-
Fototrend
A Sony 2010. május 11-én bejelentette a MILC (tükörnélküli cserélhető lencsés) fényképezőgépcsaládjának első két tagját, a NEX-3, és NEX-5 gépeket, APS-C méretű szenzorral. A piaci várakozásnak megfelelően az APS-C vázak rövid, de gyors evolúciója után 2013.október 13-án megjelent az első full frame méretű érzékelővel szerelt Sony MILC ILCE-A7 néven. Az összefoglaló a rendszert átlátni próbál segítséget nyújtani.
Új hozzászólás Aktív témák
-
mikrofon
veterán
válasz Liberator24 #15513 üzenetére
Pénzt kérdése, ill. hogy mennyit szánsz rá.. a6300 jobb, a6500 még jobb ha aps-c. Ezek mindegyike jobban megéri ha van rá pénzed. De vannak még az FF-ek is. A7II A7RII és még feljebb is....
Sajnos a kérdés túl általános volt....
[ Szerkesztve ]
-
mikrofon
veterán
válasz Bogyó bá' #15517 üzenetére
rézben jogos az "éretlenséged", de ha valaki beruház egy a6500-ra nem hiszem hogy az elkövetkező 10 évben mást és jobbat akar.... Ugyanakkor pazarló, és nagyon drága, de FF-ben nem kapod meg ugyan ezt a szintű szolgáltatást és tudást ennyiért. Ráadásul a Sigma 18-35/1.8 és Sigma 50-100/1.8 is jobban passzol az a6500-ra mint az A7 sorozatra....
Jah és persze az a6000 is nagyon jó a maga kategóriájában....
[ Szerkesztve ]
-
mikrofon
veterán
válasz Liberator24 #15518 üzenetére
Más gyártó terméke itt fórum idegen
Egy esetben gondolkozz el az MFT világon, ha a tele, szuper tele szükséges....
[ Szerkesztve ]
-
mikrofon
veterán
válasz koxkids #15523 üzenetére
Táskákkal én is szenvedek, már rengeteget kipróbáltam és még nem találtam meg az igazit.... Nekem nagyon jó lenne valami moduláris. Kellene egy 20x25x14 vagy 25x25x14 cm-es betét, amibe berakom a szettemet, aztán át tudom rakni egy válltáskába, egy kisebb hátizsákba és egy túratáskába is.....
Ha valaki hallott látott már it az nekem is jelezze kérem szépen
[ Szerkesztve ]
-
mikrofon
veterán
Töltöttem fel pár mintaképet a Zeiss Batis 18mm f/2.8 lencsével és Zeiss Batis 135mm f/2.8 is. Sajnos az utóbbival ablakon át készültek a képek. Persze azért előtte kívül belül megmostam. Csak mivel a szomszéd macskája rendszeresen nálunk portyázik, így nagyon figyelnek a madarak.....
[ Szerkesztve ]
-
mikrofon
veterán
válasz konyi79 #15531 üzenetére
Jókor voltam jó helyen
De amúgy tényleg jó a méret a tömegeloszlás és a fogás tökéletes.
RAW-ot nem tudok mert jpg-ben fotózok.
Nah jó ez természetes csak vicc.Ezekből most inkább nem rakok mert az ablakon át fotózás sokat levesz... De ígérem rakok majd valami jó témáról.
[ Szerkesztve ]
-
mikrofon
veterán
válasz rgranc #15544 üzenetére
Azért az 1080p és a 4K között sokkal nagyobb a különbség mint a 720P és az 1080p között, így a felskálázásnál is jobb algoritmusra lesz szükség.... Ráadásul videósok azt mondják igazi élesség növekedést a leskálázással lehet elérni....
Természetesen ettől még biztos használható lesz, és elvezhető is...
-
mikrofon
veterán
válasz madgie #15549 üzenetére
Ez teljesen jogos, ezért értetlenül álltam előtte, amikor megláttam az első 8K TV-s hírt....
-
mikrofon
veterán
Az első valamire való teszt szerintem a 24-105/4 G objektívvel ahol összehasonlítják a 24-70/2.8 GM lencsével. Az eredmény igen meglepő.... Szerintem....
-
mikrofon
veterán
válasz derrik #15692 üzenetére
Címke mindegy... Vagyis nem mérvadó... Ha nem találsz rajta címkét, reklamálsz? Visszaküldöd... Én biztos nem, mert nem a címkéért fizettem hanem a lencséért....
