Új hozzászólás Aktív témák
-
csery
tag
NVIDIA SLI®:
2004.-ben debütált az NVIDIA saját fejlesztésű SLI (Scalable Link Interface) megnevezésű technológiája, amely két videokártya összekapcsolását és teljesítményük összeadását teszi lehetővé.
Az NVIDIA-féle SLI lényegében a PCI Express busz mellékterméke volt – létrejött, mert lehetősége volt létrejönni. A PCI Express architektúra lehetővé tette, hogy az egyes PCI Express sávokat tetszőlegesen vezessük el az x1, x2, x4, x8 és x16-os foglalatokig. Az NVIDIA nForce4 Ultra lapkakészlet alapvetően 16 PCI Express sávot engedélyezett a VGA számára, ám ezt az architektúra rugalmasságának köszönhetően 1x16 vagy 2x8-as felállásban is megvalósíthatták az alaplapgyártók.
Az NVIDIA már az NV40 tervezésekor gondolt az SLI lehetőségére, a GPU-nak volt egy területe, amely lehetővé tette az egyik GPU számára, hogy egy másikkal kommunikáljon és megossza a feladatokat kettejük között. Tehát egy hozzávaló lapkakészlettel, „néhány” tranzisztorral, és egy felkészített meghajtóprogrammal lehetővé vált két GPU erejének egyesítése. De vajon 1 + 1 = 2? Csak attól függ, hogy a GPU-k között hogyan oszlanak meg a feladatok. Lássuk, hogy az NVIDIA hogyan oldotta meg ennek megvalósítását.
A 3dfx bekebelezésével a 3dfx-féle SLI-technológia is az NVIDIA tulajdonába került, ám az SLI az NVIDIA olvasatában nem azt a bizonyos Scanline Interleaving-et jelentette. A 3dfx-féle Scanline Interleaving metódus keretein belül az egyes videokártyák a képernyőn megjelenő képkocka egyes sorainak megjelenítéséért felelősek, vagyis az első kártya a páratlan, míg a második kártya a páros sorokat számolja ki. Az SLI névre az NVIDIA-nak csak marketingszempontokból volt szüksége, akkoriban sokaknak a két GPU összekapcsolásából eredő teljesítmény jutott eszébe az SLI-ről, márpedig ez elég volt ahhoz, hogy felkeltse a figyelmet, és jó időre a középpontba állítsa az NVIDIA megoldását.
Az NVIDIA féle Scalable Link Interface ettől eltérő módo(ko)n növeli a teljesítményt. Az első módszer a split-frame rendering (SFR) névre hallgat. Ez esetben mindkét kártya a végső képkocka egy-egy részét rendereli, a választóvonal horizontális. Az első kártya, mely a „vezérkártya” (az első PCI Express foglalatba került) rendereli le a képernyő felső területét, míg a második felelős a képernyő alsó területéért. Ez a megoldás terhelésfüggő, tehát a kártyák a munkán osztoznak meg 50-50 %-ban, a renderelnivaló képkocka komplexitásától függően.
A régi és az új többutas SLI: régen az SFR AFR-je, most szimplán AFR
A második módszer az alternate frame rendering (AFR) névre hallgat, az SFR-nél megismert módszernél jóval egyszerűbb módon történik a képkockák kiszámítása, ugyanis nincs terhelésfüggő megosztás. Az AFR esetében az egyes frame-eket a GPU-k felváltva számolják ki, tehát például az első kártya felelős a páratlan, a második pedig a páros frame-ek kiszámolásáért. Ez a mód bizonyos szintű késleltetést eredményez, hiszen előfordulhat, hogy a processzor által a videokártyák felé küldött, egymás utáni frame-eket az egyik GPU gyorsabban számolja ki, mint a másik. Ez csak azokban az esetekben fordulhat elő, amikor a megjelenítendő képkockák sorozatában hirtelen komplexitásváltozás történik, ekkor előfordulhat bizonyos mértékű késlekedés a játékos által elvégzett mozgás (billentyű vagy egérkombináció) és a képernyőn megjelenő frame között.
