, s maga a színmegjelenítés, mert a Sonyknak a legpontosabb általában a színmegjelenítésük. Ott nincs is a legtöbb készüléknél beállítási lehetőség, mert a fehéregyensúly korrigálásával a színek is a helyükre kerülnek. S ezzel is kell kezdeni a beállítást, mert amíg nem jó a fehéregyensúly, addig felesleges a színeket állítani.
    A színtelítettség levétele 0-ra nem jó megoldás, meg van oka, hogy miért nem. Amit korábban linkeket küldtem, azokon minden információt és beállító ábrát megtalálsz, ami elég egy szemmel történő beállításhoz és ellenőrzéshez. Speciális ábrák is vannak benne, amit már csak műszeres beállításhoz lehet használni. De minden le van írva.
    Fontos a sorrend a beállításhoz, ellenőrzéshez, nem lehet össze-vissza használva az ábrákat beállítani a megjelenítőt.

    codec project

  • junior19

    senior tag

    válasz Peace #133237 üzenetére

    A második linken vannak az anyagok, azt a verziót kell letölteni, amit a megjelenítőre tudsz küldeni.
    Illetve van egy manual is, ahol az ábrák használatát magyarázzák, de ez az első linken is ott van.
    Pc-és hdr-es lejátszáshoz általában az MPC-BE + madVR párosítást szokták ajánlani, a vlc nem is rémlik, hogy kezelné a hdr-t. De a legjobb képet a fenti párossal lehet kihozni. Lesz mit olvasgatnod, mert azt sem egyszerű beállítani. De annak már neki állhatsz most is, mert az az alap, egy megjelenítő beállításakor, hogy a forrás a legjobb jelet adja ki.

    codec project

  • junior19

    senior tag

    válasz Mankó #133247 üzenetére

    Nem tudom mit, hogyan csinálsz, mert ilyenről semmit nem írsz, de ha azokat az ábrákat adod a tévére, amik a megadott linkről letöltöttél, azok pontosak. Amit látsz eltérést, azt a tévé produkálja.
    Én is láttam már olyan Samsung tévét, hogy a kontraszt beállítására való videó fehér háttere zöldes árnyalatot kapott, de láttam már pirosast is. Ettől még az ábra jó, pontos, a tévé jeleníti meg pontatlanul.
    Azt is írtam korában, hogy a szín beállítások a legutolsó lépés, nem véletlenül. Amíg nincs megfelelően végpontozva a megjelenítő, nincs beállítva a fehéregyensúly, esetleg egy megközelítőleg pontos gamma, addig teljesen felesleges a színeket állítgatni. Ráadásul azt műszer nélkül a telítettség és árnyalat csúszka állításával nem is biztos, hogy jól meg lehet csinálni.
    Dehogy kicsit segítsek is, egy konkrét dolog amit írtál, erre válaszolok.
    "Erős narancssárga - ez jobban illik rá. Akárhova állítottam sehogy nem lett belőle piros. A sárga uez, csak az zöldes, a zöld sárgás - neon színű,"
    Itt sem írod, hogy hova, mit állítottál, csak hogy bárhová, s nem lett jó. Nem bárhová, kell állítani, hanem a megfelelő helyre.
    Az idézetedre a megfelelő válasz az árnyalat állítása lenne, mivel a piros sárgába hajlik, a sárga pedig zöldbe. De ekkor a zöld még sárgásabb lenne, mivel ellenkező irányban van az eltérés a színtérben a másik két színhez.
    Megoldás lehetne a színkezelésben a piros színnél a zöldből vissza venni, a pirosat emelni. A sárgánál ugyanezt. A zöldnél viszont pont a pirosat csökkenteni, kéket növelni, hogy a színtérben a másik irányba mozduljon el a szín. De ez csak elmélet, egy mérés megmutatja, mit kell változtatni, hogy minden szín a helyére kerüljön. De még egyszer írom, a színeket kell legutoljára állítani.

