Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • junior19

    senior tag

    válasz ORCA58 #145245 üzenetére

    Én is 12 000:1 hez kontrasztot mértem kalibrálás után egy 55Q80T-én, bár azon a készüléken 12-es Fényerő értéken volt 125 nits csúcsfénysűrűség érték.
    Azt nem értem, a linkelt teszten miért 23-as értéket adnak meg, az bőven 200 feletti csúcsfénysűrűséget jelent.

    codec project

  • junior19

    senior tag

    válasz DonDragonka #145749 üzenetére

    Gondolkodtam sokáig, hozzászóljak-e, de annyira félreviszi az embereket az ilyen beállítások közlése, hogy muszáj reagálnom. S megpróbálok szakmai érvekkel alátámasztani.
    Attól tekintsünk el, amiről írtál ebben az esetben, mert ez megállapítható.
    A fórumtársnak adtak egy linket a beállítás ellenőrzésére, ami számára kínai, ez az ő értékein látszik is, nem tudja, mi mire használható, s hogyan működik.
    Menjünk sorban.
    Nála az élesség: 20 Digitális jelnél nincs élesítés, csak hamis kontúrokat helyezz a képre, de ez a legkisebb hiba.
    Szín nála 40, az eredeti 25 helyett. Ez a vezérlő leginkább a színek fényerejét változtatják a fehérhez képest. Ezt a fórumtárs jól megemelte, felborítva így a színek egyensúlyát a fehérhez képest, mert ez a fehér fényerejét nem változtatja, csak a színekét. Ki lehet próbálni.

    Színtónusnak a normált választotta, ami hidegebbé, kékessé teszi a színeket. A pirosból például bordót. Ezt utána úgy kompenzálja, hogy a 20 pontos fehéregyensúly 20-as értékénél megemeli a pirosat. De ezt nem így kell csinálni. Ráadásul csak egy ponton korrigálja, nem az egész szürkeskálán. Attól, hogy a fehér tételezzük fel helyesen van beállítva, még a többi ponton nem lett korrigálva. Erre a célra jobb a 2 pontos gain vagy magas korrigálása, mert az az egész sávra hatással van. Ez azért fontos, mert a következő megjegyzés a Színközbeállításoknál, hogy itt keverjük ki a színeket. Ez igaz is, de ezt csak egy jó szürkeskála megjelenítés esetén érdemes, mert ahol valamilyen színárnyalat van a szürkében, ott nem lesz jó a szín sem. Ezen nem segít, ha csak a fehér van beállítva.
    A színek beállításánál pedig tovább fokozta a zűrzavart.
    Itt sem tudta, hogy melyik színvezérlő mit is csinál pontosan.
    "Vörös:
    Vörös 90
    Zöld 0
    Kék 0 "
    A színei fényereje már a Szín 40-es értéke miatt meg van emelve a fehérhez képest.
    Itt még tovább emeli a piros luminancia értékét, mert minden színnél az azonos elnevezés a luminanciát változtatja, nem a telítettséget. A telítettséget(és az árnyalatot is) a másik két szín vezérlői szabályozzák, ráadásul ellentétesen. A példánál maradva, a pirosnál a zöld és a kék értékeinek csökkentése emeli a piros színtelítettségét, a növelésük pedig csökkenti.
    Mivel a kéket és a zöldet lecsökkentette teljesen a pirosnál, így a piros nagyon telítetté válik, amit a piros nagymértékű emelésével korrigált, hogy azért fényes legyen a szín.
    A többi színnél már nem csinált ilyen nagy változtatásokat, de következetesen minden színnél a telítettséget emelte, a luminanciát nem, vagy csak kis mértékben.