Quad SLI® - Végy négy számolóegységet....
Mint tudjuk, a klasszikus SLI alapvetően csak két módot ismer a képkocka kiszámolására. A már említett AFR ugyanúgy működik, ahogyan az AMD kártyáinál. A másik az SFR, azaz Split-frame Rendering mód, amikor is a megjelenítendő képkocka komplexitásától függően a GPU-k a frame csak egyes részeit számolják ki (pl. GPU1 felső 40 %, GPU2 alsó 60 %), ezzel növelhető a GPU-k kihasználtsága. A GeForce 7950 GX2-esre épülő Quad SLI kiépítés egy úgynevezett AFR of SFR (bal kép), azaz az SFR AFR-je módban számolt, ami azt jelenti, hogy a két videokártya egy-egy képkockát (AFR) számolt ki SFR módban (2 GPU). Okos ötlet, csak a megvalósítás nem ért célt.
Erre az NVIDIA is rájött, és a GeForce 9800-ra épülő három- vagy négyutas SLI esetében megváltoztatta ezt a szisztémát, ettől a ponttól kezdve ők is szimplán AFR módot használnak. Mint tudjuk, ebben az esetben egy-egy GPU egy-egy képkocka kiszámolásáért felelős, aminek vannak előnyei és hátrányai egyaránt. A probléma ott van, hogy a DirectX 9-es játékokat alapból könnyebb AFR-rel skálázni, hiszen csak a texture render targetekkel kell foglalkozni. A DirectX 10 esetén képbe kerülnek a stream output segítségével a Geometry shaderből vagy szimpla render targetből renderelt index és vertex bufferek. Ott van még a copy blt művelet, a DirectX 10-ben megjelenő konstans bufferek, a Vista új programozási lehetőségeinek kihasználatlansága stb., tehát van még hova fejlődni ezen a téren.
forrás: PROHARDVER!
[ Összeállította: leviske ]
[ Módosította: Bordoi ]
-
csery
tag
up!
jöjjetek!
megkérném a moderátort, ha lehetségets, tegye ezt a topikot állandó első helyre, mert kevesen vannak az sli tulajok. -
csery
tag
újabb up!
-
csery
tag
na csak hogy kedvet csináljak: az én konfigom:
asus a8n-sli deluxe, athlon674 3200+, 2*512MB kingmax hardcore, először 1, később még1 inno3D 6600GT zalman vf700 cu-val. terveim szerint 3dmark03-ban legalább 15000 pontot fog menni húzva.
05-ben ennek legalább a felét szeretném elérni.szerintetek lehetséges?
[Szerkesztve] -
csery
tag
válasz Avicularia #19 üzenetére
Hát igen, én még nem láttam kiskerben.egyébként pedig nincs annyi pénzem, hogy 6800-ast vegyek, ráadásul amíg összegyűjtöm rá a zsét, addig nem tudom használni a gépet. ha minden jól megy, májusban már menni fog a gépem akkor még 1 6600GT-vel. a 6800GT/U-val meg kellene várnom legalább a júliust, addig nem tudnám használni a gépet.
mennyire megy az asus 6600 GT? mennyit ment 3dmark03-ban?
a lap chipsethűtője hangos neked?
ha igen, mit csináltál vele? (zalman?) -
csery
tag
hát ember, nem valószínű, hogy ehhez kapsz SLI-s lapot, nagyon ritka: csak egy ilyet ismerek:
Bővebben: link de ez sem s478-as.
úgy tűnik, a régihez a gíártók nem gyártanak új cuccot, csak az újabbakhoz.
[Szerkesztve] -
csery
tag
válasz Avicularia #47 üzenetére
kösz, sokat segítettél.