èn azt szoktam, hogy átveszem a csomagot, ha nincs rajta sérülés. Majd kinyitom és lefotózom amit találok. Aztán megnézem, tényleg új-e működik-e, van-e valami hibája, tiszta-e kívül-belül. Ha minden ok, akkor örülök. Eddig mindig örültem ;-) Ha valamit találnék fotóznám és jelezném az eladónak, várnék a reakcióra. Ha nem jön, akkor jelezném a paypal-nak.... -
mikrofon
veterán
válasz Terapeuta #15695 üzenetére
Mondjuk az érdekes, mert szerintem minden futárcégnél van ilyen kis elektromos kütyü és azon kell aláírni... De ezek szerint mindig vannak kivételek. Én a hétvégén innen rendeltem 2 táskát mert volt egy 50%-os akciójuk. Ma vettem át.... Gyorsabb mint Mo-n-belül...
Érdemes rájuk nézni mert a Photospecialist -nak vannak akciójuk és azok olyan rendes akciók... Vannak .de és .co.uk végződéssel, más más akciókkal.... -
mikrofon
veterán
válasz Overcome85 #15702 üzenetére
Aki azt mondja, hogy az a7rII nem jó rendezvényre az nem mond igazat és nem is használta még...
Egyetlen egy hibája van valóban lassan ír kártyára. De a memóriája nem nagyon telik be. A lassan írás közben lehet fotózni, de mást nem. Ha vissza akarod nézni a képeket, akkor valóban kell pár másodpercet várni, ha több képet lőttél egymás után. Ezenkívül még egy negatívum lehet az pedig az érintőképernyő hiánya!
De ezen kívül minden jó, az Eye AF zseniális emberekhez, így rendezvény és esemény fotózásra. képminőség, vázstabi, magas ISO... Tökéletes. Saját tapasztalatból mondom, de ha nekem nem hiszel néz meg egy pár nemzetközi beszámolót. ([link] [link] [link] [link])
Az hogy 42MPx a felbontása zseniális mert, rengeteg lehetőség van az utólagos kivágáson módosítani álló képből fekvő vagy fordítva fekvőből álló kép. Jah és van rajta tömörített RAW mód, ami a tesztek szerint szinte észrevehetetlen minőségromlást okoz.A9-ben csak akkor érdemes gondolkodni, ha nagyon kell a 20 kép/mp-re képes sorozatkép és az ennek megfelelő AF sebesség, valamint a világon egyedülálló elektronikus zár. Ha nem akkor sokkal jobb választás az a7RIII. Az előbbiek kivételével mindent megkapott az a9-böl, és minden ami hiányzott az a7RII-ből javítva lett. Jobb szenzor mint az A9-ben. A világ egyik legjobb FF gépe, ha nem a legjobb....
-
mikrofon
veterán
válasz Overcome85 #15705 üzenetére
35mm és 85mm a két lencse ami minimum kell. Ráadásul, ha csak ez a kettő, akkor a 35mm is egy fényerősebb fajta.
Ellenben a többiekkel szerintem van némi különbség a Batis 85mm és a Sony 85mm között. Ami biztos az az építési minőség (ez üzletszerű és rendszeres használatnál kijöhet), a kontraszt, mikrokontraszt, szín, tömítettség (időjárásállóság) és stabilizátor, ami nagyon szépen együtt dolgozik a vázstabival. Jah és a Batis lencsékre 3 év gyártói garancia jár....
De az tény, hogy a legjobb árérték arányú lencse az a Sony 85mm-es lencséje és nagyon jó képeket készít, tehát ha spórolni kell ezen biztos lehet és senki nem fogja azt mondani, hogy ezen látszik, hogy "csak" a "sima" 85-ös lencsével készült....Összehasonlítóteszt: [link]
Egy R és S váz lehet jó a kétvázas rendszerben.... Mert így nem csak, hogy van egy első vázad és egy második, hanem van egy nagyon jó általános vázad és egy kompromisszumos felbontású de nagyon jó sötétben lövő vázad.... De ez ugye szubjektív....
Természetesen ezekkel nem állítom, hogy a Fuji rendszere nem lenne jó, sőt még csak nem is célozgatnék rá, mert a Fuji rendszeres is biztosan nagyon jó.... Eszemben sincs ahelyett Sonyra rábeszélni...