    codec project

  • junior19

    senior tag

    válasz Peace #133377 üzenetére

    Mozi képmódnál van a Samsungnál a legközelebb a megjelenítés a szabvány értékekhez. Este, sötét helyiségben ezt érdemes használni.
    A másik, amelyik aránylag pontos még, a természetes képmód.
    Vagy használod a mozi képmódot mikor beállítottad, s a helyiség fényviszonyaihoz állítod a háttérfény értékét.
    Vagy használod sötét körülmények között a mozi módot, világosabb környezetben pedig a természetes módot, s e kettő között kapcsolsz a körülményeknek megfelelően.

    [ Szerkesztve ]

    codec project

  • junior19

    senior tag

    válasz kokokka #133401 üzenetére

    Azt hiszem, hogy leírtam, miért érdemes azt használni. Mert egy mérés, illetve akinek van egy kis tapasztalata, az már látja is, hogy a Samsungnál a videójel paraméterei a film üzem módban közelít leginkább a szabvány által előírt értékekhez. Vagy ha utána olvasol, akkor meg lehet találni a neten is, hogy a Samsung készülékeken ezt a képmódot szokták kalibrálni, egyrészt ez a legpontosabb, illetve a Samsung készülékeken csak ez a képmód az, ami minden olyan paramétert is engedélyez, ami a kép tökéletes beállításához feltétlenül szükséges. Azt hiszem a természetesben is vannak opciók, amik tiltva vannak.
    Amiről te írsz, az ízlés. Ezen felesleges vitatkozni. De ha szabvány értékekhez megközelítőleg van beállítva a kép, akkor azt látod, ami a bemenetre kerül.
    Ha ízlés szerint van beállítva, akkor akkora különbség lesz a megjelenített kép és a bejövő jel között, amit az ízlés enged.
    Az élesség az egyik olyan dolog, amit nem szabad változtatni, mert digitális megjelenítésben nem lehet, csak olyan kontúrokat hozz létre, amit anyag biztosan nem tartalmazz.
    Egy példa, amit nagyon gyakran látok. Ha van már beállító ábráid, akkor használd azt, ha nincs, akkor keress rá az AVSHD lemez anyagra. le kellene játszani mondjuk a 40%-os teljes képes szürke ábrát, s váltani a film képmód és amit használsz között. Jól látható lesz a %-os feliraton, hogy mennyi a különbség a kettő között.

    [ Szerkesztve ]

    codec project

  • junior19

    senior tag

    válasz Mankó #133523 üzenetére

    1, Ha jól emlékszem, korábban neked linkeltem beállító ábrákat. Ha nem, akkor kicsit keress vissza, ott a link.
    A fekete szint videót játszd le, s addig csökkentsd a fényerő csúszkát, amikor az 1-16-os oszlopokat nem látod villogni, a 17 feletti értéktől pedig már látod az oszlopokat.
    Vagy másik lehetőség, az abl-es minta, amelyiken egyszerre látod a fekete szintet és a fehér szintet is. Itt addig emeld a fényerőt, amikor az 1-16 sávok villogását látod. Ezután addig csökkentsd, amikor ezek eltünnek, beleolvadnak a fekete háttérbe, de tovább már semmiképp.
    Ha ettől a szinttől mélyebb feketét szeretnél, akkor már befogod zárni a fekete szintet, el fognak tűnni részletek a sötét képekből. A gamma értékét se csökkentsd, mert ugyanaz lesz a helyzet. Ennyit tud a tévé, a megvilágítás miatt nem lesz mélyebb feketéd.
    2, Ez jellemzően a local dimming, vagy helyi megvilágítás problémája. A Samsungnál talán ki sem kapcsolható, ennek változtatásával lehet próbálkozni, talán az alacsony elfogadható megoldás lehet. Még egy kis háttérfény csökkentés is segíthet, ez a fekete szintre is hatással lesz. Persze ezt már csak az ingerküszöböd határáig csökkentsd, de lehet pár csúszka csökkentés még a képre elfogadható értéket ad, a két problémára pedig látványosabb javulást hozz.