    Ezt nem vitaindítónak szántam, csak felhívni a figyelmet pár kezelőszerv mire is való pontosan. Mert ezek a beállítások nagyon szélsőséges beállítások, s hátha másnak segít inkább az, ha tudja melyik állítási lehetőség mit is korrigál, s mire lehet hatással.
    Mindenki úgy nézi a megjelenítőjét, ahogy tetszik neki, s hátha a fórumtárs is pár tippet hasznosítani tud a leírtakból, a jobb beállításhoz.

    codec project

  • junior19

    senior tag

    válasz matex #146573 üzenetére

    Bár nem ismerünk, így nem tudjuk milyen az ízlésed. Mi az ami neked jó.
    Nem látjuk a készüléket, milyen képet ad ezekkel a beállításokkal, így hogyan lehetne tanácsot adni a beállításokra?
    Több fontos adat hiányzik még(gamma, színhőmérséklet).
    De pár tipp, amiket kipróbálhatsz, azután ahogyan neked tetszik.
    Tv adás esetén vagy bármilyen sdr esetén a kontrasztot levetted 35-re. A gyári alapértéken 45 sem vágja a fehéret a készülék, így ezt teljesen felesleges volt csökkentened. Ha ezt visszaemeled 45-re és inkább a fényerőt csökkented 15 környékére, akkor a csúcsfénysűrűség kb azonos lesz, s dinamikusabb lesz a kép. Így a kontrasztjavítót is érdemes kikapcsolni.
    Élesség maradhat 0-án, digitális jelnél nincs élesítés, akár ki is vehetnék a gyártók, csak akkor egy opcióval kevesebb lenne benne. Csak hamis kontúrt ad a képhez.
    A színteret Automatikus opciban kellene használni. Natívban a panel saját színterét használja, ami lényegesen nagyobb, mint az sdr színtere. Még a hd és sd anyagnak is más a színtere, bár nincs nagy különbség közöttük. Most így viszont neked mindent túlszaturáltan jelenít meg, ha rendesen működik.
    Persze ha így tetszik, akkor használd így.

    [ Szerkesztve ]

    codec project

  • junior19

    senior tag

    válasz chemand #146873 üzenetére

    Egy átlagember, aki nem ért hozzá sokkal könnyebben elfogadja a kalibrált képet, mint aki azt hiszi, hogy ért hozzá, illetve szubjektíven van egy elképzelése, s ő ahhoz ragaszkodik. Ezzel nincs is baj, hiszen mindenki úgy használja a készülékét, ahogyan szeretné. De ez teljesen okafogyottá teszi, legalábbis ezen a fórumon is, hogy ajánljuk már ehhez a készülékhez legjobb beállítási értékékeket. S ilyeneket naponta lehet olvasni.
    Egyébként sokkal többen megszoknák a helyes képet, s ez megint tapasztalat alapján írom, ha tudnák értelmezni a leírtakat. Az Rtings is írja, hogy sötét helyiségre optimalizált beállítások, azután írják, hogy az nekik fakó. Persze, mert nem sötétben nézik, akkor meg kellene emelni a háttérfényt vagy az általános fényerőt a helyiség fényviszonyainak megfelelően. S egyből nem lenne fakó.
    Egyébként ez szerintem sosem lesz, mert a gyártóknak nem ez az érdeke. Nekik olyan képbeállítások kellenek, amelyik mellet a leendő vásárló kb fél óra alapján eldönti, hogy neki az kell évekre. Fel kell hívni a figyelmet a készülékre, még ha az a helyes megjelenítéstől messze is van. Nem véletlen, hogy a plazmát betudták dönteni, szinte mindenben jobb videómegjelenítésre, mint az lcd, csak általános fényerőben volt gyengébb. Mégis az lcd győzőtt, mert szép rikító képet tud produkálni.

    codec project

  • junior19

    senior tag

    válasz Batib #146877 üzenetére

    A sport műsorok azok igazából nem tekinthető referencia anyagnak, mert a kamerákat a legritkább esetben állítják be megfelelően. A másik, hogy főleg a focimeccsek nagy többsége mesterséges megvilágítás alatt zajlik, ami megint befolyásolja a megjelenítést. Másképpen kap fényt egy sárga vagy cián játékvezető meze, mint nappali fénynél. De ha jobban megfigyeled, még azonosan sincsenek a kamerák beállítva, mert van amelyik kameraállásból a reflektor fehér fényt ad, másik kameránál pedig egy piros vagy zöldes aurával világít a reflektor.
    Sport eseményeknél a legritkább esetben lehet szükség például egy fekete vágási szint pontos beállítására is, mert gyakorlatilag nincs rá szükség, hogy olyan pontos legyen, mint egy filmnél, ahol a sötét részleteket befolyásolja.
    Ezért nem is érdemes egy focipálya zöld gyepéhez hasonlítani az "igazi" zöldet, mert ez nem referencia. Egy közszolgálati csatorna stúdió műsora például jó ellenőrzés a megfelelő bőrszín ellenőrzésére, mert azok a kamerák jól vannak beállítva. Ezzel szemben a kereskedelmi csatornák Híradóinál már látható, hogy szaturáltabb a kép.
    Az eszközök videokimenete is eltérhet, ezért természetes, hogy látsz különbséget. Most tekintsünk el attól, hogy a műsorszóró belenyúl a jelbe. A két eszközöd sem bithelyesen fogja kiadni a videójelet, így látsz különbséget. Az ideális persze az lenne, ha nem lenne különbség. De mivel van, ezért kell a videóláncot kalibrálni, minden bemenetet, mert ha már a forráskészülék nem megfelelően adja ki a videójelet, akkor az egy kalibrált megjelenítőn sem helyesen fog megjelenni.

    codec project

  • junior19

    senior tag

    válasz mpo #146988 üzenetére

    A tévére mehet a lejátszóról pcm-ben minden hangformátum, így a lejátszó dekódol. Pcm-t ismer minden tévé.

    codec project

  • junior19

    senior tag

    válasz #67467520 #147181 üzenetére

    Annak megfelelően, hogy a forráskészülék milyen jelet ad ki.
    Normál opcióban rgb jelet vár a készülék.
    Alacsony opcióban korlátozott jelet vár a készülék.
    Ha nem megfelelően vannak beállítva, akkor vagy kimosott, lapos lesz a kép, vagy sötét sok részletvesztéssel.

    codec project

  • junior19

    senior tag

    válasz pontyos #147840 üzenetére

    Mozi vagy Filmmaker módban aktív csak a fehéregyensúly és színkezelési menüpontok. Eleve ezek a legpontosabbak gyárilag is, s a kalibráláshoz ezekben lehet csak változtatni a megfelelő paramétereket.

    codec project

  • junior19

    senior tag

    válasz pontyos #147884 üzenetére

    Csak egy jó tanács, de tényleg.
    Általában a Samsung készülékein a Film mód biztosan kalibrálható a legtöbb állítási lehetőséggel.
    De én nem értem, miért te kérdezgeted ezeket az információkat. Aki kalibrálni fogja, annak tudnia kellene ezeket, neked ilyennel nem kell foglalkozni.
    S itt a tanács. Ha nincs tisztában a személy, aki majd kalibrálja ezekkel az alap dolgokkal, akkor nem biztos, hogy jó ötlet rábízni a kalibrálást. Ha nem ismeri a Samsung készülékek kalibrálási lehetőségeit, akkor hogyan fog neki állni?
    Ráadásul még pont most változtatott a Samsung is a fekete vágás beállításán, ha nem tudja, azt sem fogja tudni beállítani.
    Ezzel nem azt akarom mondani, hogy aki csinálni fogja nem ért hozzá, hiszen nem is ismerem, de aki kalibrál annak tisztában kell lenni ilyen dolgokkal, s én nem értem miért teszed fel ezeket a kérdéseket.