[ Szerkesztve ]
-
mikrofon
veterán
Ez így igaz, vázak hamarabb értéktelenednek, mint az obik Meg amúgy is a fényképezés alapja a jó lencse Legalábbis mindenhol ezt írják...
a6300-ban nincs stabi. Az 50-100-ashoz meg a végén jól jöhet. Annak idején ezért nem vettem meg ezt az obit a Nikon vázhoz, mert se váz stabi, se obi stabi.
Egyébként meg ha nézel egy a7rII vázat, akkor azon tudod használni a 50-100-at is, mert automatikusan átvált Aps-c módba, és 18-19MPx-es képeket kapsz. Megfelelő adapterrel van jelátvitel így a váz stabija is működni fog.
[ Szerkesztve ]
-
mikrofon
veterán
Apsc módban a kereső és a kijelzőn is az aps-c területet látod, tehát a kivágottat, tehát igazából olyan, mintha lenne egy 1,5szörös digitális zoomod... Igazából emiatt kettős az érzés, mert úgy ezt utólag is kivághatnád a feldolgozáskor, csak, sokkal jobb nekem úgy komponálni, hogy már eleve a kész méretet nézed.
A RAW fájlba is csak ez a terület kerül bele....
Egyébként valahol olvastam, hogy a 50-100 ötvenes nagyobb képkört rajzol, mint az APS-c, tehát ha nem is váltasz át, akkor még kevesebb kivágással is használhatod....Igazából bennem él még a mai napig az a gondolat, hogy rendezvényre a legjobb szett a 18-35/1.8-as egy vázon és az 50-100/1.8 egy vázon. Ennek elégnek kellene lenni.... Ha lenne Sony-e bajonettel biztos megvettem volna már ezeket a lencséket....
szerk:
a jelzéssel van egy kis probléma, csak akkor látszik, ha az a beállítás van kiválasztva, hogy minden infó jelenjen meg a kijelzőn ill. a keresőn... Ellenkező esetben semmi.... Ez az a7rii-t macerásabbá teszi, mert ott "csak" menüben lehet manuálisan kapcsolni, vagy automatára állítani. Az a7riii-ben viszont már ki lehet rakni egy gombra, igy könnyen ellenőrizhető,. hogy most melyik módban vagy... ARII-nél így jobban kell figyelni, mert könnyen előfordulhat, hogy azt hiszed, majd otthon kivágom mert a 42MPx-be belefér, aztán képszerkesztésnél veszi csak észre az ember, hogy ez már "csak" a 18MPx-es, mert végig crop-módban volt...[ Szerkesztve ]
-
mikrofon
veterán
válasz rumos14 #15723 üzenetére
Igen az egyedi képkivágás mindig nehéz. Ezért jobb az aps-c mód. Bár én minden képen igazítok, ha kell. Az is igaz, hogy nem csinálok feldolgozást sok száz vagy ezer képre, mint mondjuk egy esküvő fotós, ....
Mondjuk én az a7rII-n sem vettem észre kereső minőségének romlását aps-c módban. Nem is értem miért lenne, hiszen a kereső felbontása még így is (aps-c módban) jóval kisebb mint a szenzoré.... Pedig én használom rendszeresen...
-
mikrofon
veterán
válasz ktphoto #15752 üzenetére
Szia, amiket írtál és kérdezel elég összevisszaság. Pl fotós célra szinte mindent felsoroltál. Talán a makró, a sport és a vadvilág maradt ki. Lényeg, hogy felsoroltál család, hobbi és munka kategóriát. Kérdés, hogy ezek közül melyiket kell már egyből tudnia a szettednek.
Tehát már egyből munkára használod vagy az csak majd egyszer. Ha előbbi, akkor neked kell tudnod hogy ki tudsz-e termelni egy 1,2 millás vázat, vagy csak egy egymilla alatti vázat. Ha nem munkára kell egyből akkor az sem utolsó szempont, hogy az a7rii már használt piacon is elérhető akár garanciával. Így mindjárt barátibb az ár. Hobby esetén nincs racionális érv. Ott a pénztárca mérete lehet a hátár. De egy új rendszer nem áll meg egy váz vásárlással.