    codec project

  • junior19

    senior tag

    válasz st3v3np3t3r #134584 üzenetére

    Ez jó kérdés, hogy fog-e az az eszköz működni, ahogyan szeretnéd. Szerintem is Celtisnek lesz igaza, amire szeretnéd használni, arra nem való ez az eszköz. Azután a kínaiknál bármi megtörténhet, de sajnos szerintem is kicsi az esély, hogy ez neked jól működjön.
    Egyrészt ott a 3. képen a linkeden, hogy ez mire való. S látható, hogy hdmi out-ot ír a tévé felé. A hdmi pedig egy "aktív" felület, nem olyan, mint az analóg scart. Hdmi-nél a hangnak is van 3 láb használva, s mindig a kimenet felé működik. Hogy vissza is jöjjön az információ, kell az ARC. Enélkül bármelyik régi avr-en is megszólalhatna a tv hangja. Ha csak az egyik kezeli az ARC-ot, esetedben csak a tévé, akkor nem tud visszamenni az infó.
    Ez a kütyü eléggé leszűkíti a lehetőségeket, de arra való, hogy egy forráskészüléket hdmi-in rácsatlakoztatsz, ezt tudod egy fejhallgatón, illetve 5.1-es analóg csatlakoztatással megfelelő avr-re, végfokra kötve használni. A Hdmi out pedig megy a megjelenítőbe, hogy kép is legyen.
    Én már elvesztettem a fonalat, hogy mire kerestél megoldást. Ha médialejátszót erősítenél ki, arra tudod használni. De ha több forráskészüléked van, vagy a beépített tunert használod, ilyen célra ez nem használható.
    De reméljük, hogy tévedünk, s használható lesz számodra a leírással ellentétben.

    codec project

  • junior19

    senior tag

    válasz ΞΔGLΞ #135397 üzenetére

    A film mód van legközelebb a szabvány értékeihez, ezen kár rugózni, ezt el kellene fogadni.
    De ha az is pontatlan, pláne olyan színezéssel, ami az ember számára jobban észrevehető, akkor zavaró is tud lenni.
    Ha eleve a bejövő jel is sárgás barnásra van színezve, erre még rátesz a film mód alacsony színhőmérséklete, az már zavaróvá tud válni. De a többi képmód pedig már annyira magas színhőmérsékletű, hogy pont az eredeti képi világból fog elvenni.
    Csak próbáld ki, hogy az említett sorozatnál a film módban nem a meleg 2 színhőmérsékletet használod, hanem a meleg 1-et. Ez már csak egy picit teszi hidegebbé a színhőmérsékletet.

    codec project

  • junior19

    senior tag

    válasz ΞΔGLΞ #135405 üzenetére

    Igen elronthatja, de ezt írtam is.
    De a normál képmód magas színhőmérséklete még jobban elrontja.

    Ez a szabvány által előírt D65 színhőmérséklet szabvány által rögzített különböző telítettségi pontok helyzete. A 6 szín mindig keresztezni fogja azt a középső ívet, az a színhőmérsékletet jelzi.

    Ez ugyanaz, csak a gyári beállítások mellet a film képmód kb. 6100K színhőmérséklet érték mellet így mennek el a színek a piros, sárga irányába. De jól megfigyelhető például a piros és cián színeket összekötő vonal még azért nem sokat mozdult el.