-
csery
tag
ez vivós volt, habár csak alapon hajtottam. de ha megnézed itt
Bővebben: link az utolsó 100 hsz-t, akkor láthatod, hogy 2*6600GT simán ráver egy x800xt-re 2000pontot, ha nem többet, mert a srác új rekordja ~16500 (grat baresz ), az x800xt-nek meg ~12000 , bár nem tudom, azóta történt-e változás, de ez akkor is jelentős teljesítménytöbblet, mellesleg 2*6600GT még mindig olcsóbb (kb 85-90k), mint egy x800xt (over 100k)
szvsz 2*6600GT SLI RULZ
MOD.: x800xt-vel a legújabb eredmény, amit láttam, 14xxx
[Szerkesztve] -
csery
tag
az új eredményhez a link: Bővebben: link
-
csery
tag
Up!
-
csery
tag
az egy dolog, hogy a celeron d-k erősek, de még mindig sokkal gyengébbek, mint az athlon64. tudod az, aki ért hozzá, úgysem a butított változatot veszi, hanem a jobbikat (vagyis nem celeron d-t, és nem is sempront), ugyanis azokban még mindig csak 256k cache dolgozik, ezt ne felejtsd! irodai konfigokba tökéletes, multimédiásba is elmegy, de játékra már nem elég.
egyébként ez a topik elvileg az SLI-ről szól, és nem AMD vs intel párharcról.
csak győzd kivárni a lapot. mire neked sli-s inteles konfigod lesz, addigra nekem kétmagos proci szalad majd a gépemben. ugyanis lehet, h amerikában már a polcokon van, de beletelik pár hónap, mire elérkezik kis hazánkba (egy haverom azt mondaná erre, hogy Tanzániába is előbb jut el, mint ide.) Na de mind1, kellemes várakozást!
Egyébiránt kíváncsian várom, mit tud az az inteles lap és milyen áron. -
csery
tag
up, gyertek ide.
-
csery
tag
válasz Mephistoka #66 üzenetére
és tudna az ismerősöd nekem is hozni ilyen procit? (elég lenne egy fx-53 is )
ha igen, mennyiért? -
csery
tag
azzal kapcsolatban, hogy nem csak játékok alatt számít a teljesítmény, csak azt tudom mondani, hogy szerintem a 2 kezemen meg tudom számolni azokat itt a pH!-n akik nem használják játékra a gépüket.
meg aztán nézd meg az árakat: haverom 3000+ os s754-es a64-e 32k volt, a másik haverom 3 GHz-es P4-et vett kb 40-ért, és az AMD-s haveromnak a gépe jobban megy, mint az inteles srácé. az inteles elég gyakran szekéálja a másikat a gépével, azt mondja rá: athlon56 meg újabban athlon48, de szerintem csak irigységből mondja.
azt pedig jól gondoljátok meg, hogy ezek a tesztek (3dmark03, 05, sandra05, everest) mind szintetikusak, nem a való élet valós problémáit modellezik, hanem pl csak a vertex shadert, csak a multitextúrázást, csak a cpu terhelését, holott ezek mindegyike együttesen játszik szerepet. vagyis inkább a való életben használt progikkal kellene tesztelni, úgy ahogy itt a pH-n is láttam, pl mpeg-kódolás, játékok alatti fps értékek, stb, és az alapján hasonlítgatni.
egyébként meg jó lenne, ha nem offolnátok, hanem egyszer-s-mindenkorra lezárnátok ezt a témát, mert mint már egyszer írtam, ez nem amd vs intel topik, hanem az sli végett lett megnyitva. lehet, h kicsit korán, mert még keveseknek van, de majd lesz sokaknak, és akkor örülhetek magamnak, hogy nyitottam egy ilyen topikot. -
csery
tag
LOL!
up -
csery
tag
volt valakinek alkalma kipróbálni többféle sli-s lapot is? Ha igen, plz írja be, mit bírtak, meg persze a konfigot is (lap, proci, vga, ram)!