Az a Sony rendszerre is igaza, mint minden másra, hogy a jó objektív fontosabb mint a drága váz. Az általad írt objektívek alá egy Sony a7rIII-t venni nincs értelme. Így ez nem indokolja. Sőt a megtartásuk sem indokolt főleg ha munkára használod. Azért a7rii és az A7RIII esetén a régi adapterezett obiknak ki kell tudni szolgálni a 42MPx-et különben semmi értelme, akkor elég egy a7ii is . "R" nélkül. Meg minek az új generációban lévő nagytudasú AF-et megfizetni a manuális m42-es obikhoz?! Nagyon jól használható az A7II a régi obikkal
Van-e különbség az a7rii és és az A7RIII között? Van!!! Megéri a felárat? Meg!!! Minden ami hiányzott a második generációból benne van a harmadikban. Nem véletlen, hogy a világ legjobb FF címért pályázik. Ennek ellenére elég a Sony. A7RII? Igen! Mire??? Mindenre!!!
Pár HSZ-szel korábban linkeltem beszámolókat profi esküvői fotósoktól, hogy ők miért álltak át Sony rendszerre és hogy mennyire elégedettek az a7rii-vel. Gondolom angol nyelv nem probléma mert külföldről vásárolnál.
Sőt itt a fórumon is sokan használják az A7II vázat is komoly munkákra teljesen elégedetten.Ha a legújabbat választod akkor a kiegészítők is drágák lesznek. Pl a második generáció legnagyobb és talán egyetlen igazi hibája a lassú kártyaírás. Hogy ezt a javítás a harmadik generációsban ki tudd használni kell egy uhs-ii és egy uhs-i u3 v90 sebességű sdxc memória kártya. Ezek önmagukban jelentős tételek. A pótakku, a markolat sem olcsó. Ráadásul ha ilyen értékű vázban gondolkozol, csak akkor van értelme, ha jó lencséket veszel hozzá. Az igazi előnyöket natív lencsével tudod kihasználni ezeknél a vázaknál. Nézd meg az általad írt, mint később beszerzendő 24-70/2.8 árát. Még fogsz lepődni, mert az egy GM igazán prémium lencse... Ennél olcsóbban is van jó objektív, szerencsére. Pl ha "csak" hobbira akkor mindenképpen megéri az új 24-105/4-es lencsével kezdeni mert ez csak G-s és nem GM így az ára barátibb, viszont képalkotasban nagyon jó.
Ráadásul rengeteg egyéb kiegészítőre is szükséged lesz pl. Sony rendszerhez való vakukra, esetleg vezeték nélküli kioldóra; az rii és riii 80Mb-os képeket készít, azokat fel kell tudni dolgozni, tárolni is kell.
Tehát szerintem még egyszer fuss neki az egésznek. Gondold végig mire kell, mit szeretnél kezdésnek, és mennyi a keret. Aztán kérdezz újra. A végiggondolásnál azt is vedd figyelembe, hogy a vázak MiLC kategóriában, igen gyorsan frissülnek, értektelenednek, mert valóban ugrásszerűen fejlődnek. Ezzel szemben a Sony lencsék újak és jók, tehát ha megfelelőt veszel akkor sok-sok évig elégedett leszel vele. Míg vázból lehet sűrűbben cserélsz majd főleg ha megteheted...
És arról is írtunk nem olyan régen hogy rendezvényre talán az egyik legjobb ár-érték arányú szett egy Sigma 18-35/1.8 és egy szigma 50-100/1.8 obi mc-11 adapterrel, az előbbi végére egy Sony a6300 az utóbbi végére pedig egy Sony a6500. Ez ugyan aps-c és nem ff de szerintem nincs olyan esemény ami ezen a szettem kifogna...
[ Szerkesztve ]
-
mikrofon
veterán
válasz Overcome85 #15755 üzenetére
Biztos ez? Ha EU-n belül veszed rögtön egy kiterjesztett gyári garanciával, akkor az nem ugyan úgy EU-s garancia? Én úgy tudom hogy Sony esetén a lepecsételt, hivatalos garancia jegy kell egy hivatalos partnertől és az érvényes...