    Ez pedig mondható a normál képmód színhőmérsékletének, ami általában 9000K vagy felette is lehet. Látható, hogy itt azért lényegesen nagyobb az eltérés a szabványhoz képest, mint a film képmód alacsonyabb színhőmérsékleti értéke mellett. Megint érdemes figyelni a piros és cián színek tengelyét.
    Egyébként is értelmetlen ez a normál, illetve film képmód elnevezés, mert a videómegjelenítésnek egy szabványa létezik, nincs sport, film, természet, zene, színház.
    A normál képmódot is be lehetne hasonlóra állítani, mint amilyen a film mód. Csak azért szokták a film módot ajánlani, mert az pontosabb a szabványhoz, s azt sokkal pontosabban is lehet beállítani( a normál képmódban csak 2 pontos fehéregyensúly állítási lehetőség van, s nincs színkezelési állítási lehetőség sem).
    S senki, aki kalibrál, nem nehezíti meg a saját dolgát, hogy azt a képmódot kalibrálja, ahol kevesebb opció áll a rendelkezésére, s sokkal nagyobb értékeket kellene igazítania, már amennyiben lehetséges.
    Ha valaki mégis a normál képmódot választaná kalibrálásra, akkor is az első lépése a színhőmérséklet meleg1 vagy meleg 2 választása lenne.
    Adja magát a kérdés, hogy jó, rendben, de válasszunk egy köztes értéket, legyen 7500K, mert az neked jobban tetszik. Be lehet kalibrálni ilyen értékre is, s nagyon jó mérési eredményeket is kaphatsz, a megjelenítő akkor sem lesz színhelyes. Mert a bejövő jel ha a szabvány szarint készül az anyag, akkor az 6504K színhőmérsékletű lesz.
    Érdemes a három képet egymás mellet megnyitva a változásokat összehasonlítani.

    [ Szerkesztve ]

    codec project

  • junior19

    senior tag

    válasz Bogyi007 #135857 üzenetére

    Én úgy emlékszem, hogy az MU sorozatig az amerikai modellek még magasabb számozással voltak az európai modellekhez képest. Az NU modellektől egyeznek meg a számozások.

    codec project

  • junior19

    senior tag

    válasz predakon #136009 üzenetére

    Hali!
    Csak egy megjegyzés. Az Rtings-es beállítások a komplett kalibrálással válnak egységgé, ahogyan írják is, a fehéregyensúly és színkezelési beállítások szinte biztosan nem jók másik tévére. Viszont már alapesetben is azok a legpontosabbak, amit ajánlanak.
    Gyakori hiba, hogy sokan nagyobb háttérfényhez vannak szokva, s beállítják azt az értéket, amik ők sötét helységre és 100 nits-re adnak meg. S persze nem tetszik a kép. Pedig csak a háttérfény értékét kellene megemelni.
    [link] Itt Lg tévére leírtam, hogyan kell beállítani a tévét, de ez jó Samsungra is, csak a megfelelő opciókat kell használni. Ellenőrző ábrák is vannak benne, így azt is le tudod ellenőrizni, ahogyan neked tetszik, nincs- valami anomália.
    Én a helyedben a film mód választásánál a színhőmérsékletet meleg2-ről meleg1-re állítanám, mert a színhőmérséklet most a mérés szerint nagyon meleg. Ezután pedig megcsinálnám a linken leírtak szerint a beállítást. Háttérfény igény szerint.
    Sok sikert.

    codec project

  • junior19

    senior tag

    válasz Hzi #136604 üzenetére

    Az nem kalibrálás ha bemásolgatsz értékeket.
    Csak egy jó tanács, nem kötözködés. Ha a fényerő értékéből vettél le, s nem a háttérfény értékéből, az pont egy olyan dolog, amit ízlés nem befolyásolhat. Ha azért vetted le, hogy a fekete még feketébb legyen, akkor lehetséges, hogy be is zártad a fekete szintet, amivel részleteket veszítesz. Ellenőrizheted a neten található rengeteg beállító videóval, vagy nagyon jó erre a Daniel Craig szereplésével a Casino Royal első jelenetei. Amikor beszélgetnek az irodában, nagyon sok sötét árnyalat van benne, s ha nem jól van beállítva a megjelenítő, akkor vagy szürke lesz a kép, vagy sok sötét információ eltűnik. Egyébként az egész film képileg nagyon rendben van, s sok sötét, éjszakai jelenetekkel, de tele információval.