-
csery
tag
egyébként marhaegyszerű megtalálni, csak felmész az xbitlabsz hómpédzsére, és megkeresed a megfelelő linkeket. leírta a címet, onnan keresed a megfelelő menüpont nevét. el fox jutni, én is megtaláltam.
http://www.xbitlabs.com/news/video/display/20050314182648.htm
www.xbitlabs.com --> news --> video --> display --> ott már megtalálod
hasonlóan
http://www.xbitlabs.com/articles/editorial/display/cebit2005-2_1.htm
www.xbitlabs.com --> arcticles --> editorial --> display --> ott már megtalálod, ha tudsz angolul, mert én nem tudok, szal nem tudom, melyik cikk az.
[Szerkesztve] -
csery
tag
örülök, hogy egyre több játék támogatja az sli-t, mert én is sli-s rendszeren gondolkodom. először úgy volt, hogy 6600GT-t veszek, mert arra lesz pénzem, de most úgy vagyok, hogy előbb a jogsit leteszem, addig is mennek lefelé az árak, és majd később veszek gépet, de akkor már 6800GT-vel. aztán amint lesz még egy kis zsém, veszek mellé még egyet. msi k8n diamond lapot akarok venni, meg ha eléggé lemegy az ára, akkor 3500+-t, egy giga a-data 566-os rammal. persze a két 6800GT mellé már szinte külön kábelen közvetlen paksról kell rendelni a powert , de gondom nem lesz vele egy pár évig.
-
csery
tag
nem, nem megy bele, mert a 2 nvidia sli-s kártyát össze kell kötni egy sli híddal is.
az atinak olyan cucca lesz, amihez nem kell sli-híd, de az ati chipsetes lesz. nv chipsettel szvsz nem fog menni a 2 ati kártya egyszerre.
bár a lapod kisebb testvére tudja kezelni a két különböző kártyát is, és úgy tudom úgy is gyorsabb lesz valamivel, csak nem annyival. de hogy az ati kártyákkal tudja-e azt nem tudom. nézz egy kicsit vissza itt, vagy a nagy dfi topikba nézz be, ott volt róla szó. zajangának olyan lapja van, kérdezd őt.
[Szerkesztve] -
csery
tag
az atinál nem leszs külön híd, nézd meg ezt: Bővebben: link
-
csery
tag
nem tudom, ti hogy vagytok vele, de szerintem fölösleges 24 bites sb live hangcsip miatt +10k-t kiadni, mikor a 24 bites 7.1-es hangkari 6-7k.
biztos jó az az msi, de nekem akkor sem jön be az ára miatt. (50k-ért kösz de nem.) -
csery
tag
Hi all!
lenen egy kérdésem hozzád, Neck:
Mi az az eye candy mód? a neve valami olyasmit jelent, hogy ''szem cukorka'', vagyis ''a szemnek édes'' mód? azaz minden szűrő be, extra full beállításokkal?, vagy milyen beállításokat jelent az eye candy mód?
előre is kössz a választ.
Új hozzászólás Aktív témák
- Kihívás a középkategóriában: teszten a Radeon RX 7600 XT
- CASIO órák kedvelők topicja!
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Vicces képek
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Rövid előzetesen a S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl
- Milyen NAS-t vegyek?
- Milyen monitort vegyek?
- HP ProLiant MicroServer Gen8
- További aktív témák...
- Újszerű - POWERCOLOR Radeon RX 5500 XT 8GB GDDR6 VGA videókártya
- Hibátlan - GIGABYTE GTX 1660Ti Windforce OC 6G 6GB GDDR6 VGA videókártya dobozos
- Hibátlan - PALIT GTX 1650 StormX 4GB GDDR5 VGA videókártya - tápcsatlakozó nélküli !!!
- ASUS ProArt GeForce RTX 4080 SUPER 16GB GDDR6X OC (ASUS-VC-PRO-RT4080S-O16G) Bontatlan új 3 év gar!
- XFX RX 6600 XT SPEEDSTER SWFT 210