Egyébként meg EU-n belül egy szállítás futárral megvan 10-20e között és ez nagyon max... Tehát hiba esetén még visszaküldeni is megéri a hivatalos kereskedőhöz... -
mikrofon
veterán
válasz ktphoto #15761 üzenetére
Nah ez most már érthetőbb. Ha csak az üzemidő miatt hagynád ki a gen. 2-t, akkor inkább vegyél tartalék akksit. Pl a patona prémium megfizethető és nagyon jó. Nekem négy volt belőle a kettő gyári mellett. Mert egy új vázhoz kettő gyárit adnak. Adnak mellé egy töltőt és egy hálózati adaptert is amiről fényképezés közben is tud az áramot adni a váznak ha van konnektor..
Egy aksival kb. 300 képet tudsz lőni. Ha sorozatot lősz akkor többet is mert az elektromos kereső és a kijelző eszi nagyon az aksit.
Ha az R szériában gondolkozol és tudod akkor vedd a 3.gen.-t azt biztos nem bánod meg.MILC-ben nincs back vagy front fókusz így mindig ott lesz a fókusz a képen is ahol szeretnéd. Így el is felejtheted a DSLR-nél bevált lőj mindig 10-20 képet mert egyen majd biztos jó helyen lesz a fókusz. Ráadásul a Sony szem fókuszáló rendszere valami csoda. Így ha felismeri akkor mindig a szem lesz az éles.
[ Szerkesztve ]
-
mikrofon
veterán
válasz ktphoto #15763 üzenetére
Az adok veszek oldalon 600-650 között szokott lenni használtan a Sony A7RII szép állapotban. Akár garival is. Itt most kereken 600.000HUF és még lehet be is számítanak a cuccaidból... Ez azért a fele....
-
mikrofon
veterán
válasz mikrofon #15764 üzenetére
Itt meg 530.000 HUF a hadznált Sony A7RII. Aki ilyet szeretne érdemes lehet megnézni...
-
mikrofon
veterán
válasz ktphoto #15766 üzenetére
Erre én nem tudok válaszolni, mert én fix párti vagyok. Így én kifejezetten a Zeiss Batis 4-es tudom ajánlani...
Ha zoom, akkor a 16-35-ös vagy a 12-24-es tartomány érintene meg, meg talán a 100-400...Az biztos, hogy a 16-53/2.8 GM, a 70-200/2.8 GM és a 100-400 GM obik szinte tökéletesek. Akinek van szinte csak jókat ír róla. A 24-7072.8 GM-re azért lehet hallani, hogy a GM obik közül a "legrosszabb" legalábbis "legéletlenebb". De ez a GM összehasonlítás. A többi rendszerhez képes állítólag a GM obik mind nagyon jók.... és a G-k is a jó kategória....
-
mikrofon
veterán
válasz ktphoto #15770 üzenetére
Nézd meg az esküvős beszámolókat a többség 35 és 85 fix-szel nyomul. Egy-egy vázon... Ez verhetetlen egy 24-70 GM-mel is...
A Gálán is biztos jól jön a Batis 135mm. Biztos nem lesz 500 jó képed minden látószögön, de ami lesz, az igen brutális lenne... Ráadásul az RIII-n pl egy gombnyomással tudod kiválasztani az APS-c módot, ami egy 1,5x-ös digitális telekonverter és még mindig marad 18 MPx-ed... (135 => ~203)
De ugyan ez igaz a Batis 85mm-re is, ha kicsit közelebb lennél (85 => ~128)Azért a 42MPX-ből bőven lehet vágni még egy A4-es nyomathoz is....
Természetesen eszemben sincs meggyőzni, vagy rábeszélni bármire is. Csak szemléltetni akartam, hogy van egy ellen pólus és nem biztos, hogy mindig a CANikon-os példát kell koppintani. Sajnos egyre rosszabb minőségű képek kerülnek be az online portálokra is....
Mindig az a kérdés mit szeretnél. Tucat számra ontani a "közepes" minőségű képeket, vagy kevesebb, de egyedi, saját stílusú prémium képet.... Akár csak mondjuk 10-et egy gáláról, de azt meglátja valaki akkor megjegyzi a nevedet....
[ Szerkesztve ]
-
mikrofon
veterán
válasz McDuglas #15774 üzenetére
Eye AF-et jól tudod. Annyi, hogy a kiválasztás A7RIII-n mehet a kijelzőn való megérintéssel míg a többin a fókuszpont léptetéssel.