    codec project

  • junior19

    senior tag

    válasz y2K_o #148244 üzenetére

    Hali!
    Kalibrálni csak mérővel és szoftverrel lehet, más értékek másolása, akár az rtings-é, nem kalibrálás.
    Én a múlt héten kalibráltam egy ilyen tévét, annak az értékeit megadni nem látom értelmét. Nem azért mert irigy vagyok, hanem mert neked pont mások az alapértékek, mint amit én kalibráltam. Annak a zöld színe volt alapesetben sok, a piros és a kék pedig egyformán kicsit kevés. Így annak a színhőmérséklete majdnem elérte a 6500K értéket. A képed alapján nálad ez jóval kevesebb.
    Amit kalibrálás nélkül csinálhatsz: tedd vissza a film képmódot a gyári alaphelyzetbe, mert lehet már sok mindent elpiszkáltál. Azért a Film képmódot javaslom, mert amit én kalibráltam, az ebben volt a legpontosabb, még a Filmmaker mód is pontatlanabb volt. Minden képjavító egyen kikapcsolva, csak a helyi sötétítést rakd normál opcióba. A színköz legyen Egyéni vagy Automatikus, semmi esetre sem Natív. A Natív opcióval túlszaturált lesz a kép. Nyugodtan veheted a Philips képét mércének, mert az nem rossz, így kép alapján kicsit hideg, de nem vészes. Rakd a Színhőmérsékletet Meleg1 értékre, most nagyon sok a piros, így kevesebb lesz. Ha még mindig sok a piros, akkor tedd vissza a meleg2-re, s a Fehéregyensúly 2 pontos opciónál az R-Gain értékét finoman csökkentsd, a B-Gain értékét esetleg emeld. Így próbáld kiegyensúlyozni, hogy a fehér fehérebb legyen, ne ilyen piros árnyalatú. Ezzel a kép nagy részét a helyére tudod rakni, pontosan csak kalibrálással lehet beállítani.
    Arra figyelj, hogy a szemünk érzékenyebb a piros színmegjelenítésre, mint a kékre, ezért inkább zavarónak látjuk a meleg színhőmérsékletű képet, mint a hideget. Egy 6300K színhőmérsékletű kép sokkal jobban zavaró, mint egy 8000K színhőmérsékletű. Ezzel csak azt akartam érzékeltetni, hogy ne ess át a ló túloldalára, hogy szemre hidegebb képet állítasz be. Inkább csak pár értéket változtass a 2 pontos Fehéregyensúly állításnál a pirosan és a kéken is, mert sok értékkel könnyen hideg színhőmérsékletet érhetsz el.
    A színek állításának semmi értelme addig, amíg a színhőmérséklet és a fehéregyensúly nincs normálisan beállítva. Szinte biztosan csak rossz irányba fogod a színbeállításokat szemre állítani, ami lehet bizonyos esetekben tetszeni fog, de lesz olyan is, amikor meg nem.

    codec project

  • junior19

    senior tag

    válasz tildy #148317 üzenetére

    [link]
    Innen letudsz szedni mintákat a méréshez, válaszd az mp4 verziót, azt lejátssza a tévé.
    Abban egyáltalán ne legyél biztos, hogy a pc jól adja ki a videójelet.
    A tévével játszd le a mintákat, a pc-vel csak mérj.
    Ezt a normál képmódot felejtsd el, használd a film képmódot, azt mérd.
    Egyébként emlékeim szerint, a pc bemenetet átlehet nevezni másra, így nem rgb módban fog működni, s választható egyébként a többi képmód is, s kalibrálható is lesz a tévé. De ezt ne pc módban csináljátok.
    A film mód mérését rakd be, hogy a tévé adja a mintákat.

    codec project

  • junior19

    senior tag

    válasz tildy #148508 üzenetére

    Korában a 148319 és 148320-as hozzászólásokban leírtam mit kellene csinálni, adtam linket is tipikusan Samsung tv kalibrálására. A mérőnek a gyári szoftverét el kell felejteni, semmire sem jó.
    Az pedig természetes, hogy van olyan képmód, amelyik nagyon hideg színhőmérsékletre van gyárilag állítva, nagyon sokan azt is használják. De ott a Film képmód, egész jól be lehet azt a tévét kalibrálni, csak nem azzal a szoftverrel, amit te használsz.
    Ha nekiálltok a kalibrálásnak, akkor amiben tudunk segítünk, de olyan szoftvert kell használni, ami használható.

    codec project

  • junior19

    senior tag

    válasz laci1117 #148618 üzenetére

    Már a kérdésed kicsit értelmetlen, így egyértelmű választ nem lehet rá mondani. Ha konkrét kérdést tennél fel, hogy mi nem tetszik, s mivel, hogyan lehetne korrigálni, akkor pontosabb választ kaphatnál.
    A profibb felhasználás alatt szigorúan a szabványhoz közeli beállítást lehet érteni, ezt általában a film képmód teszi lehetővé, egyrészt ez a legpontosabb a szabvány értékekhez, másrészt ezt lehet leginkább kalibrálni.
    A film mód akkor lesz fakó, ha a környezeti fényviszonyokhoz képest kicsi a Fényerő értéke. Ennek sötét helyiségben 12-15 között elégnek kell lennie, ha világosabb a helyiség, akkor emelni kell a Fényerő értékét, s nem lesz fakó a kép. S ahogyan írod, ez a normális, s a többi képmód a túltolt, túlszaturált kép, amikben a színek aránya sem megfelelő.
    A helyi sötétítést rakd normál opcióba ha mégis a Film képmódot választod, mert itt a legkisebb a fekete szint értéke, s ezért a legmagasabb a kontraszt.
    Ha túl meleg, sárgás-pirosas a kép, akkor a Színhőmérsékletnél válaszd a meleg1 opciót.
    Kalibrálás nélkül gyakorlatilag ennyit lehet tenni a pontosabb megjelenítéshez. Ha viszont az ízlésednek megfelelő képet szeretnéd finomhangolni, akkor konkrét kérdést kell fel tenni, hogy mi nem tetszik jelenleg, s merre szeretnéd változtatni. Mivel nem látjuk a képet, s az ízlésedet sem ismerjük, így látatlanban nem lehet tanácsot adni, hogy min kellene változtatni.

    codec project

  • junior19

    senior tag

    válasz frigoo #149241 üzenetére

    Készítenék a helyedben még egy képet a vodás, MM-s reklámról is, ez szinte biztosan látható azokon is. Ezt nem lehet letagadni, hogy rossz, ezen semmilyen beállítás, képmód nem segít. Azokat a képeket elküldve, jelezve, hogy várod a szerviz jelentkezését. Ezt nem tagadhatják meg a képek alapján, ha igen, már nyert ügyed is van. Utána lehet hogy hosszadalmas eljárás a Békéltető Testülettel a procedúra, de ezt nem bukhatod el. Ez nem a "technológia velejárója", ez hibás.

    codec project

  • junior19

    senior tag

    válasz Rogiii #149440 üzenetére

    Nem a kedvedet szeretném elvenni, csak egy tényt írnék le. Ma már szinte a legtöbb lcd tv ha teljes képernyős fekete vagy 1-2%-os jelet kap, akkor lekapcsolja a kijelzőt, magyarul ilyen kis értékeknél még nem működik a háttérvilágítás. Ezért kalibráláskor is trükközni kell, mert mindegyik tv-n végtelen kontraszt értéket mérne.
    Ezt érdemesebb úgy megnézni, hogy a fekete háttérben a képernyő közepén legyen tartalom, vagy ha külső forrásból játszod le, akkor egy információs sávot vagy pillantállj-t nyomni, hogy legyen valami a kijelzőn, kezdjen el működni. S persze sötét szobában jobban észrevehetőek az ilyen hibák.
    Buzdítani sem akarlak, hogy kezd el tesztelni, mert nem tesztelgetésre vesszük a megjelenítőket. Ha normál tartalomnál, filmnézés közben sötét jeleneteknél nem látsz hibát, akkor ne tesztelgesd. Ha viszont kíváncsi vagy a valós működésre, akkor ne csapd be magad.

    codec project

  • junior19

    senior tag

    válasz marinea2 #149490 üzenetére

    Lehet jobban járnál, ha a szerviznek jelentenéd a hibát, ha korrekt a szervizes, akkor a képek alapján a minimum, hogy kimegy személyesen megnézni, s talán javítás menetét is elindítja.
    Ezekkel az ügyfélszolgálatosokkal nem nagyon érdemes foglalkozni, gondolom ki van adva nekik, hogy minél kevesebb gond jusson el a javítás fázisáig.
    Én azt nem értem egyébként, hogy milyen alapon kérnek ők fényképeket. A garanciális javításnál le van írva, hogy 10kg feletti súlyú, illetve rögzített készülék esetén a szerviznek helyszínre ki kell szállnia. Van arról a garancia érvényesítésénél megjegyzés, hogy a felhasználónak képeket kell készíteni, s azt továbbítani? Ha idős a felhasználó, s sem internete, sem fényképező gépe, akkor nem is illeti már meg a garanciális jog?
    Celtis biztos tud tippeket adni, ha hivatalos szervhez kerülne a történet, de én már jelezném ezt a Samsung felé is, hogy te ezt úgy veszed, hogy egyszer már megtagadták a garanciális javításra vonatkozó kérésedet.

    codec project

  • junior19

    senior tag

    válasz wallace 234 #149493 üzenetére

    A saját garanciális feltételeik között nem ez olvasható. Ha lesz egy kis időm, átolvasom, de szerintem ez sem fogja tartalmazni a képek küldését a hiba jelenségéről.
    Bejelented a hibát, esetleg az lenne a dolga, hogyha nincs kép, nehogy user error legyen, s tényleg feleslegesen megy ki a szerviz. De ilyen esetekben, amikor elmondják, leírják a hiba jelenséget, akkor a szerviznek ki kellene mennie. Azután majd ha mégis valami felhasználói baki okozza a hibát, akkor kiszámlázzák a kiszállási díjat. De hogy képek alapján elutasítják a szervizzel való kapcsolatfelvételt, erre a saját garanciális feltételeik szerint sincs joguk.

    4.2 A termék meghibásodását és a jótállási igényt a vásárlás helyén (a
    jelen jótállási jegy borítóján feltüntetett kereskedésnél) vagy a Samsung
    ügyfélszolgálatának jelen jótállási jegy borítóján feltüntetett telefonszá-
    mán, vagy a fogyasztó választása szerint a fogyasztóval szerződést kötő

    vállalkozás székhelyén, bármely telephelyén és fióktelepén lehet beje-
    lenteni, ahol tájékoztatják a jótállási igény intézésének menetéről (melyik

    szerviz végzi a javítást, hová kell a hibás terméket beszállítani, stb). A
    kijavítási igény a Samsung szerződött javítószolgálatainál (szervizeinél)

    közvetlenül is érvényesíthető, ezekre vonatkozóan a Samsung ügyfél-
    szolgálatának jelen jótállási jegy borítóján feltüntetett telefonszámán

    vagy a http://www.samsung.com/hu/support/warranty weboldalon kaphat.

    codec project

  • junior19

    senior tag

    válasz gordonfreemN #149943 üzenetére

    [link]
    Inkább ezt nézd meg, mert ezen látszik az is, ha nem egy dinamika tartományban van a forráskészülék és a megjelenítő.
    A mostani lcd televizíók nagy része ha 1-2%-os jelet kap, akkor lekapcsolja a kijelzőt, így persze fekete lesz. Esetleg egy fekete kép esetén rakj ki egy információs sávot, arra legtöbbször már a valós fekete szintet fogja mutatni a kijelző.
    De a linkelt videón több paraméter is ellenőrizhető, nem csak a fekete.

    codec project

  • junior19

    senior tag

    válasz Rise17 #150036 üzenetére

    Tudom, hogy nem egy korrekt eljárás, de ha azt jelentenéd be, hogy most már be sem kapcsol a tévé? Akkor hogyan kérik a tesztképekről a képeket?
    A szervizesnek meg megmondod, a gyerek kihúzta a konnektorból, de ha már itt van, nézze már meg ezt a képet.

    codec project

  • junior19

    senior tag

    válasz bghistvan #150592 üzenetére

    A színközt hagyd nyugodtan automata módban, ha átteszed natívban módba, akkor csak telítettebb színeket kapsz, s nem csak a zöldre lesz hatással. Egyénibe pedig csak mérővel lehet igazából korrigálni az értékeket.
    Melyik képmód, színhőmérséklet opciókat használod?
    Általában a film mód, meleg2 színhőmérsékletnél nem igazán szokott zöldes árnyalatú lenni, inkább pirosas, sárgás.
    Ha a kontrasztod megemelted vagy "képjavítókat" használsz akkor azok képesek valamelyik színcsatornát túlvezérelni, így ilyen árnyalatot kap a kép.
    [link] Játszd le ezt a mintát, ha a fehér zöldes árnyalatú, akkor a kontraszt vezérlőt csökkentheted, ha nem sok értéket kell.
    [link] Itt egy másik minta, ha ezen is látod végig a zöldes árnyalatot, akkor a Fehéregyensúly 2 pontos lehetőségnél csökkentsd a Zöld erősítés értékét.
    Nem lehet olyat, hogy csak az arcbőrt kalibrálni. Ha valaki például a hideg színhőmérsékletet szereti használni, az minden színben kék többletet okozz, így az arcbőr is kékes lesz. Nem lehet olyan, hogy kékes minden színárnyalat, de az arcbőr nem.

    codec project

  • junior19

    senior tag

    válasz Sonex79 #150747 üzenetére

    Csak azért jegyzem meg, mert már ketten is írtátok az Lg-n a szürke fekete, kicsi kontraszt megjegyzést.
    A fórumtárs 50"-os LG nanot nézett a Samsung helyett, ami legalább akkora kontraszt aránnyal rendelkezik, mint a jelenlegi Samsung készüléke. A fekete azon nem szürke, az 50"-os LG va paneles, nem ips.

    codec project

  • junior19

    senior tag

    válasz Elar #151117 üzenetére

    Pedig a bal felső képek vannak közelebb a helyes megjelenítéshez.
    Te is bele estél abba a hibába, hogy azt gondolod, mit kellene látnod a képen. Míg ha a Celtis által ajánlott fekete vágási mintával ellenőrzöd s esetleg beállítod a helyes fekete vágási szintet, akkor azt fogod csak látni, amit kellene.
    Egyébként a világos képeken is jobb a baloldali, pedig ott is "tűnnek" el részletek, de a jobb oldali fátyolos a magas fekete szint miatt.

    codec project

  • junior19

    senior tag

    válasz Elar #151125 üzenetére

    Ha helyesen végpontozod, de legalább a fekete vágási szintet beállítod helyesen, akkor látni fogod, hogy azok nagy részét nem szabad látni, amit látsz a régi tévén. Annak meg van emelve a fekete szintje, láthatóak ezért olyan részletek, amiket nem lenne szabad látni.
    Van egy referencia fekete szint. Ha neked a régi a referencia, akkor a részletárnyékolás értékén kell emelned. De az a te referencia szinted, nem pedig a videó anyagé.

    codec project

  • junior19

    senior tag

    válasz matex #152983 üzenetére

    "minden tartalomhoz más-más beállítás lenne a legmegfelelőbb"
    Ez nem igaz. A szabvány nem tesz különbséget a tartalmak között. Létezik szabvány sdr és hdr anyagra.
    Fényerőben nem kellene különbséget tenni, pláne nem ilyen mértékben.
    Kontraszthoz nem szabad hozzányúlni, emlékeim szerint 45 szokott lenni, ha emeled, valamelyik színcsatornát vágni fogja, elszíneződést okozhat. Kivétel a HDR, amikor a maximális kontraszt a megfelelő.
    Szín alapértéktől való változtatása, inkább a színek fényességét változtatja, nem pedig a telítettséget. Nagymértékű változtatása felborítja a fehérhez való arányukat, mert a fehér fényességét viszont nem változtatja. Ezért ha fakóbbnak találod a színeket, jobb megoldás a Fényerő emelése, mert az a fehér fényességét is változtatja a színekkel együtt. Nem borul az arány.
    Részletárnyékolásban megint nem lehet különbség hogy tv műsort nézel vagy usb-én lejátszott anyagot. Ez a fekete vágási szint beállítására szolgál, különbség inkább különböző külső forráseszközök használata esetén lehet, annak korrigálására használható.
    A színközt már kibeszéltétek.
    Auto módban a megjelenítő mindig az adott anyag színterébe kapcsol, míg a natív opció használatával a panel natív színterében működik. HDR anyag esetén kevésbé okozhat eltérést, sdr anyag esetén viszont minden túltelített lesz.

    codec project

  • junior19

    senior tag

    válasz kerekes.pter #153513 üzenetére

    Téged is le akarnak pattintani.
    1. Csereutalvány nélkül hiába jelzed a boltnak, ahol a vásárlás történt, ők nem fogják vissza adni a pénzt. Csereutalványt pedig a samsungnak kell kiállítani.
    2. A képteszt ezt a hibát, főleg világos környezetben nem fogja a képeid szintjén mutatni. De ha el is küldöd az értelmetlen képet, a "technikus" megfelelőnek fogja látni, a készülék nem hibás kijelentést tesz.
    Én még mindig nem értem, valaki nézze már meg a garlevelét. Benne van, hogy a hibát a vevő köteles a képteszt világos környezetben történő fényképpel igazolnia? Mert ha nincs benne, milyen jogon kéri ezt a samsung. Én úgy tudom, a hibát a vevőnek jeleznie kell, nem kötelező semmivel sem alátámasztania. Majd a szervizes megvizsgálja, s eldönti, hogy garanciális-e a javítás.
    Annyival vagy te jobb helyzetben, hogy egyszer már cserélték a panelt, így az ugyanolyan rossz panelre nem foghatják rá, hogy jó az.

    codec project

  • junior19

    senior tag

    válasz kerekes.pter #153517 üzenetére

    Ha nincs benne, akkor ne küldj semmit, nem vagy köteles.
    Jelentsd be a hibát, utasítsd el a fénykép küldést, hivatkozva arra, hogy neked semmi ilyen kötelezettséged nincs. Ha elutasítják, jelezd, hogy a megfelelő helyen jelzed, hogy elutasították a garanciális javítást.

    codec project

  • junior19

    senior tag

    válasz mpo #153767 üzenetére

    Ettől a megoldástól még a kép nagy marad, csak információt veszít, nem fog látni dolgokat.

    codec project

  • junior19

    senior tag

    válasz Floyd80 #154522 üzenetére

    A tévén az bemenet, nem kimenet. Arról semmilyen audio eszköz nem fog megszólalni.
    Esetleg a fejhallgató kimenetet kellene kipróbálni egy 3.5 jack- Rca alj átalakító beiktatásával. Hogy mennyire lesz jó, az kérdéses.
    Inkább egy Dac közbeiktatása lenne a megfelelő lehetőség. A tévé optikai kimenetét csatlakoztatni a Dac.hoz, a Dac-ból pedig a 2 rca kábellel az erősítő Line bemenetére csatlakozni.
    Igazi térhatású hang nem lesz így sem, csak sztereó, illetve amit az erősítő tud keverni sztereó jelből.

    codec project

  • junior19

    senior tag

    válasz Marci112233 #155076 üzenetére

    Telekom Tvgo nem megy semmilyen tévékészüléken, de ez fenn van a honlapon is. a telekom korlátozza ezt a használati felületet.
    Csak hdmi összekötéssel a laptopról fog működni.

    codec project

  • junior19

    senior tag

    válasz herrká #156810 üzenetére

    Ha a Samsung rgb jelet kap, akkor pc-nak érzékeli, s korlátozott képmód választási lehetőség van csak.
    Két megoldás lehet, a forráskészüléken ha lehetséges YCbCr jelet kell kiadni, ekkor már nem automatikusan pc-ként kezeli.
    A másik, hogy a bemenet címkét átírod valamire, ne pc-ként szerepeljen a források között.

    codec project

Új hozzászólás Aktív témák