    codec project

  • junior19

    senior tag

    válasz Hardstyler01 #137070 üzenetére

    Hali!
    [link] Ha itt megnézel pár dolgot, akkor már talán te is eltudod dönteni, kalibráltatsz-e vagy sem.
    Lényeges, amit sokan nem vesznek figyelembe, hogy az oldal tetején található pontszámok, már kalibrált állapotra osztják. Tehát ez nem a dobozból kivett, pár dolgot beállítok utáni pontszámok.
    Azután érdemes megnézni a pre és prokalibrációs pontszámokat. A Pre 7,9-et kapott, ami nem nevezhető rossznak, oledek is kaptak már kevesebbet.
    A Post kalibráció 9.2-es értéke nem kiemelkedő, ettől többet is szoktak osztogatni. Szerintem a gamma miatt nem kapott többet, azt nem sikerült nekik igazán beállítani.
    A fehéregyensúly és a színkezelés is javult kalibrálással.
    Azt már neked kell eldöntened, amennyiért megcsinálják, megéri-e neked.

    codec project

  • junior19

    senior tag

    válasz Gino20 #137339 üzenetére

    Látatlanban nehéz mit mondani, nem tudjuk a képmódot, illetve mit takar a fakó kifejezés.
    A leírásodból látszik, hogy bár nem tudod melyik kezelőszerv milyen beállításra szolgál, mit vezérel, mi a hatása, ennek ellenére észre veszed azt, amit okozz, csak nem tudod mivel kellene korrigálni.
    [link] Itt leírtam lg tévék kezelőszervei által az alapbeállításokat. Samsungra is lehet alkalmazni, a Samsung készülékeknél a film képmód a legpontosabb.
    A konkrét kérdésedre a válasz a kontraszt beállításánál. A film módban ha jól emlékszem alapból ki van kapcsolva a kontraszt javító, anélkül is be lehet állítani a megfelelő fehérszintet. Persze kisérletezhetsz vele, a te dolgod.
    A színtelítettség emelése azért nem oldja meg a problémádat, mert a színek fényerejét szabályozza. Ráadásul a fehér ettől nem fog változni, így felborítod az egyensúlyt is.
    A fakóságot a háttérfény emelésével lehet csökkenteni, ennek változtatása nincs hatással a kép paramétereire, fényesebb lesz a kép. De a fehér és a színek fényerejét is egyformán változtatja.
    Így én látatlanban azt mondanám, hogy állíts be olyan háttérfény értéket, ami számodra megfelelő, s ezután a leírás szerint a kontrasztot állítsd be. Bár hozzá kell tennem, hogy a kontraszt értékét sem célszerű nagyon emelni, a beállítás inkább arról szól, hogyha fehér szint vágást látsz, akkor addig célszerű csökkenteni a kontraszt értékét, amíg megszűnik a vágás. Emelni kalibrálás nélkül a kontraszt értékén megint nem célszerű, mert csak más problémákat fog gerjeszteni.

    codec project

  • junior19

    senior tag

    válasz vanboy #137430 üzenetére

    A kontrasztot rakd vissza a gyári alapállapotba. Azt sem nagyon érdemes piszkálni, mert emelés esetén a Samsungok képesek valamelyik színcsatornát túlvezérelni, s elszíneződést fog okozni.
    Levenni pedig azért nem érdemes 60-80%-ra, mert az határozza meg a legmagasabb fehér értékét, így ha leveszed, akkor a készüléknek az lesz a maximális megjelenítése, fakó lesz a kép.
    Inkább a helyi világítást rakd alacsonyra, s a kontraszt legyen a gyári értéken.

    codec project

Új hozzászólás Aktív témák