Ez már nem neked, hanem a kérdezőnek:
APS-C mód semmi extra: egyszerűen csinál egy képkivágást, tehát a 42 MPX-es kép "csak" 18 MPx-es lesz. Minden más marad ugyan olyan minőségű.... -
mikrofon
veterán
válasz Overcome85 #15781 üzenetére
Ahol veszed, tehát kint, ott kint is tudsz venni gari hosszabbítást. Én erre gondoltam.
-
mikrofon
veterán
válasz Overcome85 #15787 üzenetére
Ezt hogy hoztad ki? Akár hogy is nézem:
3200USD + 600USD = 3800USD az pedig kb 960.000 HUF Persze még így is olcsóbb... Csak azért maradjuk pontosak...Egyébként az árképzés önmagában érdekes, mert USA-ban 3200USD, EU-n belül 3500EUR nálunk 1.160.000HUF... Ezek szerint igaz az,. hogy EU legjobban fejlődő gazdasága nálunk van....
Persze, ha valami baj van, mondjuk valami tervezési, és csinálnak egy ingyenes javítást, akkor még EU-ba is könnyebb visszajuttatni, mint USA-ba, mert ha nem valaki személyesen, hozza visszi, akkor a visszajövetelnél ugyan úgy ÁFA és vám köteles lehet, annak ellenére, hogy csak szervizen volt és nem most vetted, de az ÁFA fizetést nem tudod igazolni....
Ráadásul ha valaki neked személyesen hozza be dobozban, bontatlanul, akkor szintén megbukhat a vám kezelésnél a reptéren... Rossz esetben még csempészésért is.... Ezek mind kockázatok...[ Szerkesztve ]
-
mikrofon
veterán
válasz Overcome85 #15788 üzenetére
Jah és megy vissza futárral, ha baj van. EU-n belül nem probléma a küldözgetés...
Még..
Mondjuk, ha 5 éven belül összebalhézunk az EU-val, akkor még ez is változhat....
Egy jó akción a szállítási díj többszörösét meg lehet spórolni...[ Szerkesztve ]
-
mikrofon
veterán
válasz Overcome85 #15791 üzenetére
Ezek igen jó árak...
-
mikrofon
veterán
válasz Overcome85 #15793 üzenetére
Oda kell rendelni a szállodába, ahol meg fog szállni....
-
mikrofon
veterán
És a 85-ös a legolcsóbb. A 135-ös több mint másfélszerese. De kb ez az egyetlen hibája.. mindkét telében nagyon jó a stabi is. Bár az tény hogy nem egy oly e-m1 mkii +12-100/4 hatásosságú, de nagyon jól használható
Remélhetőleg a natív sigma-k is jók lesznek.
Én nagyon szeretném ha legalább ők kihoznának egy 35/1.8-at vagy, 35/2.0-át és egy 200/4-et esetleg egy 300/5.6-ot. Erre a kettőre még beruháznék.A Batis-okban pont a méretet és tömeget szeretem, illetve hogy ez milyen képi minőséggel párosul.
Nagyon jó a 35/1.4 is, tényleg! De nekem elég lenne egy FE-vel kevesebb, de egy könnyebb és kisebb lencse....
[ Szerkesztve ]
-
mikrofon
veterán
Együtt dolgozik a lencse OS és a vázban az IS. Így javul a stabilizálás... Persze a mozgást nem merevíti ki...
Az ár-értek arány valóban nem jó. Az ár rossz, az érték jó, az átlag közepes
Ha össze adjuk a Sigma 20/1.4 árát és az MC-11 adapter árát akkor már csak 25-30% hiányzik egy Batis 18mm-hoz, jah és még 2FE is hiányzik
Így teljesen érthető amit kívánsz!Ráadásul ha kijönne a Sigma Art, akkor lenne konkurense a Batis sorozatnak...
[ Szerkesztve ]
-
mikrofon
veterán
válasz #48967168 #15895 üzenetére
Elég sokat olvastam mostanában erről a témáról. Vagyis a prémium zoom Sony lencseiről (GM és G sorozatról)...
Ezt a fórumot és ezt javaslom végigolvasni. Itt rengeteg összehasonlítást tesztképet fogsz látni ahol a 24-105/4 G lencsét hasonlítgatják valódi felhasználók és nem pedig tesztelő oldalak más lencsékkel. Ezek alapján a 24-70GM obit megveri. Ráadásul elég sok fix-hez merhető képességei vannak. Azzal viszont számolni kell, hogy műanyagból van és nem fémből mint a GM sorozat.
Röviden és tömören jobb utazó zoom mint a 24-105/4 jelenleg nincs és talán egy darabig nem is lesz... Probléma a nagyfelbontásu szenzor...
Az ára sem valószínű, hogy egy darabig leesik. Szürke importról sem sokkal olcsóbb. E-bay-es használt piacon pedig egyelőre figyelni kell, mert a fórumon is többen tapasztaltak minőségbeli eltérést, így elképzelhető, hogy optikailag nem biztos, hogy tökéleteset kapsz.Ez az eltérés valójában nem hibát jelent, hanem, hogy tökéletes zoom-ot gyártani egyelőre nem nagyon tudnak és ez a nagyfelbontású szenzorokon, mint a tiéd is, sokkal jobban látható. Mégpedig ez a következőt jelenti. Nincs olyan "nagyátfogású" "fényerős" zoom, ami a fókusztartomány elején, közepén, végén, valamint a legnagyobbra nyitott blendével és nagy mélységélességgel is egyformán jó képet készítene a kép közepén és a sarkokban is. Tehát igazából abban különböznek ezek a különböző "minőségű" objektívek, hogy más tartományra vannak hangolva. Ez pedig a nagyfelbontású szenzorokon 100%-kos nézetben kijön és észrevehető.
Ha érdekel az ezzel kapcsolatos téma és képek, valamint ha értesz angolul, akkor ha végig olvasod ezt és ezt a fórumot, (egyik a 24-105G-ről szól míg a másik a 12-24G vs 16-35GM lencsékről) akkor rengeteg példát és magyarázatot találsz arra amit az előbb írtam. Ez egyébként különösen érinti a 24-70/2.8 GM; a 16-35/2.8GM és a 24-105/4 G objektíveket.Az előbb részletezett dolgok miatt érdemes megfontolni, hogy csak natív lencsét használsz, ha az utólagos képkivágásoknál ki akarod, használni a szenzorod adta nagy felbontást... Ha nem és úgy is visszaméretezed a képeket, akkor természetesen ez az egész lényegtelen....
Most, hogy eladtam a 35/1.4-emet igen hiányzik ez a fókusztávolság és ez a fényerő. Ezért gondolkodom, hogy kipróbálnám a 16-35/2.8 GM-et. Hátha az helyettesíti a 18, 24, 35 fixet. De ehhez be kéne áldoznom a batis 18/2.8 és 25/2-es objektívemet. Azonban ezeknek nagyon jó a minősége, így félek, hogy ugyan megnyerném az obicserélgetésmentességet, de helyette buknám a három fix, adta minőséget... Ha meg a 16-35/2.8 GM mellé még egy fixet kell vennem, mondjuk egy 35-öst, mert állítólag ez a GM zoom ott a leggyengébb, még a 35/2.8-as is jobb... Viszont 16-24mm között verhetetlen.... Akkor semmi értelme az egésznek....
Emiatt egyelőre várok egy 35/2 vagy 35/1.8-as obira.....
Emiatt ástam bele magam a témába.[ Szerkesztve ]
-
mikrofon
veterán
válasz konyi79 #15531 üzenetére
@konyi79 kérte rakjak fel nyers RAW-ot a Sony a7RIII + Zeiss Batis 135/2.8 párossal.
A hétvégén a Hősök tere mellett volt dolgom és tudtam szakítani egy órát, hogy lőjek párat a téren. Így a RAW-ok meg vannak. Azonban a kérdés az, hogy hová és hogyan töltsem fel. Tehát becsomagoljam-e vagy ne? Gondolom ne, mert így marad meg az eredeti minőség. Viszont így a 40 kép az több mint 3Gb. Hová tudom ezt így egyszerre föltölteni?
Új hozzászólás Aktív témák
- Milyen TV-t vegyek?
- Touroll J1 - amikor az átlagos is elég
- Házimozi belépő szinten
- Kerti grill és bográcsozó házilag (BBQ, tervek, ötletek, receptek)
- Parci: Milyen mosógépet vegyek?
- Senua’s Saga: Hellblade II teszt
- Vezetékes FÜLhallgatók
- Kés topik
- Házi barkács, gányolás, tákolás, megdöbbentő gépek!
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs